Senato Kararı

Toplantı Tarihi : 28 Haziran 2018 Perşembe

Toplantı Sayısı : 9

Karar No : 10


Trakya Üniversitesi Rektörlüğünün 25/06/2018 tarih ve E.242406 sayılı yazısı ile Komisyonumuza sevk edilen Üniversitemiz Tıp Fakültesi Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinde değişiklik yapılmasına ilişkin, Mevzuat Komisyonunca hazırlanan 26 Haziran 2018 tarihli rapor görüşüldü:

 

            Üniversitemiz Tıp Fakültesi Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinde aşağıdaki şekliyle değişiklik yapılmasının uygun olduğuna, mevcudun oy birliği ile karar verildi.

 

Mevcut Yönetmelik

Yönetmelikde değişiklik yapılan kısımlar

TRAKYA ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ EĞİTİM-ÖĞRETİM

VE SINAV YÖNETMELİĞİ

 

BİRİNCİ BÖLÜM

Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar

Amaç

MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı; Trakya Üniversitesi Tıp Fakültesinde yürütülen eğitim-öğretim ve sınavlara ilişkin esasları düzenlemektir.

MADDE 2 – (1) Bu Yönetmelik; Trakya Üniversitesi Tıp Fakültesinde yürütülen eğitim-öğretim ve sınavlara ilişkin hükümleri kapsar.

Dayanak

MADDE 3 – (1) Bu Yönetmelik, 4/11/1981 tarihli ve 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun 14 üncü maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.

Tanımlar

MADDE 4 – (1) Bu Yönetmelikte geçen;

a) Baş koordinatör: Mezuniyet öncesi tıp eğitimi programının program değerlendirme süreci içinde yürütülmesi ve sınıf koordinatörlerinin uyum içinde çalışmasını sağlamak için görevlendirilmiş öğretim üyesini,

b) Dekanlık: Trakya Üniversitesi Tıp Fakültesi Dekanlığını,

 

c) Ders/staj kurulu: Tıp Fakültesi öğretim üyelerince verilen eğitim programının tematik akışı içinde bir araya toplanmış kuramsal konu ve uygulamaları tanımlayan kurulu,

 

ç) Dikey koridor dersleri: Eğitim programının içeriğine uygun, sınıflar arası bağlam devamlılığı olan, belirli bir tema içerisinde kurgulanmış dersleri ve/veya sınıf amaç ve hedeflerine uygun olarak yapılandırılmış özel çalışma parçalarını,

d) Eğitim bileşenleri: Eğitim faaliyetleri çerçevesinde, eğiticileri, öğrencileri ve temsilcilerini, eğitim ortamını, eğitim programlarını, eğitim ile ilgili kurul, birim, komisyon ve komitelerini,

e) Eğitim komisyonu: Trakya Üniversitesi Tıp Fakültesi eğitim komisyonunu,

f) Entegre sistem: Ders/staj kurullarında sistem temelli, zaman ve tematik açıdan uyumlaştırılmış konuların, ilgili öğretim üyeleri/anabilim dallarının katkısı ile birlikte hazırlanıp sunulmasını,

g) Fakülte: Trakya Üniversitesi Tıp Fakültesini,

ğ) Fakülte Kurulu: Trakya Üniversitesi Tıp Fakültesi Fakülte Kurulunu,

h) Fakülte Yönetim Kurulu: Trakya Üniversitesi Tıp Fakültesi Fakülte Yönetim Kurulunu,

ı) ÖİDB: Trakya Üniversitesi Öğrenci İşleri Daire Başkanlığını,

i) Rektör: Trakya Üniversitesi Rektörünü,

j) Seçmeli ders: İlk beş sınıfta Tıp Fakültesi öğretim üyelerince alan içi, Üniversite öğretim üyelerince de alan dışı olarak verilen, tanımlanmış, bir veya daha fazla tema etrafında bir araya toplanmış kuramsal konu ve/veya uygulamaları,

k) Senato: Trakya Üniversitesi Senatosunu,

l) Üniversite: Trakya Üniversitesini,

m) YÖK: Yükseköğretim Kurulu Başkanlığını,

ifade eder.

