Senato Kararı

Toplantı Tarihi : 14 Temmuz 2020 Salı

Toplantı Sayısı : 14

Karar No : 22


Trakya Üniversitesi Kalite Güvencesi Sistemi kapsamında hazırlanan Eğitim Politikası hususu görüşüldü:
 
Trakya Üniversitesi Kalite Güvencesi Sistemi kapsamında hazırlanan Eğitim Politikasının aşağıdaki şekliyle uygulanmasının uygun olduğuna, mevcudun oy birliği ile karar verildi.
 
 
TRAKYA ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM POLİTİKASI
 
Bilimsel ve teknolojik gelişmeleri yakından takip eden Trakya Üniversitesi, öğrenci merkezli öğrenme, öğretme ve değerlendirme süreçleri ile yeterlilik temelli bir yaklaşım çerçevesinde eğitim öğretim faaliyetlerini yürütmektedir. Çağın gereklerine ve program çıktılarına uygun olarak programlarını güncelleyen Üniversite, öğrenme kaynaklarını örgün öğretimin yanında uzaktan eğitim sistemine elverişli bir şekilde düzenlemiştir. Programlar, öğrencilerin araştırma temelli faaliyetleri gerçekleştirmelerine ve disiplinlerarası çalışmalara yönelmelerine imkân verecek bir şekilde hazırlanmakta ve akreditasyon çalışmalarının tüm programlara yayılmasını sağlamak için kapsayıcı çalışmalar sürdürülmektedir.
 
Trakya Üniversitesi, Balkanlar başta olmak üzere ulusal ve uluslararası düzeyde bilimsel, sosyal ve kültürel iş birliklerini destekleyerek uluslararasılaşma konusundaki çalışmalarını artırmakta ve bu çalışmaları kurum kültürünün bir parçası haline getirmektedir. Yaşam boyu eğitim felsefesi ile hem mevcut öğrencilerinin eğitim ve kariyer planlamasına katkı sağlamakta hem de üniversitenin bir bütünü olarak mezunlar aracılığıyla eğitim öğretim programlarını kapsayan ve iş dünyası yeterliliklerini ölçen çalışmalara yer vermektedir. Bununla birlikte doğaları gereği farklı duruşlara sahip olan üstün yetenekli, dezavantajlı ve özel yaklaşım gerektiren öğrencilerin eğitim süreçlerinin kapsayıcı olarak yönetimi ve temsiliyetlerine de ayrıca önem verilmektedir.
 
Tüm paydaşların karar alma mekanizmalarına aktif olarak katılımlarını artıracak çalışmalara yer veren Trakya Üniversitesi, sunduğu eğitim öğretim hizmetlerinde kalitenin geliştirilmesi için geri bildirim araçlarını etkin bir şekilde kullanmakta ve bu araçların çıktılarını iyileştirme çalışmalarına yansıtmaktadır.

Amaç 1: Öğrenci merkezli öğrenme ve öğretme ile değerlendirme çalışmalarını geliştirmek

Hedef 1.1: Programların niteliğinin artırılması

Performans Göstergeleri

Başlangıç değeri

2020

2021

2022

2023

2024

İzleme sıklığı

Raporlama sıklığı

PG1.1.1.Akredite olan program sayısı

 

 

 

 

 

 

Yılda bir

Yılda bir

PG1.1.2.Akreditasyon sürecinde olan program sayısı

 

 

 

 

 

 

Yılda bir

Yılda bir

PG1.1.3.Ders değerlendirme anketi uygulayan program sayısı

 

 

 

 

 

 

Yılda bir

Yılda bir

 

 

Amaç 2: Eğitim hizmetlerinin kalitesini artırmak

Hedef 2.1: Nitelikli mezunlar yetiştirilmesi

Performans Göstergeleri

Başlangıç değeri

2020

2021

2022

2023

2024

İzleme sıklığı

Raporlama sıklığı

PG2.1.1.Öğrencilerin kayıtlı oldukları programdan memnuniyet oranı

 

 

 

 

 

 

Yılda bir

Yılda bir

PG2.1.2.İş dünyasının mezun yeterliliklerine ilişkin memnuniyet oranı

 

 

 

 

 

 

Yılda bir

Yılda bir

 

 

Amaç 2: Eğitim hizmetlerinin kalitesini artırmak

Hedef 2.2: Akademik personelin verimliliğinin artırılması

Performans Göstergeleri

Başlangıç değeri

2020

2021

2022

2023

2024

İzleme sıklığı

Raporlama sıklığı

PG2.2.1.Kurumda eğiticilerin eğitimine yönelik düzenlenen program sayısı

 

 

 

 

 

 

Yılda bir

Yılda bir

PG2.2.2.Ders veren öğretim elemanı başına düşen öğrenci sayısı

 

 

 

 

 

 

Yılda bir

Yılda bir

PG2.2.3.Akademik danışman değerlendirme anketi uygulayan birimlerin memnuniyet oranı

 

 

 

 

 

 

Yılda bir

Yılda bir


Ek Dosyalar