Eğitim Fakültesi ?Türkçe Eğitimi Bölümü? ?Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı?nda VIII.yarıyılda alan dersi olarak okutulmak üzere seçmeli ders havuzuna ?Türkçe Öğretiminde Çağdaş Yaklaşımlar? isimli dersin eklenmesinin aşağıdaki şekliyle uygun olduğuna mevcudun oy birliği ile karar verildi.
DERSİN ADI |
YARIYIL |
T |
U |
K |
|
SEÇMELİ III (A) |
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE ÇAĞDAŞ YAKLAŞIMLAR |
VIII |
2 |
0 |
2 |
Dersin Amacı : Bu ders, öğrencilere Türkçe öğretimindeki çağdaş yaklaşımları kavratmayı amaçlamaktadır. Ayrıca bu ders, öğrencilerin dil edinimi ve öğretimindeki çağdaş yaklaşımları göz önünde bulundurarak etkinlik tasarlamasını da hedeflemektedir.
Dersin İçeriği : Dil edinimi teorileri, Piaget?in gelişim teorisi, Vygotsk?in sosyal öğrenme teorisi, davranışsal teori, bilişsel teori, aktif öğrenme, işbirlikçi öğrenme, beyin temelli öğrenme, problem çözme becerisi, proje tabanlı öğrenme, eleştirel düşünme, etkin düşünme, empatik düşünme, metaforik düşünme, dil sınıfları, hafıza gelişimi ve kelime öğretimi, öğrenme stilleri, öğrenme stratejileri, hızlı okuma teknikleri, yaratıcı dinleme, eleştirel dinleme.
TRAKYA ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİM FAKÜLTESİ
TÜRKÇE EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ
|
|||||
Dersin Adı Seçmeli III (A) |
Kodu |
Yarıyılı |
T+U Saat |
Kredisi |
AKTS |
Türkçe Öğretiminde Çağdaş Yaklaşımlar |
|
8 |
2+0 |
2 |
|
Ön Koşul Dersleri (Tavsiye) |
- |
Öğretim Sistemi |
Örgün |
Dersin Seviyesi |
Lisans (X) Yüksek Lisans ( ) Doktora ( ) |
Dersin Türü |
Seçmeli |
|||||||||||||
Dersin Dili |
Türkçe (X) İngilizce ( ) Almanca ( ) |
|||||||||||||
Dersin Koordinatörü |
Yrd.Doç.Dr. Emel Silahsızoğlu
|
Mail:s_emel@hotmail.com |
||||||||||||
Dersi Verenler |
Yrd.Doç.Dr. EmelSilahsızoğlu
|
Mail: s_emel@hotmail.com |
||||||||||||
Dersin Yardımcıları |
-
|
|
||||||||||||
Dersin Amacı |
Türkçe öğretimindeki çağdaş yaklaşımları öğrencilere kavratmak, öğrencilerin etkinlik tasarlarken dil edinimi ve öğretimindeki çağdaş yaklaşımları göz önünde bulundurmasını sağlamak. |
|||||||||||||
Dersin Öğrenme Çıktıları |
|
|||||||||||||
Dersin İçeriği |
Dil edinimi teorileri, Piaget?nin gelişim teorisi, Vygotsk?nin sosyal öğrenme teorisi, davranışsal teori, bilişsel teori, aktif öğrenme, işbirlikçi öğrenme, beyin temelli öğrenme, problem çözme becerisi, proje tabanlı öğrenme, eleştirel düşünme, etkin düşünme, empatik düşünme, metaforik düşünme, dil sınıfları, hafıza gelişimi ve kelime öğretimi, öğrenme stilleri, öğrenme stratejileri, hızlı okuma teknikleri, yaratıcı dinleme, eleştirel dinleme.
|
|||||||||||||
Staj Durumu
|
-
|
|||||||||||||
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
-
|
|||||||||||||
Haftalık Ayrıntılı Ders Saati |
2 |
|||||||||||||
Ders Kitabi, Malzemesi, Önerilen Kaynakları |
Türkçe Öğretim Yöntemleri-Yeni Yaklaşımlar, Alemdar Yalçın. Türkçe Öğretim Yöntemleri, Hayati Akyol. Öğretmen Eğitimi ve Öğretimde Yaklaşımlar, Durmuş Ekiz. Gelişim ve Eğitimde Yeni Yaklaşımlar, Müzeyyen Sevinç. |
|||||||||||||
DEĞERLENDİRME |
Ara Sınav Notu: Yazılı Sınav %100 Yarıyıl Sonu Sınav Notu: Yazılı Sınav %100
|
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK SAYFALARI |
|||
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
|
1 |
Dil edinimi teorileri |
Okuma, Araştırma |
|
2 |
Piaget´ingelişimteorisi |
Okuma, Araştırma |
|
3 |
Vygotski´nin sosyal öğrenme teorisi |
Okuma, Araştırma |
|
4 |
Davranışsal teori |
Okuma, Araştırma |
|
5 |
Bilişsel teori |
Okuma, Araştırma |
|
6 |
Aktif öğrenme, işbirlikçi öğrenme, beyin temelli öğrenme |
Okuma, Araştırma |
|
7 |
VİZE |
Okuma, Araştırma |
|
8 |
Problem çözme becerisi |
Okuma, Araştırma |
|
9 |
Proje tabanlı öğrenme, eleştirel düşünme, etkin düşünme, empatik düşünme, metaforik düşünme |
Okuma, Araştırma |
|
10 |
Dil sınıfları |
Okuma, Araştırma |
|
11 |
Hafıza gelişimi ve kelime öğretimi |
Okuma, Araştırma |
|
12 |
Öğrenme stilleri, öğrenme stratejileri |
Okuma, Araştırma |
|
13 |
Hızlı okuma teknikleri |
Okuma, Araştırma |
|
14 |
Yaratıcı dinleme, eleştirel dinleme |
Okuma, Araştırma |
|
KAYNAKLAR |
|||
Ders Notu |
-
|
||
Diğer Kaynaklar |
- |
||
MATERYAL PAYLAŞIMI |
|
Dokümanlar |
- |
Ödevler |
- |
Sınavlar |
- |
DERSİN DEĞERLENDİRMESİ |
|
Derse Katılım (%) |
- |
Vize(Arasınav)(%) |
30 |
Proje (%) |
- |
Final (%) |
70 |
Diğer (%) |
- |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi(Saat) |
Toplam İş Yükü(Saat) |
Ders Süresi |
14 |
2 |
28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
Arasınavlar |
1 |
10 |
10 |
Proje |
- |
- |
- |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
16 |
16 |
Toplam İş Yükü(Saat) |
|
|
68 |