Senato Kararı

Toplantı Tarihi : 12 Ağustos 2015 Çarşamba

Toplantı Sayısı : 9

Karar No : 2


            Üniversitemiz Mimarlık Fakültesi Mimarlık Bölümü ders planının 3. yarıyıl seçmeli ders havuzuna MİM 218 “Tasarımda Alternatif Temsil” (2+0) adlı seçmeli ders eklenmesine ilişkin, Eğitim-Öğretim Komisyonunca hazırlanan 11 Ağustos 2015 tarihli rapor görüşüldü:

 

            Üniversitemiz Mimarlık Fakültesi Mimarlık Bölümü ders planının 3. yarıyıl seçmeli ders havuzuna MİM 218 “Tasarımda Alternatif Temsil” (2+0) adlı seçmeli ders eklenmesinin uygun olduğuna mevcudun oy birliği ile karar verildi.

 

TRAKYA ÜNİVERSİTESİ

MİMARLIK FAKÜLTESİ

MİMARLIK BÖLÜMÜ
DERS TANIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı

Kodu

Yarıyılı

T+U Saat

Kredisi

AKTS

TASARIMDA ALTERNATİF TEMSİL

 MİM 218

3

2+0

2

3

 

Ön Koşul Dersleri (Tavsiye)

Yok

 

Dersin Türü

Seçmeli

Dersin Dili

Türkçe                                                                                          

Dersin Koordinatörü

Mimarlık Bölümü

Mail:

Web:

Dersi Verenler

Bina Bilgisi Öğretim Üyeleri

Mail: sennurakansel@trakya.edu.tr

Web:

Dersin Yardımcıları

Araştırma Görevlileri

Mail:

Web:

Dersin Amacı

Bu dersin amacı tasarım kavramının güncel olaylar üzerinden tartışılarak, gündelik hayatın herhangi bir parçasının tasarım anlatısına dönüştürülmesdir. Mimarlıkta bilişim teknolojilerinden faydalanarak bilgi aktarımında görselleştirme ve anlatımın geliştirilmesi; görsel, yazınsal, düşünsel ve sözel anlamda bir iletişim ve tartışma platformu oluşturulması hedeflenmektedir.

Dersin Öğrenme Çıktıları

1-Özgün, eleştirel ve yaratıcı düşünme, sorgulama yeteneklerini geliştirmek

2-Güncel olayların mimarlık ve ilgili disiplinler ile ilişkisini tartışmak, olumlu-olumsuz yanlarını değerlendirerek çözüm odaklı yaklaşımı geliştirmek ve entelektüel bir bilinç oluşturmak

3-Tasarımın anlamını sorgulamak, tasarımı gündelik hayatın bir parçası olarak ele alabilmek ve düşünsel tasarım becerisini geliştirmek

4-Araştırma becerisini geliştirmek

5- Katılımcı ve aktif bir düşünce ortamı oluşturmak

6- Öğrencinin fikirlerini ve hislerini tasarım temelinde anlatma gücünü geliştirmek

7- Duyusal anlatıların bilgisayar programları ile bütünleştirilerek düşünceleri farklı açılardan aktarma becerisini geliştirmek

Dersin İçeriği

Güncel olayların mimarlık ve tasarım temelinde yorumlanması ve oluşturulan senaryolar üzerinden yeniden üretilmesi. Anlatım teknikleri olarak Photoshop, Illustrator, Adobe Premier, After Effects gibi bilgisayar programlarının aktif kullanılması; her hafta belirlenecek temalar üzerinden tartışmalar yapılması, poster ve kısa film çalışmaları yapılarak sergilenmesi.

