Senato Kararı

Toplantı Tarihi : 15 Şubat 2012 Çarşamba

Toplantı Sayısı : 3

Karar No : 9


            Üniversitemiz Fen Bilimleri Ensititüsü Biyoloji Anabilim Dalı Başkanlığı?nın ders bankasında mevcut ?BİYLÜ 634 Hayvanlarda Öğrenme ve Biliş (3+0) 3? isimli dersin içeriğinin yoğun olması nedeni ile ders bankasından kaldırılması ve anılan dersin güz yarıyılında ?BİYLÜ 642 Hayvanlarda Öğrenme ve Biliş I (3+0) 3?, bahar yarıyılında ?BİYLÜ 643 Hayvanlarda Öğrenme ve Biliş II (3+0) 3? olarak her iki dönemde okutulması ve derslerin ders bankasına ilave edilmesine ilişkin, Eğitim-Öğretim Komisyonunca hazırlanan 10 Şubat 2012 tarihli rapor görüşüldü:

            Fen Bilimleri Ensititüsü Biyoloji Anabilim Dalı Başkanlığı?nın ders bankasında mevcut ?BİYLÜ 634 Hayvanlarda Öğrenme ve Biliş (3+0) 3? isimli dersin içeriğinin yoğun olması nedeni ile ders bankasından kaldırılmasının ve anılan dersin güz yarıyılında ?BİYLÜ 642 Hayvanlarda Öğrenme ve Biliş I (3+0) 3?, bahar yarıyılında ?BİYLÜ 643 Hayvanlarda Öğrenme ve Biliş II (3+0) 3? olarak her iki dönemde okutulmasının ve derslerin ders bankasına ilave edilmesinin aşağıdaki şekliyle uygun olduğuna mevcudun oy birliği ile karar verildi.

 

DERSİN ADI: BİYLÜ 642 Hayvanlarda Öğrenme ve Biliş I

KREDİSİ        : (3+0) 3

İÇERİĞİ        :

Dersin İçeriği

Hayvanlarda Öğrenme ve Biliş, koşullandırma teknikleri, Öğrenme, Hafıza

Dersin Amaçları

1.     Koşullandırma teknikleri ve ilişkili öğrenmeyi anlatmak,

2.     Öğrenme koşullarını anlatmak, enstrümental şartlandırmanın doğasını anlamak

3.     Disriminatif öğrenmeyi anlama

4.     Hafızayı anlama

Dersin Çıktıları
(Bölüm Çıktıları esas alınarak öğrenciye dersin kazandıracağı  bilgi ve beceriler)

1.     İlişkili öğrenme mekanizmasını anlamak

2.     Enstrümental şartlandırmanın doğasını anlama

3.     Ayırt edici öğrenmenin nasıl oluştuğunu anlama,

4.     Hafıza süresi ve kapasitesini anlama

5.     Uzun süreli ve kısa süreli hafıza mekanizmalarını anlama

 

HAFTALIK DERS PLANI

Hafta

 

1

Hayvan zekasının tanımı ve zeka dağılımı

2

Hayvan zekasını çalışma metodları

3

Şartlandırma teknikleri

4

İlişkili öğrenmenin doğası

5

Stimulus-stimulus öğrenme 

6

Koşullu tepkinin performansı

7

Öğrenme koşulları

8

Sürpriz ve koşullandırma

9

Dikkat verme ve koşullandırma

10

Enstrümental Öğrenmenin doğası

11

Enstrümental koşullandırmanın karşılaştırmalı analizi

12

Diskriminatif öğrenme

13

Kategorizasyon

14

Hafıza kapasitesi ve süresi

15

Uzun dönemli-kısa dönemli hafıza,  hafıza çalışma metodları

 

 

 

 

COURSE NAME      : BİYLÜ 642 Animal Learning and Cognition I

CREDIT                    : (3+0) 3

CONTENT                :

 

Dersin İçeriği

Animal learning and cognition, conditioning techniques, learning, memory.

