Üniversitemiz Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü Matematik Eğitimi Anabilim Dalı İlköğretim Matematik Öğretmenliği Programı seçmeli ders havuzuna 2016-2017 eğitim öğretim yılından itibaren “Toplumsal Cinsiyet Eşitliği” adlı dersin eklenmesi hususu görüşüldü:
2016-2017 Eğitim Öğretim Yılından itibaren Üniversitemiz Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü Matematik Eğitimi Anabilim Dalı İlköğretim Matematik Öğretmenliği Programı seçmeli ders havuzuna aşağıda belirtilen “Toplumsal Cinsiyet Eşitliği” adlı dersin eklenmesinin uygun olduğuna mevcudun oy birliği ile karar verildi.
TRAKYA ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİM FAKÜLTESİ
BOLOGNA SÜRECİ
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ
TRAKYA ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ MATEMATİK EĞİTİMİ ANABİLİMDALI İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ PROGRAMI DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ |
|||||||||||
Dersin Adı |
Kodu |
Yarıyılı |
T+U Saat |
Kredisi |
AKTS |
||||||
Toplumsal Cinsiyet Eşitliği |
İÖM521 |
5 |
2+0 |
2 |
3 |
||||||
Ön Koşul Dersleri (Tavsiye) |
- |
||||||||||
Öğretim Sistemi |
Örgün |
||||||||||
Dersin Seviyesi |
Lisans |
||||||||||
Dersin Türü |
Seçmeli |
||||||||||
Dersin Dili |
Türkçe |
||||||||||
Dersin Koordinatörü |
Öğr. Gör. Firdevs SELVİLİ |
Öğr. Gör. Firdevs SELVİLİ |
|||||||||
Dersi Verenler |
Öğr. Gör. Firdevs SELVİLİ |
Öğr. Gör. Firdevs SELVİLİ |
|||||||||
Dersin Yardımcıları |
|
|
|||||||||
Dersin Amacı |
Toplumsal Cinsiyetle ilgili kavramları ve kuramsal yaklaşımları incelemek ve Toplumsal Cinsiyet eşitsizliğinin nedenleri ve sonuçlarından yola çıkarak Toplumsal Cinsiyet farkındalığı oluşturmak ve bu farkındalığı artırmak.
|
||||||||||
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi alan öğrenciler;
1-Toplumsal cinsiyetle ilgili kavramlar ve kuramsal yaklaşımlar hakkında bilgi sahibi olur. 2-Toplumsal Cinsiyet eşitsizliklerinin nedenlerini bilir. 3- Toplumsal cinsiyet eşitsizliklerinin tarihsel ve toplumsal bir inşa olduğunu bilir. 4- Toplumsal Cinsiyet eşitsizliklerinin giderilmesi ile ilgili politikaları kavrar. 5- Meslekte Toplumsal Cinsiyet eşitliğini nasıl gözeteceğini bilir.
