Fen Bilimleri Ensititüsü Biyoloji Anabilim Dalı Başkanlığı?nın ders bankasına ?Moleküler Sistematik? isimli dersin eklenmesinin aşağıdaki şekliyle uygun olduğuna mevcudun oy birliği ile karar verildi.
DERSİN ADI: BİYLÜ 641 Moleküler Sistematik
KREDİSİ : (3+0) 3
İÇERİĞİ :
Dersin İçeriği |
Moleküler sistematikte kullanılan tekniklerin ve uygulamaların kavranması |
Dersin Amaçları |
1. Kemotaksonomide kullanılan moleküler metodların canlıların sistematiğindeki yerinin kavranması 2. Kemotaksonominin yerini alan DNA metotlarının önemini anlama. 3.DNA bar-kod adı verilen taksonomi metodunun kavranması 4.Farklı taksonomik gruplarda yaygınlıkla kullanılan DNA bar-kod kaynakları ve markerlerinin öğrenilmesi. 5.Moleküler sistematik ve biyoinformatik ilişkilerinin kavranması. |
Dersin
Çıktıları |
1.Bazı proteomik ve genomik metodların öğrenilmesi ve pratik kullanıma alt yapı sağlanması. 2.Çalışılan organizma grubuyla ilgili olarak tür tayininde hangi metodun seçileceği kavranılması. 3. Klasik taksonomi, kemotaksonomi, DNA bar-kod ve diğer DNA çalışmalarının sistematikteki bütünlüğünün kavranması, edinilen bilgilerin gelecekte yapılabilecek çalışmalara alt yapı oluşturması. |
HAFTALIK DERS PLANI |
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
COURSE NAME : BİYLÜ 641 Molecular Systematics
CREDIT : (3+0) 3
CONTENT :
Dersin İçeriği |
Compresension of the techniques and applications used in molecular systematics. |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin Amaçları |
1.The importance of previously used molecular chemotaxonomic techniques for molecular systematics. 2.The new DNA techniques used in molecular systematics 3.The DNA barcoding taxonomic technique. 4.Several DNA bar code sources and DNA markers used in a variety of taxonomic groups 5.Molecular systematics and bioinformatics.
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin
Çıktıları |
1.The background will be gained through learning the current methods found in proteomics and genomics that may be practiced in future studies. 2.The compresension will be achived to idfentify any species through learning particular technique. 3. The experince will be gained by comparing the classical taxonomy, chemotaxonomy, DNA barcoding which will provide a strong background for the future systematic studies.
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
HAFTALIK DERS PLANI |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
|