İKİNCİ BÖLÜM

Eğitim ve Öğretime İlişkin Esaslar

Eğitim düzeyi ve programı

MADDE 5 – (1) Fakülte, ortaöğretime dayalı altı yıllık eğitim-öğretim programını, YÖK ve Üniversitelerarası Kurulun belirlediği temel ilkelere uygun olarak sürdürerek mezunlarına tıp doktoru unvan ve yetkisi verir.

Kesin kayıt ve kayıt koşulları

MADDE 6 – (1) Öğrencilerin Fakülteye kayıt işlemleri, YÖK’ün belirlediği esaslar çerçevesinde yapılır.

(2) Üniversiteye girmeye hak kazanan öğrencilerin kayıtları YÖK tarafından belirlenen günlerde ÖİDB tarafından yürütülür.

(3) Kayıt için istenen belgelerin aslı veya yetkili resmi makamlar tarafından onaylı örneği kabul edilir.

(4) Askerlik durumu ve adli sicil kaydına ilişkin olarak ise adayın beyanına dayanılarak işlem yapılır.

(5) Haklı ve geçerli mazereti Üniversite Yönetim Kurulu tarafından kabul edilenler dışında, zamanında başvurmayan ve istenilen belgeleri tamamlayamayan öğrenci, kayıt hakkını kaybeder.

(6) Öğrencilerin daha sonraki yıllık kayıtları, devam durumları ve akademik başarılarıyla ilgili işlemler ÖİDB tarafından yürütülür.

Yabancı uyruklu öğrenciler

MADDE 7 – (1) Yabancı uyruklu öğrencilerin Fakülteye kabul edilmeleri, YÖK’ün belirlediği esaslar ve Senato kararlarına göre yapılır.

Kayıt yenileme ve öğrenci katkı payı

MADDE 8 – (1) Her eğitim-öğretim yılı başında öğrencinin, bir önceki dönemdeki başarı durumuna göre, bu Yönetmelik hükümleri çerçevesinde ve 2547 sayılı Kanunun 46 ncı maddesi hükümlerine göre belirlenen katkı payını yatırması halinde kaydı yeniden yapılır.

(2) Dekanlığın, ilgili mevzuata uygun olarak, ilan edeceği tarihler arasında kaydını yenilemeyen öğrenci, o eğitim-öğretim yılına devam etme hakkını kaybetmiş olur. Kaybedilen o yıl eğitim süresinden sayılır.

(3) Devamsızlık sınırını aşmamak koşuluyla, süresi içinde kayıtlarını yenilemeyen öğrencilerin kayıtları, mazeretlerinin haklı ve geçerli olduğu Fakülte Yönetim Kurulunca kabul edilmesi halinde yenilenir.

Kayıt alma

MADDE 9 – (1) Kendi isteğiyle öğrencilikten ayrılacak olanlar Dekanlığa yazılı olarak başvurur. Başvuru üzerine kaydını alan öğrenciye girişte teslim ettiği diploması veya resmi onaylı örneği geri verilerek durum ilgili belgenin arkasında belirtilir. Bu durumdaki öğrenciler, önceden yatırmış oldukları katkı paylarını geri alamazlar.

Kayıt silme

MADDE 10 – (1) Aşağıdaki durumlarda Fakülte Yönetim Kurulu kararı ile öğrencilerin kaydı silinir:

a) 18/8/2012 tarihli ve 28388 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Yükseköğretim Kurumları Öğrenci Disiplin Yönetmeliği hükümleri uyarınca ilgili öğrencinin yükseköğretim kurumundan çıkarma cezası almış olması,

b) Fakülte Yönetim Kurulunun başvurusu üzerine, sağlık kurulu tarafından yapılan inceleme sonucunda, ilgili öğrencinin hekimlik yapmasının uygun olmadığına dair rapor verilmiş olması.

Öğrenci statüsü

MADDE 11 – (1) Fakülteye yalnız tam zamanlı öğrenci kabul edilir.

(2) Öğrencilerin azami süre içerisinde öğrencilik haklarından ve muafiyetlerinden yararlanabilmesi ve sınavlara girebilmesi için ilgili eğitim-öğretim yılının başında katkı paylarını yatırmış ve kayıtlarını yaptırmış olmaları gerekir.

