Üniversitemiz Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı Yönetim ve Organizasyon bilim dalı yüksek lisans programına 2016-2017 Eğitim Öğretim Yılından itibaren seçmeli olarak okutulmak üzere “YON715 Yaratıcılık ve İnovasyon Yönetimi” dersinin eklenmesi hususu görüşüldü:
Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı Yönetim ve Organizasyon bilim dalı yüksek lisans programına 2016-2017 Eğitim Öğretim Yılından itibaren seçmeli olarak okutulmak üzere “YON715 Yaratıcılık ve İnovasyon Yönetimi” dersinin eklenmesinin uygun olduğuna mevcudun oybirliği ile karar verildi.
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Öğretim Üyesi |
Z/S |
T |
U |
L |
K |
AKTS |
YON715 |
Yaratıcılık ve İnovasyon Yönetimi |
Doç. Dr. Günay ÇETİN GÜRKAN |
S |
3 |
0 |
0 |
3 |
6 |
TRAKYA ÜNİVERSİTESİ
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ
BOLOGNA SÜRECİ
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ
Dersin Adı |
Kodu |
Yarıyılı |
T+U Saat |
Kredisi |
AKTS |
Yaratıcılık ve İnovasyon Yönetimi
|
YON715 |
1 |
3+0 |
3 |
6 |
Ön Koşul Dersleri (Tavsiye) |
Yok |
Öğretim Sistemi |
Örgün |
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans (X) Doktora ( ) |
Dersin Türü |
Seçmeli |
|||
Dersin Dili |
Türkçe (X) İngilizce ( ) Almanca ( ) |
|||
Dersin Koordinatörü |
Doç.Dr.Güney ÇETİN GÜRKAN
|
Mail: Web: |
||
Dersi Verenler |
Doç.Dr.Güney ÇETİN GÜRKAN
|
Mail: Web: |
||
Dersin Yardımcıları |
|
Mail: Web: |
||
Dersin Amacı
|
Yaratıcılık ve inovasyon ile ilgili temel bilgi ve becerileri kazandırmak.
|
|||
Dersin Öğrenme Çıktıları |
|
|||
Dersin İçeriği |
Derste; yaratıcılık ve inovasyonun özellikleri, örgütlerde inovasyonun başarılması için önkoşullar, rekreatif ve sportif örgütlerde yaratıcılık ve inovasyonun yeri incelenir ve tartışılır.
|
|||
Staj Durumu
|
Gerekli değil |
|||
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
|||
Haftalık Ayrıntılı Ders Saati |
T 3 UY 0 |
|||
Ders Kitabi, Malzemesi, Önerilen Kaynakları |
Seçme Yazılarla Örgütler ve Yenilik, Editörler: Ömür Timurcanday Özmen, Pınar Süral Özer, Engin Deniz Eriş Altı Şapkalı Düşünme Tekniği Edward De BONO |
|||
DEĞERLENDİRME |
|
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK SAYFALARI |
||
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
Yönetimde Yaratıcılık ve İnovasyon |
|
2 |
Bireysel Düzeyde Yaratıcılık |
|
3 |
Örgütsel Düzeyde Yaratıcılık |
|
4 |
Yaratıcı Düşünme ve Sorun Çözme Teknikleri-Zihin Haritası, Beyin Fırtınası |
|
5 |
Yaratıcı Düşünme ve Sorun Çözme Teknikleri-Altı Şapkalı Düşünme Tekniği, Altı Ayakkabılı Düşünme Tekniği |
|
6 |
İnovasyon Türleri ve Trendleri |
|
7 |
Ürün, Hizmet, Süreç ve Organizasyonel İnovasyon Stratejileri |
|
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
İnovasyon, Örgütsel Öğrenme ve Öğrenen Örgütler |
|
10 |
İnovasyonun Gelişmesi İçin Gerekli Ortamsal Koşullar |
|
11 |
Türk Kültürünün Özellikleri Açısından Yaratıcılık ve İnovasyon |
|
12 |
İnovasyonu Destekleyen Örgütsel Yapılar |
|
13 |
İnovasyon ve Liderlik İlişkisi |
|
14 |
Dünyadaki İnovatif Örgütlerden Örnekler |
