Üniversitemiz Mimarlık Fakültesi Mimarlık Bölümü ders planının 3. yarıyıl seçmeli ders havuzuna MİM 218 “Tasarımda Alternatif Temsil” (2+0) adlı seçmeli ders eklenmesine ilişkin, Eğitim-Öğretim Komisyonunca hazırlanan 11 Ağustos 2015 tarihli rapor görüşüldü:
Üniversitemiz Mimarlık Fakültesi Mimarlık Bölümü ders planının 3. yarıyıl seçmeli ders havuzuna MİM 218 “Tasarımda Alternatif Temsil” (2+0) adlı seçmeli ders eklenmesinin uygun olduğuna mevcudun oy birliği ile karar verildi.
TRAKYA ÜNİVERSİTESİ MİMARLIK FAKÜLTESİ MİMARLIK BÖLÜMÜ |
|||||
Dersin Adı |
Kodu |
Yarıyılı |
T+U Saat |
Kredisi |
AKTS |
TASARIMDA ALTERNATİF TEMSİL |
MİM 218 |
3 |
2+0 |
2 |
3 |
Ön Koşul Dersleri (Tavsiye) |
Yok |
Dersin Türü |
Seçmeli |
|||
Dersin Dili |
Türkçe |
|||
Dersin Koordinatörü |
Mimarlık Bölümü |
Mail: Web: |
||
Dersi Verenler |
Bina Bilgisi Öğretim Üyeleri |
Mail: sennurakansel@trakya.edu.tr Web: |
||
Dersin Yardımcıları |
Araştırma Görevlileri |
Mail: Web: |
||
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı tasarım kavramının güncel olaylar üzerinden tartışılarak, gündelik hayatın herhangi bir parçasının tasarım anlatısına dönüştürülmesdir. Mimarlıkta bilişim teknolojilerinden faydalanarak bilgi aktarımında görselleştirme ve anlatımın geliştirilmesi; görsel, yazınsal, düşünsel ve sözel anlamda bir iletişim ve tartışma platformu oluşturulması hedeflenmektedir. |
|||
Dersin Öğrenme Çıktıları |
1-Özgün, eleştirel ve yaratıcı düşünme, sorgulama yeteneklerini geliştirmek 2-Güncel olayların mimarlık ve ilgili disiplinler ile ilişkisini tartışmak, olumlu-olumsuz yanlarını değerlendirerek çözüm odaklı yaklaşımı geliştirmek ve entelektüel bir bilinç oluşturmak 3-Tasarımın anlamını sorgulamak, tasarımı gündelik hayatın bir parçası olarak ele alabilmek ve düşünsel tasarım becerisini geliştirmek 4-Araştırma becerisini geliştirmek 5- Katılımcı ve aktif bir düşünce ortamı oluşturmak 6- Öğrencinin fikirlerini ve hislerini tasarım temelinde anlatma gücünü geliştirmek 7- Duyusal anlatıların bilgisayar programları ile bütünleştirilerek düşünceleri farklı açılardan aktarma becerisini geliştirmek |
|||
Dersin İçeriği |
Güncel olayların mimarlık ve tasarım temelinde yorumlanması ve oluşturulan senaryolar üzerinden yeniden üretilmesi. Anlatım teknikleri olarak Photoshop, Illustrator, Adobe Premier, After Effects gibi bilgisayar programlarının aktif kullanılması; her hafta belirlenecek temalar üzerinden tartışmalar yapılması, poster ve kısa film çalışmaları yapılarak sergilenmesi. |
|||
Hafta |
Konular |
|||
1 |
Sunum yöntemleri, teknikleri ve araçlarıyla ilgili genel bilgilendirme |
|||
2 |
Haftalık temanın tartışılması (Kullanılacak program Photoshop) |
|||
3 |
Haftalık temanın tartışılması (Kullanılacak program Photoshop) |
|||
4 |
Haftalık temanın tartışılması (Kullanılacak program Illustrator ve Indesign) |
|||
5 |
Grafik sunum teknikleri ile poster ve portfolyo tasarımı |
|||
6 |
Grafik sunum teknikleri ile poster ve portfolyo tasarımı |
|||
7 |
Grafik sunum teknikleri ile poster ve portfolyo tasarımı |
|||
8 |
Ara sınav – Poster tasarımlarının incelenmesi ve değerlendirilmesi |
|||
9 |
Tasarım yarışmaları sürecinin incelenmesi; teknik şartnameler ve yarışma projelerin incelenmesi |
|||
10 |
Tasarım, tasarım süreci ve teknikleri üzerine tartışma |
|||
11 |
3B sunum tekniklerinin anlatımı; maket yapım teknikleri |
|||
12 |
