Senato Kararı

Toplantı Tarihi : 14 Nisan 2023 Cuma

Toplantı Sayısı : 8

Karar No : 6


“Trakya Üniversitesi Keşan Hakkı Yörük Sağlık Yüksekokulu Hemşirelik Bölümü Yıl İçi Uygulama ve İntörnlük Yönergesi” nin adının “Trakya Üniversitesi Keşan Hakkı Yörük Sağlık Yüksekokulu Hemşirelik Bölümü Yıl İçi Uygulama ve Mesleki Uygulama Yönergesi” olarak değiştirilmesinin ve diğer değişikliklerin aşağıdaki şekliyle uygun olduğuna mevcudun oy birliği ile karar verilmiştir.

 

Sayı: E-59426830-105.99-313617

Tarih: 08.09.2022

 

Mevcut Hali

 

 

 

Değiştirilen Kısımlar

T.C.
TRAKYA ÜNİVERSİTESİ KEŞAN HAKKI YÖRÜK SAĞLIK YÜKSEKOKULU HEMŞİRELİK BÖLÜMÜ
YIL İÇİ UYGULAMA VE İNTÖRNLÜK YÖNERGESİ

BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar

 

Amaç

MADDE 1 − (1) Bu Yönergenin amacı; Keşan Hakkı Yörük Sağlık Yüksekokulu hemşirelik bölümü lisans programında öğrenim gören öğrencilerin mesleki beceri ve deneyimlerini geliştirmeleri ve teorik derslerden edindikleri bilgileri hasta başında uygulayabilmeleri için, belirlenen alanlarda yıl içerisinde 1-6. yarıyıllarda yapacakları zorunlu yıl içi klinik ve saha uygulamaları ile 7. ve 8. yarıyılda yer alan intörn uygulamalarının planlanması, yürütülmesi ve değerlendirmesine ilişkin usul ve esasları belirlemektir.

 

 

Kapsam

MADDE 2 − (1) Bu Yönerge, Keşan Hakkı Yörük Sağlık Yüksekokulu hemşirelik bölümü lisans programında öğrenim gören öğrencilerin 1-6. yarıyıllarda yapacakları zorunlu yıl içi klinik ve saha uygulamaları ile 7. ve 8. yarıyılda yer alan intörn uygulamalarının planlanması, yürütülmesi ve uygulama başarılarının değerlendirilmesi ve yürütülmesine ilişkin usul ve esasları kapsar.

Dayanak

MADDE 3 − (1) Bu Yönerge, 11.08.2003 tarihli ve 25196 sayılı Trakya Üniversitesi Lisans Eğitim, Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’nin 33. maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.

Tanımlar

MADDE 4 - (1) Bu Yönergede geçen;


a) AKTS: Avrupa Kredi Toplama ve Transfer Sistemine göre bir dersi tamamlamak için öğrenciye yüklenen ödev, çalışma ve sorumluluk miktarını betimleyen sayıyı,
b) Bölüm Başkanı: Keşan Hakkı Yörük Sağlık Yüksekokulu Hemşirelik Bölüm Başkanını,

c) Ders Sorumlu Öğretim Elemanı: 1.2.3. sınıf klinik uygulamalı derslerinin her birinin planlanması, uygulaması ve değerlendirmesinden sorumlu olan ve ilgili dersin öğretim elemanını

ç) Hemşirelik İntörn Ders Koordinatörü: Her Anabilim dalında ilgili öğretim yılında uygulamalı dersin koordinatörlüğünü yapacak sorumlu öğretim elemanını/elemanlarını,


d) Hemşirelik İntörn Dersleri: İntörn öğrencinin mesleki beceri ve deneyim kazanmak için 7. ve 8. yarıyılda almak zorunda olduğu derslerdir ve alan içi seçmeli dersler kapsamında AKTS değerlendirmesi yapılan dersleri kapsar,

 

e) Hemşirelik İntörn Kurulu: Bölüm Başkanlığınca en az üç öğretim üyesinden oluşturulan kurulu,
f) Hemşirelik İntörn Kurul Koordinatörü: İntörn kurulunun düzenli ve koordineli çalışmasını sağlayan öğretim üyesini,

 

g) Hemşirelik İntörn Sorumlu Öğretim Elemanı: İntörn derslerinin intörn yönergesi  doğrultusunda aksamadan sürdürülmesi için intörn uygulamalarından sorumlu rehber hemşire ile koordineli çalışan tüm öğretim elemanlarını,

 

ğ) İntörn Hemşire: İlk üç yıllık (1-6. yarıyıl) mesleki derslerinden başarılı olan ve 7. ve 8. yarıyılda hemşirelik uygulamaları için gerekli mesleki bilinç ve deneyim kazandırmak amacıyla yapılan uygulamalara katılmayı hak eden öğrenciyi,

h) İntörn Programı: İlk üç yıllık (1-6. yarıyıl) mesleki dersleri başarı ile tamamlayan öğrencilere 7. ve 8. Yarıyılda, mezuniyet öncesi uygulamalı derslerin entegrasyonunu amaçlayan, mesleki bilinç ve deneyim kazandırmak amacıyla yapılan uygulamaları.

ı) Müdür: Keşan Hakkı Yörük Sağlık Yüksekokulu Müdürünü,

i) Öğrenci Hemşire: Yüksekokul 2.3.4.5. veya 6. dönem öğrencilerini,

j) Rehber Hemşire: Uygulama yapılan kurumda görevlendirilen, hemşirelikte yüksek lisans bulunmadığı takdirde lisans/önlisans derecesine sahip, alanında en az 2 yıl deneyimli eğitim için destek sağlayan, temel işlevi öğrenmeyi desteklemek, yardım etmek ve cesaretlendirmek olan kılavuz rolü üstlenmiş deneyimli uygulayıcı hemşireyi,

k) Üniversite: Trakya Üniversitesini,

l) Yıl İçi Klinik Uygulama Kurulu: Yüksekokul kurulunun önerisi ve müdürün onayı ile görevlendirilen, toplam 3 öğretim elemanından oluşan kurulu,

m) Yıl İçi Klinik ve Saha Uygulama Alanı: Mesleki dersler ile bağlantılı, konuların anlaşılmasını kolaylaştıran ve hemşirelikte beceri kazandırmaya yönelik koruyucu, tedavi ve rehabilite edici sağlık hizmeti veren kurumları, (hastaneler, aile sağlığı merkezi, toplum sağlığı merkezi ile derslere uygun olarak anabilim dalının uygun gördüğü diğer, okul, işyeri, halk eğitim merkezleri gibi kurumlar) kapsar.

n) Yıl İçi Uygulama Sorumlusu: 2-6. Yarıyıllarındaki yıl içi uygulamanın planlanmasından, yürütülmesinden ve koordinasyonundan sorumlu öğretim elemanını,

o) Yıl İçi Uygulama Yürütücüsü: Klinik uygulama konusunda görevlendirilen öğretim elemanları ve rehber hemşireyi,

ö) Yıl içi uygulama/intörnlük yeri yetkilisi: Yıl içi klinik ve saha uygulamaları yapılan yerde öğrencinin takibini yapan kurum yetkilisini,

p) Yıl içi uygulama: Mesleki dersler kapsamında yer alan kuramsal konular ile ilişkili bilgi ve becerilerin kazandırılmasına ve hemşirelik becerilerinin pekiştirilmesine yönelik olarak öğretim elemanlarının ve/veya Rehber Hemşirelerin sorumluluğunda saha ya da kliniklerde yapılan uygulamaları,

r) Yüksekokul: Keşan Hakkı Yörük Sağlık Yüksekokulunu, ifade eder.

