Üniversitemiz İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İktisat Bölümü Seçimlik Ders Havuzuna Üniversite Seçimlik Dersleri olarak “İKT425 Uygulamalı Girişimcilik I” dersi ile “İKT442 Uygulamalı Girişimcilik II” derslerinin 2015-2016 Eğitim-Öğretim Güz ve Bahar dönemlerinden başlamak üzere eklenmesine ilişkin, Fakülte Dekanlığının 01 Eylül 2015 tarih ve 1046 sayılı yazısı ile ek belgeleri görüşüldü:
Üniversitemiz İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İktisat Bölümü Seçimlik Ders Havuzuna Üniversite Seçimlik Dersleri olarak “İKT425 Uygulamalı Girişimcilik I” dersi ile “İKT442 Uygulamalı Girişimcilik II” derslerinin 2015-2016 Eğitim-Öğretim Güz ve Bahar dönemlerinden başlamak üzere eklenmesinin uygun olduğuna mevcudun oy birliği ile karar verildi.
İKTİSAT BÖLÜMÜ
8 YARIYILLIK DERS PROGRAMI DEĞİŞİKLİĞİ İLE İLGİLİ AÇIKLAMALAR
A) DEĞİŞİKLİK GEREKÇESİ
Trakya Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dekanlığı'nın 19 Temmuz 2012 tarih ve 105-1034 sayılı yazısı ile talep edilen ders programında Bologna sürecine uyum kapsamında gerçekleştirilen değişikliklerdir.
B) DERS PROGRAMINDA YAPILAN DEĞİŞİKLİKLER
1. Ders Programına Yeni Eklenen Dersler
2-a. Ders Programında Zorunlu Statüden Seçimlik Statüye Geçirilen Dersler
2-b. Ders Programında Seçmeli Statüden Zorunlu Statüye Geçirilen Dersler
3. Dönemi Değişen Dersler
4. Kredisi Değişen Dersler
5. Kod Değişiklikleri
6. İsmi Değişen Dersler
C) DEĞİŞİKLİK SONRASI UYUM
Bölümümüz Bologna Süreci kapsamında 2015-2016 Eğitim-Öğretim Yılı 7. ve 8. Yarıyıllarında (güz ve bahar yarıyıllar) Üniversite Seçmeli ders havuzunda okutulmak üzere Uygulamalı Girişimcilik I (2 Teori 2 Uygulama 3 Kredili ve 3 AKTS Kredili) dersi ile Uygulamalı Girişimcilik II (2 Teori 2 Uygulama 3 Kredili ve 3 AKTS Kredili) derslerinin açılabilmesi yönünde karar almış bulunmaktadır.
TRAKYA ÜNİVERSİTESİ
İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ
BOLOGNA SÜRECİ
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ
8. YARIYIL DERSLERİ
TRAKYA ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ BOLOGNA SÜRECİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ |
|||||
Dersin Adı |
Kodu |
Yarıyılı |
T+U Saat |
Kredisi |
AKTS |
Uygulamalı Girişimcilik II |
IKT442 |
8 |
2+2 |
3 |
3 |
Ön Koşul Dersleri (Tavsiye) |
Yok |
||
Öğretim Sistemi |
Yüz yüze |
||
Dersin Seviyesi |
Lisans |
||
Dersin Türü |
Bölüm Seçimlik |
||
Dersin Dili |
Türkçe |
||
Dersin Koordinatörü |
Doç.Dr. Ayhan AYTAÇ |
|
|
Dersi Verenler |
Doç.Dr. Ayhan AYTAÇ |
|
|
Dersin Yardımcıları |
Yok |
Mail: Web: |
|
Dersin Amacı |
Dersin amacı öğrencilere girişimcilik bilincini aşılamak, günlük yaşamda bile karşılaştıkları problemlerin birer iş fikri olabileceğinin farkına vardırmak, kendi işlerini kurmaları yönünde teşvik etmek, kendi iş fikirlerini iş planlarına dönüştürerek yapılabilirlik çalışmalarını yapmalarını sağlamaktır. |
||
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler; - Kendi iş fikirlerini geliştirebilecek, - İş planı hazırlayıp sunabilecek, - E-ticaret, lojistik, dış ticaret konularında çalışmalar yapabilecektir. |