|
||||||||||
Dersin İçeriği |
Toplumsal cinsiyet kavramı, cinsiyet ve toplumsal cinsiyet kavramları arasındaki farklılıklar, toplumsal cinsiyet rolleri, toplumsal cinsiyet stereotipleri üzerine tartışma. Feminizmin tarihsel gelişimi ve Türkiye'de feminist hareket. Erkeklik çalışmalarının tarihsel gelişimi, hegemonik erkeklik tartışmaları. Eğitimde ve ailede Toplumsal Cinsiyet eşitsizliği ve bunları giderme yolları. |
||||||||||
Staj Durumu
|
-
|
||||||||||
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
-
|
||||||||||
Haftalık Ayrıntılı Ders Saati |
2 Saat Teori
|
||||||||||
Ders Kitabi, Malzemesi, Önerilen Kaynakları |
Dökmen. Z. (2006). Toplumsal Cinsiyet, Sistem Yayıncılık, İstanbul. Sancar, S. (2009). Erkeklik İmkansız İktidar, Metis Yayınları, İstanbul Tan, M., Ecevit Y., Sancar S. (2007) Kadın Erkek Eşitliğine Doğru Yürüyüş, TÜSİAD, İstanbul
|
||||||||||
DEĞERLENDİRME |
Ara Sınav: %30 Final Sınavı: %70
|
||||||||||
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK SAYFALARI
|
|||||||||||
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
|||||||||
1 |
Ders içeriği, işleyiş yöntemi, kaynaklar ve değerlendirme ile ilgili bilgilendirme |
|
|||||||||
2 |
Toplumsal cinsiyet kavramı, cinsiyet ve toplumsal cinsiyet kavramları arasındaki farklılıklar, toplumsal cinsiyet rolleri, toplumsal cinsiyet stereotipleri |
|
|||||||||
3 |
Toplumsal cinsiyet eşitsizliklerine farklı yaklaşımlar. Liberal yaklaşım, Marksist yaklaşım, Post modernist yaklaşım. |
|
|||||||||
4 |
Bir akademik disiplin olarak kadın araştırmaları/feminist araştırmaların tarihsel gelişimi. |
|
|||||||||
5 |
Feminizmin tarihsel gelişimi ve Türkiye'de feminist hareket. |
|
|||||||||
6 |
Erkeklik çalışmalarının tarihsel gelişimi, hegemonik erkeklik tartışmaları. |
|
|||||||||
7 |
Dünyada ve Türkiye’de Toplumsal Cinsiyet eşitsizlikleri nin görünümü |
|
|||||||||
8 |
Ara Sınav |
|
|||||||||
9 |
Üretimde toplumsal cinsiyet eşitsizliği |
|
|||||||||
10 |
Eğitimde toplumsal cinsiyet eşitsizliği |
|
|||||||||
11 |
Ailede toplumsal cinsiyet eşitsizliği |
|
|||||||||
12 |
Dünyada ve Türkiye’de Cinsiyet eşitliği politikaları |
|
|||||||||
13 |
Eğitimde ve ailede eşitlik politikaları |
|
|||||||||
14 |
Genel Değerlendirme |
|
|||||||||
KAYNAKLAR |
|||||||||||
Ders Notu |
-
|
||||||||||
Diğer Kaynaklar |
- |
||||||||||
MATERYAL PAYLAŞIMI |
|||||||||||
Dokümanlar |
- |
||||||||||
Ödevler |
- |
||||||||||
Sınavlar |
Vize, Final |
||||||||||
DERSİN DEĞERLENDİRMESİ |
|||||||||||
Derse Katılım (%) |
- |
||||||||||
Vize(Arasınav)(%) |
%30 |
||||||||||
Proje (%) |
- |
||||||||||
Final (%) |
%70 |
||||||||||
Diğer (%) |
- |
||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
AKTS/İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik |
Sayısı |
Süresi(Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi |
14 |
2 |
28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
5 |
70 |
Arasınavlar/Proje |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı/Proje |
1 |
1 |
1 |
Toplam İş Yükü(Saat) |
|
|
100 |
TRAKYA UNIVERSITY
FACULTY OF EDUCATION
BOLOGNA PROCESS
COURSE DESCRIPTION AND APPLICATION INFORMATION
TRAKYA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATION DEPARTMENT OF MATHEMATICS AND SCIENCE EDUCATION DIVISION OF MATHEMATICS EDUCATION ELEMENTARY MATHEMATICS TEACHING PROGRAMME COURSE DESCRIPTION AND APPLICATION INFORMATION
|
|||||||||||
Course |
Code |
Semester |
T+U Hours |
Credits |
AKTS |
||||||
Social Gender Equality |
İÖM521 |
5 |
2+0 |
2 |
3 |
||||||
Prerequisites (Recommended
|
- |
||||||||||
Teaching System |
Formal |
||||||||||
Level |
Undergraduate |
||||||||||
Course Type |
Elective |
||||||||||
Language |
Turkish |
||||||||||
Coordinator |
Lecturer Firdevs SELVİLİ |
Lecturer Firdevs SELVİLİ |
|||||||||
Instructor |
Lecturer Firdevs SELVİLİ |
Lecturer Firdevs SELVİLİ |
|||||||||
Assistants |
- |
|
|||||||||
Course Objectives |
To examine the concepts and theoretical approaches related to gender and based on the causes and consequences of gender inequality to create gender awareness and to increase this awareness.