 

Dersin Amaçları

  1. Understanding conditioning techniques and associative learning
  2. The condition for learning,  understanding the natüre of enstrumental learning,
  3. Understanding discriminitave learning
  4. Understanding memory

 

Dersin Çıktıları
(Bölüm Çıktıları esas alınarak öğrenciye dersin kazandıracağı  bilgi ve beceriler)

1.     Understanding the mechanism of associative learning

2.     Ensrümental learning mechanism, capacity

3.     Understanding discriminative learning

4.      Understanding the capacity and duration in memory

5.     Understanding short and long term memory

 

 

 

HAFTALIK DERS PLANI

 

Hafta

 

1

Definin and the distribution of animal intelligence

2

Methods for studying animal intelligence

3

Conditioning techniques

4

Nature of associative learning

5

Stimulus-stimulus learning

6

The performance of the conditioned response

7

Learning conditions

8

Surprise and conditioning

9

Attention and conditioning

10

Nature of instrumental learning

11

The comparative analysis of instrumental conditioning

12

Discriminative learning

13

Categorization

14

Capacity and duration in memory

15

Short and long term memory, methods of study

 

 

  

DERSİN ADI: BİYLÜ 643 Hayvanlarda Öğrenme ve Biliş II

KREDİSİ        : (3+0) 3

İÇERİĞİ        :

 

Dersin İçeriği

Hayvanlarda navigasyon, bilişsel haritalar, sosyal öğrenme, mimikri, taklit, iletişim ve dil, zeka ve beyin

 

Dersin Amaçları

1.     Navigasyon mekanizmaları,

2.     Sosyal öğrenme, mimikri ve taklit

3.     İletişim ve dil

4.     Zekanın dağılımı

 

Dersin Çıktıları
(Bölüm Çıktıları esas alınarak öğrenciye dersin kazandıracağı  bilgi ve beceriler)

1.     Navigasyon ve metodlarını anlama

2.     Navigasyonel ipuçlarını öğrenme

3.     Sosyal öğrenmeyi anlama

4.     Mimikri ve imitasyonu anlama

5.     İletişim ve dili anlama, zeka ve beyin ilişkisini anlama

 

 

 

HAFTALIK DERS PLANI

 

Hafta

 

1

Kısa mesafeli yolculuk ve Navigasyon metodları

2

Bilişsel haritalar

3

Uzun mesafeli yolculuk ve Navigasyonel ipuçları

4

Sosyal öğrenme

5

Kopya davranış:mimikri

6

Kopya davranış:taklit

7

Akıl ve kendini bilme

8

İletişim

9

İletişim ve dil

10

Dil öğrenimi için gerekli koşullar

11

Diğer türlerle dil alıştırması

12

Zekanın dağılımı

13

Zeka ve beyin büyüklüğü

14

Zeka ve evrim

15

Zeka ve evrim

 

 

 

 

 

 COURSE NAME      :  BİYLÜ 643 Animal Learning and Cognition II

CREDIT                    :  (3+0) 3

CONTENT                :

 

 

Dersin İçeriği

Animal learning and cognition, cognitive maps, social learning, mimicry, imitation, communication and learning, intelligence and brain.

 

 

Dersin Amaçları

1. Navigation mechanisms,

2. Social learning, mimicry and imitation

3. Communication and language

4. The distrubition of intelligence

 

 

Dersin Çıktıları
(Bölüm Çıktıları esas alınarak öğrenciye dersin kazandıracağı  bilgi ve beceriler)

1. Understanding navigation and its methods,

2. Learning navigational cues,

3. Understanding social learning,

4. Understanding copying behaviour: mimicry and imitation

5. Understanding communication and language, intelligence and brain size.

 

 

 

HAFTALIK DERS PLANI

Hafta

 

1

Short distance travel and navigation methods

2

Cognitive maps

3

Long distance travel and navigational cues

4

Social learning

5

Copying behaviour:Mimicry

6

Copying behaviour:Imitation

7

Theory of mind, self-recognition

8

Communication

9

Communication and language

10

The requirements for learning language

11

Language training with other species

12

The distribution of intelligence

13

Intelligence and brain size

14

Intelligence and evolution

15

Intelligence and evolution