Fen Bilimleri Enstitüsü Fen Bilgisi Eğitimi
Anabilim Dalı ders bankasına 2009-2010 Eğitim-Öğretim Yılı Bahar yarıyılından
itibaren aşağıdaki yeni
derslerin eklenmesinin ve içeriklerinin uygun olduğuna mevcudun oybirliği ile
karar verildi.
DERSİN ADI: İFB 529 Fen Eğitiminde Sorgulayıcı-Araştırmaya Dayalı Öğretim ve Öğrenme
KREDİSİ :
(2+2) 3
İÇERİĞİ : Sorgulayıcı-araştırmaya giriş, sorgulayıcı-araştırma metodolojisinin felsefesi ve tarihçesi, sorgulayıcı-araştırma metodolojisinin fen müfredatlarındaki yeri, sorgulayıcı-araştırmanın fen derslerinde uygulanışı, sorgulayıcı-araştırma metodolojisine dayalı öğretim yöntem ve teknikleri, sorgulayıcı-araştırma yönelik bilimsel süreç becerileri, sorgulayıcı-araştırma ortamında öğretmen-öğrenci davranışları, sorgulayıcı-araştırma metodolojisinin öğrencilere kazandırdıkları, sorgulayıcı-araştırma hakkındaki yaygın yanlış kavramalar, sorgulayıcı-araştırmaya dayalı aktivite ve ders planlarının hazırlanışı ve uygulanışı.
DERSİN ADI: İFB 530 Fen ve Teknoloji Ders Kitaplarının Görsel ve
İçeriksel Analizi
KREDİSİ :
(2+2) 3
İÇERİĞİ :
Fen ders kitaplarının öğretimdeki
yeri, yapılandırıcı öğrenme ortamı için fen ders kitapları, fen alanı ders
kitaplarında bilimsel içerik, fen alanı ders kitaplarının yapısı ve tasarımı,
anlamlı öğrenmede ve yanlış kavrama oluşumunda fen kitaplarının yeri, fen
kitaplarında deneyler, dil, anlatım ve okunabilirlik, değerlendirme açısından
fen ders kitapları, fen ders kitabı seçim ölçekleri.
DERSİN ADI: İFB 531 Fen ve Teknoloji Müfredatının İncelenmesi ve Dünya
Fen Müfredatları ile Karşılaştırılması
KREDİSİ :
(2+2) 3
İÇERİĞİ : Müfredatın
tanımı, müfredat geliştirme modelleri, geçmişten günümüze fen müfredatlarındaki
eğilimler ve yönelimler, fen müfredatı geliştirmeyi etkileyen etkenler, diğer
dünya ülkelerinde (İngiltere, Kanada, ABD, Tayvan, İrlanda vb.) ve Türkiye?de
fen ve teknoloji müfredatlarında vurgulanan yeni yaklaşımlar ve düşünceler,
Türkiye?de uygulanmakta olan fen ve teknoloji müfredatının içeriksel ve yapısal
analizi (ilköğretim 2. kademe),
Türkiye fen ve teknoloji müfredatının içeriksel ve yapısal olarak diğer dünya
ülkelerindeki (İngiltere, Kanada, ABD, Tayvan, İrlanda vb.) fen müfredatları
ile karşılaştırılması.
DERSİN ADI: İFB 532 Fen Eğitiminde Bilimsel Süreç Becerilerinin
Geliştirilmesi
KREDİSİ :
(2+2) 3
İÇERİĞİ : Bilimsel Süreç Becerileri nelerdir, Bilimsel Süreç Becerilerinin önemi, Bilimsel Süreç Becerilerini geliştirmeye yönelik yöntem ve süreçlerin tasarımı.