Senato Kararı

Toplantı Tarihi : 02 Eylül 2016 Cuma

Toplantı Sayısı : 10

Karar No : 33


         Üniversitemiz Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü Matematik Eğitimi Anabilim Dalı İlköğretim Matematik Öğretmenliği Programı seçmeli ders havuzuna 2016-2017 eğitim öğretim yılından itibaren  “Toplumsal Cinsiyet Eşitliği” adlı dersin eklenmesi hususu görüşüldü:

 

         2016-2017 Eğitim Öğretim Yılından itibaren Üniversitemiz Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü Matematik Eğitimi Anabilim Dalı İlköğretim Matematik Öğretmenliği Programı seçmeli ders havuzuna aşağıda belirtilen “Toplumsal Cinsiyet Eşitliği” adlı dersin eklenmesinin uygun olduğuna mevcudun oy birliği ile karar verildi.

TRAKYA ÜNİVERSİTESİ

EĞİTİM FAKÜLTESİ

BOLOGNA SÜRECİ

DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

TRAKYA ÜNİVERSİTESİ

EĞİTİM FAKÜLTESİ

MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ

MATEMATİK EĞİTİMİ ANABİLİMDALI

İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ PROGRAMI

DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı

Kodu

Yarıyılı

T+U Saat

Kredisi

AKTS

Toplumsal Cinsiyet Eşitliği

İÖM521

5

2+0

2

3

Ön Koşul Dersleri (Tavsiye)

-

Öğretim Sistemi

Örgün

Dersin Seviyesi

Lisans

Dersin Türü

Seçmeli

Dersin Dili

Türkçe

Dersin Koordinatörü

Öğr. Gör. Firdevs SELVİLİ

Öğr. Gör. Firdevs SELVİLİ

Dersi Verenler

Öğr. Gör. Firdevs SELVİLİ

Öğr. Gör. Firdevs SELVİLİ

Dersin Yardımcıları

 

 

Dersin Amacı 

Toplumsal Cinsiyetle ilgili kavramları ve kuramsal yaklaşımları incelemek ve Toplumsal Cinsiyet eşitsizliğinin nedenleri ve sonuçlarından yola çıkarak Toplumsal Cinsiyet farkındalığı oluşturmak ve bu farkındalığı artırmak.

 

Dersin Öğrenme Çıktıları

 Bu dersi alan öğrenciler;

 

 1-Toplumsal cinsiyetle ilgili kavramlar ve kuramsal yaklaşımlar hakkında bilgi sahibi olur.

2-Toplumsal Cinsiyet eşitsizliklerinin nedenlerini bilir.

3- Toplumsal cinsiyet eşitsizliklerinin tarihsel ve toplumsal bir inşa olduğunu bilir.

4- Toplumsal Cinsiyet eşitsizliklerinin giderilmesi ile ilgili politikaları kavrar.

5- Meslekte Toplumsal Cinsiyet eşitliğini nasıl gözeteceğini bilir.

 

Dersin İçeriği

Toplumsal cinsiyet kavramı, cinsiyet ve toplumsal cinsiyet kavramları arasındaki farklılıklar, toplumsal cinsiyet rolleri, toplumsal cinsiyet stereotipleri üzerine tartışma. Feminizmin tarihsel gelişimi ve Türkiye'de feminist hareket.

Erkeklik çalışmalarının tarihsel gelişimi, hegemonik erkeklik tartışmaları. Eğitimde ve ailede Toplumsal Cinsiyet eşitsizliği ve bunları giderme yolları.

Staj Durumu

 

-

 

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

 

-

 

Haftalık Ayrıntılı Ders Saati

 

2 Saat Teori

 

Ders Kitabi, Malzemesi,

Önerilen Kaynakları

Dökmen. Z. (2006). Toplumsal Cinsiyet, Sistem Yayıncılık, İstanbul.
İmançer, D. (2006). Toplumsal Cinsiyet Oluşumuna İlişkin Kuramsal Yaklaşımlar

Sancar, S. (2009). Erkeklik İmkansız İktidar, Metis Yayınları, İstanbul

Tan, M., Ecevit Y., Sancar S. (2007) Kadın Erkek Eşitliğine Doğru Yürüyüş, TÜSİAD, İstanbul

 

DEĞERLENDİRME

Ara Sınav: %30

Final Sınavı: %70

 

 

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK SAYFALARI

 

Hafta

Konular

Ön Hazırlık

        1

Ders içeriği, işleyiş yöntemi, kaynaklar ve değerlendirme ile ilgili bilgilendirme

 

2

Toplumsal cinsiyet kavramı, cinsiyet ve toplumsal cinsiyet kavramları arasındaki farklılıklar, toplumsal cinsiyet rolleri, toplumsal cinsiyet stereotipleri

 

3

Toplumsal cinsiyet eşitsizliklerine farklı yaklaşımlar. Liberal yaklaşım, Marksist yaklaşım, Post modernist yaklaşım.

 

4

Bir akademik disiplin olarak kadın araştırmaları/feminist araştırmaların tarihsel gelişimi.

 

5

Feminizmin tarihsel gelişimi ve Türkiye'de feminist hareket.

 

6

Erkeklik çalışmalarının tarihsel gelişimi, hegemonik erkeklik tartışmaları.

