?Trakya Üniversitesi Sultan II.Bayezid Külliyesi Satış İşletmesi Yönergesi? ile ?Trakya Üniversitesi Otopark İşletmesi Yönergesi?nin birleştirilmesinin aşağıdaki şekliyle uygun olduğuna mevcudun oy birliği ile karar verildi.
TRAKYA ÜNİVERİSTESİ
OTOPARK VE SATIŞ İŞLETMESİ YÖNERGESİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1 - Bu yönergenin amacı, Trakya Üniversitesi Akademik ve İdari Personeli, Emeklileri, Öğrencileri, Hasta ve Hasta yakınları ile Ziyaretçilerinin otopark hizmetinden faydalanabilmeleri için otopark işletmesi ile satış işletmelerinin işleyişi ve denetlenmesi ile ilgili esasları düzenlemektir.
Kapsam
MADDE 2 - Bu yönerge Trakya Üniversitesinin sahip olduğu Park ve otopark alanları ile şube bazında açılan işletmelerin faaliyetlerini (büfe işletmeciliği ve hediyelik eşya satışı) kapsar.
Dayanak
MADDE 3 ? Bu yönerge; 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu?nun 46 - 47 maddeleri ve 124 Sayılı Yüksek Öğretim Kurumları İdare Teşkilatının 32. maddesi, 657 Sayılı Devlet Memurları Kanunu?nun 191 inci maddesi, 5520 Sayılı Kurumlar vergisi kanunun 4. maddesi ve aynı kanunun 1. maddesi (c) fıkrası, 3065 Sayılı KDV Kanunun 1/3 (g) maddesi uyarınca düzenlenmiştir.
Tanımlar
MADDE 4 ? Bu Yönergede geçen;
a) Üniversite: Trakya Üniversitesini,
b) Senato: Trakya Üniversitesi Senatosunu,
c) Rektör: Trakya Üniversitesi Rektörünü,
ç) Rektörlük: Trakya Üniversitesi Rektörlüğünü,
d) Yönetim Kurulu: Trakya Üniversitesi Yönetim Kurulunu,
e) İşletme: Trakya Üniversitesi Otopark İşletmesi ve satış şubelerini,
f) Yürütme Kurulu: Trakya Üniversitesi Otopark İşletmesi ve satış işletmesi Yürütme Kurulunu,
g) Üst Yönetici: Trakya Üniversitesi Rektörünü,
ğ) Otopark: Üniversitenin sahip olduğu park ve otopark alanlarını
h) Yönetici: İşletme Yöneticisini
İfade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
İşletmenin Organları, Görevleri ve İşleyişi
Yürütme Kurulu
MADDE 5 ? (1) Yürütme Kurulu bir başkan ve dört üyeden oluşur. Üst yönetici tarafından görevlendirilen bir Rektör Yardımcısı kurula başkanlık eder. Üniversite Genel Sekreteri, İdari ve Mali İşler Daire Başkanı, Yapı İşleri ve Teknik Daire Başkanı kurulun daimi üyeleridir. Kurulun diğer üyesi ve görev süresi Yönetim Kurulunca belirlenir.
(2) Yürütme Kurulunun görevleri şunlardır;
a) Yöneticiyi belirleyerek onay için üst yöneticiye sunmak
b) Hizmet ve faaliyetlerin bu yönerge hükümlerine uygunluğunu sağlamak,
c) Her yıl sonunda hazırlayacağı faaliyet raporunu, Üniversite üst yöneticisine sunmak,
ç) İşletmeden faydalanma bedellerini belirleyerek üst yöneticinin onayına sunmak,
d) Gelir ve giderlerin muhasebesi ile belge düzenini yürürlükteki mevzuata ve Vergi Usul Kanunun hükümlerine uygun şekilde oluşturmak.
e) Hesap dönemi sonunda mali tabloları hazırlayarak yönetim kuruluna sunmak,
f) Gerekli görülen hallerde personel temin etmek ve çıkarmak,
g) Yürütme Kurulu ayda en az bir kez toplanır, kurul başkanı gerekli gördüğü hallerde Yürütme Kurulunu toplantıya çağırır.
Denetim
MADDE 6 ?(1) Denetim Kurulu, üst yöneticinin bir yıl süre ile görevlendireceği üniversitenin kadrolu akademik ve idari üç personelinden oluşur. Görev süresini tamamlayanlar yeniden görevlendirilebilir. Denetim Kurulu hesap yılı sonunda, tüm kayıtların ve bilançonun incelenmesine dayanan raporunu üst yöneticiye sunar. Bu raporlar genel zaman aşımı süresince saklanır.
