Senato Kararı

Toplantı Tarihi : 18 Ağustos 2023 Cuma

Toplantı Sayısı : 12

Karar No : 47


"Trakya Üniversitesi Tıp Fakültesi Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği"nde aşağıdaki şekilde değişiklik yapılmasının uygun olduğuna, gereği için Resmi Gazete’de yayınlanmak üzere T.C. Cumhurbaşkanlığı’na arz edilmesine mevcudun oybirliği ile karar verildi.

 

 

KARŞILAŞTIRMA CETVELİ

 

TRAKYA ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ EĞİTİM-ÖĞRETİM

VE SINAV YÖNETMELİĞİNDE DEĞİŞİKLİK YAPILMASI HAKKINDA YÖNETMELİK TASLAĞI KARŞILAŞTIRMA CETVELİ

GENEL GEREKÇE

 

Fakültemizin mevcut Eğitim, Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinde, mezuniyet öncesi tıp eğitimi programımızda uygulanmakta olan bazı eğitim bileşenlerinin tanımlanması, devam durumları ve ölçme değerlendirmesine ait açıklamaların eksik olduğu tespit edildi. Bunun yanı sıra özellikle ilk üç sınıftaki öğrencilerin ve idarenin sınav yükünün azaltılması, öğrenci başarısının arttırılmasına yönelik düzenlemelere gidildi.

MADDE 1- Trakya Üniversitesi Tıp Fakültesi Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğin 4 üncü maddesinin birinci fıkrasının (ç) bendi aşağıdaki şekilde değiştirilmiş ve (o) bendinden sonra gelmek üzere aşağıdaki (ö) bendi eklenmiştir.

MEVCUT METİN

TASLAK METİN

 

Tanımlar

MADDE 4 – (1) Bu Yönetmelikte geçen;

ç) Dikey koridor dersleri: Eğitim programının içeriğine uygun, sınıflar arası bağlam devamlılığı olan, belirli bir tema içerisinde kurgulanmış dersleri ve/veya sınıf amaç ve hedeflerine uygun olarak yapılandırılmış özel çalışma parçalarını,

….

 

 

 

 

 

 

ç) Davranışsal Sosyal ve Beşeri Bilimler (DSBB) Dersleri: Eğitim programının içeriğine uygun, sınıflar arası bağlam devamlılığı olan, belirli bir tema içerisinde kurgulanmış sınıf amaç ve hedeflerine uygun olarak yapılandırılmış dersleri

ö) Bilim Okuryazarlığı (BOY) Dersleri: Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimi programında birinci sınıftan başlayıp beşinci sınıfın sonuna kadar devam eden, bir öğretim üyesi danışmanlığında yürütülen, öğrencilerin bilim insanı yetkinliğine ilişkin bilgi, beceri ve tutumlarının geliştirilmesi amacıyla uygulanan öğrenen merkezli bir eğitim bileşenini,

 

 

 

Gerekçe: Yönetmelikte Dikey Koridor dersleri adı altında uygulanan eğitim bileşenlerinin her biri geliştirildi, çalışma esas ve usulleri belirlendi dolayısıyla her birini ayrı tanımlama gereği oluştu. Bilim okuryazarlığı derslerine ait bir tanımlama yoktu bu eksiklik giderildi.

 

 

MADDE 2- Trakya Üniversitesi Tıp Fakültesi Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğin 21 inci maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

MEVCUT METİN

TASLAK METİN

 

Dikey koridor dersleri

MADDE 21 – (Değişik:RG-3/10/2018-30554)

 

(1) (Değişik:RG-17/7/2019-30834)(2) Dikey koridor derslerinde başarı değerlendirmesi şu şekilde yapılır:

a) Dikey koridor derslerinde başarı değerlendirmesi eğitim-öğretim yılı başlamadan önce Fakülte Kurulu tarafından belirlenir.

b) Her ders/staj kurulu süresince konferans tarzında işlenen dikey koridor derslerine ait sorular ilgili kurul sınavlarında %5’i geçmeyecek oranda sorulur.

c) Bilim Okur Yazarlığı ve diğer dikey koridor derslerinin başarısında yeterlik esas alınır.

 

(2) Dikey koridor ders önerileri, tıp eğitimi anabilim dalı veya baş koordinatörlük tarafından yapılır ve program değerlendirme sürecine girerek karara bağlanır. Programın yürütülmesinden sınıf koordinatörleri sorumludur.