Hafta

Konular

1

Sunum yöntemleri, teknikleri ve araçlarıyla ilgili genel bilgilendirme

2

Haftalık temanın tartışılması (Kullanılacak program Photoshop)

3

Haftalık temanın tartışılması (Kullanılacak program Photoshop)

4

Haftalık temanın tartışılması (Kullanılacak program Illustrator ve Indesign)

5

Grafik sunum teknikleri ile poster ve portfolyo tasarımı

6

Grafik sunum teknikleri ile poster ve portfolyo tasarımı

7

Grafik sunum teknikleri ile poster ve portfolyo tasarımı

8

Ara sınav – Poster tasarımlarının incelenmesi ve değerlendirilmesi

9

Tasarım yarışmaları sürecinin incelenmesi; teknik şartnameler ve yarışma projelerin incelenmesi

10

Tasarım, tasarım süreci ve teknikleri üzerine tartışma

11

3B sunum tekniklerinin anlatımı; maket yapım teknikleri

12

Haraketli görsel ürünlerin Movie Maker, Adobe Premier ve After Effects programları ile oluşturulması

13

Haraketli görsel ürünlerin Movie Maker, Adobe Premier ve After Effects programları ile oluşturulması

14

Kısa film çekimi ve çalışmaların tartışılması

 

KAYNAKLAR

Ders Notu

 

Diğer Kaynaklar

1- Mimarlıkta; Sunum Teknikleri, Lorraine Farrelly (Çev. Feyza Akder), Literatür Yayıncılık, Eylül 2012

2- www.behance.net (tasarımcıların projelerini yayınlandığı web sitesi) 

3- Microsoft Office 2013 Eğitim Kitabı, Tufan Gökbekçin, 2014

4- Adobe Photoshop CS6, Osman Gürkan, Nirvana Yayınları, 2014

5- After Effects CS6, Cemil Bayram, Kodlab yayınevi, 2012

 

MATERYAL PAYLAŞIMI

Dokümanlar

 

Ödevler

 Yarıyıl başlangıcında derste duyurulacaktır.

Sınavlar

 Bölüm tarafından ilan edilen zamanda yapılacaktır.

 

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI

SAYISI

KATKI PAYI %

Ara Sınav

-

-

Ödev

2

50

Proje

-

-

Laboratuar

-

-

Arazi Çalışması

 

-

Seminer ve Sunum

1

50

Uygulama

-

-

Diğer

-

-

TOPLAM

 

100

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı

 

40

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı

 

60

TOPLAM

 

100

 

Ders Kategorisi

Destek Dersleri

X

Temel Mesleki Dersler

 

Uzmanlık / Alan Dersleri

 

Beşerî, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri

X

Aktarılabilir Beceri Dersleri

X

 

DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

No

Program Yeterlilikleri

Katkı Düzeyi

1

2

3

4

5

1

Özgün, eleştirel ve yaratıcı düşünme, sorgulama yeteneklerini geliştirmek (PÇ 1, PÇ 9)

 

 

 

X

 

2

Güncel olayların mimarlık ve ilgili disiplinler ile ilişkisini tartışmak, olumlu-olumsuz yanlarını değerlendirerek çözüm odaklı yaklaşımı geliştirmek ve entelektüel bir bilinç oluşturmak (PÇ 3, PÇ 5, PÇ 6)

 

 

 

 

X

3

Tasarımın anlamını sorgulamak, tasarımı gündelik hayatın bir parçası olarak ele alabilmek ve düşünsel tasarım becerisini geliştirmek (PÇ 7, PÇ 9, PÇ 10)

 

 

 

X

 

4

Araştırma becerisini geliştirmek (PÇ 1)

 

 

 

X

 

5

Katılımcı ve aktif bir düşünce ortamı oluşturmak (PÇ 1, PÇ 6)

 

 

 

 

X

6

Öğrencinin fikirlerini ve hislerini tasarım temelinde anlatma gücünü geliştirmek (PÇ 6, PÇ7, PÇ 10)

 

 

 

X

 

