Senato Kararı

Toplantı Tarihi : 10 Ocak 2013 Perşembe

Toplantı Sayısı : 1

Karar No : 5


          Üniversitemiz Eğitim Fakültesi ?Türkçe Eğitimi Bölümü? ?Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı?nda VIII.yarıyılda alan dersi olarak okutulmak üzere seçmeli ders havuzuna ?Türkçe Öğretiminde Çağdaş Yaklaşımlar? isimli dersin eklenmesine ilişkin, Üniversitemiz Eğitim-Öğretim Komisyonunca hazırlanan 08 Ocak 2013 tarihli rapor görüşüldü:

          Eğitim Fakültesi ?Türkçe Eğitimi Bölümü? ?Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı?nda VIII.yarıyılda alan dersi olarak okutulmak üzere seçmeli ders havuzuna ?Türkçe Öğretiminde Çağdaş Yaklaşımlar? isimli dersin eklenmesinin aşağıdaki şekliyle uygun olduğuna mevcudun oy birliği ile karar verildi.

 

 

DERSİN ADI

YARIYIL

T

U

K

SEÇMELİ III (A)

TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE ÇAĞDAŞ YAKLAŞIMLAR

VIII

2

0

2

         

 

          Dersin Amacı :  Bu ders, öğrencilere Türkçe öğretimindeki çağdaş yaklaşımları kavratmayı amaçlamaktadır. Ayrıca bu ders, öğrencilerin dil edinimi ve öğretimindeki çağdaş yaklaşımları göz önünde bulundurarak etkinlik tasarlamasını da hedeflemektedir.

          Dersin İçeriği  : Dil edinimi teorileri, Piaget?in gelişim teorisi, Vygotsk?in sosyal öğrenme teorisi, davranışsal teori, bilişsel teori, aktif öğrenme, işbirlikçi öğrenme, beyin temelli öğrenme, problem çözme becerisi, proje tabanlı öğrenme, eleştirel düşünme, etkin düşünme, empatik düşünme, metaforik düşünme, dil sınıfları, hafıza gelişimi ve kelime öğretimi, öğrenme stilleri, öğrenme stratejileri, hızlı okuma teknikleri, yaratıcı dinleme, eleştirel dinleme.

 

 

 

TRAKYA ÜNİVERSİTESİ

EĞİTİM FAKÜLTESİ

TÜRKÇE EĞİTİMİ BÖLÜMÜ

DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

 

 

 

Dersin Adı Seçmeli III (A)

Kodu

Yarıyılı

T+U Saat

Kredisi

AKTS

Türkçe Öğretiminde Çağdaş Yaklaşımlar

 

8

2+0

2

 

 

 

Ön Koşul Dersleri (Tavsiye)

-

Öğretim Sistemi

Örgün

Dersin Seviyesi

Lisans (X) Yüksek Lisans ( )   Doktora ( )

 

 

Dersin Türü

Seçmeli

Dersin Dili

Türkçe (X)   İngilizce ( )   Almanca ( )

Dersin Koordinatörü

 

Yrd.Doç.Dr. Emel Silahsızoğlu

 

Mail:s_emel@hotmail.com

Dersi Verenler

 

Yrd.Doç.Dr.  EmelSilahsızoğlu

 

Mail: s_emel@hotmail.com

Dersin Yardımcıları

-

 

 

 

Dersin Amacı

 

Türkçe öğretimindeki çağdaş yaklaşımları öğrencilere kavratmak, öğrencilerin etkinlik tasarlarken dil edinimi ve öğretimindeki çağdaş yaklaşımları göz önünde bulundurmasını sağlamak.

Dersin Öğrenme Çıktıları

1)      Türkçe derslerinde dil edinimi teorilerine uygun dil gelişimi etkinlikleri oluşturur.

2)      Aktif öğrenme tekniklerini, temel dil becerilerinin geliştirilmesine yönelik kullanır.

3)      Türkçe derslerinde işbirlikçi öğrenmeyi temele alan uygulamalar gerçekleştirir.

4)      Türkçe derslerinde öğrencilerin problem çözme becerisini geliştirici etkinlikler tasarlar.