||
Dersin İçeriği |
İş Fikri Geliştirme Ve Yaratıcılık Egzersizleri, İş Planı Kavramı Ve Öğeleri (Pazar Araştırma, Pazarlama Planı, Üretim Planı, Yönetim Planı, Finansal Plan), İş Planının Yazılması Ve Sunumunda Dikkat Edilecek Hususlar, Atölye Çalışmaları, Eğitim Programına Destek Modüller (E-Ticaret, Lojistik, Dış Ticaret Vb. Sınıf İçi Eğitim Veya Atölye Çalışmaları) |
||
Staj Durumu
|
Yok |
||
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
||
Haftalık Ayrıntılı Ders Saati |
2+2 |
||
Ders Kitabı, Malzemesi, Önerilen Kaynaklar |
MİCHAEL E. GERBER, GİRİŞİMCİLİK TUTKUSU, SİSTEM YAYINCILIK, 2011. KOLEKTİF, GİRİŞİMCİLİK, BETA BASIM YAYIM, 2013. TUĞRUL ATASOY, KENDİNİZİN PATRONU OLMAK: GİRİŞİMCİLİK, ODTÜ GELİŞTİRME VAKFI YAYINCILIK VE İLETİŞİM A.Ş., 2009. |
||
DEĞERLENDİRME |
Ara sınav ve yılsonu sınavları |
||
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK SAYFALARI |
||
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
Girişimcilik temel kavramlar, girişimciliğin önemi |
|
2 |
İş Fikri Geliştirme Ve Yaratıcılık Egzersizleri |
|
3 |
İş Fikri Geliştirme Ve Yaratıcılık Egzersizleri |
|
4 |
İş Planı Kavramı Ve Öğeleri |
|
5 |
Pazar Araştırma |
|
6 |
Pazarlama Planı, Üretim Planı |
|
7 |
Yönetim Planı |
|
8 |
|
|
9 |
Finansal Plan |
|
10 |
İş Planının Yazılması Ve Sunumunda Dikkat Edilecek Hususlar |
|
11 |
Atölye Çalışmaları |
|
12 |
Atölye Çalışmaları |
|
13 |
Atölye Çalışmaları |
|
14 |
E-Ticaret, Lojistik, Dış Ticaret |
|
KAYNAKLAR |
|
Ders Notu |
|
Diğer Kaynaklar |
|
MATERYAL PAYLAŞIMI |
|
Dokümanlar |
Ders içi paylaşım |
Ödevler |
1 |
Sınavlar |
2 |
DERSİN DEĞERLENDİRMESİ |
|
Derse Katılım (%) |
- |
Vize(Arasınav)(%) |
30 |
Proje (%) |
- |
Final (%) |
70 |
Diğer (%) |
- |
TRAKYA UNIVERSITY
FACULTY OF ECONOMICS AND ADMINISTRATIVE SCIENCES
BOLOGNA PROCESS
COURSE DESCRIPTION AND APPLICATION INFORMATION
8. SEMESTRE COURSE
TRAKYA UNIVERSITY FACULTY OF ECONOMICS AND ADMINISTRATIVE SCIENCES BOLOGNA PROCESS COURSE DESCRIPTION AND APPLICATION INFORMATION |
|||||
Course Unit Title |
Course Unit Code |
Semester of Study |
T+P (Hour/Week) |
Credits |
ECTS Credits |
Applied Entrepreneurship II |
IKT442 |
8 |
2+2 |
3 |
3 |
PREREQUISITIES AND CO-REQUISITIS |
None |
MODE OF DELIVERY |
Face to face |
LEVEL OF COURSE UNIT |
Bachelor degree |
TYPE OF COURSE UNIT |
Program Elective |
|
||
LANGUAGE OF INSTRUCTION |
Turkish |
|
||
NAME OF COORDINATOR(S) |
Assoc.Dr. Ayhan AYTAÇ |
|
|
|
NAME OF LECTURER(S) |
Assoc.Dr. Ayhan AYTAÇ |
|
|
|
OBJECTIVES OF THE COURSE |
The aim of the course is to instill awareness of entrepreneurship, to recognize the problems encountered in daily life might even be a business idea, to encourage young people to start their own business, to enable them to do their feasibility studies by transforming their business ideas and business plans |
|
||
LEARNING OUTCOMES |
Students will be able to; - Develop your own business ideas, - Prepare and present a business plan, - E-commerce, logistics, foreign trade will be able to work.