(3) Azami süre sonunda mezun olamayan öğrenciler, 2547 sayılı Kanunun 44 üncü ve 46 ncı maddeleri hükümleri çerçevesinde, ilgili eğitim-öğretim yılına ait katkı payını ödeyerek ders/staj kaydı yaptırmak şartıyla derslere ve sınavlara katılırlar. Bu durumdaki öğrenciler, ders ve sınavlara katılma dışında diğer öğrencilik haklarından yararlanamazlar.

Yatay geçiş

MADDE 12 – (1) Başka bir tıp fakültesinden yatay geçiş yapmak isteyen öğrencilerin Fakülteye kabulü; YÖK’çe belirlenen esaslar ve Senato tarafından belirlenen koşullar doğrultusunda, öğrencinin almış olduğu eğitimin Fakülte eğitim programına uyum ve denkliği hakkında eğitimi komisyonunun görüşü alınarak, Fakülte Yönetim Kurulu kararı ile yapılır. Yatay geçişlerde genel zorunlu derslerde başarılı olma şartı aranır.

Üst sınıflara intibak

MADDE 13 – (1) 6 ncı maddeye uygun olarak Fakülteye kesin kayıt yaptıran öğrencilerin, daha önce sürdürmüş ve başarmış oldukları eğitim programlarının uygunluğu ve eşdeğerliliği Fakülte Yönetim Kurulunca kabul edildiği takdirde, süreleri 2547 sayılı Kanunun 44 üncü maddesinde belirlenen azami eğitim süresinden düşülerek intibakları yapılır.

Eğitim süresi

MADDE 14 – (1) Normal eğitim süresi altı yıl olup, azami eğitim süresi için ilgili mevzuat hükümleri uygulanır. Eğitim süresinin hesaplanmasında öğrencinin Fakülteye ilk kesin kayıt yaptırdığı eğitim-öğretim yılının başlama tarihi gün, ay ve yıl olarak esas alınır.

(2) Belirtilen sürenin sonunda mezun olamayanlar için ilgili mevzuat hükümleri uygulanır.

Yatay geçiş ve intibaklarda eğitim süresi

MADDE 15 – (1) Başka bir fakülteden yatay geçişle gelen veya üst sınıfa intibak ettirilen öğrencilerin kalan eğitim-öğretim sürelerinin hesaplanmasında, daha önce öğrenim gördükleri yükseköğretim kurumlarında geçirdikleri süreler ile intibak ettirildikleri sınıf dikkate alınır.

Eğitim dili ve şekli

MADDE 16 – (1) Fakültenin eğitim dili Türkçedir.

(2) Eğitim-öğretimin birinci, ikinci ve üçüncü sınıflarında eğitim-öğretim, ders kurulları şeklinde düzenlenir. Her sınıftaki ders kurullarının sayı ve süreleri, eğitim komisyonu önerisiyle Fakülte Kurulunca belirlenir ve Senato onayından sonra uygulanır.

(3) Eğitim-öğretimin dördüncü ve beşinci sınıflarında eğitim-öğretim, staj kurulları şeklinde düzenlenir. Her sınıftaki staj kurullarının sayıları ve süreleri, eğitim komisyonu önerisiyle Fakülte Kurulunca belirlenir ve Senato onayından sonra uygulanır.

(4) Üçüncü sınıfı başarıyla tamamlayan öğrenci, staj kurullarına başlar. Staj kurullarının tümünü başarıyla tamamlayan öğrenci, ön hekimlik dönemine başlar. Ön hekimlik dönemi dilimlerini, eğitim-öğretim yılı başlangıcında ilan edilmiş program dâhilinde eksiksiz olarak tamamlayan ve dilimlerin tümünden yeterlilik belgesi alan öğrenciler Fakülte Yönetim Kurulu onayı ile mezun olurlar.

Eğitim programları

MADDE 17 – (1) Eğitim programları, Fakülte Kurulu tarafından kabul edilmiş mezuniyet öncesi tıp eğitimi programının amaç, hedef ve ilkeleri doğrultusunda yapılandırılır.

