"Trakya Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü Mesleki Dersler Uygulama Usul ve Esasları" nın aşağıdaki şekliyle uygun olduğuna mevcudun oy birliği ile karar verildi.
T.C.
TRAKYA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
HEMŞİRELİK BÖLÜMÜ
MESLEKİ DERSLER UYGULAMA USUL ve ESASLARI
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1 – (1) Bu Usul ve Esasların amacı; Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü Lisans programında öğrenim gören öğrencilerin meslek derslerine yönelik bilgi ve becerilerini uygulama alanına entegre etmek amacıyla 1-6. yarıyıldaki klinik ve saha uygulamaları ile 7. ve 8. yarıyılda yer alan Mesleki Uygulama I ve Mesleki Uygulama II derslerinin planlanması, yürütülmesi ve değerlendirmesine ilişkin usul ve esasları belirlemektir.
Kapsam
MADDE 2 – (1) Bu Usul ve Esaslar, Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü Lisans programında öğrenim gören öğrencilerin meslek derslerine yönelik bilgi ve becerilerini uygulama alanına entegre etmek amacıyla 1-6. yarıyıldaki klinik ve saha uygulamaları ile 7. ve 8. yarıyılda yer alan Mesleki Uygulama I ve Mesleki Uygulama II derslerinin planlanması, yürütülmesi, değerlendirilmesine ilişkin temel usul ve esasları kapsar.
Dayanak
MADDE 3 – (1) Bu Usul ve Esaslar, 11.08.2003 tarihli ve 25196 sayılı Trakya Üniversitesi Lisans Eğitim, Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’nin 33. maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4 – (1) Bu Usul ve Esaslarda geçen;
a)AKTS: Avrupa Kredi Transfer Sistemine göre bir dersi tamamlamak için öğrencilerin ödev, çalışma ve sorumluluk miktarını betimleyen sayıyı,
b)Bölüm Başkanı: Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölüm Başkanını,
c)Bölüm Kurulu: Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü Kurulunu,
ç)Bölüm: Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümünü,
d)Dekan: Trakya Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dekanını,
e)Fakülte Kurulu: Sağlık Bilimleri Fakültesi Fakülte Kurulunu,
f)Fakülte Yönetim Kurulu: Sağlık Bilimleri Fakültesi Fakülte Yönetim Kurulunu,
g)Fakülte: Trakya Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesini,
ğ)Mesleki Uygulama Dersleri Süresi: Ders müfredatında belirlenen süreyi,
h)Mesleki Uygulama I- II Ders Koordinatörü: Mesleki Uygulama I ve Mesleki Uygulama II Derslerinin koordinasyonu için hemşirelik bölüm başkanı tarafından görevlendirilen öğretim üyesi/elemanıdır.
ı)Mesleki Uygulama I- II Ders Yürütücüsü: 7. ve 8. yarıyılda yer alan Mesleki Uygulama I ve Mesleki Uygulama II derslerinin yürütülmesi için görevlendirilen öğretim üye ve elemanlarıdır.