Haraketli görsel ürünlerin Movie Maker, Adobe Premier ve After Effects programları ile oluşturulması |
|||
13 |
Haraketli görsel ürünlerin Movie Maker, Adobe Premier ve After Effects programları ile oluşturulması |
|||
14 |
Kısa film çekimi ve çalışmaların tartışılması |
|||
KAYNAKLAR |
|
Ders Notu |
|
Diğer Kaynaklar |
1- Mimarlıkta; Sunum Teknikleri, Lorraine Farrelly (Çev. Feyza Akder), Literatür Yayıncılık, Eylül 2012 2- www.behance.net (tasarımcıların projelerini yayınlandığı web sitesi) 3- Microsoft Office 2013 Eğitim Kitabı, Tufan Gökbekçin, 2014 4- Adobe Photoshop CS6, Osman Gürkan, Nirvana Yayınları, 2014 5- After Effects CS6, Cemil Bayram, Kodlab yayınevi, 2012 |
MATERYAL PAYLAŞIMI |
|
Dokümanlar |
|
Ödevler |
Yarıyıl başlangıcında derste duyurulacaktır. |
Sınavlar |
Bölüm tarafından ilan edilen zamanda yapılacaktır. |
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ |
||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SAYISI |
KATKI PAYI % |
Ara Sınav |
- |
- |
Ödev |
2 |
50 |
Proje |
- |
- |
Laboratuar |
- |
- |
Arazi Çalışması |
|
- |
Seminer ve Sunum |
1 |
50 |
Uygulama |
- |
- |
Diğer |
- |
- |
TOPLAM |
|
100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
|
40 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı |
|
60 |
TOPLAM |
|
100 |
Ders Kategorisi |
|
Destek Dersleri |
X |
Temel Mesleki Dersler |
|
Uzmanlık / Alan Dersleri |
|
Beşerî, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
X |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
X |
DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ |
||||||
No |
Program Yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi |
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||
1 |
Özgün, eleştirel ve yaratıcı düşünme, sorgulama yeteneklerini geliştirmek (PÇ 1, PÇ 9) |
|
|
|
X |
|
2 |
Güncel olayların mimarlık ve ilgili disiplinler ile ilişkisini tartışmak, olumlu-olumsuz yanlarını değerlendirerek çözüm odaklı yaklaşımı geliştirmek ve entelektüel bir bilinç oluşturmak (PÇ 3, PÇ 5, PÇ 6) |
|
|
|
|
X |
3 |
Tasarımın anlamını sorgulamak, tasarımı gündelik hayatın bir parçası olarak ele alabilmek ve düşünsel tasarım becerisini geliştirmek (PÇ 7, PÇ 9, PÇ 10) |
|
|
|
X |
|
4 |
Araştırma becerisini geliştirmek (PÇ 1) |
|
|
|
X |
|
5 |
Katılımcı ve aktif bir düşünce ortamı oluşturmak (PÇ 1, PÇ 6) |
|
|
|
|
X |
6 |
Öğrencinin fikirlerini ve hislerini tasarım temelinde anlatma gücünü geliştirmek (PÇ 6, PÇ7, PÇ 10) |
|
|
|
X |
|
7 |
Duyusal anlatıların (görsel, yazınsal ürünler, ses ve kokuyu anlatan deneyimsel çalışmalar) bilgisayar programları ile bütünleştirilerek düşünceleri farklı açılardan aktarma becerisini geliştirmek (PÇ 3, PÇ 7, PÇ 8) |
|
|
|
|
X |
Yeterliği Sağlama Düzeyi: |
|
1 |
Düşük |
2 |
Düşük - Orta |
3 |
Orta |
4 |
Yüksek |
5 |
Mükemmel |
AKTS(ECTS) / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
|||
Etkinlikler |
Etkinlikler |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 14x toplam ders saati) |
14 |
2 |
28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) |
12 |
3 |
36 |
Ödevler |
1 |
8 |
8 |
Sunum/Seminer Hazırlama |
1 |
12 |
12 |
Ara sınavlar |
|
|
|
Proje |
|
|
|
Laboratuar |
|
|
|
Arazi Çalışması |
|
|
|
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
6 |
6 |
Toplam İş Yükü |
|
|
90 |
Toplam İş Yükü / 30 |
|
|
90/30 |
Dersin AKTS (ECTS) Kredisi |
|
|
3 |
ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ: |
Trakya Üniversitesi Lisans Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliğine göre öğrencinin başarı notu belirlenir. |
HAZIRLAYAN: |
Doç. Dr. Sennur Akansel |
GÜNCELLEME TARİHİ: |
21.07.2015 |
TRAKYA UNIVERSITY FACULTY OF ARCHITECTURE DEPARTMENT OF ARCHITECTURE COURSE DESCRIPTION AND APPLICATION INFORMATION |
|||||
Course Title |
Code |
Semester |
T+A Time |
Credit |
ECTS |
ALTERNATİVE REPRESENTATION IN DESIGN |
MİM 218 |
3 |
2+0 |
2 |
3 |
Prerequisite Courses (Recommended) |
- |
Course Category |
Elective |
|
Course Language |
Turkish |
|
Course Coordinator |
Depatment of Architecture |
Mail: Web: |
Lecturers |
Lecturers of the Architectural Design |
Mail: Web: sennurakansel@trakya.edu.tr |
Course Assistants |
Research Assistants |
Mail: Web: |
Objective of the Course |
The purpose of this course is to transform any part of everyday life into a design narration by discussing the concept of design through current issues. Visualization in data transfer by the usage of information technologies in architecture and improvement in the ability of expression; constituting a communication and discussion platform by means of visual, literary and intellectual are aimed. |
|
Learning Outcomes of the Course |
1- Enlarging the ability of original, critical and creative thinking, and investigation. 2- Discussing the connection of current issues with architecture and related disciplines, developing result-oriented approach by evaluating positive-negative aspects of them, and constituting an intellectual conscious. 3- Examining the meaning of design, considering design as a part of everyday life and improving the ability of philosophical thinking. 4- Improving research skills. 5- Establishing a participative and active thinking environment. 6- Enlarging statement strength of students’ ideas and perception 7- Improving the ability of reframing and transferring ideas from different perspectives by integrating sensorial narrations with computer programs. |
|
Context of the Course |
Paraphrasing current issues in terms of architecture and design, and its reproduction through created scenarios; using a number of computer programs such as MS Office, Prezi, Photoshop, Illustrator, Adobe Premier, In Design and After Effects, as some of the expression techniques; making arguments through the themes which will be determined on each week, poster studies, shooting short films and representing them form the context of this course. |
Week |
Topics |
1 |
Information about Presentation Methods, Techniques and tools |
2 |
Discussion of weekly theme (Computer Program: Photoshop) |
3 |
Discussion of weekly theme (Computer Program: Photoshop) |
4 |
Discussion of weekly theme (Computer Program: Illustrator and In Design) |
5 |
Design of Poster and Portfolio with Graphical presentation Techniques |
6 |
Design of Poster and Portfolio with Graphical presentation Techniques |
7 |
Design of Poster and Portfolio with Graphical presentation Techniques |
8 |
Midterm – Analize and Evaluation of the Poster Design |
9 |
Analysis of Design Competition ProcessTechnical requirements and Sample of Competition Projects |
10 |
Discussion on Designi Design process and Techniques |
11 |
3D Presentation Techniques; Model Making Methods |
12 |
Creation of Motion Visual products with using Movie Maker, Adobe Premier and After Effects programs |