(2) Eğitim-öğretimin ilk üç sınıfında eğitim, esas olarak entegre sistem şeklinde yapılandırılan ders kurulu programları ile yürütülür.

(3) Eğitim-öğretimin dördüncü ve beşinci sınıflarında eğitim, esas olarak entegre sistem şeklinde yapılandırılan staj kurulu programları ile yürütülür.

(4) Ön hekimlik dönemi dilimler şeklinde düzenlenir, beşinci sınıfı başarıyla tamamlayan öğrencinin ön hekimlik dönemine intibakı yapılır.

 

(5) Eğitim programları, ön hekimlik dönemi eğitim programı ve ön hekimlik dilimlerine dönüşümlü olarak devam edecek olan öğrenci grupları, yeni eğitim-öğretim yılı başlamadan önce Dekanlık tarafından öğrenci panoları ve/veya Fakülte internet sayfasında ilan edilir. İlan edilen ders kurulu eğitim programlarına ilgili sınıfta okuyan, ön hekimlik dönemi eğitim programına ve ön hekimlik dönemine kayıt yaptırmaya hak kazanmış olan tüm öğrencilerin katılması zorunludur.

 

Ders kurulu

MADDE 18 – (1) Eğitim-öğretimin ilk üç sınıfının eğitim programları içinde yer alan ders kurulları, programın tematik akışı içinde, sınıfın amaç ve öğrenim hedefleri doğrultusunda belirlenmiş kurul amaç ve hedeflerini gerçekleştirmek üzere bir araya toplanmış kuramsal konu ve uygulamalardan oluşur. 

(2) Eğitim-öğretimin ilk üç sınıfında verilen eğitimlerle öğrencilerin, temel ve klinik tıp konularında öngörülen temel hekimlik bilgi, tutum ve becerilerine ulaşması sağlanır.

(3) Ders kurullarının kuramsal konu ve uygulama içeriği insan doğasına uygun bir tematik akış içinde sunulur. Ders kurullarının konu, bütünlük ve uyumu ile lisans eğitiminin gereklerine uygunluğu eğitim komisyonu önerisiyle Fakülte Kurulu tarafından belirlenir.

(4) Kurulun amaç ve hedefleri ile ilişkili olarak ders kurulları içinde yer alacak anabilim dalları, eğitim komisyonu önerisiyle Fakülte Kurulu tarafından belirlenir.

(5) Her ders kurulu için eğitim komisyonunun önerisiyle Fakülte Kurulu tarafından belirlenen kuramsal konuyu hazırlayıp sunacak ve uygulamaları yürütecek olan öğretim üyeleri, ilgili anabilim dalı başkanlıklarınca kurul yürütme komitesi başkanlığına bildirilir.

(6) Ders kurulu yürütme komitesi, kuramsal konu ve uygulamaların kurul içi yerleşimini ve tarihlerini, tematik akışı bozmayacak ve bir bütünlük oluşturacak şekilde belirler.

(7) Ders kurulunun eğitim-öğretim yılı içindeki programının tamamlanmasının ardından, en geç on beş gün içinde; öğrenci ve öğretim üyesi geri bildirimlerini, başarı analizlerini ve eğitim programını değerlendirmek amacıyla ilgili ders kurul yürütme komitesi; sınıf koordinatörü eşliğinde kurul eğitim programına katkıda bulunan tüm öğretim üyelerinin katılımı ile toplanır. Tamamlanan eğitim-öğretim yılında tespit edilen aksaklıklar ve bu aksaklıkların giderilmesi için yapılan önerilerle birlikte sınıf koordinatörünün görüşlerini de katarak hazırladığı değerlendirme raporunu ve yeni eğitim-öğretim yılında uygulanacak eğitim programı taslağını sınıf koordinatörleri kurulu ve ardından eğitim komisyonunda görüşülmek üzere Dekanlığa sunar.

