Senato Kararı

Toplantı Tarihi : 03 Temmuz 2014 Perşembe

Toplantı Sayısı : 7

Karar No : 3


          Üniversitemiz Eğitim Fakültesi Özel Eğitim Bölümü Zihin Engelliler Anabilim Dalı Zihin Engelliler Öğretmenliği Programı 3.sınıf güz döneminde okutulmak üzere Alan Seçmeli Ders Havuzuna “Down Sendromlu Çocuklar ve Gelişimleri” isimli dersin eklenmesine ilişkin, Eğitim-Öğretim Komisyonunca hazırlanan 30 Haziran 2014 tarihli rapor görüşüldü:

 

          Üniversitemiz Eğitim Fakültesi Özel Eğitim Bölümü Zihin Engelliler Anabilim Dalı Zihin Engelliler Öğretmenliği Programı 3.sınıf Alan Seçmeli Ders Havuzuna “Down Sendromlu Çocuklar ve Gelişimleri” isimli dersin eklenmesinin ve 2014-2015 Eğitim-Öğretim Yılından geçerli olmasının uygun olduğuna mevcudun oy birliği ile karar verildi.

 

 

TRAKYA ÜNİVERSİTESİ

EĞİTİM FAKÜLTESİ

ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ

DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

 

Dersin Adı

Kodu

Yarıyılı

T+U Saat

Kredisi

AKTS

Down Sendromlu Çocuklar Ve Gelişimleri

 

ZHN305

5

2+0

2

3

 

 

Ön Koşul Dersleri (Tavsiye)

 

Öğretim Sistemi

Örgün

Dersin Seviyesi

Lisans (x) Yüksek Lisans ( )   Doktora ( )

 

 

Dersin Türü

Zorunlu

Dersin Dili

Türkçe (X )   İngilizce ( )   Almanca ( )

Dersin Koordinatörü

Yard. Doç. Selmin CUHADAR

Mail:

Web:

Dersi Verenler

Öğrt. Görv. Mehmet YAVUZ

 

 

Mail:mehmetyavuz23@hotmail.com

Web:

Dersin Yardımcıları

 

 

 

Mail:

Web:

Dersin Amacı

Down Sendromlu Çocuklar Ve Gelişimleri ve öğretimleri

Dersin Öğrenme Çıktıları

  1. Down sendromlu çocukların sağlık özelliklerini açıklayabilir
  2. Down sendromlu çocukların gelişim özelliklerini açıklayabilir.

a)      down sendromlu çocukların dil gelişim özelliklerini açıklayabilir

b)      Down sendromlu çocukların küçük büyük kas gelişim özelliklerini açıklayabilir.

c)      Down sendromlu çocukların Öz bakım becerileri gelişimini açıklayabilir.

d)     Social and emotional development of children with Down syndrome can explain the properties.

  1. Maintenance characteristics of children with Down syndrome can be explained.
  2. Down sendromlu çocukların bakım özelliklerini açıklayabilir
  3. Down sendromlu çocukların ailke yaşantısı hakkında bilgiler verebilir.
  4. Down Sendromlu Çocuklarda erken tanılama ve eğitimin önemini açıklar
  5. Down Sendromlu Çocukların değerlendirme yöntemleri açıklayabilir
  6. Down Sendromlu Çocukların eğitimi ile ilgili yöntemleri açıklar
  7. Down Sendromlu Çocukların eğitiminde aile işbirliğinin önemini açıklar
  8. Down Sendromlu Çocukların kaynaştırması ile ilgili özellikleri söyler
  9. Down Sendromlu Çocukların eğitiminde ekip çalışmasının önemini açıklar

 

 

 

 

 

Dersin İçeriği

Down Sendromlu Çocukların özellikleri nelerdir?

Ekip çalışmasında kimler bulunur?

Öğrenci değerlendirme yöntem ve teknikleri nelerdir?

Öğretim yöntemleri nelerdir?

Staj Durumu

 

 

 

 

 

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

 

 

Haftalık Ayrıntılı Ders Saati

 

 

Çarşamba : 08:30- 10:20

 

 

 

Ders Kitabi, Malzemesi,

Önerilen Kaynakları

Sucuoğlu, B. (Edit), (2010). Zihin engelliler ve eğitimi. KÖK YAYINCILIK. Ankara.

Funda Acarlar (20069 Down Sendromlu Çocuklar ve Yetişkinlerde Dil Gelişimi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi

Sema BATU. (Edit). (200) 0-6 yaş arası Down Sendromlu Çocukların Çocuklar ve gelişimi, KÖK YAYINCILIK. Ankara

 

 

DEĞERLENDİRME

 

 

 

 

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK SAYFALARI

Hafta

Konular

Ön Hazırlık

1

Down sendromlu çocuklar ve sağlık özellikleri  

 

2

Down sendromlu çocuklar ve dil ve motor gelişim özellikleri

 

3

 Down sendromlu çocuklar davranış özellikleri

 

4

Down sendromlu çocukların özbakım özellikleri

 

5

Down sendromlu çocuklar değerlendirilmesi

 

6

Down sendromlu çocuklarda ekip çalışması

 

7

Ara sınav

 

8

Down sendromlu çocuklarda öğretim yöntemleri

 

9

Down sendromlu çocuklarda aile ile çalışma

 

10

Down sendromlu çocuklarda kaynaştırma

 

11

Down sendromlu çocuklarda iletişim becerilerinin öğretimi

 

12

Down sendromlu çocuklara oyun becerilerinin öğretimi

 

13

Down sendromlu çocuklarda teknoloji kullanımı

 