 

(3) Her eğitim-öğretim yılı sonunda dikey koridor dersleri de program değerlendirme sürecine uygun olarak değerlendirilir.

 

DSBB Dersleri

MADDE 21 – (1)  DSBB derslerinde başarı değerlendirmesi şu şekilde yapılır:

a) DSBB derslerinde başarı değerlendirmesi eğitim-öğretim yılı başlamadan önce Fakülte Kurulu tarafından belirlenir.

b) Her ders/staj kurulu süresince konferans tarzında işlenen DSBB derslerine ait sorular ilgili kurul sınavlarında %5’i geçmeyecek oranda sorulur.

 

 

 

 (2) DSBB ders önerileri, tıp eğitimi anabilim dalı veya baş koordinatörlük tarafından yapılır ve program değerlendirme sürecine girerek karara bağlanır. Programın yürütülmesinden sınıf koordinatörleri sorumludur.

(3) Her eğitim-öğretim yılı sonunda DSBB dersleri de program değerlendirme sürecine uygun olarak değerlendirilir.

 

Gerekçe: Dikey koridorun bir bileşeni olan DSBB dersleri diğer bileşenlerin ayrılması ile kendine özgü adlandırma ve tanımlama gereği hasıl oldu.

MADDE 3- Trakya Üniversitesi Tıp Fakültesi Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğin 21/A maddesinden sonra gelmek üzere aşağıdaki 21/B maddesi eklenmiştir.

MEVCUT METİN

TASLAK METİN

 

 

Yeni madde

Bilim Okuryazarlığı Dersleri

MADDE 21/B – (1)  BOY derslerinin başarısında yeterlik esastır.

         (2) Yeterlik için öğrencinin dersteki performans değerlendirmesi ve ödev değerlendirmesi esas alınır.

         (3) Her iki değerlendirme sonucu ortaya çıkan BOY puanı tam notun en az % 50 si olmalıdır.

         (4) Yeterlik şartı olarak tam notun % 50 si olan BOY puanı ile birlikte her sınıf için BOY komisyonunca belirlenen aktivitenin yerine getirilmesi gerekmektedir.

 

 

 

 

Gerekçe: Bilim okuryazarlığı derslerinin daha önce olmayan yeterlik ve değerlendirme esasları tanımlandı.

 

MADDE 4- Trakya Üniversitesi Tıp Fakültesi Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğin 21/B maddesinden sonra gelmek üzere aşağıdaki 21/C maddesi eklenmiştir.

MEVCUT METİN

TASLAK METİN

 

 

Yeni madde

          Öğrenen Merkezli Eğitim Uygulamaları

          MADDE 21/C-(1) Öğrencilerin öğrenim sürecine aktif olarak katıldıkları eğitim yöntemleridir.

         (2) Bu eğitim aktiviteleri ilk üç sınıftaki ders kurullarında Probleme Dayalı Öğrenim (PDÖ) oturumları, 4 ve 5. sınıflardaki staj kurullarında Olgu Temelli Öğrenim (OTÖ) oturumları ve Özel Çalışma Modülleri (ÖÇM) adı altında kurul programına uygun şekilde mümkün olan en az sayıda öğrenci içeren grup çalışmaları olarak bir öğretim üyesi eşliğinde uygulanır.

         (3) Öğrenen merkezli eğitim uygulamalarının sayısı, içeriği, uygulama şekli, programdaki yeri, devam durumu ve yeterlik ölçütleri eğitim öğretim yılı başında fakülte kurulunca belirlenir.

 

 

Gerekçe: Mezuniyet Öncesi Tıp eğitimi Programımızda bulunan ve yönetmelikte tanımlamaları, devam durumları ve değerlendirme kriterleri hakkında herhangi bir ifade olamayan öğrenen merkezli eğitim uygulamaları tanımlandı.

 

 

 

 

 

 

 

MADDE 6- Trakya Üniversitesi Tıp Fakültesi Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğin 23 ncü maddesinin dördüncü fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

MEVCUT METİN

TASLAK METİN

 

İntörnlük dönemi

MADDE 23 – 

…….

(4) İntörnlük dilimi sorumlusu, eğitim faaliyetlerinin yürütülmesinden ve öğrenci geribildirimlerinin alınmasından sorumludur ve iki eğitim-öğretim yılı boyunca görev yapmak üzere Dekanın önerisiyle Fakülte Kurulu tarafından seçilir. Görev süresi sorumlu olduğu intörnlük diliminin yeni eğitim öğretim yılında uygulanacak eğitim programının Fakülte Kurulunda onaylanmasından ve ilgili yılın eğitim programının tamamlanmasından sonra sona erer. Görev süresi biten öğretim üyesi yeniden görevlendirilebilir.