(8) Tüm ders kurullarına ait rapor ve taslakların yedinci fıkra hükümlerine uygun olarak Dekanlığa ulaşmasından sonra on beş gün içinde eğitim komisyonu toplanır ve tüm ders kurullarının yeni eğitim-öğretim yılında uygulanacak eğitim programı taslaklarına son şeklini vererek Fakülte Kurulunun onayına sunar.

(9) Ders kurulu eğitim programları, eğitim komisyonunun önerileri de dikkate alınarak Fakülte Kurulunca onaylanır ve yeni eğitim-öğretim yılı başlamadan önce Dekanlık tarafından öğrenci panoları ve/veya Fakülte internet sayfasında ilan edilir.

Staj kurulu

MADDE 19 – (1) Eğitim-öğretimin dördüncü ve beşinci sınıflarının eğitim programları içinde yer alan staj kurulları, programın tematik akışı içinde, sınıfın amaç ve öğrenim hedefleri doğrultusunda belirlenmiş kurul amaç ve hedeflerini gerçekleştirmek üzere bir araya toplanmış kuramsal konu ve uygulamalardan oluşur.

(2) Kurulun amaç ve hedefleri ile ilişkili olarak staj kurulları içinde yer alacak anabilim dalları, eğitim komisyonu önerisiyle Fakülte Kurulu tarafından belirlenir.

(3) Her staj kurulu için eğitim komisyonunun önerisiyle Fakülte Kurulu tarafından belirlenen kuramsal konuları hazırlayıp sunacak ve uygulamaları yürütecek olan öğretim üyeleri, ilgili anabilim dalı başkanlıklarınca kurul yürütme komitesi başkanlığına bildirilir.

(4) Staj kurulu yürütme komitesi; kuramsal konu ve uygulamaların kurul içi yerleşimini ve tarihlerini tematik akışı bozmayacak ve bir bütünlük oluşturacak şekilde düzenler. Staj kurulunun her döngüsünün sonunda eğitim programını değerlendirir. Aksaklık tespit etmesi durumunda sınıf koordinatörü eşliğinde ve gerekli gördüğü durumlarda eğitim programına katkıda bulunan öğretim üyeleriyle birlikte olağanüstü toplanır. Aksaklıkların giderilmesi için alınan tedbir ve önerileri Dekanlığa sunar.

(5) Staj kurulunun eğitim-öğretim yılı içindeki son döngüsünün tamamlanmasının ardından en geç on beş gün içinde; öğrenci ve öğretim üyesi geri bildirimlerini, başarı analizlerini ve eğitim programını değerlendirmek amacıyla ilgili staj kurul yürütme komitesi; sınıf koordinatörü eşliğinde kurul eğitim programına katkıda bulunan tüm öğretim üyelerinin katılımı ile toplanır. Tamamlanan eğitim-öğretim yılında tespit edilen aksaklıklar ve bu aksaklıkların giderilmesi için yapılan önerilerle birlikte sınıf koordinatörünün görüşlerini de katarak hazırladığı değerlendirme raporunu ve yeni eğitim-öğretim yılında uygulanacak eğitim programı taslağını sınıf koordinatörleri kurulu ve ardından eğitim komisyonunda görüşülmek üzere Dekanlığa sunar. 

(6) Tüm staj kurullarına ait rapor ve taslakların beşinci fıkra hükümlerine uygun olarak Dekanlığa ulaşmasından sonra on beş gün içinde eğitim komisyonu toplanır ve tüm staj kurullarının yeni eğitim-öğretim yılında uygulanacak eğitim programı taslaklarına son şeklini vererek Fakülte Kurulunun onayına sunar.

(7) Staj kurulu eğitim programları, eğitim komisyonu önerileri de dikkate alınarak Fakülte Kurulunca onaylanır ve yeni eğitim-öğretim yılı başlamadan önce Dekanlık tarafından öğrenci panoları ve/veya Fakülte internet sayfasında ilan edilir.

Seçmeli ders

MADDE 20 – (1) Eğitimin ilk beş sınıfında öğrenciler sınıf geçmek için gerekli olan toplam 60 kredinin, en fazla %75’ini ders/staj kurullarında başarılı olarak, en az %25’ini ise bulunduğu sınıfın eğitim süresi boyunca devam eden seçmeli derslerde başarılı olarak tamamlamak zorundadırlar.

