Senato Kararı

Toplantı Tarihi : 21 Mart 2019 Perşembe

Toplantı Sayısı : 5

Karar No : 4


“ Trakya Üniversitesi Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi Öğrenci Kurulu Yönergesi” taslağına ilişkin, Mevzuat Komisyonunca hazırlanan 13 Mart 2019 tarihli rapor görüşüldü.
Trakya Üniversitesi Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi Öğrenci Kurulu Yönergesi” nin aşağıdaki şekliyle uygun olduğuna mevcudun oy birliği ile karar verildi
 
TRAKYA ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ
TIP EĞİTİMİ ÖĞRENCİ KURULU YÖNERGESİ
 
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1-(1) Bu Yönergenin amacı, Trakya Üniveritesi Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi Öğrenci Kurulu'nun oluşumuna, üyelerin görev dağılımına, çalışma gruplarına ve bu grupların çalışmalarına ilişkin usul ve esasları düzenlemektir.
 
Kapsam
MADDE 2-(1) Bu Yönerge, Trakya Üniveritesi Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi Öğrenci Kurulu’nun oluşumuna, çalışma usul ve esaslarına, üyelerin görev dağılımına, çalışma gruplarına ve bu grupların çalışmalarına ilişkin hükümleri kapsar.
Dayanak
MADDE 3-(1) Bu Yönerge, Yükseköğretim Kurumları Öğrenci Konseyleri ve Yükseköğretim Kurumları Ulusal Öğrenci Konseyi Yönetmeliği (20.09.2005 tarih ve 25942 sayılı) ile Ulusal Tıp Eğitimi Akreditasyon Kurulu (UTEAK) Ulusal Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimi Ulusal Standartlarının 4.2, 4.3, 4.5 ve 4.7 no’lu maddelerine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4-(1) Bu Yönergede geçen;
a) Dekan: Trakya Üniversitesi Tıp Fakültesi Dekanını,
b) Dekanlık: Trakya Üniversitesi Tıp Fakültesi Dekanlığını,
c) Fakülte: Trakya Üniversitesi Tıp Fakültesini,
ç) Fakülte Kurulu: Trakya Üniversitesi Tıp Fakültesi Fakülte Kurulunu,
d) Koordinatör: Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimi Destek Birimi Baş Koordinatörünü,
e) Koordinatör Yardımcısı: Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimi Destek Birimi Baş Koordinatör Yardımcılarını,
f)  Öğrenciler: Trakya Üniversitesi Tıp Fakültesi öğrencilerini,
g) Öğrenci Temsilcileri: Tıp fakültesindeki her sınıftan yapılan seçimle belirlenen  öğrencileri,
ğ) Paydaşlar: Dekanlık, Fakülte Kurulu, Tıp Eğitimi Anabilim Dalı, Öz Değerlendirme Kurulu, Baş Koordinatörlük, Sınıf Koordinatörlükleri, Eğitim Komisyonu, Tıp Eğitimi Öğrenci Komisyonu, Sınıf Temsilcileri, Öğretim Üyeleri, Öğrenci Toplulukları, Kulüpler ve öğrenciler gibi tıp eğitimi taraflarını,
h) Sekreter: Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimi Destek Birimi Sekreterini,
ı)Tıp eğitimi öğrenci çalıştayıTıp eğitimiyle ilgili sorunların, görüş ve önerilerin paylaşıldığı, tüm öğrencilere açık ve katılan herkesin eşit söz hakkının olduğu toplantıları,