7

Duyusal anlatıların (görsel, yazınsal ürünler, ses ve kokuyu anlatan deneyimsel çalışmalar) bilgisayar programları ile bütünleştirilerek düşünceleri farklı açılardan aktarma becerisini geliştirmek (PÇ 3, PÇ 7, PÇ 8)

 

 

 

 

X

 

Yeterliği Sağlama Düzeyi:

1

Düşük

2

Düşük - Orta

3

Orta

4

Yüksek

5

Mükemmel

 

AKTS(ECTS) / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Etkinlikler

Etkinlikler

Süresi
(Saat)

Toplam
İş Yükü)

Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 14x toplam ders saati)

14

2

28

Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)

12

3

36

Ödevler

1

8

8

Sunum/Seminer Hazırlama

1

12

12

Ara sınavlar

 

 

 

Proje

 

 

 

Laboratuar

 

 

 

Arazi Çalışması

 

 

 

Yarıyıl Sonu Sınavı

1

6

6

Toplam İş Yükü

 

 

90

Toplam İş Yükü / 30

 

 

90/30

Dersin AKTS (ECTS) Kredisi

 

 

3

 

ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ:

Trakya Üniversitesi Lisans Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliğine göre öğrencinin başarı notu belirlenir.

 

HAZIRLAYAN:

Doç. Dr. Sennur Akansel

GÜNCELLEME TARİHİ:

21.07.2015

 

TRAKYA UNIVERSITY FACULTY OF ARCHITECTURE

DEPARTMENT OF ARCHITECTURE COURSE DESCRIPTION

AND APPLICATION INFORMATION

Course Title

Code

Semester

T+A Time

Credit

ECTS

ALTERNATİVE REPRESENTATION IN DESIGN

 MİM 218

3

2+0

2

3

 

Prerequisite Courses (Recommended)

-

 

Course Category

Elective

Course Language

Turkish                                                                                         

Course Coordinator

Depatment of Architecture

Mail:

Web:

Lecturers

Lecturers of the Architectural Design

Mail:

Web: sennurakansel@trakya.edu.tr

Course Assistants

Research Assistants

Mail:

Web:

Objective of the Course

The purpose of this course is to transform any part of everyday life into a design narration by discussing the concept of design through current issues. Visualization in data transfer by the usage of information technologies in architecture and improvement in the ability of expression; constituting a communication and discussion platform by means of visual, literary and intellectual are aimed.

Learning Outcomes of the Course

1-    Enlarging the ability of original, critical and creative thinking, and investigation.

2-    Discussing the connection of current issues with architecture and related disciplines, developing result-oriented approach by evaluating positive-negative aspects of them, and constituting an intellectual conscious.

3-    Examining the meaning of design, considering design as a part of everyday life and improving the ability of philosophical thinking.

4-    Improving research skills.

5-    Establishing a participative and active thinking environment.

6-    Enlarging  statement strength of students’ ideas and perception

7-    Improving the ability of reframing and transferring ideas from different perspectives by integrating sensorial narrations with computer programs.

Context of the Course

Paraphrasing current issues in terms of architecture and design, and its reproduction through created scenarios; using a number of computer programs such as MS Office, Prezi, Photoshop, Illustrator, Adobe Premier, In Design and After Effects, as some of the expression techniques; making arguments through the themes which will be determined on each week, poster studies, shooting short films and representing them form the context of this course.

 

Week

Topics

1

Information about Presentation Methods, Techniques and tools

2

Discussion of weekly theme (Computer Program: Photoshop)

3

Discussion of weekly theme (Computer Program: Photoshop)

4

Discussion of weekly theme (Computer Program: Illustrator and In Design)

5

Design of Poster and Portfolio with Graphical presentation Techniques

6

Design of Poster and Portfolio with Graphical presentation Techniques

7

Design of Poster and Portfolio with Graphical presentation Techniques

8

Midterm – Analize and Evaluation of the Poster Design

9

Analysis of Design Competition ProcessTechnical requirements and Sample of Competition Projects