14

Final sınavı

 

 

KAYNAKLAR:

Ders Notu

 

Diğer Kaynaklar

Peter E.M.(2004) Lauteslager, Down Sendromlu Çocuklarda Motor Gelişimi ve Müdahalesi

 

 

 

MATERYAL PAYLAŞIMI

Dokümanlar

 

Ödevler

 

Sınavlar

 

 

 

DERSİN DEĞERLENDİRMESİ

Derse Katılım  (%)

 40

Vize(Arasınav)(%)

 60

Proje  (%)

40

Final  (%)

60

Diğer  (%)

 

 

 

AKTS/İŞYÜKÜ TABLOSO

Etkinlik

Sayısı

Süresi

Toplam İş Yükü

Ders Süresi

14

2 SAAT

28

Ders dışı çalışma (ön çalışma, pekiştirme)

14

1

14

Ara sınav

1

10

10

Proje

1

6

  6

Yarı Yıl Sınavı

1

16

16

Toplam İş Yükü

 

 

68

 

TRAKYA UNIVERSITY

FACULTY OF EDUCATION

SPECIAL EDUCATION DEPARTMENT

COURSE DESCRIPTION AND APPLICATION INFORMATION

 

 

Course Title

Code

Semester

T+U

hour

Credits

AKTS

Development of Children With Down Syndrome

ZHN305

5

2+0

2

3

 

Prerequisite Courses (Recommended)

 

Education System

Örgün

Level of course

Bachelor's degree (x) master's degree ( )   Doktora ( )

 

Course Type

Zorunlu

Language of Instruction

Türkçe (X )   İngilizce ( )   Almanca ( )

Course Coordinator

Yard. Doç. Selmin CUHADAR

Mail:

Web:

Instructors

Öğrt. Görv. Mehmet YAVUZ

 

 

Mail:mehmetyavuz23@hotmail.com

Web:

Course Assistants

 

 

 

Mail:

Web:

Course Objectives

Children with Down Syndrome and their teaching and Development

Course Learning Outcomes

  1. Health characteristics of children with Down syndrome can be explained.
  2. May explain the developmental characteristics of children with Down syndrome ..
  3. language development of children with Down syndrome can explain the properties.down sendromlu çocukların dil gelişim özelliklerini açıklayabilir
  4. Characteristics of children with Down syndrome may explain the large and small muscle development.
  5. Self-care skills of children with Down syndrome can explain the development.
  6. Health characteristics of children with Down syndrome can be explained.
  7. Health characteristics of children with Down syndrome can be explained.
  8. Maintenance characteristics of children with Down syndrome can be explained.
  9. Children with Down syndrome can provide information about the family life.
  10. In children with Down syndrome explains the importance of early identification and education.
  11. Children with Down syndrome may explain evaluation methods.
  12. Concerning the education of children with Down Syndrome describes methods.
  13. The education of children with Down syndrome explains the importance of cooperation in the family.
  14. Related to the mainstreaming of children with Down syndrome tells properties.
  15. In the education of children with Down syndrome explains the importance of teamwork.

 

 

 

Course Content

Down Sendromlu Çocukların özellikleri nelerdir?

Ekip çalışmasında kimler bulunur?

Öğrenci değerlendirme yöntem ve teknikleri nelerdir?

Öğretim yöntemleri nelerdir?

Work Placement

 

 

 

 

Courses Recommended Other Considerations

 

 

Weekly Detailed Course Hours

 

 

Çarşamba : 08:30- 10:20

 

 

 

Textbook, Materials, Recommended Resources

Sucuoğlu, B. (Edit), (2010). Zihin engelliler ve eğitimi. KÖK YAYINCILIK. Ankara.

Funda Acarlar (20069 Down Sendromlu Çocuklar ve Yetişkinlerde Dil Gelişimi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi

Sema BATU. (Edit). (200) 0-6 yaş arası Down Sendromlu Çocukların Çocuklar ve gelişimi, KÖK YAYINCILIK. Ankara

 

 

EVALUATİON

 

 

 

WEEKLY SUBJECTS AND RELATED PREPARATION PAGES

week

Topics

preliminary

1

Children with Down syndrome and health properties.

 

2

Language and motor development of children with Down syndrome and their properties.

 

3

 Children with Down syndrome behavioral characteristics.

 

4

Self-care features of children with Down syndrome.

 

5

Evaluation of children with Down syndrome.

 

6

Teamwork in children with Down syndrome.

 

7

Midterm Exam

 

8

Teaching methods in children with Down syndrome.

 

9

Working with families of children with Down syndrome.

 

10

Mainstreaming of children with Down syndrome.

 

11

Teaching of communication skills in children with Down syndrome.

 

12

Teaching skills of children with Down syndrome game.

 

13

Use of technology in children with Down syndrome.

 

14

Final

 

 

RESOURCES:

Lecture Notes

 

Other Resources

Peter E.M.(2004) Lauteslager, Down Sendromlu Çocuklarda Motor Gelişimi ve Müdahalesi

 

 

MATERIAL SHARING

Docs

 

Assignments

 

Exams

 

 

COURSE ASSESSMENT

Lectures (%)

 40

Midterm (Midterm) (%)

 60

Proje  (%)

40

Final  (%)

60

other  (%)

 

 

EKTS / WORKLOAD TABLOSO

Events

Number

Duration

Total Work Load

Course Duration

14

2 SAAT

28

Curricular work (pre-study, practice)

14

1

14

Midterm Exam

1

10

10

Proje

1

6

  6

Half Year Exam

1

16

16

Total Work Load

 

 

68