İntörnlük dönemi

MADDE 23 – 

…….

(4) İntörnlük dilimi sorumlusu, eğitim faaliyetlerinin yürütülmesinden ve öğrenci geribildirimlerinin alınmasından sorumludur ve üç eğitim-öğretim yılı boyunca görev yapmak üzere Dekanın önerisiyle Fakülte Kurulu tarafından seçilir. Görev süresi sorumlu olduğu intörnlük diliminin yeni eğitim öğretim yılında uygulanacak eğitim programının Fakülte Kurulunda onaylanmasından ve ilgili yılın eğitim programının tamamlanmasından sonra sona erer. Görev süresi biten öğretim üyesi yeniden görevlendirilebilir.

Gerekçe: İntörnlük dilimi sorumlularının görev sürelerinin kısa olması nedeniyle güncelleme ihtiyacı olmuştur.

MADDE 5- Trakya Üniversitesi Tıp Fakültesi Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğin 26 ncı maddesinin üçüncü, dördüncü ve beşinci fıkraları aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

MEVCUT METİN

TASLAK METİN

 

Sınıf koordinatörleri kurulu

MADDE 26 – 

(3) (Değişik:RG-3/10/2018-30554) İlk beş sınıf koordinatörleri ve yardımcıları, sınıflarında bulunan kurulların, seçmeli ve dikey koridor derslerinin, altıncı sınıf koordinatörü ve yardımcıları da intörnlük dilimlerinin Fakültenin ve sınıfların amaç ve öğrenim hedefleri doğrultusunda Fakülte Kurulunca kabul edilmiş eğitim programı yapılandırma ilkelerine göre düzenlenmesinden ve koordinasyonundan sorumludur.

(4) Sınıf koordinatörleri ve yardımcıları sorumlu oldukları sınıflarında yürütülen eğitim faaliyetlerinin sınıfın amaç ve hedefleri doğrultusunda yürütülmesini koordine eder, sınıfında yatay ve dikey entegrasyonu geliştirir, dikey koridor dersleri ve alan içi seçmeli derslerin koordinasyonunu sağlar. Eğitim-öğretim yılının sonunda kurul yürütme komiteleri ve seçmeli ders sorumlu öğretim üyelerinin düzenlemiş oldukları toplantılara eşlik eder, tespit ettiği aksayan noktaları paylaşır ve değerlendirme raporlarının hazırlanmasına katkıda bulunur.

(5) Sınıf koordinatörleri kurulu, eğitim-öğretim yılı sonunda yapılan ders/staj kurulu toplantıları ile seçmeli ve dikey koridor dersleri için yapılan toplantılardan en geç bir hafta sonra tüm eğitim-öğretim yılını görüşmek üzere program değerlendirme faaliyetleri kapsamında toplanır ve bir sonuç raporu ile birlikte önerilerini Dekanlığa sunar.

Sınıf koordinatörleri kurulu

MADDE 26 – 

(3) İlk beş sınıf koordinatörleri ve yardımcıları, sınıflarında bulunan kurulların, seçmeli, BOY ve DSBB derslerinin, altıncı sınıf koordinatörü ve yardımcıları da intörnlük dilimlerinin Fakültenin ve sınıfların amaç ve öğrenim hedefleri doğrultusunda Fakülte Kurulunca kabul edilmiş eğitim programı yapılandırma ilkelerine göre düzenlenmesinden ve koordinasyonundan sorumludur.

 

(4) Sınıf koordinatörleri ve yardımcıları sorumlu oldukları sınıflarında yürütülen eğitim faaliyetlerinin sınıfın amaç ve hedefleri doğrultusunda yürütülmesini koordine eder, sınıfında yatay ve dikey entegrasyonu geliştirir, DSBB dersleri ve alan içi seçmeli derslerin koordinasyonunu sağlar. Eğitim-öğretim yılının sonunda kurul yürütme komiteleri ve seçmeli ders sorumlu öğretim üyelerinin düzenlemiş oldukları toplantılara eşlik eder, tespit ettiği aksayan noktaları paylaşır ve değerlendirme raporlarının hazırlanmasına katkıda bulunur.