i)Tıp Eğitimi Öğrenci Kurulu (TEÖK): Trakya Üniversitesi Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi Öğrenci Kurulunu,
   ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Tıp Eğitimi Öğrenci Kuruluna İlişkin Esaslar
TEÖK'ün kuruluş amacı
MADDE 5-(1) Trakya Üniversitesi Tıp Fakültesi'nde öğrenim gören tıp öğrencilerinin almakta oldukları eğitimin planlama, uygulama ve değerlendirme süreçlerine etkin olarak katılımını sağlamak, böylece tıp eğitiminin paydaşları arasındaki iletişim ve işbirliğini artırarak mezuniyet öncesi tıp eğitiminin sürekli gelişimini desteklemektir.
TEÖK üyelerinin seçimi, görev süreleri ve üyeliğin sona ermesi
MADDE 6-(1) TEÖK;
a) Dekanlık tarafından yapılan seçimle her öğretim yılı başında belirlenmiş olan  Fakülte Temsilcisi 1 (bir) öğrenci.
b) Dekanlık tarafından yapılan seçimle her öğretim yılı başında belirlenmiş olan sınıf öğrenci temsilcileri; her sınıftan 1 (bir) kişi olmak üzere 6 (altı) öğrenci.
c) Eğitimde değişim ve yenilenme sürecinde katkıda bulunan çalışma gruplarında görevli öğrencilerden Dekanlık tarafından belirlenecek olan 6 (altı) öğrenci olmak üzere toplam 13 (on üç) üyeden oluşur.
(2)  Üyelerin görev süresi 1 (bir) yıldır.
(3) Üyelikten kendi isteğiyle ayrılmak isteyenler, bu isteklerini bir dilekçe ile TEÖK koordinatörüne bildirir. Koordinatör bu dilekçeyi bir sonraki toplantının gündemine alır.
            (4) TEÖK üyeliğinin toplatıya katılanların salt çoğunluğunun kararıyla sonlandırıldığı durumlar;
a) Özür bildirmeksizin birbiri ardına üç toplantıya katılmamak,
b) Tıp Eğitimi Öğrenci Çalıştayı toplantısına mazeretsiz katılmamak,
c) TEÖK üyesi olarak görevlerini yerine getirmemek,  
(5)Seçim dönemi gelmeden, üyeliği sonlanan/sonlandırılan kişilerin yerine yeni üyelerin kabulü TEÖK üyelerinin oy çokluğuyla olur.
TEÖK'ün görevleri
MADDE 7- (1) TEÖK aşağıdaki görevleri yerine getirir:
a) Tıp eğitimi ile ilgili öğrenci görüş, öneri ve isteklerini toplamak, bunların analizini yaparak tıp eğitimindeki mevcut sorunları tespit etmek,
b) Bu sorunların çözümüne ve mevcut durumun iyileştirilmesine yönelik öneriler geliştirmek, tespit ve önerileri ilgili paydaşlara iletmek ve bunları takip etmek,
c) Tıp eğitimi ile ilgili iyi uygulama örnekleri ile deneyimlere ilişkin verileri toplamak ve bunlardan yararlanmak,
ç) Tıp eğitimi ile ilgili bilimsel çalışmalar ve yayınlar yapmak.
d) Tıp eğitimi ile ilgili süreçlerde öğrenciler ile diğer paydaşlar arasında iletişimi sağlamak,
 e) Fakültenin tıp eğitimi ile ilgili yenilenme ve gelişim süreçlerine aktif olarak katkıda bulunmak,
f) Her akademik yılda en az 1 (bir) kez olmak üzere tıp eğitimi öğrenci çalıştayı yapmak.
 