 

İKİNCİ BÖLÜM
Yıl İçi Uygulamaların Amacı, Hedefleri, Çıktıları ve Uygulama Genel İlkeleri

Yıl İçi Uygulamaların Amacı

MADDE 5- (1) Öğrencinin, lisans eğitimi süresince kazandığı bilgi ve becerileri sağlık bakımı hizmetlerinde kullanarak yeterlik kazanmalarını sağlamak ve profesyonel yaşama hazırlamaktır.

Yıl İçi Uygulamanın Yürütülmesi İle İlgili Genel İlkeler

MADDE 6 – (1) Yıl içi uygulama dersleri: Yüksekokul öğrencisinin almak zorunda olduğu temel alan dersleridir.

(2) Yıl içi uygulamanın başlama ve bitiş tarihleri, akademik takvime ve Yüksekokul Eğitim-Öğretim Programında belirtilen gün ve saatlere uygun olarak Bölüm / Anabilim Dalı Başkanı tarafından belirlenir ve Müdür tarafından onaylanır.

(3) Uygulamalı derslerin teorik kısmını yürüten öğretim elemanı yıl içi uygulama sorumlusu olarak görevlendirilir.

(4) Gerektiğinde uygulamalar için, öğrenci sayısı ve uygulama alanları dikkate alınarak birden fazla öğretim elemanı görevlendirilebilir.

(5) Gerekli görüldüğünde uygulamalar için Anabilim Dalı Başkanlığı’nın/Hemşirelik Bölüm Başkanlığı’nın önerisi ile hemşirelikte en az yüksek lisans düzeyinde eğitime sahip, hemşirelikte yüksek lisans bulunmadığı takdirde lisans/önlisans derecesine sahip, alanında en az 2 yıl deneyimli hemşireler, ilgili kurum tarafından Rehber hemşire olarak görevlendirilebilir.

(6) Uygulama öncesi Bölüm Başkanlığı tarafından rehber hemşirelere yönelik oryantasyon programı yapılır.

(7) Gerekli görüldüğünde uygulamalar, eğitim-öğretim programındaki toplam ders saatinin dikkate alınması şartıyla, dönem başında yıl içi uygulama sorumlusunun önerisi ve Yüksekokul Kurulu Kararı ile blok olarak yapılabilir.

(8) Blok olarak yapılması düşünülen dersin teorik ve uygulama saatleri birleştirilebilir.

(9) Öğrenciler, Trakya Üniversitesi Lisans Eğitim, Öğretim ve Sınav Yönetmeliği gereğince, teorik dersin %80’ine, uygulamaların %90’nına devam etmek zorundadır.

(10) Dönem içi klinik uygulaması olan derslerin uygulamasının %10’unundan, dersin teorik kısmının %20’sinden fazlasına devam etmeyen öğrenciler, o dersten devamsızlıktan dolayı başarısız sayılırlar ve ilgili teorik dersin yarıyıl sonu sınavına giremezler. Söz konusu öğrenciler o dersin teorik ve uygulamasını tekrar almak ve devam etmek zorundadır.

(11) Uygulamalarda sağlık raporları %10 devamsızlık dilimi içerisinde değerlendirilir. Sağlık raporu olarak üç imzalı heyet raporu getiren öğrenciler Yönetim Kurulu kararı ile uygun görülen tarihlerde eksik kalan klinik uygulamalarını tamamlayabilir.

(12) Uygulamaya mazeretsiz 15 dakikadan daha fazla geç kalan öğrenci öğleden sonrası da dahil olmak üzere tüm gün devamsız sayılır.

(13) Uygulama alanından izinsiz ayrılan öğrenci devamsız sayılır.

Yıl İçi Uygulamaların Yapılacağı Yerler

MADDE 7-(1) Yıl içi uygulaması, Bölüm Başkanının ya da Yıl İçi Klinik Uygulama Kurulunun uygun gördüğü Edirne ili dâhilinde aşağıda belirtilen kurum ve kuruluşlardan birinde yapılır;

a) Üniversite, Kamu Kurum ve Kuruluşlara bağlı hastaneler

b) Özel Sağlık Kurumları.
c) Toplum Sağlığı Merkezleri.
ç) Aile Sağlığı Merkezleri.

d) Ağız Diş Sağlığı Merkezleri.
e) Kamu ve özel okullar.
f) İş yeri hemşiresi bulundurulan iş yerleri.
g) Huzurevleri.
ğ) Evde bakım kurumları.
h) Diğer sağlık kuruluşları.
ı) İlaç firmaları(klinik araştırma birimleri).
i) Sağlık cihazları üreten firmalar.
j) Sigorta şirketleri.
k) Spor kulüpleri.

l) Rehabilitasyon Merkezleri.

m) Sosyal Hizmet Merkezi

 

(2) Yıl İçi Klinik ve Saha Uygulama Alanı seçimi, yeni yerlerin eklenmesi, teorik dersin sorumlu öğretim elemanının önerisi ile Bölüm Başkanlığı tarafından belirlenir ve Müdür tarafından onaylanır.

(3) Uygulamaların yapılacağı alanlar ile ilgili kurumlar ile yapılacak yazışmalar Yüksekokul tarafından yürütülür.

Yıl İçi Uygulama Süresi

MADDE 8- (1) Yıl içi uygulamaları, akademik takvimdeki eğitim-öğretim süresi içinde yapılır.

(2) Yıl içi Uygulama Sorumlusu yarıyıl içi uygulamanın başlangıç ve bitiş tarihlerini, öğrenci sayısını ve fiziki koşulları göz önünde bulundurarak uygulama gruplarını ve tarihlerini belirler ve Bölüm/Anabilim Dalı Başkanlığına iletir.

(3) Yıl içi uygulamalar, Bölüm/Anabilim Dalı Başkanlığının onayladığı tarih ve saatler arasında yapılır. Tarih ve saat değişiklikleri Bölüm/Anabilim Dalı Başkanlığı tarafından uygulamadan en az bir hafta önce öğrencilere duyurulur.

(4) Derslerin uygulaması laboratuar ve klinik uygulamadan oluşmaktadır.

(5) Öğrenci hemşire, klinik uygulama derslerinin her birinde haftalık 8 saat uygulamaya çıkar.

(6) Öğrenci hemşire uygulamadan sorumlu olduğu klinik dışında çalışamaz.

(7) Öğrenci hemşirenin yarıyıl içi başarı durumu teorik, laboratuvar ve klinik uygulama dersleri birlikte değerlendirilerek belirlenir.