 

7

Dünyada ve Türkiye’de Toplumsal Cinsiyet eşitsizlikleri

nin görünümü

 

8

Ara Sınav

 

9

Üretimde toplumsal cinsiyet eşitsizliği

 

10

Eğitimde toplumsal cinsiyet eşitsizliği

 

11

Ailede toplumsal cinsiyet eşitsizliği

 

12

Dünyada ve Türkiye’de Cinsiyet eşitliği politikaları

 

13

Eğitimde ve ailede eşitlik politikaları

 

14

 Genel Değerlendirme

 

KAYNAKLAR

Ders Notu

-

 

Diğer Kaynaklar

-

MATERYAL PAYLAŞIMI

Dokümanlar

-

Ödevler

 -

Sınavlar

Vize, Final

DERSİN DEĞERLENDİRMESİ

Derse Katılım  (%)

-

Vize(Arasınav)(%)

 %30

Proje  (%)

-

Final  (%)

%70

Diğer  (%)

-

                        

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

AKTS/İŞ YÜKÜ TABLOSU

Etkinlik

Sayısı

Süresi(Saat)

Toplam İş Yükü (Saat)

Ders Süresi

14

2

28

Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)

14

5

70

Arasınavlar/Proje

1

1

1

Final Sınavı/Proje

1

1

1

Toplam İş Yükü(Saat)

 

 

100

 

 

 

TRAKYA UNIVERSITY

FACULTY OF EDUCATION

BOLOGNA PROCESS

COURSE DESCRIPTION AND APPLICATION INFORMATION

 

TRAKYA UNIVERSITY

FACULTY OF EDUCATION

DEPARTMENT OF MATHEMATICS AND SCIENCE EDUCATION

DIVISION OF MATHEMATICS EDUCATION

ELEMENTARY MATHEMATICS TEACHING PROGRAMME

COURSE DESCRIPTION AND APPLICATION INFORMATION

 

Course

Code

Semester

T+U Hours

Credits

AKTS

Social Gender Equality

İÖM521

5

2+0

2

3

Prerequisites

(Recommended

 

-

Teaching System

Formal

Level

Undergraduate

Course Type

Elective

Language

Turkish

Coordinator

 Lecturer Firdevs SELVİLİ

 Lecturer Firdevs SELVİLİ

Instructor

Lecturer Firdevs SELVİLİ

Lecturer Firdevs SELVİLİ

Assistants

-

 

Course Objectives

To examine the concepts and theoretical approaches related to gender and based on the causes and consequences of gender inequality to create gender awareness and to increase this awareness.

 

Learning Outcomes

 Students will be able to;

1- Have knowledge about the gender-related concepts and theoretical approaches.

2- Know the reasons of gender inequality

3- Know that gender inequalities have social and historical background

4- Understand the politics about resolving the gender inequalities.

5- Know how to protect gender equality in the work field.

 

Content

The concept of gender, the differences between concepts of sex and gender, the roles of gender, discussion on gender stereotypes. History of Feminism and movement of feminism in Turkey The historical development of masculinity studies, discussions of hegemonic masculinity Inequality in education and in the family and ways of resolving these inequalities

 

Internship

-

Other recommentations

-

Class hours -

per week

2

 

Refernces

Dökmen. Z. (2006). Toplumsal Cinsiyet, Sistem Yayıncılık, İstanbul.
İmançer, D. (2006). Toplumsal Cinsiyet Oluşumuna İlişkin Kuramsal Yaklaşımlar

Sancar, S. (2009). Erkeklik İmkansız İktidar, Metis Yayınları, İstanbul

Tan, M., Ecevit Y., Sancar S. (2007) Kadın Erkek Eşitliğine Doğru Yürüyüş, TÜSİAD, İstanbul

Evaluation

Midterm Exam: %30

Final Exam      : %70     

                                                        SCHEDULE – PER WEEK

Week

Topics

Preparations

        1

Information about Content of the course, methodology, resources and evaluation. 

 

2

The concept of gender, the differences between concepts of sex and gender, the roles of gender, discussion on gender stereotypes.

 

3

Various approaches to gender inequality; Liberal approach, Marksist approach, Post modernist approach.

 

4

Woman studies as an academic discipline/the historical development of feminist studies.

 

5

History of Feminism and movement of feminism in Turkey

 

6

The historical development of masculinity studies, discussions of hegemonic masculinity

 

7

View of gender inequality in Turkey and in the World

 

8

Mid term exam

 

9

Gender inequality in the work

 

10

Gender inequality in education

 

11

Gender inequality in the family

 

12

Politics of gender equality in Turkey and inthe world.

 

13

Politics of gender equality in education and family.

 

14

 Evaluation of the course

 

Reference Sources

Class Notes

-

Other

-

                                                                      MATERIALS

Documents

-

Assignments

 -

Exams

Mid term, Final

                                                                         GRADING

Attendance (%)

-

Mid term Exam (%)

 %30

Project  (%)

-

Final Exam (%)

%70

Other  (%)

-

                        

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

AKTS/WORKLOAD

Activity

Nuımber

Time (hours)

Total Workload(hours)

Class hours

14

2

28

Preparation time

14

5

70

Mid term /Project

1

1

1

Final/Project

1

1

1

Total workload(hours)

 

 

100