i)Öğrenci: Trakya Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik bölümü lisans öğrencisini,
j)Öğretim elemanı: T.Ü. Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümünde görevli öğretim elemanını,
k)Rehber Hemşire: Mesleki derslerin her birinin klinik/saha uygulamalarından ve öğrenci hemşirenin yapacağı tüm mesleki uygulamalardan sorumlu olarak ilgili kurumun görevlendirdiği klinik/saha hemşiresini,
l)Uygulama Yeri: T.Ü. Sağlık Bilimleri Fakültesi’nde bulunan hemşirelik uygulama laboratuvarları ve mesleki derslerle bağlantılı resmi veya özel, birinci, ikinci ve üçüncü basamak sağlık hizmeti veren kuruluşlar ve eğitim kurumlarını,
m)Üniversite: Trakya Üniversitesini,
n)Yönetmelik: Trakya Üniversitesi Lisans Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliğini,
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Mesleki Uygulama Derslerinin Kapsamı, Amacı, Hedefleri ve Çıktıları
Mesleki Uygulama Derslerinin Kapsamı
MADDE 5- (1) Mesleki uygulamalar; eğitim programının ilk 6 yarıyılında yer alan ve öğrencinin lisans eğitimi süresince kazandığı bilgi ve becerilerini laboratuvarda ya da ilgili kurumlarda uygulayabildiği, akademik takvime uygun şekilde, Hemşirelik Esasları, İç Hastalıkları Hemşireliği, Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği, Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği, Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği, Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği, Halk Sağlığı Hemşireliği dersleri için haftada 8 saat, Hemşirelik Felsefesi Temel Kavram ve İlkeleri, Hemşirelikte Yönetim dersleri için haftada 4 saat, Hemşirelikte Öğretim dersi için haftada 2 saat, 7. ve 8. yarıyılda yer alan Mesleki Uygulama I ve Mesleki Uygulama II dersleri için haftada 32 saat uygulamadan oluşur.
Mesleki UygulamaDerslerinin Amaçları
MADDE 6- (1) Mesleki Uygulama Derslerinin Amaçları;
a)Öğrencinin edindiği mesleki teorik bilgi ve uygulama becerilerini bireyin, ailenin ve toplumun koruyucu, tedavi ve rehabilite edici alanlarda sağlık bakım gereksinimlerini karşılamak için hemşirelik süreci doğrultusunda bakımı planlama, uygulama ve değerlendirmede kullanabilmesi,
b)Sağlık hizmetlerinin sunulmasında hemşirelik bakımının sürekliliğini sağlamak için sağlık ekibi üyeleriyle etkili iletişim kurması ve işbirliği yapması,
c)Hemşirelik uygulamalarını mesleki standartlar doğrultusunda gerçekleştirmede beceri kazandırılmasıdır.
Mesleki Uygulama Derslerinin Hedefleri
MADDE 7 – (1) Mesleki uygulama derslerinde öğrencinin aşağıdaki nitelikleri kazanması hedeflenir:
a) Hemşirelik alanı ile ilgili güncel uygulama bilgilerine sahip olmak,
b) Mesleki uygulamalarında temel tıp, psikoloji ve sosyoloji gibi diğer alanlardan edindiği geniş tabanlı bilgiyi, hemşirelik bilimi ile bütünleştirerek kullanma,
c) Birey, aile, grup ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerini belirleme ve bu doğrultuda eğitim ve danışmanlık yapabilmek,
ç) Bakımın sürekliliğini sağlamak için diğer sağlık ekip üyeleriyle işbirliği yapma ve etkili iletişim kurmak,
d) Hemşirelik alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek,
e) Hemşirelik uygulamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etmek,
f) Hemşirelik alanı ile ilgili sorunları tespit edip çözüm önerileri getirebilmek,
g) Gelecekte sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilmek ve yönetebilmek,
ğ) Hemşirelikle ilgili yapılacak araştırmalarda sorumluluk almak,
h) Yaşam boyu öğrenme ilkesini benimsemek,
ı) Klinik /saha uygulama becerilerini yapabilmek.
