Senato Kararı

Toplantı Tarihi : 12 Şubat 2010 Cuma

Toplantı Sayısı : 2

Karar No : 24


Üniversitemiz Fen Bilimleri Enstitüsü Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı ders bankasına 2009-2010 Eğitim-Öğretim Yılı Bahar yarıyılından itibaren yeni derslerin eklenmesine ilişkin, Eğitim-Öğretim Komisyonu?nca hazırlanan 08.02.2010 tarihli rapor görüşüldü:

 

Fen Bilimleri Enstitüsü Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı ders bankasına 2009-2010 Eğitim-Öğretim Yılı Bahar yarıyılından itibaren aşağıdaki yeni derslerin eklenmesinin ve içeriklerinin uygun olduğuna mevcudun oybirliği ile karar verildi.

 

 

DERSİN ADI: İFB 529 Fen Eğitiminde Sorgulayıcı-Araştırmaya Dayalı Öğretim ve Öğrenme

KREDİSİ      : (2+2) 3

İÇERİĞİ       : Sorgulayıcı-araştırmaya giriş, sorgulayıcı-araştırma metodolojisinin felsefesi ve tarihçesi, sorgulayıcı-araştırma metodolojisinin fen müfredatlarındaki yeri, sorgulayıcı-araştırmanın fen derslerinde uygulanışı, sorgulayıcı-araştırma metodolojisine dayalı öğretim yöntem ve teknikleri, sorgulayıcı-araştırma yönelik bilimsel süreç becerileri, sorgulayıcı-araştırma ortamında öğretmen-öğrenci davranışları, sorgulayıcı-araştırma metodolojisinin öğrencilere kazandırdıkları, sorgulayıcı-araştırma hakkındaki yaygın yanlış kavramalar, sorgulayıcı-araştırmaya dayalı aktivite ve ders planlarının hazırlanışı ve uygulanışı.

 

DERSİN ADI: İFB 530 Fen ve Teknoloji Ders Kitaplarının Görsel ve İçeriksel Analizi

KREDİSİ      : (2+2) 3

İÇERİĞİ       : Fen ders kitaplarının öğretimdeki yeri, yapılandırıcı öğrenme ortamı için fen ders kitapları, fen alanı ders kitaplarında bilimsel içerik, fen alanı ders kitaplarının yapısı ve tasarımı, anlamlı öğrenmede ve yanlış kavrama oluşumunda fen kitaplarının yeri, fen kitaplarında deneyler, dil, anlatım ve okunabilirlik, değerlendirme açısından fen ders kitapları, fen ders kitabı seçim ölçekleri.

 

DERSİN ADI: İFB 531 Fen ve Teknoloji Müfredatının İncelenmesi ve Dünya Fen Müfredatları ile Karşılaştırılması

KREDİSİ      : (2+2) 3

İÇERİĞİ       : Müfredatın tanımı, müfredat geliştirme modelleri, geçmişten günümüze fen müfredatlarındaki eğilimler ve yönelimler, fen müfredatı geliştirmeyi etkileyen etkenler, diğer dünya ülkelerinde (İngiltere, Kanada, ABD, Tayvan, İrlanda vb.) ve Türkiye?de fen ve teknoloji müfredatlarında vurgulanan yeni yaklaşımlar ve düşünceler, Türkiye?de uygulanmakta olan fen ve teknoloji müfredatının içeriksel ve yapısal analizi (ilköğretim 2. kademe), Türkiye fen ve teknoloji müfredatının içeriksel ve yapısal olarak diğer dünya ülkelerindeki (İngiltere, Kanada, ABD, Tayvan, İrlanda vb.) fen müfredatları ile karşılaştırılması.

 

DERSİN ADI: İFB 532 Fen Eğitiminde Bilimsel Süreç Becerilerinin Geliştirilmesi

KREDİSİ      : (2+2) 3

İÇERİĞİ       : Bilimsel Süreç Becerileri nelerdir, Bilimsel Süreç Becerilerinin önemi, Bilimsel Süreç Becerilerini geliştirmeye yönelik yöntem ve süreçlerin tasarımı.