Üniversitemiz Eğitim Fakültesi Özel Eğitim Bölümü Zihin Engelliler Anabilim Dalı Zihin Engelliler Öğretmenliği Programı 3.sınıf güz döneminde okutulmak üzere Alan Seçmeli Ders Havuzuna “Down Sendromlu Çocuklar ve Gelişimleri” isimli dersin eklenmesine ilişkin, Eğitim-Öğretim Komisyonunca hazırlanan 30 Haziran 2014 tarihli rapor görüşüldü:
Üniversitemiz Eğitim Fakültesi Özel Eğitim Bölümü Zihin Engelliler Anabilim Dalı Zihin Engelliler Öğretmenliği Programı 3.sınıf Alan Seçmeli Ders Havuzuna “Down Sendromlu Çocuklar ve Gelişimleri” isimli dersin eklenmesinin ve 2014-2015 Eğitim-Öğretim Yılından geçerli olmasının uygun olduğuna mevcudun oy birliği ile karar verildi.
TRAKYA ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİM FAKÜLTESİ
ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ
|
|||||
Dersin Adı |
Kodu |
Yarıyılı |
T+U Saat |
Kredisi |
AKTS |
Down Sendromlu Çocuklar Ve Gelişimleri
|
ZHN305 |
5 |
2+0 |
2 |
3 |
Ön Koşul Dersleri (Tavsiye) |
|
Öğretim Sistemi |
Örgün |
Dersin Seviyesi |
Lisans (x) Yüksek Lisans ( ) Doktora ( ) |
Dersin Türü |
Zorunlu |
|
Dersin Dili |
Türkçe (X ) İngilizce ( ) Almanca ( ) |
|
Dersin Koordinatörü |
Yard. Doç. Selmin CUHADAR |
Mail: Web: |
Dersi Verenler |
Öğrt. Görv. Mehmet YAVUZ
|
Mail:mehmetyavuz23@hotmail.com Web: |
Dersin Yardımcıları |
|
Mail: Web: |
Dersin Amacı |
Down Sendromlu Çocuklar Ve Gelişimleri ve öğretimleri |
|
Dersin Öğrenme Çıktıları |
a) down sendromlu çocukların dil gelişim özelliklerini açıklayabilir b) Down sendromlu çocukların küçük büyük kas gelişim özelliklerini açıklayabilir. c) Down sendromlu çocukların Öz bakım becerileri gelişimini açıklayabilir. d) Social and emotional development of children with Down syndrome can explain the properties.
|
|
Dersin İçeriği |
Down Sendromlu Çocukların özellikleri nelerdir? Ekip çalışmasında kimler bulunur? Öğrenci değerlendirme yöntem ve teknikleri nelerdir? Öğretim yöntemleri nelerdir? |
|
Staj Durumu
|
|
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
|
Haftalık Ayrıntılı Ders Saati |
Çarşamba : 08:30- 10:20
|
|
Ders Kitabi, Malzemesi, Önerilen Kaynakları |
Sucuoğlu, B. (Edit), (2010). Zihin engelliler ve eğitimi. KÖK YAYINCILIK. Ankara. Funda Acarlar (20069 Down Sendromlu Çocuklar ve Yetişkinlerde Dil Gelişimi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi Sema BATU. (Edit). (200) 0-6 yaş arası Down Sendromlu Çocukların Çocuklar ve gelişimi, KÖK YAYINCILIK. Ankara
|
|
DEĞERLENDİRME |
|
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK SAYFALARI |
||
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
Down sendromlu çocuklar ve sağlık özellikleri |
|
2 |
Down sendromlu çocuklar ve dil ve motor gelişim özellikleri |
|
3 |
Down sendromlu çocuklar davranış özellikleri |
|
4 |
Down sendromlu çocukların özbakım özellikleri |
|
5 |
Down sendromlu çocuklar değerlendirilmesi |
|
6 |
Down sendromlu çocuklarda ekip çalışması |
|
7 |
Ara sınav |
|
8 |
Down sendromlu çocuklarda öğretim yöntemleri |
|
9 |
Down sendromlu çocuklarda aile ile çalışma |
|
10 |
Down sendromlu çocuklarda kaynaştırma |
|
11 |
Down sendromlu çocuklarda iletişim becerilerinin öğretimi |
|
12 |
Down sendromlu çocuklara oyun becerilerinin öğretimi |
|
13 |
Down sendromlu çocuklarda teknoloji kullanımı |
|
14 |
Final sınavı |
|
KAYNAKLAR: |
|
Ders Notu |
|
Diğer Kaynaklar |
Peter E.M.(2004) Lauteslager, Down Sendromlu Çocuklarda Motor Gelişimi ve Müdahalesi
|
