TRAKYA ÜNİVERSİTESİ
SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU
ELEKTRONÖROFİZYOLOJİ PROGRAMI (3+1 EĞİTİM SİSTEMİ)
1.YARIYIL DERS PLANI |
|
|
|
|
|
|
|
KODU |
DERS |
Z/S |
ORTALAMA |
TEORİK |
UYGULAMA |
KREDİ |
AKTS |
ZTD101 |
ZORUNLU |
GİRER |
2 |
0 |
2 |
2 |
|
ZYD101 |
ZORUNLU |
GİRER |
2 |
0 |
2 |
2 |
|
ZAI101 |
ZORUNLU |
GİRER |
2 |
0 |
2 |
2 |
|
ENF171 |
ZORUNLU |
GİRER |
2 |
0 |
2 |
2 |
|
ENF173 |
ZORUNLU |
GİRER |
2 |
0 |
2 |
2 |
|
ENF175 |
NÖROLOJİ-I |
ZORUNLU |
GİRER |
2 |
0 |
2 |
2 |
ENF177 |
ELEKTRONÖROFİZYOLOJİK YÖNTEMLER |
ZORUNLU |
GİRER |
2 |
0 |
2 |
3 |
ENF179 |
KOGNİTİF NÖROFİZYOLOJİ |
ZORUNLU |
GİRER |
2 |
0 |
2 |
3 |
ENF181 |
BİYOFİZİK |
ZORUNLU |
GİRER |
2 |
0 |
2 |
3 |
--- |
BÖLÜM SEÇİMLİK 1 |
SEÇMELİ |
GİRER |
- |
- |
- |
3 |
--- |
BÖLÜM SEÇİMLİK 2 |
SEÇMELİ |
GİRER |
- |
- |
- |
3 |
--- |
BÖLÜM SEÇİMLİK 3 |
SEÇMELİ |
GİRER |
- |
- |
- |
3 |
|
|
|
|
|
|
|
30 |
|
|
|
|
|
|
|
|
2.YARIYIL DERS PLANI |
|
|
|
|
|
|
|
KODU |
DERS |
Z/S |
ORTALAMA |
TEORİK |
UYGULAMA |
KREDİ |
AKTS |
ZAI102 |
ZORUNLU |
GİRER |
2 |
0 |
2 |
2 |
|
ZTD102 |
ZORUNLU |
GİRER |
2 |
0 |
2 |
2 |
|
ZYD102 |
ZORUNLU |
GİRER |
2 |
0 |
2 |
2 |
|
ENF170 |
NÖROLOJİ-II |
ZORUNLU |
GİRER |
2 |
0 |
2 |
2 |
ENF172 |
NÖROFİZYOLOJİ |
ZORUNLU |
GİRER |
2 |
0 |
2 |
2 |
ENF174 |
ELEKTROENSEFALOGRAFİ-I |
ZORUNLU |
GİRER |
2 |
1 |
2,5 |
3 |
ENF176 |
ELEKTROMİYOGRAFİ - I |
ZORUNLU |
GİRER |
2 |
1 |
2,5 |
3 |
ENF178 |
NÖROANATOMİ |
ZORUNLU |
GİRER |
2 |
0 |
2 |
2 |
--- |
ÜADS |
SEÇMELİ |
GİRER |
- |
- |
- |
3 |
--- |
BÖLÜM SEÇİMLİK 1 |
SEÇMELİ |
GİRER |
- |
- |
- |
3 |
--- |
BÖLÜM SEÇİMLİK 2 |
SEÇMELİ |
GİRER |
- |
- |
- |
3 |
--- |
BÖLÜM SEÇİMLİK 3 |
SEÇMELİ |
GİRER |
- |
- |
- |
3 |
|
|
|
|
|
|
|
30 |
|
|
|
|
|
|
|
|
3.YARIYIL DERS PLANI |
|
|
|
|
|
|
|
KODU |
DERS |
Z/S |
ORTALAMA |
TEORİK |
UYGULAMA |
KREDİ |
AKTS |
ENF271 |
ELEKTROENSEFALOGRAFİ-II |
ZORUNLU |
GİRER |
2 |
0 |
2 |
2 |
ENF273 |
POLİSOMNOGRAFİ |
ZORUNLU |
GİRER |
4 |
0 |
4 |
4 |
ENF275 |
ELEKTROMİYOGRAFİ-II |
ZORUNLU |
GİRER |
2 |
0 |
2 |
2 |
ENF277 |
UYARILMIŞ POTANSİYELLER |
ZORUNLU |
GİRER |
2 |
0 |
2 |
2 |
ENF279 |
YOĞUN BAKIM EEG |
ZORUNLU |
GİRER |
2 |
0 |
2 |
2 |
ENF281 |
MESLEKİ UYGULAMALAR |
ZORUNLU |
GİRER |
0 |
9 |
4,5 |
9 |
--- |
ÜADS |
SEÇMELİ |
GİRER |
- |
- |
- |
3 |
--- |
BÖLÜM SEÇİMLİK 1 |
SEÇMELİ |
GİRER |
- |
- |
- |
3 |
--- |
BÖLÜM SEÇİMLİK 2 |
SEÇMELİ |
GİRER |
- |
- |
- |
3 |
|
|
|
|