5)       Türkçe derslerinde öğrencilerin etkin ve eleştirel düşünme becerisini geliştirici etkinlikler tasarlar.

6)      Türkçe derslerinde öğrencilerin empatik ve metaforik düşünme becerisini uyaran uygulamalar düzenler.

7)      Öğrencilerin temel dil becerilerini geliştirici dil sınıfları oluşturur.

8)      Öğrencilerin hafıza gelişimine uygun kelime öğretimi tekniklerini kullanır.

9)      Öğrenme stilleri ile öğrenme stratejilerini ilişkilendirir ve karşılaştırır.

10)   Türkçe derslerinde hızlı okuma tekniklerini kullanır.

11)   Türkçe derslerinde öğrencilerin yaratıcı ve eleştirel dinleme becerisini geliştiren etkinlikler planlar.

 

 

Dersin İçeriği

 

Dil edinimi teorileri, Piaget?nin gelişim teorisi, Vygotsk?nin sosyal öğrenme teorisi, davranışsal teori, bilişsel teori, aktif öğrenme, işbirlikçi öğrenme, beyin temelli öğrenme, problem çözme becerisi, proje tabanlı öğrenme, eleştirel düşünme, etkin düşünme, empatik düşünme, metaforik düşünme, dil sınıfları, hafıza gelişimi ve kelime öğretimi, öğrenme stilleri, öğrenme stratejileri, hızlı okuma teknikleri, yaratıcı dinleme, eleştirel dinleme.

 

Staj Durumu

 

 

-

 

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

 

 

-

 

Haftalık Ayrıntılı Ders Saati

2

Ders Kitabi, Malzemesi,

Önerilen Kaynakları

Türkçe Öğretim Yöntemleri-Yeni Yaklaşımlar, Alemdar Yalçın.

Türkçe Öğretim Yöntemleri, Hayati Akyol.

Öğretmen Eğitimi ve Öğretimde Yaklaşımlar, Durmuş Ekiz.

Gelişim ve Eğitimde Yeni Yaklaşımlar, Müzeyyen Sevinç.

DEĞERLENDİRME

Ara Sınav Notu:  Yazılı Sınav %100

Yarıyıl Sonu Sınav Notu: Yazılı Sınav %100

 

 

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK SAYFALARI

Hafta

Konular

Ön Hazırlık

1

Dil edinimi teorileri

Okuma, Araştırma

2

Piaget´ingelişimteorisi

Okuma, Araştırma

3

Vygotski´nin sosyal öğrenme teorisi

Okuma, Araştırma

4

Davranışsal teori

Okuma, Araştırma

5

Bilişsel teori

Okuma, Araştırma

6

Aktif öğrenme, işbirlikçi öğrenme, beyin temelli öğrenme

Okuma, Araştırma

7

VİZE

Okuma, Araştırma

8

Problem çözme becerisi

Okuma, Araştırma

9

Proje tabanlı öğrenme, eleştirel düşünme, etkin düşünme, empatik düşünme, metaforik düşünme

Okuma, Araştırma

10

Dil sınıfları

Okuma, Araştırma

11

Hafıza gelişimi ve kelime öğretimi

Okuma, Araştırma

12

Öğrenme stilleri, öğrenme stratejileri

Okuma, Araştırma

13

Hızlı okuma teknikleri

Okuma, Araştırma

14

Yaratıcı dinleme, eleştirel dinleme

Okuma, Araştırma

KAYNAKLAR

Ders Notu

 

-

 

Diğer Kaynaklar

-

 

 

MATERYAL PAYLAŞIMI

Dokümanlar

 -

Ödevler

 -

Sınavlar

 -

 

 

 

DERSİN DEĞERLENDİRMESİ

Derse Katılım  (%)

 -

Vize(Arasınav)(%)

 30

Proje  (%)

-

Final  (%)

70

Diğer  (%)

-

 

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

 

Etkinlik

SAYISI

Süresi(Saat)

Toplam İş Yükü(Saat)

Ders Süresi

14

2

28

Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)

14

1

14

Arasınavlar

1

10

10

Proje

-

-

-

Yarıyıl Sonu Sınavı

1

16

16

Toplam İş Yükü(Saat)

 

 

68