(2) Seçmeli derslerin toplam kredisi; %80’i alan içi, %20’si alan dışı derslerin başarı ile tamamlanmasıyla elde edilir.

(3) Seçmeli dersler, Fakülte öğretim üyelerince alan içi, Üniversite öğretim üyelerince de alan dışı dersler olarak verilen, tanımlanmış bir veya daha fazla tema etrafında bir araya toplanmış kuramsal konu ve/veya uygulamalardan oluşur.

(4) Öğrencilerin alan içi seçmeli derslerde başarılı olabilmeleri için derslere devam etmeleri ve yapılacak değerlendirmede yeterlilik almaları zorunludur. Devamsızlık ve/veya yetersizlik durumunda; öğrenci alan içi seçmeli dersi, Fakülte Yönetim Kurulu tarafından belirlenen koşullarda telafi etmek zorundadır. Telafi edilmemesi durumunda bir üst sınıfa devam edemez.

 

(5) Öğretim üyeleri her eğitim-öğretim yılı için en az bir alan içi seçmeli ders hazırlığı yapmaktan sorumludur. Öğretim üyeleri tarafından yeni eğitim-öğretim yılında uygulanmak üzere hazırlanan alan içi seçmeli ders başvuru teklifleri ile tamamlanan eğitim-öğretim yılına ait alan içi seçmeli ders değerlendirme raporları haziran ayı içinde sınıf koordinatörleri kurulu ve ardından eğitim komisyonunda görüşülür. Yeni eğitim-öğretim yılında ders/staj kurullarında açılması uygun görülen alan içi seçmeli dersler Fakülte Kurulunun onayına sunulur.

 

 

 

(6) Yeni eğitim-öğretim yılında uygulanacak alan içi seçmeli dersler Fakülte Kurulunun onayı sonrası Dekanlık tarafından öğrenci panoları ve/veya Fakülte internet sayfasında ilan edilir.

(7) Alan dışı seçmeli derslerde başarı için öğrencinin eğitim programına devamı yeterli kabul edilir.

Dikey koridor dersleri

MADDE 21 – (1) Dikey koridor derslerinde başarı için öğrencinin eğitim programına devamı yeterli kabul edilir.

 

(2) Dikey koridor dersleri eğitim-öğretim yılı sonunda sınıf koordinatörü ve sorumlu öğretim üyeleri ile birlikte değerlendirilir. Tespit edilen aksaklıklar ve bu aksaklıkların giderilmesi için yapılan önerilerle birlikte hazırlanan değerlendirme raporu sınıf koordinatörü tarafından eğitim komisyonunda görüşülmek üzere Dekanlığa sunulur.

(3) Her yıl Haziran ayı içinde tıp eğitimi anabilim dalı tarafından sınıf amaç ve hedefleri gözetilerek yeni eğitim-öğretim yılında uygulanması için hazırlanan dikey koridor ders program taslakları, tamamlanan eğitim-öğretim yılına ait Dekanlığa sunulan değerlendirme raporları ile birlikte eğitim komisyonunda görüşülür.

(4) Eğitim komisyonunun önerileri doğrultusunda Fakülte Kurulunca onaylanan dikey koridor derslerinin eğitim programı, yeni eğitim-öğretim yılı başlamadan önce Dekanlık tarafından öğrenci panoları ve/veya Fakülte internet sayfasında ilan edilir.

Temel hekimlik uygulamaları eğitimi

MADDE 22 – (1) Temel hekimlik uygulamaları; birinci sınıftan başlayıp ön hekimlik dönemi tamamlanana kadar geçen eğitim süresi boyunca, sınıflar içinde bütünlük oluşturacak ve öğrencilerin klinik becerilerini geliştirecek şekilde eğitim programları içinde yer alır.

 

(2) Bu eğitim, temel hekimlik uygulamaları ilkelerine uygun olarak ve tam öğrenme prensibiyle verilir.

 

(3) Temel hekimlik uygulamaları eğitiminin kapsamı tıp eğitimi anabilim dalının önerisiyle eğitim komisyonu tarafından belirlenir, ders/staj kurulu ve ön hekimlik dilimleri eğitim programlarında uygulamalı dersler olarak düzenlenir.

