Fen Bilimleri Ensititüsü Mimarlık Anabilim Dalı Başkanlığı?nın ders bankasına ?Deney Planlama?, ?Yapı Biyolojisi? ile ?Peyzaj Planlamada Ekolojik Yaklaşımlar? isimli 3 adet yeni ders eklenmesinin ve 2011-2012 Eğitim Öğretim yılı Bahar yarıyılından itibaren okutulmasının aşağıdaki şekliyle uygun olduğuna mevcudun oy birliği ile karar verildi.
DERSİN ADI: MYL 591 Deney Planlama
KREDİSİ : (3+0) 3
İÇERİĞİ : Deney planlama ile ilgili temel kavramlar, ilgili standartlar, ölçüm sistemleri, deney sonuçlarını grafiklerle ifade etme ve sonuçların istatistiksel analiz yöntemleri
Deney planlama ile ilgili temel kavramlar
Deney tasarımının temel ilkeleri
Deney, düzen, çözümleme
Deney standartları, ölçüm sistemi, boyut ve birimler, fiziksel koşullar
Ölçme ve ölçüm elemanları, sınıflandırılması
Ölçümlerde hata analizleri
Hataların sınıflandırılması
Kalibrasyon yöntemleri
Verilerin değerlendirme yöntemleri
Deney sonuçlarının grafiklerle ifade edilmesi
Deney sonuçlarının istatistiksel analizi
Deney sonuçlarının istatistiksel analizi
Örnek deney uygulama verilerinin incelenmesi
Örnek deney sonuçlarının değerlendirilmesi
COURSE NAME : MYL 591 Experimental Planning
CREDIT : (3+0) 3
CONTENT : The basical concepts about experiment planning, concerned standards, measurement systems, pointing out of experiment results by graphics and the statistical analysis methods of results.
Basical concepts for experiment planning
Basical principal for experiment creation
Experiment, formation, analysis
Experiment standards, measurement system, dimension and units, physical conditions
Measurment ve measurement elements, catagorization
Error analysis on measurements
Error catagorization
Calibration methods
Evaluation methods for datas
Pointing out of experiment results by graphics
Statistical analysis of experiment results
Researching of sample experiment application datas
Evaluation of sample experiment application datas
DERSİN ADI: MYL 592 Yapı Biyolojisi
KREDİSİ : (3+0) 3
İÇERİĞİ : Çevre / Çevrebilim / Çevresistem-yapı biyolojisi / İnsanın biyolojik, psikolojik, sosyolojik yapısı gereksinmeleri (canlı çevre) / Yapı sistemi-yapının amaçlar, kaynaklar, eylemler, çıktılar altsistemi (cansız çevre) / Yapı biyolojisi sistemi-amaçlar, kaynaklar, eylemler, çıktılar altsistemi / Yapının fiziksel ve sosyal iç ve dış çevre özelliklerindeki olumsuzluklar / Olumsuzluk sağlık sorunu ilişkisi / Sağlık sorunu oluşumunda riskler.
Yapı biyolojisinin tanımı ve temel ilkeleri
Çevre, çevresistem, çevrebilim
Sağlıklı yapının tanımı, ölçütleri
Biyolojik kirlenme nedenleri ve sınıflandırılması
Farklı biyolojik kirlenmelerin insan sağlığına etkileri
Sağlıklı yapının sürdürülebilirliği
Yapı biyolojisi açısından yapının temel özellikleri
Yapının kullanım amacı ve Malzeme seçimi
Hava kirleticiler ve Elektro iklimsel kirlilik
Nem ve küf
İklimlendirme
Radyoaktivite ve radon
Ses ve gürültü kirliliği
Aydınlatma ve görüntü kirliliği
COURSE NAME : MYL 592 Building Biology
CREDIT : (3+0) 3
CONTENT : Environment / ecology / environment system-building biology / biological, psychological, sociological structure requirements of human / building biology system-purposes, sources, activities, outputs subsystem / complications on building as physical and social, inner and outer environment characters / relationship between comlication and health / risks on health problem formation
Definition of building biology and basic principles
Environment,environment system, ecology
Definition of healty building, criteria
Reasons of biological pollution and categorization
Effects on human health of different biological pollution
Sustainability of healty structure
Basical principles of structure in terms of building biology
Usage purpose of building and material selection
Air pollutants and electro climatic pollution
Moisture and mold