- |
- |
- |
30 |
|
|
|
|
|
|
|
|
4.YARIYIL DERS PLANI |
|
|
|
|
|
|
|
KODU |
DERS |
Z/S |
ORTALAMA |
TEORİK |
UYGULAMA |
KREDİ |
AKTS |
ANS274 |
STAJ |
ZORUNLU |
GİRER |
0 |
2 |
1 |
2 |
ENF276 |
İŞ YERİ UYGULAMA EĞİTİMİ |
ZORUNLU |
GİRER |
2 |
2 |
3 |
28 |
|
|
|
|
|
|
|
30 |
|
|
|
|
|
|
|
|
1.YARIYIL BÖLÜM SEÇİMLİK DERSLER |
|
|
|
|
|
|
|
KODU |
DERS |
SEÇMELİ |
ORTALAMA |
TEORİK |
UYGULAMA |
KREDİ |
AKTS |
ENF183 |
MESLEK ETİĞİ |
SEÇMELİ |
GİRER |
2 |
0 |
2 |
3 |
ENF185 |
STRESLE BAŞA ÇIKMA YÖNTEMLERİ |
SEÇMELİ |
GİRER |
2 |
0 |
2 |
3 |
ENF187 |
TIBBİ TERMİNOLOJİ |
SEÇMELİ |
GİRER |
2 |
0 |
2 |
3 |
BDE101 |
BEDEN EĞİTİMİ I |
SEÇMELİ |
GİRER |
0 |
2 |
1 |
3 |
ENF189 |
HALK SAĞLIĞI |
SEÇMELİ |
GİRER |
2 |
0 |
2 |
3 |
ENF191 |
TEMEL SAĞLIK |
SEÇMELİ |
GİRER |
2 |
0 |
2 |
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
2.YARIYIL BÖLÜM SEÇİMLİK DERSLER |
|
|
|
|
|
|
|
KODU |
DERS |
SEÇMELİ |
ORTALAMA |
TEORİK |
UYGULAMA |
KREDİ |
AKTS |
ENF180 |
UYKU BOZUKLUKLARI |
SEÇMELİ |
GİRER |
2 |
0 |
2 |
3 |
ENF182 |
BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ |
SEÇMELİ |
GİRER |
2 |
0 |
2 |
3 |
ENF184 |
SEÇMELİ |
GİRER |
2 |
0 |
2 |
3 |
|
BDE102 |
BEDEN EĞİTİMİ II |
SEÇMELİ |
GİRER |
0 |
2 |
1 |
3 |
ENF186 |
SEÇMELİ |
GİRER |
2 |
0 |
2 |
3 |
|
ENF188 |
UYGULAMALI GİRİŞİMCİLİK |
SEÇMELİ |
GİRER |
2 |
1 |
2.5 |
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
3.YARIYIL BÖLÜM SEÇİMLİK DERSLER |
|
|
|
|
|
|
|
KODU |
DERS |
SEÇMELİ |
ORTALAMA |
TEORİK |
UYGULAMA |
KREDİ |
AKTS |
ENF283 |
İLK YARDIM |
SEÇMELİ |
GİRER |
2 |
0 |
2 |
3 |
ENF285 |
SEÇMELİ |
GİRER |
2 |
0 |
2 |
3 |
|
ENF287 |
SAĞLIK HUKUKU |
SEÇMELİ |
GİRER |
2 |
0 |
2 |
3 |
ENF289 |
SAĞLIK KURUMLARINDA HALKLA İLİŞKİLER |
SEÇMELİ |
GİRER |
2 |
0 |
2 |
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
ELEKTRONÖROFİZYOLOJİ PROGRAMI |
|
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
|
1 |
Elektronörofizyoloji alanındaki güncel bilgileri içeren ders notları, uygulama araç-gereçleri ve görsel ve nesnel kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı derslerden edindiği bilgileri mesleki olarak değerlendirebilir ve uygulayabilir. |
2 |
Uzman hekim gözetiminde hastaya gerekli elektronörofizyolojik uygulamaları yapabilir. |
3 |
Hastayı monitörize edip, hasta-tekniker, tekniker-doktor iletişimini sağlayabilir. |
4 |
Elektronörofizyoloji ile ilgili temel ve uygulamalı sağlık bilgisine sahiptir. |