Ön Koşullu Dersler

MADDE 9- (1) Hemşirelik lisans programı müfredatında yer alan Hemşirelik Esasları dersini başaramayan öğrenciler İç Hastalıkları Hemşireliği, Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği, Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği, Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği, Ruh Sağlığı ve Hemşireliği ve Halk Sağlığı Hemşireliği, Hemşirelikte Yönetim, Hemşirelikte Öğretim derslerine kayıt yaptıramaz.

Yıl içi Uygulamaların Değerlendirilmesi

MADDE 10- (1) Yıl içi Uygulamalarda öğrenci hemşirenin başarı durumunun değerlendirilmesi yıl içi uygulama yürütücüsü olarak görevlendirilen öğretim elemanları ve Rehber hemşireler tarafından, uygulama ortamında ve sürecinde yapılır. Yıl içi uygulama dersinin değerlendirilmesinde, uygulamaya devam eden öğrenci hemşireye yıl içi uygulama yürütücüsü ve rehber hemşire tarafından birer değerlendirme notu verilir. Bu not 2.vize notunun %70’ini oluşturur. Klinik/alan rehber hemşiresinin değerlendirme notunun %50’si, yıl içi uygulama yürütücüsü değerlendirme notunun %50’si uygulama değerlendirme notunu belirler. Vize 2 notunun %30’unu ise Bakım Planı Ödevi oluşturur.

(2) Değerlendirme, yıl içi uygulama sorumlusu tarafından verilen formlara göre puanlama sistemi ile yapılır.

(3) Değerlendirme formları dönem başında öğrencilere dağıtılarak öğrenciler değerlendirme kriterleri konusunda bilgilendirilir.

(4) Değerlendirme formlarında gerek görüldüğünde, yıl içi uygulama yürütücülerinin de görüşleri dikkate alınarak dönem başında değişiklik yapılabilir.

(5) Birden fazla yıl içi uygulama yürütücüsünün görevlendirilmesi durumunda, öğrencinin uygulama notu hesaplanırken yıl içi uygulama yürütücülerinin verdiği başarı notunun ortalaması esas alınır.

(6) Öğrencinin mesleki uygulama sürecinde hastane içi farklı klinikler, saha çalışmaları, huzurevi, okul gibi en az iki farklı klinik veya ortamda değerlendirilmesi gerekir.

(7) Yıl içi uygulamalar sırasında öğrencinin gerçekleştireceği faaliyetlerin (vaka tartışması, uygulamalar, proje vb.) uygulama başarısına katkısı bölüm kurul kararı ile belirlenir.

(8) Klinik uygulamalı derslerin yılsonu başarı notunun hesaplanmasında uygulama dersinin teorik kısmının ara sınavı 1. vize olarak %20’si, uygulama notunun 2. vize olarak %30’u değerlendirilerek final sınavının da %50’si alınarak başarı notu hesaplanır. Diğer durumlarda Trakya Üniversitesi Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği hükümleri esas alınır.

(9) Yıl içi uygulamaların değerlendirme sonuçları yarıyıl/yıl sonu sınavı tarihinden önce Yüksekokul web sitesinde ilan edilir.

(10) Yıl içi uygulama başarı notu 100 (yüz) tam not üzerinden verilir. Öğrenci hemşirenin uygulamadan başarılı sayılabilmesi için notunun en az 60 (atmış) olması gerekir. Uygulama notu 60’nin altında ise öğrenci, o dersin dönem sonu veya yılsonu sınavına ve bütünleme sınavına giremez ve başarısız olarak değerlendirilir. Bu durumdaki öğrenci hemşireler teorik dersi ve uygulamaları tekrar etmek zorundadır.

(11) Yıl içi uygulama dersinin teorik ve uygulamasından devamsızlık yaparak ya da devam ettiği halde başarısız olan her öğrenci teorik dersi ve uygulamaları tekrar etmek zorundadır.

Uygulama Değerlendirme Sonuçlarına İtiraz

MADDE 11- (1) Uygulama değerlendirme sonuçlarının ilan edilmesinden itibaren üç iş günü̈ içinde ve sadece maddi hata yönünden itiraz edilebilir. İtiraz, Bölüm Başkanlığı’na verilen bir dilekçe ile yapılır.

(2) İtiraz üzerine Bölüm Başkanı değerlendirme formlarının incelenmesi için, biri değerlendirmeyi yapan yıl içi uygulama yürütücüsü olmak üzere ilgili öğretim elemanlarından oluşan üç kişilik bir kurul kurar. Dersin ilgili olduğu Anabilim Dalında/Hemşirelik Bölümünde tek öğretim üyesi varsa, bu kurulun diğer üyeleri, dersin yakın olduğu derslerin öğretim üyeleri arasından Bölüm Başkanı tarafından seçilir.

(3) Kurul, en çok üç iş günü içinde itirazları kesin olarak sonuçlandırır, sonucu yazılı ve gerekçeli olarak Bölüm Başkanlığı’na bildirir. Bir maddi hata tespit edilirse not değişikliği Yüksekokul Yönetim Kurulu kararı ile düzeltilir ve Bölüm/Anabilim Dalı Başkanlığınca ilan edilir.

Uygulama Evrakının Saklanması

MADDE 12– (1) Yıl içi uygulama yürütücüsü, yürüttüğü uygulama dersine ilişkin not çizelgeleri ve değerlendirme formlarını, Bölüm/Anabilim Dalı Başkanlığına tutanakla teslim eder.

(2) Değerlendirme formları ve/veya not çizelgeleri Yüksekokul Yönetim Kurulu tarafından belirlenen kurallara göre beş yıl süre ile saklanır ve bu süre sonunda bir tutanak düzenlenmek suretiyle imha edilir.

 

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Hemşirelik İntörn Programının Amacı ve Uygulama Genel İlkeleri

Hemşirelik İntörn Programının Amacı

MADDE 13- (1) Hemşirelik İntörn programının amacı; öğrencilerin ilk üç yılda edindikleri bilgi ve becerilerini 4. sınıfta ilgili hastane ve kurumlarda uygulayarak güçlenebilmeleri, karar verme becerilerini geliştirebilmeleri ve mezuniyet öncesi mesleki deneyim kazanabilmeleridir.

 

Hemşirelik İntörn Derslerinin Yürütülmesi İle İlgili Genel İlkeler

MADDE 14- (1) Hemşirelik İntörn dersi uygulaması öğrencilerin öğretim programı süresince edindikleri bilgi ve becerilerini uygulayarak güçlendirebilecekleri nitelikte olan uygun hastane, kurum ve ilgili alanlarda yapılır.

(2) İntörn öğrenci bu derse, 4.sınıf güz ve bahar döneminde yer alan uygulama dilimlerindeki derslere kayıt yaptırarak devam eder.

(3) Öğrencilerin “İntörn Uygulama” dersini alabilmeleri için “İç Hastalıkları Hemşireliği, Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği, Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği, Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği, Ruh Sağlığı Hemşireliği, Halk Sağlığı Hemşireliği, Hemşirelikte Yönetim ve Hemşirelikte Öğretim derslerine devam etmeleri ve başarılı olmaları şartı aranır. Alttan dersi olan öğrenciler için en fazla 6 AKTS dersi olan öğrenci intörn olabilir. İntörn I Uygulama ve İntörn II Uygulama dersleri birbirinin ön koşulu değildir.

