Fen Bilimleri Ensititüsü Biyoloji Anabilim Dalı Başkanlığı?nın ders bankasında mevcut ?BİYLÜ 634 Hayvanlarda Öğrenme ve Biliş (3+0) 3? isimli dersin içeriğinin yoğun olması nedeni ile ders bankasından kaldırılmasının ve anılan dersin güz yarıyılında ?BİYLÜ 642 Hayvanlarda Öğrenme ve Biliş I (3+0) 3?, bahar yarıyılında ?BİYLÜ 643 Hayvanlarda Öğrenme ve Biliş II (3+0) 3? olarak her iki dönemde okutulmasının ve derslerin ders bankasına ilave edilmesinin aşağıdaki şekliyle uygun olduğuna mevcudun oy birliği ile karar verildi.
DERSİN ADI: BİYLÜ 642 Hayvanlarda Öğrenme ve Biliş I
KREDİSİ : (3+0) 3
İÇERİĞİ :
Dersin İçeriği |
Hayvanlarda Öğrenme ve Biliş, koşullandırma teknikleri, Öğrenme, Hafıza |
Dersin Amaçları |
1. Koşullandırma teknikleri ve ilişkili öğrenmeyi anlatmak, 2. Öğrenme koşullarını anlatmak, enstrümental şartlandırmanın doğasını anlamak 3. Disriminatif öğrenmeyi anlama 4. Hafızayı anlama |
Dersin Çıktıları |
1. İlişkili öğrenme mekanizmasını anlamak 2. Enstrümental şartlandırmanın doğasını anlama 3. Ayırt edici öğrenmenin nasıl oluştuğunu anlama, 4. Hafıza süresi ve kapasitesini anlama 5. Uzun süreli ve kısa süreli hafıza mekanizmalarını anlama |
HAFTALIK DERS PLANI |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
COURSE NAME : BİYLÜ 642 Animal Learning and Cognition I
CREDIT : (3+0) 3
CONTENT :
Dersin İçeriği |
Animal learning and cognition, conditioning techniques, learning, memory. |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin Amaçları |
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin Çıktıları |
1. Understanding the mechanism of associative learning 2. Ensrümental learning mechanism, capacity 3. Understanding discriminative learning 4. Understanding the capacity and duration in memory 5. Understanding short and long term memory |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
HAFTALIK DERS PLANI |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
DERSİN ADI: BİYLÜ 643 Hayvanlarda Öğrenme ve Biliş II
KREDİSİ : (3+0) 3
İÇERİĞİ :
Dersin İçeriği |
Hayvanlarda navigasyon, bilişsel haritalar, sosyal öğrenme, mimikri, taklit, iletişim ve dil, zeka ve beyin |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin Amaçları |
1. Navigasyon mekanizmaları, 2. Sosyal öğrenme, mimikri ve taklit 3. İletişim ve dil 4. Zekanın dağılımı |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin Çıktıları |
1. Navigasyon ve metodlarını anlama 2. Navigasyonel ipuçlarını öğrenme 3. Sosyal öğrenmeyi anlama 4. Mimikri ve imitasyonu anlama 5. İletişim ve dili anlama, zeka ve beyin ilişkisini anlama |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
HAFTALIK DERS PLANI |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
COURSE NAME : BİYLÜ 643 Animal Learning and Cognition II
CREDIT : (3+0) 3
CONTENT :
|
Dersin İçeriği |
Animal learning and cognition, cognitive maps, social learning, mimicry, imitation, communication and learning, intelligence and brain. |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Dersin Amaçları |
1. Navigation mechanisms, 2. Social learning, mimicry and imitation 3. Communication and language 4. The distrubition of intelligence |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Dersin Çıktıları |
1. Understanding navigation and its methods, 2. Learning navigational cues, 3. Understanding social learning, 4. Understanding copying behaviour: mimicry and imitation 5. Understanding communication and language, intelligence and brain size.
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
HAFTALIK DERS PLANI |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||