Mesleki Uygulama Derslerinin Çıktıları
MADDE 8- (1) Bu uygulamanın çıktıları aşağıdaki gibidir:
a) Mesleki rol ve işlevlerini gerçekleştirirken her dersin kazandırdığı becerileri kullanmak,
b) Sağlık bakımı gereksinimlerini bütüncül yaklaşımla ele almak,
c) Sağlık bakımı gereksinimlerine ilişkin verileri toplamak, hemşirelik tanısını belirlemek, bakımı planlamak, uygulamak, sonuçlarını değerlendirmek ve kaydetmek,
ç) Sağlık ekibi üyeleri ile işbirliği içinde çalışmak ve etkili iletişim becerilerini kullanmak,
d) Mesleki etik, ilke ve değerlere uygun davranmak,
e) Eğitim etkinliklerinde öğrenme-öğretme sürecini kullanmak,
f) Mesleki uygulamaları ilgili mevzuat doğrultusunda yapmak,
g) Yönetsel becerilerini geliştirmek.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Mesleki Uygulama Derslerinin Yürütülmesi, Süresi ve Uygulanması, Özel Şartları ve Değerlendirilmesi
Mesleki Uygulama Derslerinin Yürütülmesi
MADDE 9- (1) Mesleki uygulamalar; T.Ü. Sağlık Bilimleri Fakültesi’nde bulunan hemşirelik uygulama laboratuvarı ve resmi veya özel, birinci, ikinci ve üçüncü basamak sağlık hizmeti veren kuruluşlar ve eğitim kurumlarında yürütülür.
(2) Mesleki Uygulamalar kliniklerde 08:30- 16:30 saatleri arasında gerçekleştirilir. Ancak Aile Sağlığı Merkezi gibi diğer kurumlarda, kurumun işleyiş düzenine göre günde 8 saati geçmeyecek şekilde yapılır.
(3) Klinik uygulama alanlarında öğrenci beyaz/lacivert/siyah ayakkabı, lacivert pantolon, kısa kollu beyaz üstten oluşan üniforma giymelidir. Laboratuvar ve saha uygulamalarında ise öğrenci beyaz önlük giymelidir. Üniformanın/önlüğün sol üst cebinde fakülte amblemi ve öğrencinin isim ve soy ismi bulunmalıdır.
Mesleki Uygulama Derslerinin Süresi ve Uygulanması
MADDE 10 –(1) Eğitim programının ilk 6 yarıyılında yer alan mesleki uygulamalar, akademik takvime uygun şekilde ana mesleki dersler için haftada 8 saat, Hemşirelik Felsefesi Temel Kavram ve İlkeleri dersi ile Hemşirelikte Yönetim dersi için haftada 4 saat, Hemşirelikte Öğretim dersi için haftada 2 saat uygulamadan oluşur. Uygulamalar dersin öğretim elemanları ve rehber hemşire gözetiminde yapılır. Uygulama süresi Trakya Üniversitesi akademik takvimi ile başlar ve sona erer. Eğitim programının 7. ve 8. yarıyılında yer alan Mesleki Uygulama I- Mesleki Uygulama II Dersleri haftada 32 saat uygulamadan oluşur. Uygulamalar haftanın dört günü, Mesleki Uygulama I ve II ders yürütücüsü ve rehber hemşire gözetiminde yapılır. Uygulama süresi Trakya Üniversitesi akademik takvimi ile başlar ve sona erer.
Mesleki Uygulama Derslerinin Değerlendirilmesi
MADDE 11 – (1) Başarının ölçülmesi, Trakya Üniversitesi Lisans Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliği hükümleri ile Fakülte Yönetim Kurulu Kararları doğrultusunda, öğretim elemanı tarafından gerçekleştirilir.
(2) Eğitim programında yer alan mesleki uygulamaların değerlendirilmesinde, mesleki derslerin uygulama notu, öğrencinin ders başarı notunun %30’unu oluşturur ve uygulama notu dersin özelliğine göre üç alandan (klinik sınav, bakım planı, ödev, seminer, vaka sunumları, yönetim raporu vb.) oluşur. Uygulama notu 2. ara sınav notu olarak sisteme kaydedilir. Tüm mesleki derslerin uygulama notunun 100 üzerinden en az 60 olması gerekir. Uygulamadan başarısız olan öğrenciler final sınavına giremez ve dersi tekrar eder. Mesleki derslerden devam almış ve dersin teorik kısmından başarısız olan öğrencilerin ders tekrarında öğrencinin önceki uygulama notu geçerlidir.