 

(4) İntörnlük uygulama dilimleri, İntörn hemşirenin almak zorunda olduğu derslerdir. Her İntörn hemşire uygulama birimlerinden güz döneminde 2 adet, bahar döneminde 2 adet olmak üzere toplam 4 adet birim seçer. Her birim haftada 32 saat uygulamadan İntörn öğrenciler güz ve bahar döneminde 2 uygulama birimine kayıt yaptırır. Kayıt yaptırdıkları birim derslerini 7’şer haftalık 2 rotasyon olarak alırlar. Akademik takvimdeki ara sınav haftasında uygulama yapılmaz. Toplam 14 hafta intörn uygulaması sürdürülür.  

 

 

Uygulama Birimleri

Eğitim Süresi

Hemşirelik Esasları

7 Hafta

İç Hastalıkları Hemşireliği

7 Hafta

Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği

7 Hafta

Kadın Sağlığı Hastalıkları ve Hemşireliği

7 Hafta

Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği

7 Hafta

Ruh Sağlığı Hemşireliği

7 Hafta

Halk Sağlığı Hemşireliği

7 Hafta

Hemşirelikte Öğretim

7 Hafta

Hemşirelikte Yönetim

7 Hafta

 

 

(5) Hemşirelik intörn dersleri haftalık 4 gün/8 saat klinik/alan uygulamasından oluşur. Her intörn uygulama birimi klinik/alan uygulamaları haftanın 4 günü 8 saat devam eder.

(6) Uygulamalar 08.30-16.30 saatleri arasında haftanın dört günü rehber hemşire gözetiminde yapılır.

(7) Uygulama süresi Trakya Üniversitesi akademik takvimi ile başlar ve biter.
(8) İntörn öğrencilerin devam durumları rehber öğretim elemanı tarafından izlenir.

(9) İntörn öğrencilerin uygulama yapacakları alanlar İntörn ders koordinatörlerinin önerileri ve İntörn kurulunun kabulü ile belirlenir. Her bir Hemşirelik İntörn dersinin uygulama alanlarına ilgili ders birimi kendi içinde karar verir ve bu alanları Hemşirelik İntörn Ders Koordinatörü, Hemşirelik İntörn Kuruluna ve Hemşirelik Bölüm Kurulu’na sunar. Kurulda alınan kararlar Yüksekokul Yönetim Kuruluna sunulur ve bu kurulun kararı ile İntörn hemşirelerin uygulama alanları kesinleşir.

 

 

 

(10) İntörn öğrenciler, intörn uygulama birimlerinin her birinde (poliklinik hizmeti veren klinik/uygulama alanları hariç) hafta içi 1 gece (16 saat) ve hafta sonu 1 gündüz (8) saat olmak üzere en fazla 2 nöbet tutabilir. Gece nöbetlerinin öncesi ve sonrası izinli sayılırlar. İntörn öğrenci uygulamadan sorumlu olduğu klinik dışında nöbet tutamaz. Nöbet yeri değiştirilemez ve nöbet yeri terk edilemez. Resmi tatillerde ve bir gün öncesinde öğrenci nöbet tutmaz.

 

 

Hemşirelik İntörn Uygulama Dersleri Devam Durumu İle İlgili İlkeler

MADDE 15- (1) Öğrenciler, Trakya Üniversitesi Lisans Eğitim, Öğretim ve Sınav Yönetmeliği gereğince, teorik dersin %80’ine, uygulamaların %90’nına devam etmek zorundadır.

a) Zorunlu/seçmeli derslerde ve genel zorunlu derslerde kuramsal derslerin %20’sinden fazlasına katılmayan öğrenci derse devam etmemiş sayılır ve ilgili dersin sınavına alınmaz.

b) İntörn programı uygulamalarında belirlenmiş her intörn dilimi süresinin her 7 haftası süresince intörn hemşire uygulamaya katılmak zorundadır. Eğitim programına katılmayan İntörn hemşire devam etmemiş ve ilgili intörn programını başarı ile tamamlamamış kabul edilir. Ancak, mazeretleri nedeni ile intörn dilimi süresince devamsızlığı olan intörn hemşirelerden mazereti Yüksekokul Yönetim Kurulunca kabul edilenler, devam edemedikleri uygulama çalışmalarını intörn dilim sorumlu öğretim elemanın gösterdiği gün ve saatte telafi etmek şartıyla devam koşulunu sağlamış sayılırlar. Devamsızlık hesabında gün içindeki etkinliklerden herhangi birine katılmamak bir günlük devamsızlık sayılır. Mazeret bildirmeyen, mazereti kabul edilmeyen ya da telafi çalışması yapmayan öğrenciler ilgili intörn dilimini tekrar ederler.

 

 

 

Hemşirelik intörn derslerinin değerlendirilmesi

MADDE 16- (1) İntörn derslerinde başarı üç ayrı not (uygulama, ara sınav ve yılsonu sınavı) verilmesi ile değerlendirilir.

(2) 1.ara sınav ve yılsonu sınavı; hemşirelik intörn sorumlu öğretim elemanı tarafından intörn ders koordinatörlerinin belirlediği şekilde (yazılı sınav, vaka sunumu, hasta başında teori ve pratiğin uygulatılabileceği sınav vb.) yapılır.

(3) Uygulama sınav notu ise; intörn hemşireden sorumlu öğretim elemanı ve rehber hemşire ile birlikte verilir. Uygulamaya devam eden İntörn hemşireye sorumlu öğretim elemanı ve intörn rehber hemşiresi tarafından birer değerlendirme notu verilir. Klinik/alan intörn rehber hemşiresinin değerlendirme notunun %50’si, intörn sorumlu öğretim elemanının değerlendirme notunun %50’si intörn uygulama ara değerlendirme notunu belirler. Bu not en az 60 olmak zorundadır. Bu not sisteme 2. ara sınav notu olarak girilir.

 

(4) 1.ara sınav notunun %20’si, 2.ara sınav notunun %30’u ile final notunun %50’si alınarak başarı notu hesaplanır. İntörn ders başarı notu en az 60 olmalıdır.

 

(5) İntörn dersinden başarısız olan öğrenci dönem sonunda bütünleme haftasında bütünleme sınavına alınır.

(6) Yarıyıl sonu sınav sonucunda başarısız olan öğrenci, başarısız olduğu dersi tekrar eder.

(7) Ders devam zorunluluğunu yerine getirmeyen öğrenci yıl sonu değerlendirme sınavına alınmaz, başarısız kabul edilir ve başarısız olduğu dersi tekrar eder.

(8) Her intörn dersinden devamsızlık yaparak ya da devam ettiği halde başarısız olan öğrenciler bir sonraki dönem/yıl başarısız olduğu dersi klinik/alan uygulaması ile birlikte tekrar ederler.

 

(9) İntörn derslerini başarı ile tamamlayamayan öğrenciye mezuniyet belgesi verilmez.