|
||||||||||
Learning Outcomes |
Students will be able to; 1- Have knowledge about the gender-related concepts and theoretical approaches. 2- Know the reasons of gender inequality 3- Know that gender inequalities have social and historical background 4- Understand the politics about resolving the gender inequalities. 5- Know how to protect gender equality in the work field.
|
||||||||||
Content |
The concept of gender, the differences between concepts of sex and gender, the roles of gender, discussion on gender stereotypes. History of Feminism and movement of feminism in Turkey The historical development of masculinity studies, discussions of hegemonic masculinity Inequality in education and in the family and ways of resolving these inequalities
|
||||||||||
Internship |
- |
||||||||||
Other recommentations |
- |
||||||||||
Class hours - per week |
2
|
||||||||||
Refernces |
Dökmen. Z. (2006). Toplumsal Cinsiyet, Sistem Yayıncılık, İstanbul. Sancar, S. (2009). Erkeklik İmkansız İktidar, Metis Yayınları, İstanbul Tan, M., Ecevit Y., Sancar S. (2007) Kadın Erkek Eşitliğine Doğru Yürüyüş, TÜSİAD, İstanbul |
||||||||||
Evaluation |
Midterm Exam: %30 Final Exam : %70 |
||||||||||
SCHEDULE – PER WEEK |
|||||||||||
Week |
Topics |
Preparations |
|||||||||
1 |
Information about Content of the course, methodology, resources and evaluation. |
|
|||||||||
2 |
The concept of gender, the differences between concepts of sex and gender, the roles of gender, discussion on gender stereotypes. |
|
|||||||||
3 |
Various approaches to gender inequality; Liberal approach, Marksist approach, Post modernist approach. |
|
|||||||||
4 |
Woman studies as an academic discipline/the historical development of feminist studies. |
|
|||||||||
5 |
History of Feminism and movement of feminism in Turkey |
|
|||||||||
6 |
The historical development of masculinity studies, discussions of hegemonic masculinity |
|
|||||||||
7 |
View of gender inequality in Turkey and in the World |
|
|||||||||
8 |
Mid term exam |
|
|||||||||
9 |
Gender inequality in the work |
|
|||||||||
10 |
Gender inequality in education |
|
|||||||||
11 |
Gender inequality in the family |
|
|||||||||
12 |
Politics of gender equality in Turkey and inthe world. |
|
|||||||||
13 |
Politics of gender equality in education and family. |
|
|||||||||
14 |
Evaluation of the course |
|
|||||||||
Reference Sources |
|||||||||||
Class Notes |
- |
||||||||||
Other |
- |
||||||||||
MATERIALS |
|||||||||||
Documents |
- |
||||||||||
Assignments |
- |
||||||||||
Exams |
Mid term, Final |
||||||||||
GRADING |
|||||||||||
Attendance (%) |
- |
||||||||||
Mid term Exam (%) |
%30 |
||||||||||
Project (%) |
- |
||||||||||
Final Exam (%) |
%70 |
||||||||||
Other (%) |
- |
||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
AKTS/WORKLOAD
Activity |
Nuımber |
Time (hours) |
Total Workload(hours) |
Class hours |
14 |
2 |
28 |
Preparation time |
14 |
5 |
70 |
Mid term /Project |
1 |
1 |
1 |
Final/Project |
1 |
1 |
1 |
Total workload(hours) |
|
|
100 |