Air conditioning
Radioactivity and radon
Sound and noise pollution
Illumination and visual pollution
DERSİN ADI : MYL 593 Peyzaj Planlamada Ekolojik Yaklaşımlar
KREDİSİ : (3+0) 3
İÇERİĞİ :
Dersin Amacı |
Ekolojik planlama metotlarını ve yaklaşımlarını öğretmek, envanter analizlerinin içeriğini belirlemek ve envanter analizi değerlendirmelerini öğretmek |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
1) Envanter çalışması verilerinin analizini yapabilir ve analiz sonuçlarına göre sınıflandırabilir 2) Ekolojik planlama metotlarını bilir 3) Kültürel ve doğal kaynakları değerlendirip sınıflandırabilir. Arazi verilerine göre sınıflandırma yapabilir 4) peyzaj planlama açısından önemli değerleri belirleyebilir, rekreasyon değerleri, yabanıl yaşam değerleri, bitki örtüsü ve toprak değerleri, tarihi değerler vb. gibi |
Dersin İçeriği |
Peyzaj içerisinde yer alan doğal, yarı doğal veya kent ortamı gibi insan yapımı çevrede doğal ve kültürel kaynak değerlerinin tespit edilmesi ve bu değerlerin koruma kullanma dengesini gözeterek planlanması. Arazi sınıfları ve bu sınıflara göre en uygun arazi kullanım kararlarının belirlenmesi, envanter çalışmaları sonucunda elde edilen verilerin analiz edilmesi ve sınıflandırılması |
HAFTALIK KONULAR |
||
Hafta |
Konular |
|
1 |
Temel kavramlar ve ekolojik plan tanımı, ekolojik planlama metotları |
|
2 |
Veri analizleri |
|
3 |
Envanter çalışmaları ve envanter teknikleri |
|
4 |
Envanter analizleri e McHarg?ın ?katlı kek? modeli |
|
5 |
Arazi değerlerinin belirlenmesi |
|
6 |
Tarihi değerlerin belirlenmesi |
|
7 |
Rekreasyon değerlerinin belirlenmesi |
|
8 |
Yabanıl yaşam değerlerinin belirlenmesi |
|
9 |
Konuta uygun alan değerlerinin belirlenmesi |
|
10 |
Manzara ve görsel değerlerin belirlenmesi |
|
11 |
Bitki örtüsü ve toprak değerlerinin belirlenmesi |
|
12 |
Jeolojik değerlerin belirlenmesi |
|
13 |
Envanter verilerinin birleştirilmesi ve ver analizleri sonuçlarının değerlendirilmesi |
|
14 |
Arazi sınıflamaları ve arazi kullanım biçimlerinin veri analizleri sonuçlarına göre belirlenmesi |
|
COURSE NAME : MYL 593 Ecological Approaches in Landscape Planning
CREDIT : (3+0) 3
CONTENT :
Objectives of the Course |
To teach the ecological planning methods and approaches, to make evaluation of ınventory analysis and the contents of inventory analysis. |
Learning Outcomes of the Course |
Students that take this course can 1) analyse the inventory data and can make the classification these data, 2) know the methods of ecological planning, 3) can classify the cultural and natural resources and 4) gain the ability of determination of some kind values as land values, recreation values. |
Context of the Course |
Determination of the natural and cultural resources in semi natural, natural or built environment, like urban sites in landscape; planning these resources by considering conservation and usage balance. Land classifications and appropriate decision making on land uses according to these land classification. Inventory data analysis and data classification. |
Weekly Topics and Related Preparatory Pages |
||
Week |
Topics |
Preparation |
1 |
Definition of ecologic plans, definition of essential concepts, ecological planning methods |
|
2 |
Data analysis |
|
3 |
Inventory studies and inventory techniques |
|
4 |
Inventory analysis, McHarg?s layer cake model |
|
5 |
Determining the Land values |
|
6 |
Determining the Historical values |
|
7 |
Determining Recreation values |
|
8 |
Determining Wildlife values |
|
9 |
Determining Residential values |
|
10 |
Determining Scenic values |
|
11 |
Determining Vegetation and soil values |
|
12 |
Determining Geological values |
|
13 |
Combining data analysis and evaluation of analysis |
|
14 |
Land classification and determining the land use types according to data analysis |
|