 

DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Yıl İçi Uygulamalara ve İntörnlüğe İlişkin Görev, Yetki ve Sorumluluklar

Yüksekokul Müdürünün Yönerge Kapsamındaki Görevleri

MADDE 17- (1) Müdür uygulama organizasyonunun en üst düzeydeki yetkilisi ve yöneticisidir. Bu yetkisini gerektiğinde başkasına (müdür yardımcısına veya bölüm başkanına) devredebilir.

(2) Müdür aşağıdaki görevleri yerine getirmekle yükümlüdür:
a) Uygulama eğitiminin eksiksiz yürütülmesi için gerekli önlemleri almak.
b) Yarıyıl içi uygulama eğitiminin yapılacağı kurumun ilgili yöneticileri ile iletişim kurarak gerekli yazılı izni sağlamak, resmi yazışmaları yürütülmesini sağlamak, protokoller oluşturmak.

c) Gerekli durumlarda uygulamaları yerinde denetlemek.

ç) Bölüm/Anabilim Dalı Başkanlığının önerisi ile uygulama alanlarında bölüm dışından öğretim elemanı görevlendirmek.

Hemşirelik Bölüm Başkanı

MADDE 18- (1) Hemşirelik Bölüm Başkanı’nın sorumlulukları şunlardır:
a)Uygulama yapılacak alanları belirlemek.
b)Uygulama yürütücülerini belirlemek.
c)Uygulama alanlarının yöneticileri ve Rehber hemşireler ile iş birliği yapmak.
ç)Rehber hemşirelerin uygulamalara oryantasyonunu sağlamak.
d)Öğrencileri uygulama alanına hazırlamak, desteklemek ve sorunlarının çözülmesinde yardımcı olmak.
e)Öğrenci izleminde ve değerlendirilmesinde kullanılacak yöntemleri belirlemek ve gerekli güncellemeleri yapmak.
f)Bu Yönergeyi uygulama sorumlularına, uygulama yürütücülerine, uygulama yapılacak kurum ve kuruluşlara, uygulamadan sorumlu Kurum amirine, öğrencilere ve gerek görülen ilgililere imza karşılığı tebliğ etmek.

Yıl İçi Klinik ve Saha Uygulama Alan Sorumlularının Görevleri

MADDE 19(1) Yıl içi klinik ve saha uygulama alan sorumlularının görevleri şunlardır:

a) Öğrencileri dersin amaç ve hedeflerine uygun alanlara yerleştirmek.

b) Rehber hemşireleri, istenilen nitelikler doğrultusunda öğretim üyeleriyle birlikte belirlemek.

c) Rehber hemşireleri yüksekokul ile işbirliği içinde eğitmek.
ç) Öğrencilerin uygulama alanına oryantasyonunu sağlamak.
d) Öğrencilerin yaptıkları uygulamaları izlemek ve değerlendirmek.
e) Öğrencilerin uygulama alanındaki hizmet içi eğitimlere katılmalarını ve aktif rol almalarını sağlamak.

Yıl İçi Uygulama Sorumluları

MADDE 20- (1) Yıl içi uygulama sorumluları, uygulamaların teorik dersin amaç ve ilkelerine uygun olarak yürütülmesini sağlamak üzere, uygulamanın eksiksiz bir şekilde planlanmasından, yürütülmesinden ve değerlendirilmesinden sorumlu olarak aşağıdaki görevleri yerine getirirler:

a) Uygulama yapacak öğrencilerin listesini ve uygulama planlarını hazırlamak ve Bölüm Başkanlığı’na göndermek

b) Uygulama yapılacak kurum ve kuruluşlara gönderilecek belgelerin hazırlanması ve gönderilmesini sağlamak.

c) Uygulamalarla ilgili olarak uygulama yeri ve Yüksekokul arasındaki iletişimi sağlamak.

ç) Uygulamaya başlamadan önce öğrencinin eğitiminde sorumluluk alacak olan Rehber hemşirelerle ve Yüksekokul dışından görevlendirilecek öğretim üyeleriyle iletişim kurmak, dersin amaç ve hedeflerini paylaşmak.

d) Öğrenciye ve eğitimde sorumluluk alan Rehber hemşireye geribildirimde bulunmak.

e) Uygulama süresince öğrenciye rehberlik etmek, yönlendirmek; gerektiğinde denetlemek ve değerlendirmek.

f) Öğrencilerin uygulama alanlarında sorunlarının çözülmesinde yardımcı olmak.

g) Uygulamaların düzenli bir şekilde yapılmasını sağlamak, ortaya çıkan sorunları çözmek, gerektiğinde Bölüm/Ana Bilim Dalı Başkanı’na yazılı olarak iletmek.

Yıl İçi Uygulama Yürütücüleri

MADDE 21- (1) Yıl içi uygulama yürütücüleri, klinik uygulama derslerinin kuramsal dersin amaç ve ilkelerine uygun olarak yürütülmesini sağlamak üzere aşağıdaki görevleri yerine getirir:

a) Uygulamaları yürütmek, dersin amaçlarına uygun öğrenmeyi sağlamak.

b) Öğrencinin uygulama alanlarına uyumunu sağlamak ve bu amaca yönelik olarak öğrencilerin klinik ortamda bulunan hemşirelerle ve diğer çalışanlarla tanıştırılmasını sağlamak.

c) Klinik ve saha uygulama alanlarında öğrencinin yapacağı uygulamaları gözetim altında tutmak, öğrencilerin yapacağı tüm uygulamalarda rehberlik etmek, öğrenciye bilgi vermek ve uygulama esnasında öğrenciyi yalnız bırakmamak.

ç) Uygulamanın verimli olması için gerekli önlemleri almak, öğrencilerin çalışmalarını yönlendirmek, denetlemek ve değerlendirmek.

d) Öğrencinin ulaşılabilir hedefler geliştirmesine yardımcı olmak.

e) Öğrencilerin uygulama alanında vizitlere, vaka sunumlarına ve eğitimlere katılmasını sağlamak.

f) Öğrencilerin uygulamada bilgiyi kullanmalarına yardımcı olmak.

g) Gerektiğinde uygulama ortamında dersin amacına yönelik olarak öğrencilerin teorik eğitimlerini sağlamak.

ğ) Klinikte etkili öğrenme ve öğretme yöntem ve tekniklerini kullanmak.

h) Uygulamalar esnasında öğrencilerin devam durumlarını takip etmek, dönem ortasında ve sonunda devam sonuç çizelgesini Bölüm/Ana Bilim Dalı Başkanlığına yazılı olarak iletmek.