MATERYAL PAYLAŞIMI |
|
Dokümanlar |
|
Ödevler |
|
Sınavlar |
|
DERSİN DEĞERLENDİRMESİ |
|
Derse Katılım (%) |
40 |
Vize(Arasınav)(%) |
60 |
Proje (%) |
40 |
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
|
AKTS/İŞYÜKÜ TABLOSO |
|||
Etkinlik |
Sayısı |
Süresi |
Toplam İş Yükü |
Ders Süresi |
14 |
2 SAAT |
28 |
Ders dışı çalışma (ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
Ara sınav |
1 |
10 |
10 |
Proje |
1 |
6 |
6 |
Yarı Yıl Sınavı |
1 |
16 |
16 |
Toplam İş Yükü |
|
|
68 |
FACULTY OF EDUCATION
SPECIAL EDUCATION DEPARTMENT
COURSE DESCRIPTION AND APPLICATION INFORMATION
|
|||||
Course Title |
Code |
Semester |
T+U hour |
Credits |
AKTS |
Development of Children With Down Syndrome |
ZHN305 |
5 |
2+0 |
2 |
3 |
Prerequisite Courses (Recommended) |
|
Education System |
Örgün |
Level of course |
Bachelor's degree (x) master's degree ( ) Doktora ( ) |
Course Type |
Zorunlu |
|
Language of Instruction |
Türkçe (X ) İngilizce ( ) Almanca ( ) |
|
Course Coordinator |
Yard. Doç. Selmin CUHADAR |
Mail: Web: |
Instructors |
Öğrt. Görv. Mehmet YAVUZ
|
Mail:mehmetyavuz23@hotmail.com Web: |
Course Assistants |
|
Mail: Web: |
Course Objectives |
Children with Down Syndrome and their teaching and Development |
|
Course Learning Outcomes |
|
|
Course Content |
Down Sendromlu Çocukların özellikleri nelerdir? Ekip çalışmasında kimler bulunur? Öğrenci değerlendirme yöntem ve teknikleri nelerdir? Öğretim yöntemleri nelerdir? |
|
Work Placement |
|
|
Courses Recommended Other Considerations |
|
|
Weekly Detailed Course Hours |
Çarşamba : 08:30- 10:20
|
|
Textbook, Materials, Recommended Resources |
Sucuoğlu, B. (Edit), (2010). Zihin engelliler ve eğitimi. KÖK YAYINCILIK. Ankara. Funda Acarlar (20069 Down Sendromlu Çocuklar ve Yetişkinlerde Dil Gelişimi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi Sema BATU. (Edit). (200) 0-6 yaş arası Down Sendromlu Çocukların Çocuklar ve gelişimi, KÖK YAYINCILIK. Ankara
|
|
EVALUATİON |
|
WEEKLY SUBJECTS AND RELATED PREPARATION PAGES |
||
week |
Topics |
preliminary |
1 |
Children with Down syndrome and health properties. |
|
2 |
Language and motor development of children with Down syndrome and their properties. |
|
3 |
Children with Down syndrome behavioral characteristics. |
|
4 |
Self-care features of children with Down syndrome. |
|
5 |
Evaluation of children with Down syndrome. |
|
6 |
Teamwork in children with Down syndrome. |
|
7 |
Midterm Exam |
|
8 |
Teaching methods in children with Down syndrome. |
|
9 |
Working with families of children with Down syndrome. |
|
10 |
Mainstreaming of children with Down syndrome. |
|
11 |
Teaching of communication skills in children with Down syndrome. |
|
12 |
Teaching skills of children with Down syndrome game. |
|
13 |
Use of technology in children with Down syndrome. |
|
14 |
Final |
|
RESOURCES: |
|
Lecture Notes |
|
Other Resources |
Peter E.M.(2004) Lauteslager, Down Sendromlu Çocuklarda Motor Gelişimi ve Müdahalesi
|
MATERIAL SHARING |
|
Docs |
|
Assignments |
|
Exams |
|
COURSE ASSESSMENT |
|
Lectures (%) |
40 |
Midterm (Midterm) (%) |
60 |
Proje (%) |
40 |
Final (%) |
60 |
other (%) |
|
EKTS / WORKLOAD TABLOSO |
|||
Events |
Number |
Duration |
Total Work Load |
Course Duration |
14 |
2 SAAT |
28 |
Curricular work (pre-study, practice) |
14 |
1 |
14 |
Midterm Exam |
1 |
10 |
10 |
Proje |
1 |
6 |
6 |
Half Year Exam |
1 |
16 |
16 |
Total Work Load |
|
|
68 |