(3) 7. ve 8. yarıyıldaki Mesleki Uygulama I ve Mesleki Uygulama II derslerinin değerlendirilmesinde; uygulama notu öğrencinin ders başarı notunun %60’ını oluşturur. Mesleki Uygulama I ve Mesleki Uygulama II dersinin uygulama notunun 100 üzerinden en az "60" olması gerekir. Mesleki Uygulama I ve Mesleki Uygulama II dersinin değerlendirilmesinde; mesleki uygulama dersi yürütücüsü tarafından verilen notun %40’ı, rehber hemşire tarafından verilen notun %20’si alınarak hesaplanır. Uygulama notu 1. ara sınav olarak sisteme kaydedilir. Mesleki Uygulama I ve Mesleki Uygulama II dersinin final sınavı mesleki uygulama koordinatörleri tarafından yazılı sınav şeklinde uygulanır. Ara sınav değerlendirme notunun %60’ı, final notunun %40’ı alınarak başarı notu hesaplanır. Mesleki uygulama I ve Mesleki Uygulama II derslerinden devamsızlık yapan ya da devam ettiği halde uygulamadan başarısız olan öğrenciler bir sonraki yıl başarısız olduğu dersi tekrar eder.
Özel Şartlar
MADDE 12- (1) Öğrencinin tüm mesleki derslerin (Hemşirelik Felsefesi Temel Kavram ve İlkeleri, Hemşirelik Esasları, İç Hastalıkları Hemşireliği, Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği, Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği, Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği, Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği, Halk Sağlığı Hemşireliği, Hemşirelikte Yönetim, Hemşirelikte Öğretim, Mesleki Uygulama I ve Mesleki Uygulama II) final sınavlarına girebilmesi için uygulama notunun en az 60 olması ve devam almış olması gerekir.
(2) Öğrencinin Mesleki Uygulama I ve Mesleki Uygulama II derslerini alabilmesi için, mesleki derslerden; Hemşirelik Felsefesi Temel Kavram ve İlkeleri, Hemşirelik Esasları, İç Hastalıkları Hemşireliği, Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği, Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği, Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği, Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği, Halk Sağlığı Hemşireliği, Hemşirelikte Yönetim, Hemşirelikte Öğretim derslerinden uygulamayı başarmış ve devam almış olması ve seçmeli derslerden devam almış olması şartı aranır.
(3) Mesleki Uygulama I- II Dersleri: İlk 6 yarıyıldaki mesleki derslerden (Hemşirelik Felsefesi Temel Kavram ve İlkeleri, Hemşirelik Esasları, İç Hastalıkları Hemşireliği, Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği, Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği, Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği, Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği, Halk Sağlığı Hemşireliği, Hemşirelikte Yönetim, Hemşirelikte Öğretim) uygulamadan başarılı olmuş (uygulama notunun en az 60 olması) ve devam almış olan öğrencilere 7. ve 8. yarıyılda hemşirelik mesleğini uygulaması için gereken mesleki bilgi ve deneyimi kazandırma, pekiştirme sürecidir.
Mesleki Uygulama I ve II Derslerinin Yürütülmesi İle İlgili Genel İlkeler
MADDE 13- (1) Öğrenciler 7. ve 8. yarıyıl güz ve bahar dönemindeki Mesleki Uygulama I ve Mesleki Uygulama II derslerine kayıt yaptırarak derse devam eder. Mesleki Uygulama I ve Mesleki Uygulama II dersi 7. ve 8. yarıyılda bahar ve güz olmak üzere iki dönemde de açılır.
(2) Mesleki uygulama I ve Mesleki uygulama II dersleri için; her bir öğrenci Mesleki Uygulama I dersi için 2 klinik/sahada, Mesleki Uygulama II dersi için 2 klinik/sahada uygulama yapar. Mesleki Uygulama I ve Mesleki uygulama II derslerinin klinik/saha uygulama alanları;
a) Dahili Bilimler Klinikleri
b) Cerrahi Bilimler Klinikleri
c) Hemşirelik Hizmetleri Yönetim Birimleri
ç) Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Klinikleri
d) Halk Sağlığı Uygulama alanları/sahaları (İl Sağlık Müdürlüğü ve Valiliğe bağlı kurum ve kuruluşlar vb.) dır.
