Senato Kararı

Toplantı Tarihi : 24 Eylül 2020 Perşembe

Toplantı Sayısı : 17

Karar No : 30


Trakya Üniversitesi Uzaktan Eğitim Politikası konusu görüşüldü:
 
Trakya Üniversitesi Uzaktan Eğitim Politikasının aşağıdaki şekliyle uygun olduğuna, mevcudun oy birliği ile karar verildi.

 

 
TRAKYA ÜNİVERSİTESİ UZAKTAN EĞİTİM POLİTİKASI
Trakya Üniversitesi, değişen günümüz koşulları karşısında güncel eğitim sürecini esnek bir biçimde zaman ve mekân sınırlaması olmaksızın bilgi ve iletişim teknolojilerinde yaşanan değişime paralel olarak sürdürmektedir. Benimsenen uzaktan eğitim sistemi hem eş zamanlı (senkron) hem de eş zamanlı olmayan (asenkron) öğrenen merkezli bir öğretim modelini desteklemektedir. Trakya Üniversitesi bilişim teknolojilerinden faydalanarak coğrafi ve fiziksel engelleri ortadan kaldırmakta ve çevrim içi yapılara entegrasyonu sağlayarak yaşam boyu öğrenim ilkesini hayata geçirmeyi hedeflemektedir. Böylece özel yaklaşım gerektiren öğrenciler de dâhil olmak üzere erişim ve zaman yetersizliklerinden kaynaklanacak eşitsizlikler giderilmeye çalışılmaktadır.

Trakya Üniversitesinde uzaktan eğitim sistemi, öğrenci ve öğretim elemanlarının etkili ve verimli kullanacağı şekilde tasarlanmıştır. Öğrencilerin kazanımlarını en iyi şekilde yansıtabilmeleri için farklı mekanizmalar sunulmaktadır. Performansa ve probleme dayalı öğrenme yöntemlerinin yanında öğretim elemanları ile çevrim içi öğrenme toplulukları oluşturularak etkili öğrenme süreçleri tasarlanmaktadır. Bu süreçte yetkinlik temelli öğretim ile elde edilen öğrenme çıktıları ve bireysel öğrenmenin desteklenmesi öğrencilerin diplomalarını örgün eğitimle yürütülen tüm imkânlara uzaktan eğitim sistemi ile de erişilebilmesini sağlamaktadır.

Nitelikli bir uzaktan eğitim süreci için teknolojik altyapı ile uzman insan kaynağını iyileştirme çalışmaları sürdürülmeye devam edilmektedir. Alan bilgisi, tekno-pedagojik yeterliliği ve teknolojik bilgisi güçlü eğitim kadrosu ile Trakya Üniversitesi, etkili ders tasarımları sunarak öğrencinin aktif katılımını sağlamakta ve öğrenci merkezli eğitimin gerekliliklerini yerine getiren uygulamalara yer vermektedir. Bununla birlikte bu süreçte ölçme ve değerlendirme yöntemlerinin şeffaflık ve güvenirlilik ilkeleri çerçevesinde yapılacağı güvence altına alınmıştır.
Kurum hâlihazırda tesis ettiği teknolojik alt yapı ve insan kaynağını içinde barındıran Uzaktan Eğitim Merkezi aracılığıyla uzaktan eğitim sürecini yönetmektedir. Sunulan destek hizmetleri ile öğrenci ve öğretim elemanlarının kuruma bağlılıkları ve motivasyonlarını artırmaktadır. Bu süreçte Trakya Üniversitesi etik değerler ve bilgi güvenliğinin sürdürülebilirliğine ayrıca hassasiyet göstermektedir.

Amaç 1: Uzaktan eğitim sistemini üniversitenin tüm hizmet alanlarında yaygınlaştırmak ve sistemin sürdürülebilirliğini sağlamak

Hedef 1.1: Öğrenci ve personel için uzaktan eğitime yönelik altyapının tesisi ile kaynakların etkili ve verimli bir şekilde kullanımının sağlanması

Performans Göstergeleri

Başlangıç değeri

2020

2021

2022

2023

2024

2025

İzleme sıklığı

Raporlama sıklığı

1.1.1.Uzaktan eğitim sistemine eklenen toplam yazılı materyal sayısı (pdf, word, pptx, vb.)

 

 

 

 

 

 

Güz ve Bahar Dönemleri Sonu

Yılda bir

1.1.2. Uzaktan eğitim sistemine eklenen toplam işitsel materyal sayısı

 

 

 

 

 

Güz ve Bahar Dönemleri Sonu

Yılda bir

1.1.3.Uzaktan eğitim sistemine eklenen toplam görsel materyal sayısı

 

 

 

 

 

 

Güz ve Bahar Dönemleri Sonu

Yılda bir

1.1.4.Uzaktan eğitim sistemine eklenen toplam haftalık ders materyal sayısı

 

 

 

 

 

 

Güz ve Bahar Dönemleri Sonu

Yılda bir

1.1.5. Üniversite kütüphanesinde bulunan e-yayın sayısı

 

 

 

 

 

 

Güz ve Bahar Dönemleri Sonu

Yılda bir

1.1.6.Uzaktan eğitim sisteminde yapılan canlı ders sayısı

 

 

 

 

 

 

Güz ve Bahar Dönemleri Sonu

Yılda bir

1.1.7.Uzaktan eğitimde sunulan canlı derslere ortalama katılım oranı (%)

 

 

 

 

 

 

Güz ve Bahar Dönemleri Sonu

Yılda bir

1.1.8.Uzaktan eğitim sisteminde yapılan sınav sayısı

 

 

 

 

 

 

Güz ve Bahar Dönemleri Sonu

Yılda bir

1.1.9.Uzaktan eğitim sisteminde yapılan sınavlara katılım oranı

 

 

 

 

 

 

Güz ve Bahar Dönemleri Sonu

Yılda bir

1.1.10.Uzaktan eğitim sisteminde yapılan sınavlarda başarı durumu (%)

 

 

 

 

 

 

Güz ve Bahar Dönemleri Sonu

Yılda bir

1.1.11. Uzaktan eğitim sistemi kapsamında yapılan ders değerlendirme anketi sayısı

 

 

 

 

 

 

Güz ve Bahar Dönemleri Sonu

Yılda bir

1.1.12. Uzaktan eğitim sürecine ilişkin düzenlenen eğiticilerin eğitimi programı sayısı

 

 

 

 

 

 

Güz ve Bahar Dönemleri Sonu

Yılda bir

1.1.13.Öğrencilerin uzaktan eğitim sisteminden memnuniyet oranı (%)

 

 

 

 

 

 

Güz ve Bahar Dönemleri Sonu

Yılda bir

1.1.14.Öğretim elemanlarının uzaktan eğitim sisteminden memnuniyet oranı (%)

 

 

 

 

 

 

Güz ve Bahar Dönemleri Sonu

Yılda bir


Ek Dosyalar