10

Discussion on Designi Design process and Techniques

11

3D Presentation Techniques; Model Making Methods

12

Creation of Motion Visual products with using Movie Maker, Adobe Premier and After Effects programs

13

Creation of Motion Visual products with using Movie Maker, Adobe Premier and After Effects programs

14

Preperation of a Short Film and Discussion of Final Works

 

REFERENCES

Lecture Note

 

Recommended Readings /

Other Sources

 

1- Mimarlıkta; Sunum Teknikleri, Lorraine Farrelly (Çev. Feyza Akder), Literatür Yayıncılık, Eylül 2012

2- www.behance.net (web site sharing the works of designers) 

3- Microsoft Office 2013 Eğitim Kitabı, Tufan Gökbekçin, 2014

4- Adobe Photoshop CS6, Osman Gürkan, Nirvana Yayınları, 2014

5- After Effects CS6, Cemil Bayram, Kodlab yayınevi, 2012

 

MATERIAL SHARING

Documents

Given during lecture hours.

Assignments

Given during lecture hours.

Exams

Will be made in the assign time of the department.

 

ASSESSMENT CRITERIA

SEMESTER WORKS

NUMBER

PERCENTAGE %

Midterm

-

-

Assignment

2

50

Project

-

-

Laboratory Work

-

-

Field Work

 

-

Seminar and Presentation

1

50

Practice

-

-

Other

-

-

TOTAL

 

100

Contribution to Grades of Term Studies

 

40

Contribution to Grades of Final Exam

 

60

TOTAL

 

100

 

Course Category

Supportive Courses

X

Basic Career based Courses

 

Specialization / Field Courses

 

Humanities, Communication and Administrative Skills Courses

X

Transmissible Skills Courses

X

 

THE RELATIONSHIP BETWEEN LEARNING OUTCOMES and PROGRAM QUALIFICATIONS

Number

Qualification of the program

Level of Contribution

1

2

3

4

5

1

Enlarging the ability of original, critical and creative thinking, and investigation. (PÇ 1, PÇ 9)

 

 

 

X

 

2

Discussing the connection of current issues with architecture and related disciplines, developing result-oriented approach by evaluating positive-negative aspects of them, and constituting an intellectual conscious. (PÇ 3, PÇ 5, PÇ 6)

 

 

 

 

X

3

Examining the meaning of design, considering design as a part of everyday life and improving the ability of philosophical thinking. (PÇ 7, PÇ 9, PÇ 10)

 

 

 

X

 

4

Improving research skills. (PÇ 1)

 

 

 

X

 

5

Establishing a participative and active thinking environment. (PÇ 1, PÇ 6)

 

 

 

 

X

6

Enlarging statement strength of students’ ideas and perception. (PÇ 6, PÇ7, PÇ 10)

 

 

 

X

 

7

Improving the ability of reframing and transferring ideas from different perspectives by integrating sensorial narrations with computer programs. (PÇ 3, PÇ 7, PÇ 8)

 

 

 

 

X

 

Level of Qualification

1

Low

2

Low – Medium

3

Medium

4

High

5

Perfect

 

ECTS / WORK LOAD TABLE

Activities

Activities

Duration
(Hour)

Total
(Workload)

Lesson Duration (Including the exam week: 14x Total course hours)

14

2

28

Out-Class study (Pre-study, practice)

12

3

36

Assignments

1

8

8

Presentation/Seminar Preparation

1

12

12

Midterms

 

 

 

Project

 

 

 

Laboratory

 

 

 

Field Work

 

 

 

Final Exam

1

6

6

Total Student Workload

 

 

90

Total Student Workload / 30

 

 

90/30

ECTS Credit of the Lesson

 

 

3

 

METHOD OF EVALUATION AND GRADING:

Students’ success notes are assessed according to the Trakya University Regulation of Undergraduate Education and Examination

 

PREPARED BY:

Doç. Dr. Sennur Akansel

DATE OF ISSUE:

21.07.2015