|
|
||
COURSE CONTENS |
Business Idea Development and Creativity Exercises, Concept and Elements of a Business Plan (Market Research, Marketing Plan, Production Plan, Management Plan, Financial Plan), Issues to Consider Writing and Presentation of the Business Plan |
|
||
WORK PLACEMENT(S) |
None |
|
||
RECOMMENDED OPTIONAL PROGRAMME COMPONENTS |
|
|
||
WEEKLY DETAILED COURSE CONTENTS |
2+2 |
|
||
RECOMMENDED OR REQUIRED READING |
Business Idea Development and Creativity Exercises, Concept and Elements of a Business Plan (Market Research, Marketing Plan, Production Plan, Management Plan, Financial Plan), Issues to Consider Writing and Presentation of the Business Plan
|
|
||
ASSESMENT |
Midterm and final examinations |
|
||
WEEKLY TOPICS AND REFERENCES PAGES |
||||
Week |
Issues |
Preliminary |
||
1 |
The Basic Concepts And The Importance Of Entrepreneurship |
|
||
2 |
Business Idea Development And Creativity Exercises |
|
||
3 |
Business Idea Development And Creativity Exercises |
|
||
4 |
Concept And Elements Of A Business Plan |
|
||
5 |
Market Research |
|
||
6 |
Marketing Plan, Production Plan |
|
||
7 |
Management Plan |
|
||
8 |
Mid-term Exam |
|
||
9 |
Financial Plan |
|
||
10 |
Cautions For Writing And Presentation Of The Business Plan |
|
||
11 |
Workshops |
|
||
12 |
Workshops |
|
||
13 |
Workshops |
|
||
14 |
E-Commerce, Logistics, Foreign Trade |
|
||
REFERENCES |
|
Lecture Notes |
|
Other References |
|
DISTRIBUTION OF COURSE MATERIALS |
||
Documents |
Will be shared in lessons |
|
Assignments |
1 |
|
Exams |
2 |
|
COURSE EVALUATION |
||
Attendance (%) |
- |
|
Midterm (%) |
30 |
|
Project (%) |
- |
|
Final Exam (%) |
70 |
|
Other (%) |
- |
|
TRAKYA ÜNİVERSİTESİ
İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ
BOLOGNA SÜRECİ
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ
7.DÖNEM
TRAKYA ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ BOLOGNA SÜRECİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ |
|||||
Dersin Adı |
Kodu |
Yarıyılı |
T+U Saat |
Kredisi |
AKTS |
Uygulamalı Girişimcilik I |
IKT425 |
0 |
2+2 |
3 |
3 |
Ön Koşul Dersleri (Tavsiye) |
Yok |
||
Öğretim Sistemi |
Yüz yüze |
||
Dersin Seviyesi |
lisans |
||
Dersin Türü |
Seçimlik |
||
Dersin Dili |
Türkçe |
||
Dersin Koordinatörü |
Doç.Dr. Ayhan AYTAÇ |
|
|
Dersi Verenler |
Doç.Dr. Ayhan AYTAÇ |
|
|
Dersin Yardımcıları |
Yok |
Mail: Web: |
|
Dersin Amacı |
Bir ülkenin gelişmesinde girişimlerin ve girişimcilerin rolü son derece önemlidir. Bu bağlamda Uygulamalı Girişimcilik dersi, kendi işini kurmak isteyen öğrencilerin girişimcilik için sahip olmaları gereken kişisel özelliklerini ortaya koymalarını, gerekli bilgi ve beceriyi kazanmalarını ve uygulamalı olarak bu yetkinlikleri elde etmelerini amaçlamaktadır |
||
Dersin Öğrenme Çıktıları |
|
||
Dersin İçeriği |
Bu ders KOSGEB Destek Programı Yönetmeliği çerçevesinde uygulanan Girişimcilik Destek Programı kapsamında düzenlenen Uygulamalı Girişimcilik Eğitimi ile eş değer olup dersten başarılı olan öğrencilere Uygulamalı Girişimcilik Eğitimi Katılım Belgesi verilecektir. Bu belge ile öğrencilere kurmayı planladıkları işler için KOSGEB’den destek sağlanabilecektir |
||
Staj Durumu
|
Yok |
||
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
||
Haftalık Ayrıntılı Ders Saati |
2+2 |
||
Ders Kitabı, Malzemesi, Önerilen Kaynaklar |
|
||
DEĞERLENDİRME |
Ara sınav ve yılsonu sınavları |
||
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK SAYFALARI |
||
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
Girişimci, girişimcilik, girişimcilik ile ilgili temel kavramlar Girişimci düşünce biçiminin temelleri, Girişimci kişiliğin sınanması |
|
2 |
Girişimcilik süreci İş fikri geliştirme ve yaratıcılık Yaratıcı sorun çözme teknikleri İnovasyon |