Öğrencilerin Mesleki Uygulama Derslerine Devam Zorunluluğu
MADDE 14- (1) Öğrenciler, Trakya Üniversitesi Lisans Eğitim, Öğretim ve Sınav Yönetmeliği gereğince, teorik dersin %80’ine, uygulamaların %90’nına devam etmek zorundadır. Mesleki Uygulama derslerinin %10’undan fazlasına devam etmeyen öğrenci başarısız sayılır ve dersi tekrar eder.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Mesleki Uygulama Derslerine İlişkin Görev, Yetki ve Sorumluluklar
Hemşirelik Bölüm Başkanının Görevleri
MADDE 15- (1) Hemşirelik Bölüm Başkanının sorumlulukları şunlardır:
a) Hemşirelik bölüm kurul kararı ile uygulama yapılacak alanları, uygulama yürütücülerini, rehber hemşireleri, öğrenci kontenjanlarını onaylar.
b) Uygulamalı eğitiminin eksiksiz yürütülebilmesi için gerekli önlemleri alır.
c) Uygulamanın düzenli bir şekilde yürütülmesini sağlamak, sürdürmek için ilgili sorunları Fakülte Dekanlığına iletir.
ç) Öğrenci izleminde ve değerlendirilmesinde kullanılacak yöntemleri belirler ve gerekli güncellemeleri yapar.
d) Bu Usul ve Esasları uygulama sorumlularına, uygulama yürütücülerine, uygulama yapılacak kurum ve kuruluşlara, uygulamadan sorumlu kurum amirine, öğrencilere ve gerek görülen ilgililere imza karşılığı tebliğ eder.
Öğretim elemanının sorumlulukları
MADDE 16 – (1) Öğretim elemanının sorumlulukları şunlardır:
a) Uygulamaya başlamadan önce öğrencinin eğitiminde sorumluluk alacak olan rehber hemşirelerle iletişim kurar, dersin amaç ve hedeflerini paylaşır.
b) Uygulama planlarını hazırlar.
c) Öğrenciye ve eğitimde sorumluluk alan rehber hemşireye geribildirimde bulunur.
ç) Uygulama süresince öğrenciye rehberlik eder, yönlendirir, denetler ve değerlendirir.
d) Öğrencilerin uygulama alanlarında sorunlarının çözülmesinde yardımcı olur.
e) Uygulama notunun belirlenmesinde kullanılacak yöntemleri belirler ve beceri değerlendirmesi yapar.
f) Uygulamada hedeflenen becerilerin eksik kaldığı ya da öğrencinin yetersiz olduğu durumlarda öğrencinin alacağı bir sonraki dersin ilgili öğretim elemanına bildirimde bulunur.
g) Uygulama ortamında, iş kazası yaşanması durumunda; öğrenci ile birlikte olay bildirim formunu doldurarak hemşirelik bölümü risk değerlendirme komisyonuna teslim eder.
Mesleki Uygulama I ve II Ders Koordinatörünün Görevleri
MADDE 17-(1) Mesleki Uygulama Ders Koordinatörünün görevleri şunlardır:
a) Öğrencilerin Mesleki Uygulama I ve Mesleki Uygulama II derslerinin uygulamasını yapacakları alanlar ve öğrenci kontenjanlarını belirleyerek, Bölüm Başkanı, Fakülte Dekanının onayına sunar.
b) Gerekli durumlarda Mesleki Uygulama Yürütücüleri ile ilgili toplantıları düzenler.
c) Mesleki Uygulama Yürütücülerinin koordinasyonunu sağlar.