|
KAYNAKLAR |
|
Ders Notu |
|
Diğer Kaynaklar |
İnovasyon ve Yaratıcılık ile ilgili diğer makale ve kitaplar |
MATERYAL PAYLAŞIMI |
|
Dokümanlar |
|
Ödevler |
|
Sınavlar |
|
DERSİN DEĞERLENDİRMESİ |
|
Derse Katılım (%) |
|
Vize(Arasınav)(%) |
30 |
Proje (%) |
|
Final (%) |
70 |
Diğer (%) |
|
TRAKYA UNIVERSITY
Institute of Social Sciences
BOLOGNA PROCESS
COURSE DESCRIPTION AND APPLICATION INFORMATION
Course Unit Title |
Course Unit Code |
Semester of Study |
T+P (Hour/Week) |
Credits |
ECTS Credits |
Creativity and Innovation Management |
YON715 |
1 |
3+0 |
3 |
6 |
PREREQUISITIES AND CO-REQUISITIS |
None |
MODE OF DELIVERY |
First Education |
LEVEL OF COURSE UNIT |
Master (X) Doctora ( ) |
TYPE OF COURSE UNIT |
Elective
|
|
LANGUAGE OF INSTRUCTION |
Turkish (X ) English ( ) German ( ) |
|
NAME OF COORDINATOR(S) |
Assoc.Prof.Dr. Güney ÇETİN GÜRKAN
|
Mail: Web: |
NAME OF LECTURER(S) |
Assoc.Prof.Dr. Güney ÇETİN GÜRKAN
|
Mail: Web: |
OBJECTIVES OF THE COURSE |
The aim of this course is to give basic information and competencies about creativity and innovation. |
|
LEARRING OUTCOMES |
1- Express creative thinking methods 2- Associate creativity and innovation 3- Understand the concept of innovation 4- Implementing the methods that foster creativity and innovation |
|
COURSE CONTENTS |
In this course, the characteristics of cretaivity and innovation, prerequisites for success of innovation in organizations, the importance of creativity and innovation in recreative and sportive organizations are distinguished and analyzed. |
|
WORK PLACEMENT(S)
|
Not required
|
|
RECOMMENDED OPTIONAL PROGRAMME COMPONENTS |
|
|
WEEKLY DETAILED COURSE CONTENTS |
|
|
RECOMMENDED OR REQUIRED READING |
Seçme Yazılarla Örgütler ve Yenilik, Editörler: Ömür Timurcanday Özmen, Pınar Süral Özer, Engin Deniz Eriş Altı Şapkalı Düşünme Tekniği Edward De BONO |
|
ASSESMENT |
|
WEEKLY TOPICS AND REFERENCES PAGES |
||
Week |
Issues |
Preliminary |
1 |
Creativity and Innovation in Management |
|
2 |
Creativity in Individual Level |
|
3 |
Creativity in Organizational Level |
|
4 |
Creative Thinking and Problem Solving Technics-Brain Storming, Mindmapping |
|
5 |
Creative Thinking and Problem Solving Technics-Six Hat Thinking Technique, Six Shoes Thinking Technique |
|
6 |
Innovation types and trends |
|
7 |
Strategies for product, service, process and organization innovation |
|
8 |
MidTerm |
|
9 |
Innovation, Organizational Learning and Learning Organizations |
|
10 |
Required Conditions for Fostering Innovation |
|
11 |
Creativity and Innovation in Turkish Society |
|
12 |
Organizational Structures Supporting Innovation |
|
13 |
Innovation and Leadership |
|
14 |
Examples of Innovative Organizations in the World |
|
REFERENCES |
|
Lecture Notes |
|
OTHER REFERENCES |
Articles and books related to innovation and creativity |
DISTRIBUTION OF COURSE MATERIALS |
|
Documents |
|
Assignments |
|
Exams |
|
COURSE EVALUATION |
|
Attendance (%) |
|
Midterm (%) |
30 |
Project (%) |
|
Final Exam (%) |
70 |
Other (%) |
|