ı) Öğrencileri uygulama ortamında ve sürecinde, değerlendirme formlarındaki kriterlere uygun şekilde değerlendirmek.

i) Uygulama sorumlusu tarafından kendisine yazılı olarak iletilen “Uygulama raporlarını ve uygulama değerlendirme formları”nı 100 (yüz) puan üzerinden değerlendirip, sonuçları belirtilen tarihler içinde öğrenciye ve görevlendirildiği dersin uygulama sorumlusuna ya da Bölüm/Ana Bilim Dalı Başkanlığına yazılı olarak bildirmek.

j) Öğrencilere uygulamaya ilişkin değerlendirmeler konusunda geribildirim vermek.

k)Uygulama sorumlusu ve öğrenci arasında koordinasyonu sağlamak.
l) Uygulama alanlarında öğrencilerin sorunlarının çözülmesine yardımcı olmak.
m) Öğrencinin forma bütünlüğünü denetlemek.

n)Uygulama alanını izinsiz ya da erken terk etmemek, uygulama sorumlusunun/bölüm başkanının bilgisi olmadan öğrenciyi uygulama alanından uzaklaştırmamak.

o) Öğrencilerin klinik eğitim ortamlarına sosyalizasyonlarını desteklemek.

ö) Kurumsal enfeksiyon kontrol politikalarını öğrencilere bildirmek ve bu kurallara uygun şekilde davranmalarını sağlamak.

p) Öğrenciye insana yakışır şekilde davranmak, hakaret etmemek ve öğrenciyi istismar etmemek.

r) Öğrencilerin uygulamada yaşayabileceği zorluklara duyarlı olmak ve yaşadığı sorunları çözmede yardımcı olmak.

s) Etkili iletişim kurmak.
ş) Öğrenciye rol model olmak.
t) Yaşam boyu öğrenme için öğrenciyi cesaretlendirmek.
u) Uygulama yürütücüsü olarak bu Yönergeyi bilmek ve uygulamak.
ü) Öğrencilerin bu Yönergede belirtilen kurallara uygun şekilde davranmasını sağlamak.

(2) Öğretim üyesi ve Rehber hemşirenin klinik uygulama yürütücüsü olarak birlikte görevlendirilmeleri durumunda, Rehber hemşire öğretim üyesine ve Yüksekokula karşı sorumludur.

Rehber Hemşirelerin Nitelik ve Sorumlulukları

MADDE 22– (1) Rehber hemşirenin nitelikleri şunlardır;

a) Hemşirelikte yüksek lisans bulunmadığı takdirde lisans/önlisans derecesine sahip olmak
b) En az iki yıl deneyime sahip olmak.
c) Öğretmeye ve mesleki gelişime istekli olmak.
d) Öğrencinin öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve öğrenme planlarını yapabilmek.
e) Öğrenciye ve öğretim üyesine yapıcı, saygılı, dürüst biçimde geribildirimi verebilmek.
f) Olumlu mesleki görüşe sahip olmak.
g) Yetişkin eğitimi ilkelerini bilmek.
h) İyi bir iletişim becerisine sahip olmak.

(2) Rehber hemşirenin sorumlulukları şunlardır;
a) Danışman öğretim üyesi ile işbirliği içinde çalışmak.
b) Amaçlara uygun öğrenmeyi organize etmek.
c) Öğrencilerin klinik eğitim ortamlarına sosyalizasyonlarını desteklemek.
ç) Klinikte etkili öğrenme ve öğretme yöntem ve tekniklerini kullanmak.
d) Öğrencilerin uygulamada bilgiyi kullanmalarına yardımcı olmak.
e) Klinikte öğrencinin yaşayabileceği zorluklara duyarlı olmak ve yaşadığı sorunları çözmede yardımcı olmak.
f) Öğrenciyi değerlendirme ilkelerine uygun davranmak.
g) Etkili iletişim kurmak.
ğ) Rol modeli olmak.
h) Yaşam boyu öğrenme için öğrenciyi cesaretlendirmek.
ı) Öğrencinin üniforma bütünlüğünü ve uygulamaya devamını denetlemek.

Kurum Amiri

MADDE 23- (1) Kurum amiri, uygulama yapılacak kurumlardan, uygulamanın sağlıklı şekilde yürütülmesi için görevlendirilen üst düzeydeki yetkili veya bunların yetkilerini devrettiği kişilerdir.

(2) Kurum amirinin görevleri şunlardır:

a) Uygulama yürütücüsü olarak seçilen Rehber hemşirelerin görevlendirilmesini takip etmek.

b) Uygulamaların verimli olması için gerekli önlemleri almak.
c) Uygulama alanı ve Yüksekokul arasındaki iletişim ve koordinasyonu sağlamak.
ç) Uygulamanın yürütülmesi esnasında ortaya çıkan problemleri incelemek, çözümüne yardımcı olmak ve kurumun ilgili birimlerine iletmek.
d) Kurumsal enfeksiyon kontrol politikalarını uygulama sorumlularına iletmek.

Öğrenci

MADDE 24- (1) Uygulamalara katılan öğrencilerin görev ve sorumlulukları ve uymaları gereken kurallar şunlardır:

a) Uygulama alanına çıkmadan önce bu Yönerge hükümlerini bilir.

b) Klinik uygulama yürütücülerinin kendisinden istediği stetoskop, ışık kalemi, kalem, not defteri gibi bireysel araç-gereçleri daima yanında bulundurur.

c) Öğrenci uygulama yaptıkları süre içinde birimde uygulanmakta olan çalışma ve güvenlik kurallarına uymakla yükümlüdür.

ç)Öğrenciler uygulama alanındaki her türlü araç ve gerecin dikkatli kullanılmasına özen gösterir. Öğrencinin yükümlülüklerini yerine getirmemesinden doğacak sorumluluk kendisine aittir.

d) Uygulama alanlarında, hemşirelik bakım ve uygulamaları ile ilgili sorumluluklarını zamanında eksiksiz olarak, ilgili kişilerin gözetimi ve denetimi altında yapmalıdır.

e) Öğrenciler klinik uygulama alanlarında ilgili uygulama yürütücüsü ya da klinik hemşiresinin izni ve denetimi olmaksızın herhangi bir invaziv işlem ya da tedavi yapamaz.

f) Bakım verdiği hastalar için uygulama yürütücüsünün belirlediği zamanda vizite katılır.

g)Uygulama yürütücünün belirlediği zamanda vaka sunumuna katılır.
ğ) Klinik uygulama alanlarında eğitimcileri, arkadaşları, tüm sağlık ekibi üyeleri, hasta ve hasta yakınları ile uygun, uyumlu, saygılı bir iletişim kurar ve sürdürür.

h) Görevli öğretim elemanının izni olmadan uygulama yerlerinden ayrılamaz, uygulama yerini değiştiremez ve terk edemezler. Ancak gerekli durumlarda yıl içi uygulama sorumlusunun gerekçeli görüşü ve Bölüm Başkanı onayı ile uygulama yerini değiştirilebilir.