ç)Uygulama sırasında karşılaşılan ve Mesleki Uygulama Yürütücüleri tarafından iletilen sorunları çözer ve gerekli durumlarda Bölüm Başkanına iletir.
d) Uygulama yürütücüleri tarafından hazırlanan uygulama yapılacak kurum ve kuruluşlara gönderilecek belgelerin, öğrenci listelerinin ve devam çizelgelerinin gönderilmesini sağlar.
e) Uygulama dersi yürütücülerinin koordinasyonunu sağlar.
Mesleki Uygulama I ve II Dersi Yürütücüsünün Görevleri
MADDE 18- (1) Mesleki Uygulama Yürütücüsünün görevleri şunlardır:
a) Uygulama yürütücüsü mesleki uygulamaları diğer görevli öğretim elemanları ile birlikte yürütür.
b) Uygulama yapacak öğrencilerin uygulama listesini hazırlar.
c) Öğrencilerin uygulama alanlarında kullanacakları ve uygulama bitiminde teslim edecekleri formları hazırlar.
ç) Mesleki uygulama dersine özgü eğitim öğretim faaliyetlerinden sorumludur.
d) Uygulamaya başlamadan önce ve uygulama süresince öğrenci ile işbirliği içinde çalışır.
e) Klinik/saha rehber hemşiresi ile işbirliği yaparak öğrencilerin devam durumlarını, uyumlarını ve çalışmalarını kontrol eder.
f) Öğrencilerin uygulama sırasında karşılaştıkları sorunları mesleki uygulama dersi koordinatörüne iletir.
g) Mesleki uygulama yürütücüsü hemşirelik bölüm başkanlığına karşı sorumludur.
Rehber hemşirelerin nitelik ve sorumlulukları
MADDE 19- (1) Rehber hemşire aşağıdaki nitelikleri taşımalıdır:
a) En az lisans mezunu olmak,
b) En az iki yıl klinik/saha deneyimine sahip olmak,
c) Öğretmeye ve mesleki gelişime istekli olmak,
ç)Öğrencinin öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve öğrenme planlarını yapabilmek,
d) Yetişkin eğitimi ilkelerini bilmek,
e) İyi bir iletişim becerisine sahip olmak.
(2) Rehber hemşirelerin sorumlulukları şunlardır:
a)Uygulama yürütücüsü olan öğretim üyesi/elemanı ile işbirliği içinde çalışır.
b) Öğrenci hemşirenin bakım ve tedavi uygulamalarını, eğitim öğretim faaliyetlerini destekler.
c) Öğrenci hemşirenin klinik/sahaya oryantasyonunu sağlar.
ç) Öğrenci hemşireyi değerlendirme kriterlerine göre değerlendirir, uygulama yürütücüsüne geri bildirim verir.
d) Öğrenci hemşirenin mesleki uygulamaya devamını denetler.
e) Biriminde bulunan öğrenci hemşirelerin bakım, tedavi ve tüm hemşirelik uygulamalarından sorumludur.
f) Klinik/sahada öğrencinin yaşayabileceği zorluklara duyarlı olur ve yaşadığı sorunları çözmede yardımcı olur.
g) Yaşam boyu öğrenme için öğrenciyi cesaretlendirir.
ğ) Öğrencinin üniforma bütünlüğünü denetler.
Öğrenci hemşirenin görev ve sorumlulukları
MADDE 20- (1) Öğrenci hemşirenin görev ve sorumlulukları şunlardır:
a) Uygulama yapılan klinik/saha çalışma düzeni ve kurallarına uyar.
b) Hemşirelik Bölümü tarafından hazırlanan uygulama programına uyar ve mesleki uygulamanın gerektirdiği görevleri zamanında ve eksiksiz yapar.
c) Uygulama yürütücüsünün verdiği ödev ve görevleri yapar.