5 |
Elektronörofizyoloji alanı ile ilgili temel sağlık bilgisine kuramsal düzeyde sahiptir. |
6 |
Elektronörofizyoloji ile ilgili bu bilgiyi mantıksal ve etiğe uygun bir çerçevede değerlendirir ve uygulayabilir. |
7 |
Elektronörofizyoloji alanında temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. |
8 |
Ekip çalışmasının mesleğinin temelini oluşturduğunun bilincinde olarak gözetiminde bulunduğu uzman doktor ile ekip olarak hasta veya olgu ile ilgili verileri analiz eder, yorumlar ve sonuç üretir. |
9 |
Elektronörofizyoloji ile ilgili tüm uygulamaları tekniğine uygun olarak yapabilir. |
10 |
Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirir. |
11 |
Hastalar, hasta yakınları ve diğer sağlık profesyonelleri ile sözlü ve yazılı etik kurallara uygun bir biçimde iletişim kurabilir. |
12 |
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlar içinde etkin olarak çalışır. |
13 |
Uygulama öncesinde, esnasında ve sonrasında hasta ile uzman doktor arasındaki iletişimi sağlar. |
14 |
Avrupa Dil Portföyü A2 düzeyinde İngilizce kullanır. |
15 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanır. |
16 |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
17 |
Temel hukuk, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet konularında yeterli bilince sahip olur. |
18 |
Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır. |
19 |
Alanı ile ilgili bilgilerin toplaması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahiptir. |
20 |
Türk dilini ve yabancı dili doğru olarak kullanmayı ve Türkçe ve İngilizce yazılmış resmi ve teknik belgeleri okuma becerisi kazanır. |
21 |
Türkiye Cumhuriyeti tarihi ve Atatürkçü düşünce hakkında doğru bilgiler kazanabilir ve Atatürk ilke ve inkılapları doğrultusunda çağdaş ve bilimsel tabanlı düşünebilir. |
22 |
Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnektir. |
23 |
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır. |
24 |
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
25 |
Öğrencilerimiz eğitimleri süresince mesleki alanlarıyla ilgili kazandıkları teorik bilgileri uygulama becerilerini geliştirebilmek |
26 |
Deneyim ve tecrübeleri yerinde öğrenecek, takım çalışması, iş disiplini ve sorumluluk alma becerileri artırmak. |
27 |
İş yerlerinde kendilerini geliştirme fırsatı bulacaklar, tecrübeleri, özgüvenleri artacak, gelecekleriyle ilgili kariyer planlaması yapabilecekler |