Senato Kararı

Toplantı Tarihi : 15 Eylül 2005 Perşembe

Toplantı Sayısı : 12

Karar No : 9


Üniversitemiz Sosyal Bilimler Enstitüsü bünyesinde Orta Öğretim Sosyal Alanlar Eğitimi Anabilim Dalı Tarih Öğretmenliği ve Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği Tezsiz Yükseklisans programında ders değişikliği yapılmasına ilişkin, Eğitim-Öğretim Komisyonunca hazırlanan 13.09.2005 tarihli rapor görüşüldü.

            Orta Öğretim Sosyal Alanlar Eğitimi Anabilim Dalı Tarih Öğretmenliği ve Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği Tezsiz Yükseklisans programında III.Yarıyılda okutulmakta olan derslere aşağıdaki seçmeli derslerin ilave edilmesinin, 2005-2006 Eğitim-Öğretim Güz Yılı Yarıyılından itibaren uygulanmasının ve içeriklerinin uygun olduğuna mevcudun oybirliği ile karar verildi.

 

ANABİLİM DALI    : Ortaöğretim Sosyal Alanlar Eğitimi

PROGRAMI             : Tarih Öğretmenliği

 

Dersin           

Kodu  Adı     TUK  Z/S
EBT   615 Türkiye Cumhuriyeti’nin Temel İlkeleri I  2 0 2 S
EBT   617  Atatürk Döneminde Çağdaş Türkiye I 2 0 2 S

 

DERS İÇERİKLERİ 

 

EBT 615         Türkiye Cumhuriyeti’nin Temel İlkeleri I              2 0 2

·        Devrini tamamlamış Osmanlı İmparatorluğu’nun tasfiye edilerek yerine tesis edilen Türkiye’nin kuruluşundaki temel ilkeler

 

EBT  617        Atatürk Döneminde Çağdaş Türkiye I                   2 0 2

·        Devletimizin kurucusu Mustafa Kemal Atatürk döneminde Türkiye’nin yapısı, teşekkülü, iç ve dış siyaseti, modernleşme çalışmalarına değinilmektedir.

 

ANABİLİM DALI    : Ortaöğretim Sosyal Alanlar Eğitimi

PROGRAMI             : Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği

 

Dersin           

Kodu  Adı     TUK  Z/S
EBE   615 Türk Dilbilgisi 3 0 3 S
EBE   617  Çağdaş Türk Edebiyatları 3 0 3 S

DERS İÇERİKLERİ

 

EBE   615       Türk Dilbilgisi                                                          3 0 3   

·        Türk Dilinin yapı ve menşe bakımından özelliklerinin incelenmesi, Türkçe Dilbilgisi kurallarının, sesbilgisi, biçimbilgisi, sözdizimi ve metin bilgisi başlıkları altında işlevsel olarak ele alınması

 

EBE  617        Çağdaş Türk Edebiyatları                                       3 0 3

·        Türk Cumhuriyetleri ve Türk toplulukları şair ve yazarlarının belli başlı eserlerinin metin tahlili yöntemiyle incelenmesi ve tanıtılması; eserler ve şahsiyetler arasında tematik ve şekille ilgili benzerlik ve farklılıkların gösterilmesi