(5) Sınıf koordinatörleri kurulu, eğitim-öğretim yılı sonunda yapılan ders/staj kurulu toplantıları ile seçmeli, BOY ve DSBB dersleri için yapılan toplantılardan en geç bir hafta sonra tüm eğitim-öğretim yılını görüşmek üzere program değerlendirme faaliyetleri kapsamında toplanır ve bir sonuç raporu ile birlikte önerilerini Dekanlığa sunar.

 

Gerekçe: Dikey koridor derslerinin bileşenleri  ayrı ayrı tanımlandı.

 

MADDE 6- Trakya Üniversitesi Tıp Fakültesi Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğin 27 nci maddesinin üçüncü fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

MEVCUT METİN

TASLAK METİN

 

Ders/staj kurulu yürütme komitesi

MADDE 27 – 

…….

         (3) Ders/staj kurulu yürütme komitesi başkan ve üyeleri iki eğitim-öğretim yılı boyunca görev yapar, görev süreleri, ilgili kurulun yeni eğitim öğretim yılı programının Fakülte Kurulunda onaylanmasından ve ilgili yılın eğitim programının tamamlanmasından sonra sona erer. Görev süresi biten öğretim üyesi yeniden görevlendirilebilir.

 

Ders/staj kurulu yürütme komitesi

MADDE 27 – 

…….

         (3) Ders/staj kurulu yürütme komitesi başkan ve üyeleri üç eğitim-öğretim yılı boyunca görev yapar, görev süreleri, ilgili kurulun yeni eğitim öğretim yılı programının Fakülte Kurulunda onaylanmasından ve ilgili yılın eğitim programının tamamlanmasından sonra sona erer. Görev süresi biten öğretim üyesi yeniden görevlendirilebilir.

 

 

Gerekçe: Ders/staj kurulu yürütme komitesi başkan ve üyelerinin görev sürelerinin kısa olması nedeniyle güncelleme ihtiyacı olmuştur.

MADDE 6- Trakya Üniversitesi Tıp Fakültesi Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğin 36 ncı maddesinin birinci fıkrasının (c) bendi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

MEVCUT METİN

TASLAK METİN

 

MADDE 32 – (Değişik:RG-3/10/2018-30554)

(1) Tüm ders ve staj kurullarına devam zorunludur ve buna ilişkin esaslar şunlardır:

c) (Değişik:RG-17/7/2019-30834)(2) Eğitim süresi boyunca devam eden dikey koridor derslerinin her bir bileşeni için ayrı ayrı (Bilim Okur Yazarlığı, tema konferansları, sık görülen sağlık sorunları, hastane gezileri ve benzeri) ve alan içi seçmeli derslerin devamlılık durumu için (a) bendinde belirtilen hükümlere uyulur.

 

 

 

 

 

 

 

 

c) Eğitim süresi boyunca devam eden BOY, DSBB ve alan içi seçmeli derslerin ve ÖÇM’ nin devamlılık durumu o eğitim bileşenine ilişkin mevzuat hükümleri uyarınca değerlendirilir, ilgili mevzuatı olmayan eğitim bileşenlerinin devam durumu eğitim öğretim yılı başında fakülte kurulu kararına göre belirlenir.

 

 

 

 

Gerekçe: Dikey koridorun bileşenleri olup ayrı ayrı dersler olarak tanımlanan derslerin veya eğitim bileşenlerinin devam durumunun nasıl değerlendirileceğine ilişkin açıklama yapmak ihtiyacından dolayı değişiklik yapıldı.

 

 

 

 

 

 

 

MADDE 7- Trakya Üniversitesi Tıp Fakültesi Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğin 36 ncı maddesinin birinci fıkrasının (c) bendi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

MEVCUT METİN

TASLAK METİN

 

Ara sınavlar, formatif değerlendirmeler, öğrenen merkezli değerlendirmeler

MADDE 36 – (Başlığı ile Birlikte Değişik:RG-17/7/2019-30834)(2)

(2) Eğitim süresi; beş hafta ve daha kısa olan ders kurullarında ara sınav yapılmaz, altı hafta ve üzerinde olan ders kurullarında ise kurul süresince en az bir ara sınav yapılır.

 

Ara sınavlar, formatif değerlendirmeler, öğrenen merkezli değerlendirmeler

MADDE 36 – (Başlığı ile Birlikte Değişik:RG-17/7/2019-30834)(2)

(2) Eğitim süresi; dokuz hafta ve daha kısa olan ders kurullarında ara sınav yapılmaz, on hafta ve üzerinde olan ders kurullarında ise kurul süresince en az bir ara sınav yapılır.