ı) Öğrenciler kendileri için belirlenen yer ve saatlerde uygulama yapmak zorundadır.

i) Öğrenci, planlanan tarih ve saatler dışında, Yüksekokulun bilgisi ve Kurum amirinin izni olmadan uygulama alanında bulunamaz. Bölüm Başkanlığının önerisi üzerine hafta sonu veya gece uygulamaları yapabilirler.

j) Öğrenciler uygulama yerinde yapmış oldukları çalışmalara ilişkin bakım planı ve benzeri formları ve raporları kendisine bildirilen sürede hazırlar ve uygulama yürütücüsüne teslim eder.

k) Hemşirelik mesleğine uygun genel sağlıklı yaşam ve hijyen kurallarına uyar, kişisel temizlik, bakım ile kılık kıyafet temizliğine özen gösterir.

l) Klinik uygulamalar esnasında Yüksekokul tarafından belirlenen formaları giymeli ve kimliklerini gösterir yaka kartı takmalıdırlar.

m) Öğrenciler, uygulama sırasında ya da bitiminde varsa uygulamaya ilişkin istek ve önerilerini sorumlu öğretim elemanına ve Bölüm/Ana Bilim Dalı Başkanlığına dilekçe ile iletebilir.

n) Uygulamalarda cep telefonu, cep bilgisayarı vb. elektronik cihazlar kapalı veya sessiz konumda olmalıdır.

o) Öğrenciler uygulama alanındaki grev, iş bırakma, işi yavaşlatma gibi eylem ve faaliyetlere katılamaz, bunları destekleyemez veya propagandasını yapamaz; herhangi bir siyasi ya da ideolojik faaliyette bulunamaz.

ö) Uygulama alanlarında uygun davranış sergilemeyen öğrenciye uygulama yürütücüsü tarafından uyarıda bulunulur; öğrencinin davranışı değişmediği durumda tutanak tutularak kayıt edilir.

p) Öğrenci uygulama alanlarında yazılı izin almadan fotoğraf çekemez, ses ve görüntü kaydı alamaz, yayınlayamaz ve paylaşamaz.

r) Uygulamalar esnasında iş kazaları ve enfeksiyonlardan korunmaya yönelik kurallara uyar.

s) Uygulama alanındaki hizmet içi eğitim programlarına uygulama yürütücünün kontrolü dahilinde aktif olarak katılır.

ş) Hemşirelik bölümünde okuyan öğrenciler bu uygulama Yönergesini bilmek ve uygulamakla yükümlüdür.

t) Uygulama yaptığı alanın çalışma saatlerine ve tüm kurallarına uymak zorundadır.

 

BEŞİNCİ BÖLÜM

Çeşitli ve Son Hükümler

Mazeretler
MADDE 25
(1) Öğrencilerin mazeretlerine ilişkin esaslar aşağıda açıklanmıştır;
a) Öğrencilerin anne, baba, kardeş̧, eş veya çocuğunun ölümü ya da bunlardan birinin ağır hastalığı halinde bakacak başka bir kimsenin bulunmaması veya kaza, doğal afet, tutukluluk, ailevi ve ekonomik nedenlerden mazeretli sayılabilmesi için mazeretlerini belgelendirmeleri gerekir.

b) Genel hükümlere göre kolluk kuvvetleri tarafından gözaltına alınma, tutukluluk veya kesinleşmiş̧ bir mahkûmiyet hali veya Yükseköğretim Kurumları Öğrenci Disiplin Yönetmeliği hükümlerine göre yükseköğretim kurumundan sürekli uzaklaştırma ya da çıkarma cezası almış̧ olanlar mazeretli sayılmazlar.

c) Mazeretlerle ilgili her türlü̈ başvuru, mazeretin bitim tarihinden itibaren en geç̧ beş̧ iş günü̈ içinde Bölüm Başkanlığı’na yapılır. Daha sonra yapılan başvurular işleme konulmazlar.

ç) Öğrencilerin her türlü̈ mazereti Yüksekokul Yönetim Kurulu tarafından değerlendirilerek kabul veya reddedilir.

d) Türkiye’yi ve Üniversiteyi, Milli takım ve üniversitelerarası folklorik, sportif, kültürel ve bilimsel alanlarda temsil eden karşılaşmalarda yer alan öğrencilerin, bu karşılaşmalara ve bunların hazırlık çalışmalarına katılmak zorunda olmaları nedeniyle eğitime devam edemedikleri süreler, devam suresinin hesabında dikkate alınmaz. Öğrenciler, bu süreler içinde giremedikleri uygulama çalışmalarını telafi eder ve katılamadıkları sınavlara Yüksekokul Yönetim Kurulunca belirlenecek tarihlerde girer. Ancak zorunlu veya seçmeli kuramsal ders veya uygulama çalışmalarının yarısından fazlasına katılmayan öğrenciler her koşulda devamsız sayılırlar, bitirme sınavlarına alınmazlar ve ilgili ders ve/veya klinik uygulamayı tekrar ederler.

e) Bireysel çalışmaları sonucu bilimsel toplantılarda sunumu kabul edilen, ulusal ve uluslararası kültürel ve sportif faaliyetlere seçilen öğrencilere, Yüksekokul Yönetim Kurulu kararı ile izin verilebilir. Bu şekilde izin verilenler ile YÖK tarafından izin verilmesi talep edilen öğrenciler, Yüksekokul Yönetim Kurulunun onayı ile giremedikleri uygulama çalışmalarını telafi eder ve katılamadıkları sınavlara, ilgili sorumlu öğretim üyesi tarafından belirlenecek tarihlerde girer. Ancak zorunlu veya seçmeli kuramsal ders veya uygulama çalışmalarının yarısından fazlasına katılmayan öğrenciler her koşulda devamsız sayılırlar, bitirme sınavlarına alınmazlar ve ilgili ders ve/veya klinik uygulamayı tekrar ederler.

Kayıt dondurma

MADDE 26 (1) Uzun süreli hastalıklar, doğal afetler, tutukluluk, mahkûmiyet, askerlik, ekonomik nedenler, Üniversite dışı burs, klinik uygulama ve araştırma imkânlarının dogması gibi haklı ve geçerli bir mazeretinin olması ve bunun Yüksekokul Yönetim Kurulu tarafından kabul edilmesi halinde öğrencinin kaydı bir defada en çok bir yıl için dondurulabilir. Bu şekilde kaydı dondurulan öğrenci derslere devam edemez ve sınavlara giremez.

Kılık-kıyafet

MADDE 27- (1) Öğrenciler uygulama alanlarında Yüksekokulun belirlemiş̧ olduğu bir forma giymek zorundadır.

(2) Belirlenen forma sekli Yüksekokul tarafından her eğitim-öğretim yılının başında öğrencilere resimli olarak ilan edilir.

(3) Her öğrenci, formanın sol üst cebine kendini tanıtan yaka kartı takmak zorundadır.

(4)Öğrenciler uygulama yaptıkları ameliyathane, yoğun bakım üniteleri, okullar, halk sağlığı uygulamalarına ilişkin kurumlar gibi özel alanlarda, alanın gerektirdiği özel giyinme sekline uymakla yükümlüdür.

(5) Öğrenci forması pantolon-üst şeklindedir. Ayakkabılar beyaz ve ses çıkartmayacak özellikte olmalıdır.

(6) Forma sekline ya da renginde değişiklik yapılmasına Uygulama Kurulu karar verir ve Mudur tarafından onaylanır. Öğrenci önerilen forma rengi ya da kumaş̧ çeşidi dışında forma giyemez.

(7) Öğrenciler hiçbir sebeple uygulama forması ile hastane dışında bulunamaz, yürüyüş ya da gösterilere katılamaz.