(2) İşletme gerek görüldüğünde Denetim Kurulu veya iç denetçi tarafından idari ve mali yönlerden denetlenir. Hesap yılı sonunda, tüm kayıtların ve bilançonun incelenmesine dayanan rapor üst yöneticiye sunulur. Bu raporlar genel zaman aşımı süresince saklanır.
İşleyiş
MADDE 7 ? (1) Yürütme Kurulu, üst yönetici onayı ile İşletme işlerini yürütmek üzere bir yönetici görevlendirir. İşletme yöneticisi işletmenin her türlü iş ve işlemlerinden sorumludur. Yürütme Kurulunun almış olduğu kararları uygular.
(2) Yürütme Kurulu, verilecek hizmetlerin türünü ve kalitesini belirler. Hizmet bedelleri hiçbir şekilde maliyetin altında belirlenmez.
Satın alma
MADDE 8 ? Satın alma süreci,
a) Yapılan her türlü alım için fatura alınır.
b) Satın alma işlerini yürüten personel ile malı teslim alan personel ayrı kişilerden oluşur.
c) Satın alma işlemlerini yürüten personele her yıl bütçe kanununda belirtilen limite kadar avans verilebilir. Avansın en geç 30 gün içinde mahsubu veya iadesi sağlanır.
İta Amiri
MADDE 9 ? Üst Yönetici harcama yetkisini Genel Sekreter veya İşletme Yöneticisine devredebilir.
Ödeme ve tahsilat
MADDE 10 ? (1) Ödeme ve tahsilatın banka kanalıyla yapılması esastır. Ancak zorunlu durumlarda Yöneticinin görevlendireceği veznedar veya kasa sorumlusu da makbuz karşılığı ödeme veya tahsilat yapabilir.
(2) Kasada tutulabilecek günlük nakit miktarını belirlemeye Yürütme Kurulu yetkilidir.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Gelir, Gider ve Ücretler
Gelir ve Giderler
MADDE 11 ? (1) İşletmenin gelirleri, ilgili mekanların işletilmesinden oluşur. Tüm giderler işletmenin gelirlerinden karşılanır.
(2) İşletme ile ilgili her türlü gelir ve giderlerin belgelendirilmesi esastır. Buna göre;
a) Gelirler seri ve sıra numaralı alındılar kullanılarak yapılır.
b) Gelir ve gider belgeleri ilgili mevzuata göre düzenlenir.
c) Gelir ve giderler ile ilgili resmi defterler bir önceki yılın son iş gününe kadar notere tasdik ettirilir. Gelir ve giderler belgelerine istinaden günlük olarak kaydedilir ve Kamu Kurum ve Kuruluşlarınca işletilen sosyal tesislerin muhasebe uygulamalarına dair usul ve esaslara göre muhasebesi tutulur.
ç) İşletme yöneticisi defter ve belgelerin zamanında ve usulüne uygun olarak düzenlenmesini sağlamak ve takip etmekten sorumludur.
d) Hesap yılı 1 Ocakta başlar, 31 Aralıkta sona erer.
e) İşletmenin muhasebe hesapları serbest muhasebeci mali müşavir veya muhasebeci tarafından takip edilir.
Çalışanlar
MADDE 12 ? (1)Tüm giderleri İşletmeden karşılanmak ve İşletmede hizmetleri yürütmek üzere Yürütme Kurulu kararı ile personel istihdam edilir. Bu personel İşletme yöneticisinin verdiği görevleri yerine getirmekle mükelleftir.
(2) İşletmede uygulamaya yönelik talimatlar Yürütme Kurulunca belirlenir. Talimatların uygulanmasından İşletme yöneticisi sorumludur.
Çalışanlara Ödenecek Ücretler
MADDE 13 ? Çalışan personele her yıl Asgari Ücret Tespit Komisyonunca belirlenen asgari ücretten az olmamak üzere, Yürütme Kurulu tarafından belirlenen ücretler ödenir.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Çeşitli Hükümler
MADDE 14 ? (1) Bu yönergede yer almayan konulardaki hizmetler ilgili mevzuat hükümlerine göre yürütülür.
(2) İşletmenin bir yıllık faaliyet dönemine ilişkin kesin mizan ve bilançosuna göre net karı saptanır. Elde edilen net karın %5?inden az olmamak üzere Yürütme Kurulunun belirleyeceği oran kadar işletmenin alt yapı ve küçük onarımlarına harcanmak üzere işletmenin alt hesaplarında tutulur. Kalan tutar takip eden yılın Mart ayı sonuna kadar Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı?nın hesabına aktarılarak bir yandan öz gelir diğer yandan ilgili birim adına ödenek kaydedilir.
Yürürlük
MADDE 15 ? Bu Yönerge, Trakya Üniversite Senatosunca onaylandıktan sonra yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 16 ? Bu yönerge hükümlerini Trakya Üniversitesi Rektörü yürütür.