 

 

Gerekçe: İlk üç sınıftaki ders kurullarında olan ara sınavların bazılarının çok kısa bir süreyi kapsaması, soru bankasındaki soruların hızla tükenmesine neden olması, sınav görevlendirilmelerinde gereksiz yük getirmesi, yapılan analizlerde ve simülasyonlarda bu haliyle öğrencinin başarı durumlarında herhangi bir değişiklik yaratmaması nedeniyle ara sınavların yapılacağı kurullar sürelerine göre yeniden belirlendi.

 

MADDE 8- Trakya Üniversitesi Tıp Fakültesi Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğin 36 uncu maddesinin beşinci ve sekizinci fıkraları aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

MEVCUT METİN

TASLAK METİN

 

Sınıf geçme sınavları

MADDE 39 – 

(5) Sınıf geçme başarı notu; sınıf geçme sınav notunun %40’ı ile sınıf içi tüm ders kurullarının kurul sonu başarı notlarının ağırlıklı aritmetik ortalamasının %60’ı toplanarak hesaplanır ve bu not tam notun en az %60’ı olmak zorundadır.

 (8) Ders kurul sonu başarı notlarının ağırlıklı aritmetik ortalaması tam notun en az %85 ve üzerinde olması durumunda, yazılı talebi üzerine öğrenci sınıf geçme sınavına alınmaz. Bu durumdaki öğrencilerin sınıf geçme başarı notu, ders kurul sonu başarı notlarının ağırlıklı aritmetik ortalaması olarak kabul edilir. Üçüncü sınıf için ek olarak temel hekimlik uygulamaları sınavında başarılı olma şartı aranır.

 

Sınıf geçme sınavları

MADDE 39 – 

(5) Sınıf geçme başarı notu; sınıf geçme sınav notunun %30’u ile sınıf içi tüm ders kurullarının kurul sonu başarı notlarının ağırlıklı aritmetik ortalamasının %70’i toplanarak hesaplanır ve bu not tam notun en az %60’ı olmak zorundadır.

(8) Ders kurul sonu başarı notlarının ağırlıklı aritmetik ortalaması tam notun en az %80 ve üzerinde olması durumunda, yazılı talebi üzerine öğrenci sınıf geçme sınavına alınmaz. Bu durumdaki öğrencilerin sınıf geçme başarı notu, ders kurul sonu başarı notlarının ağırlıklı aritmetik ortalaması olarak kabul edilir. Üçüncü sınıf için ek olarak temel hekimlik uygulamaları sınavında başarılı olma şartı aranır.

 

 

Gerekçe: Sınıf geçme sınavının (Final) ağırlığı azaltılarak, tüm yıl içindeki kurul sınavlarının ortalamasından oluşan ders kurulu sonu başarı ortalamasının ağırlığını arttırmak ve ders kurul sonu başarı ortalamasını % 80’e düşürerek final sınavına girmeden doğrudan sınıf geçmek için öğrencinin kurul sonu sınavlarına olan ilgisini ve çalışma isteğini arttırmak amaçlı yapıldı.

 

MADDE 9- Trakya Üniversitesi Tıp Fakültesi Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğin 40 ıncı maddesine dördüncü fıkrasından sonra gelmek üzere aşağıdaki fıkra eklenmiştir.

MEVCUT METİN

TASLAK METİN

 

Staj kurulu bitirme sınavları

MADDE 40 – 

(5) Yeni Fıkra

Staj kurulu bitirme sınavları

MADDE 40 – 

(5) Staj kurulu kuramsal ve/veya uygulama sınav notunun %50’sinin altında not alan veya sınava katılmayan öğrencinin kuramsal sınav notunun staj kurulu bitirme başarı notuna %60’lık katkısı ve/veya uygulama sınavının %40’lık katkısı değerlendirmeye alınmaz.

 

 

Gerekçe: Bu madde ile öğrencinin transkriptindeki başarı durumunun görünümünün hatalı yorumlanmasının önüne geçilmiş olacaktır.

 

MADDE 10- Trakya Üniversitesi Tıp Fakültesi Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğin 47 nci maddesinin birinci fıkrasının (a) bendi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

MEVCUT METİN

TASLAK METİN

 

Sınıf geçme başarı notu

MADDE 47 – (1) Sınıf geçme başarı notu; aşağıda belirtilen şekilde hesaplanır:

a) Eğitim-öğretimin ilk üç sınıfında sınıf içi ders kurullarının kurul sonu başarı notlarının ağırlıklı aritmetik ortalamasının %60’ı ile sınıf geçme sınav notunun %40’ı toplanarak hesaplanır ve tam notun en az %60’ı olmak zorundadır.