13 |
Creation of Motion Visual products with using Movie Maker, Adobe Premier and After Effects programs |
14 |
Preperation of a Short Film and Discussion of Final Works |
REFERENCES |
|
Lecture Note |
|
Recommended Readings / Other Sources
|
1- Mimarlıkta; Sunum Teknikleri, Lorraine Farrelly (Çev. Feyza Akder), Literatür Yayıncılık, Eylül 2012 2- www.behance.net (web site sharing the works of designers) 3- Microsoft Office 2013 Eğitim Kitabı, Tufan Gökbekçin, 2014 4- Adobe Photoshop CS6, Osman Gürkan, Nirvana Yayınları, 2014 5- After Effects CS6, Cemil Bayram, Kodlab yayınevi, 2012 |
MATERIAL SHARING |
|
Documents |
Given during lecture hours. |
Assignments |
Given during lecture hours. |
Exams |
Will be made in the assign time of the department. |
ASSESSMENT CRITERIA |
||
SEMESTER WORKS |
NUMBER |
PERCENTAGE % |
Midterm |
- |
- |
Assignment |
2 |
50 |
Project |
- |
- |
Laboratory Work |
- |
- |
Field Work |
|
- |
Seminar and Presentation |
1 |
50 |
Practice |
- |
- |
Other |
- |
- |
TOTAL |
|
100 |
Contribution to Grades of Term Studies |
|
40 |
Contribution to Grades of Final Exam |
|
60 |
TOTAL |
|
100 |
Course Category |
|
Supportive Courses |
X |
Basic Career based Courses |
|
Specialization / Field Courses |
|
Humanities, Communication and Administrative Skills Courses |
X |
Transmissible Skills Courses |
X |
THE RELATIONSHIP BETWEEN LEARNING OUTCOMES and PROGRAM QUALIFICATIONS |
||||||
Number |
Qualification of the program |
Level of Contribution |
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||
1 |
Enlarging the ability of original, critical and creative thinking, and investigation. (PÇ 1, PÇ 9) |
|
|
|
X |
|
2 |
Discussing the connection of current issues with architecture and related disciplines, developing result-oriented approach by evaluating positive-negative aspects of them, and constituting an intellectual conscious. (PÇ 3, PÇ 5, PÇ 6) |
|
|
|
|
X |
3 |
Examining the meaning of design, considering design as a part of everyday life and improving the ability of philosophical thinking. (PÇ 7, PÇ 9, PÇ 10) |
|
|
|
X |
|
4 |
Improving research skills. (PÇ 1) |
|
|
|
X |
|
5 |
Establishing a participative and active thinking environment. (PÇ 1, PÇ 6) |
|
|
|
|
X |
6 |
Enlarging statement strength of students’ ideas and perception. (PÇ 6, PÇ7, PÇ 10) |
|
|
|
X |
|
7 |
Improving the ability of reframing and transferring ideas from different perspectives by integrating sensorial narrations with computer programs. (PÇ 3, PÇ 7, PÇ 8) |
|
|
|
|
X |
Level of Qualification |
|
1 |
Low |
2 |
Low – Medium |
3 |
Medium |
4 |
High |
5 |
Perfect |
ECTS / WORK LOAD TABLE |
|||
Activities |
Activities |
Duration |
Total |
Lesson Duration (Including the exam week: 14x Total course hours) |
14 |
2 |
28 |
Out-Class study (Pre-study, practice) |
12 |
3 |
36 |
Assignments |
1 |
8 |
8 |
Presentation/Seminar Preparation |
1 |
12 |
12 |
Midterms |
|
|
|
Project |
|
|
|
Laboratory |
|
|
|
Field Work |
|
|
|
Final Exam |
1 |
6 |
6 |
Total Student Workload |
|
|
90 |
Total Student Workload / 30 |
|
|
90/30 |
ECTS Credit of the Lesson |
|
|
3 |
METHOD OF EVALUATION AND GRADING: |
Students’ success notes are assessed according to the Trakya University Regulation of Undergraduate Education and Examination |
PREPARED BY: |
Doç. Dr. Sennur Akansel |
DATE OF ISSUE: |
21.07.2015 |