|
3 |
İş planı kavramı ve iş planı öğeleri (pazar araştırma) Birincil ve ikincil kaynaklar kullanılarak pazarın araştırılması, müşterilerin belirlenmesi, mevcut ve gelecekteki ihtiyaçları |
|
4 |
İş planı kavramı ve iş planı öğeleri (pazarlama planı) Pazarlama planı dâhilinde pazarlama karmasının incelenmesi (ürün, fiyat, dağıtım, tutundurma) |
|
5 |
Üretimin planlanması |
|
6 |
Yönetimin fonksiyonları ele alınarak iş planına adaptasyonu İnsan Kaynakları Yönetimi |
|
7 |
Finansal kaynak bulma, yatırımın planlanması, finansal tabloların hazırlanması ve finansal yönetim unsurları Muhasebe (bütçe ve nakit akışı) |
|
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Pazar araştırma ve pazarlama planına yönelik atölye çalışması |
|
10 |
Üretim (imalat/hizmet) planına yönelik atölye çalışması |
|
11 |
Finansal Plana yönelik atölye çalışması |
|
12 |
İş planı öğeleri ve bütüncül bakış açısı, Örnek iş uygulamaları, Sürdürülebilirlik, Değişimi Yönetebilme ve Büyüme, Bilgi Yönetimi planına yönelik atölye çalışması |
|
13 |
İş planı yazımı ve sunumu |
|
14 |
İş planı yazımı ve sunumu |
|
KAYNAKLAR |
|
Ders Notu |
Ders notları |
Diğer Kaynaklar |
|
MATERYAL PAYLAŞIMI |
|
Dokümanlar |
Ders içi paylaşım |
Ödevler |
1 |
Sınavlar |
2 |
DERSİN DEĞERLENDİRMESİ |
|
Derse Katılım (%) |
- |
Vize(Arasınav)(%) |
30 |
Proje (%) |
- |
Final (%) |
70 |
Diğer (%) |
- |
TRAKYA UNIVERSITY
FACULTY OF ECONOMICS AND ADMINISTRATIVE SCIENCES
BOLOGNA PROCESS
COURSE DESCRIPTION AND APPLICATION INFORMATION
7. SEMESTRE COURSE
TRAKYA UNIVERSITY FACULTY OF ECONOMICS AND ADMINISTRATIVE SCIENCES BOLOGNA PROCESS COURSE DESCRIPTION AND APPLICATION INFORMATION |
|||||
Course Unit Title |
Course Unit Code |
Semester of Study |
T+P (Hour/Week) |
Credits |
ECTS Credits |
Applied Entrepreneurship I |
IKT425 |
7 |
2+2 |
3 |
3 |
PREREQUISITIES AND CO-REQUISITIS |
None |
MODE OF DELIVERY |
Face to face |
LEVEL OF COURSE UNIT |
Bachelor degree |
TYPE OF COURSE UNIT |
Program Elective |
|
||
LANGUAGE OF INSTRUCTION |
Turkish |
|
||
NAME OF COORDINATOR(S) |
Assoc.Dr. Ayhan AYTAÇ |
|
|
|
NAME OF LECTURER(S) |
Assoc.Dr. Ayhan AYTAÇ |
|
|
|
OBJECTIVES OF THE COURSE |
The course aims to provide knowledge and experience on entrepreneurship to the students who make his own business. |
|
||
LEARNING OUTCOMES |
|
|
||
COURSE CONTENS |
This course is designed and implemented with the coordination of KOSGEB and its regulations. At the end of the course, the students that have got it will get a certificate on Entrepreneurship. |
|
||
WORK PLACEMENT(S) |
None |
|
||
RECOMMENDED OPTIONAL PROGRAMME COMPONENTS |
|
|
||
WEEKLY DETAILED COURSE CONTENTS |
2+2 |
|
||
RECOMMENDED OR REQUIRED READING |
|
|
||
ASSESMENT |
Midterm and final examinations |
|
||
WEEKLY TOPICS AND REFERENCES PAGES |
||||
Week |
Issues |
Preliminary |
||
1 |
Main Concepts of Entrepreneurship |
|
||
2 |
The Process of Entrepreneurship |
|
||
3 |
New Job Idea and Creativity |
|
||
4 |
Market Search |
|
||
5 |
Market Plan |
|
||
6 |
Production Planning |
|
||
7 |
Human Resources Management |
|
||
8 |
Mid-term Exam |
|
||
9 |
Workshop on Market Research and Job Plan |
|
||
10 |
Workshop on Production Plan |
|
||
11 |
Workshop on Financial Plan |
|
||
12 |
Workshop on Information Management |
|
||
13 |
Construction and Presentation of Job Plan |
|
||
14 |
Construction and Presentation of Job Plan |
|
||
REFERENCES |
|
Lecture Notes |
Course notes |
Other References |
|
DISTRIBUTION OF COURSE MATERIALS |
|
Documents |
Will be shared in lessons |
Assignments |
1 |
Exams |
2 |
COURSE EVALUATION |
|
Attendance (%) |
- |
Midterm (%) |
30 |
Project (%) |
- |
Final Exam (%) |
70 |
Other (%) |
- |