 

Sınıf geçme başarı notu

MADDE 47 – (1) Sınıf geçme başarı notu; aşağıda belirtilen şekilde hesaplanır:

a) Eğitim-öğretimin ilk üç sınıfında sınıf içi ders kurullarının kurul sonu başarı notlarının ağırlıklı aritmetik ortalamasının %70’i ile sınıf geçme sınav notunun %30’u toplanarak hesaplanır ve tam notun en az %60’ı olmak zorundadır.

….

 

Gerekçe: Sınıf geçme sınavının (Final) ağırlığı azaltılarak, tüm yıl içindeki kurul sınavlarının ortalamasından oluşan ders kurulu sonu başarı ortalamasının ağırlığını arttırmak amaçlı yapılmıştır.

MADDE 11- Trakya Üniversitesi Tıp Fakültesi Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğin 50 nci maddesinin beşinci ve dokuzuncu fıkraları aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

MEVCUT METİN

TASLAK METİN

 

Sınıf geçme

MADDE 50 – 

(5) Sınıf geçme başarı notu, sınıf geçme sınav notunun %40’ı ile ders kurul sonu başarı notlarının ağırlıklı aritmetik ortalamasının %60’ı toplanarak hesaplanır. Sınıf geçme başarı notu tam notun en az %60’ı olması gerekir.

(9) (Değişik:RG-17/7/2019-30834)(2)  Öğrenci dikey koridor derslerine devam etmek ve başarılı olmak zorundadır.

Sınıf geçme

MADDE 50 – 

(5) Sınıf geçme başarı notu, sınıf geçme sınav notunun %30’u ile ders kurul sonu başarı notlarının ağırlıklı aritmetik ortalamasının %70’i toplanarak hesaplanır. Sınıf geçme başarı notu tam notun en az %60’ı olması gerekir.

 (9) Öğrenci DSBB derslerine devam etmek ve başarılı olmak zorundadır.

 

Gerekçe: Sınıf geçme sınavının (Final) ağırlığı azaltılarak, tüm yıl içindeki kurul sınavlarının ortalamasından oluşan ders kurulu sonu başarı ortalamasının ağırlığını arttırmak amaçlı yapılmıştır.

MADDE 12- Trakya Üniversitesi Tıp Fakültesi Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğin 54 üncü maddesinin birinci fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

MEVCUT METİN

TASLAK METİN

 

Mezuniyet

MADDE 54 – (1) Tüm yükümlülüklerini yerine getirip eğitim programlarını tamamlayarak, Fakülte Yönetim Kurulu tarafından mezuniyetine karar verilen öğrenciler diploma almaya hak kazanır. Diplomalar hazırlanıncaya kadar öğrenciye, diplomasını alırken iade etmek üzere bir geçici mezuniyet belgesi verilir

 

Mezuniyet

MADDE 54 – (1) Tüm yükümlülüklerini yerine getirip eğitim programlarını tamamlayarak, Fakülte Yönetim Kurulu tarafından mezuniyetine karar verilen öğrenciler diploma almaya hak kazanır. Öğrencinin talebi olması halinde diplomalar hazırlanıncaya kadar öğrenciye, diplomasını alırken iade etmek üzere bir geçici mezuniyet belgesi verilir.

 

Gerekçe: Geçici mezuniyet belgesini tüm öğrenciler kullanmamakta olup bu maddeye göre hepsine hazırlamak gerekmektedir. Bu da mezuniyet hazırlığında gereksiz bir iş yüküne sebep olmaktadır. Aynı zamanda Trakya Üniversitesi Diploma, Diploma Eki ve Diğer Belgelerin Düzenlenmesine İlişkin Yönerge’nin 5. maddesi gereği böyle bir düzenlemeye gidilmiştir.

 

MADDE 13- Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

MADDE 14- Bu Yönetmelik hükümlerini Trakya Üniversitesi Rektörü yürütür.

 

 

*NOTLAR:

1- Karşılaştırma cetvelinde çıkarılan ibareler mevcut metin sütununda kırmızı ve üstü çizili olarak, eklenen ibareler taslak metin sütununda mavi renkli olarak gösterilir.

2- Mevcut metin ve taslak metin satırları farklı renklerde ve hafif tonlarda gölgelendirilir.