TEÖK Koordinatörü, Koordinatör Yardımcısı ve Sekreterin görevleri
MADDE 8-(1) Kurul, belirlendikten sonraki 2 (iki) hafta içerisinde yapacağı ilk toplantıda, aşağıda belirlenen görev ve sorumluluklara uygun olarak üyeler arasından bir koordinatör,  bir kooordinatör yardımcısı ve bir sekreter seçer.
a) Koordinatörün görevleri;
1) Kurulu temsil etmek
2) Kurulun çalışmalarının koordinasyonunu sağlamak,
3) Üyeleri toplantıya çağırmak ve gündemi hazırlamak,
4) Kurul ve Öğrenci Meclisi (Çalıştayı) toplantılarına başkanlık etmek.
b) Koordinatör Yardımcısının görevleri;
1) Kurulun işleyişinde Koordinatöre yardımcı olmak,
2) Koordinatör bulunmadığı zamanlarda toplantılara başkanlık etmek.
c) Sekreterin görevleri;
1) Toplantıların tutanaklarını tutmak ve üyelere göndermek,
2) Kurulun her türlü yazışmasını yapmak,
3) Kurul belgelerini arşivlemek ve gerektiğinde incelemeye sunmak,
4) Kurulun çalışmalarını ve tıp eğitimi ile ilgili gelişmeleri öğrencilere iletmek,
5) Öğrencilerin kurulla ilgili görüş, istek ve önerilerini derleyerek kurula sunmak,
6)Afiş, el ilanları, e-posta ve ağ sayfası aracılığıyla tanıtım ve duyuru işlerini organize etmek.
TEÖK'ün çalışma usul ve esasları
MADDE 9-(1) TEÖK çalışma düzenine ilişkin genel hükümler aşağıdaki gibidir:
a) TEÖK Dekanlıkça talep edilen görevleri yerine getirir,
b) Tüm kurul üyeleri, TEÖK’ün belirleyeceği esaslara göre yapacakları çalışmalar ile ilgili, bir önceki TEÖK üyeleri ve gerekli görülen diğer kişilerden eğitim alırlar,
c) TEÖK’ün işleyişinden koordinatör sorumludur.
              (2) TEÖK toplantılarına ve karar alınmasına ilişkin hükümler aşağıdaki gibidir:
   a) TEÖK, her ay en az 1 (bir) toplantı yapar. TEÖK olağan toplantı çağrısı gündemle birlikte Koordinatör tarafından TEÖK üyelerine en az 1 (bir) hafta öncesinden elektronik posta ile bildirilir. Koordinatör, kendi insiyatifiyle ya da en az 7 (yedi) üyenin talebiyle üyelere en az 1 (bir) gün öncesinden e-posta ve telefon aracılığıyla bildirerek olağanüstü toplantı yapar.
b)TEÖK üyeleri, TEÖK toplantılarına bizzat katılmak durumundadırlar. Yerlerine temsilci gönderemezler. Ancak toplatıya katılan üyelerin salt çoğunluğunun onayıyla kurul dışından ilgili kişileri toplantılara davet edilebilirler. Bu katılımcıların oy hakkı yoktur.
 c) TEÖK toplantıları üyelerin salt çoğunluğunun katılımı ile yapılır. Eğer salt çoğunluk sağlanamaz ise, toplantı bir sonraki haftaya ertelenir, bu toplantıda yeter çoğunluk aranmaz. Yönerge ile ilgili değişiklik kararı oy birliği ile, diğer tüm kararlar ise oy çokluğu ile alınır.
 ç) Olağan TEÖK toplantılarının dışında acil görüşme ve ivedi karar alınmasını gerektiren durumlarda, elektronik posta ve ağ sayfası gibi haberleşme ve oylama araçları kullanılarak yukarıdaki c) bendindeki usule uygun olarak sanal toplantılar düzenlenebilir.
 
TEÖK'ün işbirliği içinde olduğu kurullar
MADDE 10-(1) TEÖK, çalışmaları sırasında Dekanlık, Tıp Eğitimi Anabilim Dalı, Baş Koordinatörlük, Koordinatörler Kurulu, Öz Değerlendirme Kurulu, öğretim üyeleri, öğrenci temsilcileri, öğrenci toplulukları ve diğer ilgili kişi ve kurullarla işbirliği ile yürütür ve Dekana karşı sorumludur.
(1)   Dekanlık, tıp eğitiminin planlanması, yönetimi, değerlendirilmesi ve geliştirilmesine ilişkin süreçlerde TEÖK’ün görüşlerine başvurur.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
 
Hüküm bulunmayan haller
MADDE 11-(1) Bu Yönergede hüküm bulunmayan hallerde ilgili diğer mevzuat hükümleri ve Fakülte Kurulu kararları uygulanır.
Yürürlük
Madde 12-(1) Bu Yönerge, Trakya Üniversitesi Senatosunca kabul edildiği tarihten itibaren yürürlüğe girer.
Yürütme
Madde 13-(1) Bu Yönerge hükümlerini Dekan yürütür.