(8) Öğrenciler uygulamalarda derli, toplu ve temiz kılık-kıyafet kullanmakla yükümlüdür.

(9) Öğrenciler uygulama yapılan kurumların kılık-kıyafet ile ilgili enfeksiyon kontrol kurallarına uyar.

(10) Öğrenciler uygulamalarda forma üzerine lacivert ya da beyaz hırka giyebilir.

Yönergede hüküm bulunmayan haller

MADDE 28 –(1) Bu Yönergede yer almayan hususlar hakkında Yükseköğretim Kurulu ve Trakya Üniversitesi tarafından yayımlanan yönetmeliklerin hükümleri, Yıl İçi Uygulama Kurulunun önerileri ile Yüksekokulun ilgili kurulları tarafından alınan kararlar uygulanır.

Geçiş̧ Hükümleri

Geçici Madde -(1) Bu yönerge hükümleri, 2022-2023 eğitim-öğretim yılından itibaren uygulanmaya başlayacaktır.

Yürürlük

MADDE 29 –(1) Bu Yönerge, 2022-2023 eğitim-öğretim yılından itibaren geçerli olmak üzere Trakya Üniversitesi Senatosu tarafından onaylandığı tarihte yürürlüğe girer.

T.C.
TRAKYA ÜNİVERSİTESİ KEŞAN HAKKI YÖRÜK SAĞLIK YÜKSEKOKULU HEMŞİRELİK BÖLÜMÜ
YIL İÇİ UYGULAMA VE MESLEKİ UYGULAMA YÖNERGESİ

BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar

 

Amaç

MADDE 1 − (1) Bu Yönergenin amacı; Keşan Hakkı Yörük Sağlık Yüksekokulu hemşirelik bölümü lisans programında öğrenim gören öğrencilerin mesleki beceri ve deneyimlerini geliştirmeleri ve teorik derslerden edindikleri bilgileri hasta başında uygulayabilmeleri için, belirlenen alanlarda yıl içerisinde 1-6. yarıyıllarda yapacakları zorunlu yıl içi klinik ve saha uygulamaları ile 7. ve 8. yarıyılda yer alan mesleki uygulamalarının planlanması, yürütülmesi ve değerlendirmesine ilişkin usul ve esasları belirlemektir.

 

 

Kapsam

MADDE 2 − (1) Bu Yönerge, Keşan Hakkı Yörük Sağlık Yüksekokulu hemşirelik bölümü lisans programında öğrenim gören öğrencilerin 1-6. yarıyıllarda yapacakları zorunlu yıl içi klinik ve saha uygulamaları ile 7. ve 8. yarıyılda yer alan mesleki uygulamalarının planlanması, yürütülmesi ve uygulama başarılarının değerlendirilmesi ve yürütülmesine ilişkin usul ve esasları kapsar.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ç) Mesleki Uygulama Ders Koordinatörü: Her Anabilim dalında ilgili öğretim yılında uygulamalı dersin koordinatörlüğünü yapacak sorumlu öğretim elemanını/elemanlarını,

 

d) Mesleki Uygulama Dersleri: Mesleki uygulama öğrencisinin mesleki beceri ve deneyim kazanmak için 7. ve 8. yarıyılda almak zorunda olduğu derslerdir ve alan içi seçmeli dersler kapsamında AKTS değerlendirmesi yapılan dersleri kapsar,

 

e) Mesleki Uygulama Kurulu: Bölüm Başkanlığınca en az üç öğretim üyesinden oluşturulan kurulu,
f) Mesleki Uygulama Kurul Koordinatörü: Mesleki uygulama kurulunun düzenli ve koordineli çalışmasını sağlayan öğretim üyesini,

 

g) Mesleki Uygulama Sorumlu Öğretim Elemanı: Mesleki uygulama derslerinin mesleki uygulama yönergesi doğrultusunda aksamadan sürdürülmesi için mesleki uygulamalarından sorumlu rehber hemşire ile koordineli çalışan tüm öğretim elemanlarını,

 

ğ) Mesleki Uygulama Öğrencisi: İlk üç yıllık (1-6. yarıyıl) mesleki derslerinden başarılı olan ve 7. ve 8. yarıyılda hemşirelik uygulamaları için gerekli mesleki bilinç ve deneyim kazandırmak amacıyla yapılan uygulamalara katılmayı hak eden öğrenciyi,

h) Mesleki Uygulama Programı: İlk üç yıllık (1-6. yarıyıl) mesleki dersleri başarı ile tamamlayan öğrencilere 7. ve 8. Yarıyılda, mezuniyet öncesi uygulamalı derslerin entegrasyonunu amaçlayan, mesleki bilinç ve deneyim kazandırmak amacıyla yapılan uygulamaları.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ö) Yıl içi uygulama/mesleki uygulama yeri yetkilisi: Yıl içi klinik ve saha uygulamaları yapılan yerde öğrencinin takibini yapan kurum yetkilisini,

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Mesleki Uygulama Programının Amacı ve Uygulama Genel İlkeleri

Mesleki Uygulama Programının Amacı

MADDE 13- (1) Mesleki uygulama programının amacı; öğrencilerin ilk üç yılda edindikleri bilgi ve becerilerini 4. sınıfta ilgili hastane ve kurumlarda uygulayarak güçlenebilmeleri, karar verme becerilerini geliştirebilmeleri ve mezuniyet öncesi mesleki deneyim kazanabilmeleridir.

 

Mesleki Uygulama Derslerinin Yürütülmesi İle İlgili Genel İlkeler

MADDE 14- (1) Mesleki uygulama dersi uygulaması öğrencilerin öğretim programı süresince edindikleri bilgi ve becerilerini uygulayarak güçlendirebilecekleri nitelikte olan uygun hastane, kurum ve ilgili alanlarda yapılır.

(2) Mesleki uygulama öğrencisi bu derse, 4.sınıf güz ve bahar döneminde yer alan uygulama dilimlerindeki derslere kayıt yaptırarak devam eder.

(3) Öğrencilerin “Mesleki Uygulama” dersini alabilmeleri için “İç Hastalıkları Hemşireliği, Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği, Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği, Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği, Ruh Sağlığı Hemşireliği, Halk Sağlığı Hemşireliği, Hemşirelikte Yönetim ve Hemşirelikte Öğretim derslerine devam etmeleri ve başarılı olmaları şartı aranır. Alttan dersi olan öğrenciler için en fazla 6 AKTS dersi olan öğrenci mesleki uygulama öğrencisi olabilir. Mesleki Uygulama I ve Mesleki Uygulama II dersleri birbirinin ön koşulu değildir.

 

(4) Mesleki uygulama dilimleri, mesleki uygulama öğrencisinin almak zorunda olduğu derslerdir. Her mesleki uygulama öğrencisisi uygulama birimlerinden güz döneminde 2 adet, bahar döneminde 2 adet olmak üzere toplam 4 adet birim seçer. Her birim haftada 32 saat uygulamadan mesleki uygulama öğrencileri güz ve bahar döneminde 2 adet uygulama birimine kayıt yaptırır. Kayıt yaptı