Senato Kararı

Toplantı Tarihi : 13 Aralık 2019 Cuma

Toplantı Sayısı : 17

Karar No : 12


Üniversitemiz Senatosunun 06.04.2005 tarih ve 05 sayılı toplantısında alınan 02  no’lu kararı ile kabul edilen “Trakya Üniversitesi Araştırma Görevlileri Temsilciliği Yönergesi” nde yapılan değişikliklere ilişkin, Mevzuat Komisyonunca hazırlanan 04 Aralık 2019 tarihli rapor görüşüldü:

Üniversitemiz Senatosunun 06.04.2005 tarih ve 05 sayılı toplantısında alınan 02  no’lu kararı ile kabul edilen “Trakya Üniversitesi Araştırma Görevlileri Temsilciliği Yönergesi”nde yapılan değişikliklerin aşağıda belirtilen şekliyle uygun olduğuna mevcudun oy birliği ile karar verildi.

 

TRAKYA ÜNİVERSİTESİ ARAŞTIRMA GÖREVLİLERİ TEMSİLCİLİĞİ YÖNERGESİ

 

Eski Hali:

TRAKYA ÜNİVERSİTESİ ARAŞTIRMA GÖREVLİLERİ TEMSİLCİLİĞİ YÖNERGESİ

 

Yeni Hali:

Amaç

Madde 1- Yönergenin amacı, Trakya Üniversitesi bünyesinde yer alan Fakülte, Yüksekokul ve Devlet Konservatuarında 2547 sayılı Yükseköğretim Yasasının 33/A ve 50/D maddelerine göre görev yapan Araştırma Görevlilerinin bilimsel çalışma, eğitim-öğretim, özlük hakları, sosyal ve kültürel alanlardaki etkinlikleri gibi konularla ilgili sorunlarının, taleplerinin ve önerilerinin saptanması, bu sorunların çözümü, taleplerin ve önerilerin yerine getirilmesi için gerekli idari başvurularda bulunulmasının karara bağlanması ve bu saptamaların ve alınan kararların ilgili Yönetim Kuruluna bildirilmesi için Üniversite nezdinde Araştırma Görevlileri Temsilciliği müessesesinin oluşturulmasına ilişkin esasları düzenlemektir.

 

Tanımlar

Madde 2- Fakülte, Yüksekokul, Devlet Konservatuarı ve bunlara bağlı Bölümlerin Araştırma Görevlileri Konseyleri Fakülte, Yüksekokul, Devlet Konservatuarı ve Bölümlerin bünyesinde görev yapan Araştırma Görevlilerinden oluşur. Konseylere ilgili birim için seçilen Araştırma Görevlileri Temsilcileri başkanlık eder. 

 

Fakülte, Yüksekokul, Devlet Konservatuarında ve bölümlerde görev yapan Araştırma Görevlilerinin toplam sayısı 30'dan fazla ise bu birimler için Araştırma Görevlileri Konseyi oluşturulup Temsilci seçilir.

 

50/D ve 33/A maddesine göre atanan Araştırma Görevlileri görevlendirildikleri birimde aday olabilir ve oy kullanabilirler.

 

Amaç

Madde 1- Yönergenin amacı, Trakya Üniversitesi bünyesinde yer alan Fakülte, Yüksekokul ve Devlet Konservatuarında görev yapan araştırma görevlileri ile uzmanlık öğrencilerinin bilimsel çalışma, eğitim-öğretim, özlük hakları, sosyal ve kültürel alanlardaki etkinlikleri gibi konularla ilgili sorunlarının, taleplerinin ve önerilerinin saptanması, bu sorunların çözümü, taleplerin ve önerilerin yerine getirilmesi için gerekli idari başvurularda bulunulmasının karara bağlanması ve bu saptamaların ve alınan kararların ilgili Yönetim Kuruluna bildirilmesi için Üniversite nezdinde Araştırma Görevlileri Temsilciliği müessesesinin oluşturulmasına ilişkin esasları düzenlemektir.

 

Tanımlar

Madde 2- Fakülte, Yüksekokul, Devlet Konservatuarı ve bunlara bağlı Bölümlerin Araştırma Görevlileri Konseyleri Fakülte, Yüksekokul, Devlet Konservatuarı ve Bölümlerin bünyesinde görev yapan Araştırma Görevlilerinden oluşur. Konseylere ilgili birim için seçilen Araştırma Görevlileri Temsilcileri başkanlık eder. 

 

Fakülte, Yüksekokul, Devlet Konservatuarında ve bölümlerde görev yapan Araştırma Görevlilerinin toplam sayısı 30'dan fazla ise bu birimler için Araştırma Görevlileri Konseyi oluşturulup Temsilci seçilir.

 

Araştırma görevlileri ile uzmanlık öğrencileri görevlendirildikleri birimde aday olabilir ve oy kullanabilirler.