ç) Hastanın tedavi ve bakımını yürüten ekipte aktif olarak görev alır. Öğretim elemanı veya klinik/saha rehber hemşiresi ile birlikte tedavi, bakım girişimlerine ve hasta vizitlerine katılır. Öğrenci hemşire uygulamalarını klinik/saha rehber hemşirenin gözetiminde uygulamaları yapar; rehber hemşirenin gözetimi olmadan tek başına mesleki uygulama yapamaz.
d) Hemşirelik sürecine uygun olarak bakımı planlayıp, yürütür ve her uygulama alanı süresi içinde bakım planı ve vaka sunumu vb. yapar, ders ile ilgili gerekli materyalleri hazırlar. Ödevlerini mesleki uygulama yürütücüsüne sunar.
e) Sağlık ekibinin diğer üyeleri ile bilgi alışverişinde bulunur.
f) Hasta/sağlıklı bireylerin gereksinimleri doğrultusunda planlı eğitim programları hazırlar ve yürütür.
g) Uygulamadan sorumlu olduğu klinik/saha dışında mesleki uygulama yapamaz, uygulama yerini değiştiremez ve terk edemez. Ancak gerekli olduğu durumda mesleki uygulama yürütücüsünün onayıyla gerekli düzenlemeler yapılır.
h) Uygulama yaptığı alanda, çalışma saatlerine ve devam zorunluluğu hükümlerine uymak zorundadır.
ı) Uygulama yaptığı alanda yukarıda belirtilen görev yetki ve sorumluluklarını mesleki uygulama yürütücüsüne bağlı olarak onun denetiminde sürdürür.
i) Uygulama süresince klinik/saha mesleki uygulamalarında ilgili mevzuattaki kılık-kıyafet yönetmeliğine uyar.
BEŞİNCİ BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Mazeretler
MADDE 21– (1) Mazeretlerle ilgili her türlü başvuru, mazeretin bitim tarihinden itibaren en geç beş iş günü içinde Dekanlığa yapılır. Daha sonra yapılan başvurular işleme konulmaz.
a) Öğrencilerin her türlü mazereti fakülte yönetim kuruluna sevk edilir.
b) Türkiye’yi ve Üniversiteyi, Milli takım ve üniversitelerarası folklorik, sportif, kültürel ve bilimsel alanlarda temsil eden karşılaşmalarda yer alan öğrencilerin, bu karşılaşmalara ve bunların hazırlık çalışmalarına katılmak zorunda olmaları nedeniyle eğitime devam edemedikleri süreler, devam süresinin hesabında dikkate alınmaz. Öğrenciler, bu süreler içinde giremedikleri uygulama çalışmalarını telafi eder ve katılamadıkları sınavlara Fakülte Yönetim Kurulunca belirlenecek tarihlerde girer. Ancak zorunlu veya seçmeli kuramsal ders veya uygulama çalışmalarının yarısından fazlasına katılmayan öğrenciler her koşulda devamsız sayılırlar, final sınavlarına alınmazlar ve ilgili ders ve/veya klinik uygulamayı tekrar ederler.
c) Bireysel çalışmaları sonucu bilimsel toplantılarda sunumu kabul edilen, ulusal ve uluslararası kültürel ve sportif faaliyetlere seçilen öğrencilere, fakülte yönetim kurulunca izin verilebilir. Bu şekilde izin verilenler ile YÖK tarafından izin verilmesi talep edilen öğrenciler, bölüm kurulunun onayı ile giremedikleri uygulama çalışmalarını telafi eder ve katılamadıkları sınavlara, ilgili sorumlu öğretim üyesi tarafından belirlenecek tarihlerde girer.
Hüküm bulunmayan haller
MADDE 22 –(1) Bu Usul ve Esaslarda yer almayan hususlar hakkında Trakya Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakülte Kurulu ve Fakülte Yönetim Kurulu kararları uygulanır.
Yürürlük
MADDE 23 –(1) Bu Usul ve Esaslar, Trakya Üniversitesi Senatosu tarafından onaylandığı tarihte yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 24 – (1) Bu Usul ve Esaslar hükümlerini Sağlık Bilimleri Fakültesi Dekanı yürütür.