 

(4) Temel hekimlik uygulamaları eğitiminin verileceği zaman dilimi ve uygulama yerleri, kurul yürütme komiteleri ve ön hekimlik dilimi sorumluları tarafından sınıf amaç ve hedefleri ile bütünlük oluşturacak şekilde eğitim programı içinde düzenlenir.

 

(5) Temel hekimlik uygulamaları eğitimini değerlendirmede yeterlilik aranır.

 

 

Program değerlendirme süreci

MADDE 23 – (1) Program değerlendirme süreci ve çalışma esasları Senato tarafından belirlenir ve Dekanlık tarafından yürütülür.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Eğitim komisyonu

MADDE 24 – (1) Eğitim komisyonu; Fakülte Dekanı başkanlığında eğitimden sorumlu Dekan yardımcısı, baş koordinatör, sınıf koordinatörleri, ders/staj kurul yürütme komitesi başkanları, tıp eğitimi anabilim dalı başkanı, ölçme ve değerlendirme birimi başkanı ve gündem ile ilgili sınıfın öğrenci temsilcisinden oluşur.

(2) Eğitim komisyonu, her eğitim-öğretim yılının sonunda yeni eğitim-öğretim yılında uygulanmak üzere hazırlanan eğitim programı taslaklarını görüşmek amacıyla Haziran ayı içinde toplanır. Değerlendirme ve sonuç raporlarını da dikkate alarak yeni eğitim-öğretim yılında uygulanacak tüm eğitim programı taslaklarına son şeklini verir ve Fakülte Kurulunun onayına sunar.

 

Tıp eğitimi anabilim dalı

MADDE 25 – (1) Tıp eğitimi dalında lisansüstü eğitim almış en az üç öğretim üyesi göreve başlayıncaya kadar tıp eğitimi anabilim dalında görev yapacak öğretim üyeleri, diğer anabilim dallarında görevli öğretim üyeleri arasından gönüllülük esasına uygun olarak Dekanın önerisiyle Rektör tarafından görevlendirilir.

(2) Tıp eğitimi anabilim dalı başkanı ve öğretim üyeleri, üç eğitim-öğretim yılı boyunca görev yapar ve görev süreleri, yeni eğitim-öğretim yılında uygulanacak eğitim faaliyetlerinin Fakülte Kurulunda onaylanmasından sonra sona erer. Görev süresi biten öğretim üyesi yeniden görevlendirilebilir.

(3) Tıp eğitimi anabilim dalı, Fakülte amaç ve hedefleri doğrultusunda program değerlendirme, eğitim programının analizi ve oluşturulmasında aktif, dinamik ve yol gösterici rol üstlenir.

(4) Eğitim bileşenleri ile ilişkili süreçleri değerlendirir ve bu bağlamda Dekanlığa danışmanlık yapar.

(5) Dinamik tıp eğitimi süreci içerisinde eğitim ortamını ve faaliyetlerini izler, gerek eğitim programını geliştirmeye gerekse eğiticilerin eğitim becerilerini geliştirmeye yönelik öneriler, projeler üretir ve değerlendirme raporu halinde Dekanlığa sunar.

Sınıf koordinatörleri kurulu

MADDE 26 – (1) Sınıf koordinatörleri kurulu; Fakülte Dekanının teklifi ile Fakülte Kurulu tarafından görevlendirilen eğitim programı yapılandırmasında deneyimli ve idari görevi olmayan bir baş koordinatör ve yardımcısı, sınıf koordinatörleri, tıp eğitimi anabilim dalı başkanı, ölçme ve değerlendirme birimi başkanından oluşur. Baş koordinatör ve yardımcısı üç eğitim-öğretim yılı boyunca görev yapmak üzere Fakülte Dekanının teklifiyle Fakülte Kurulu tarafından görevlendirilir. Görev süresi biten öğretim üyesi yeniden görevlendirilebilir.

(2) Sınıf koordinatörleri ve yardımcıları, üç eğitim-öğretim yılı boyunca görev yapar, görev süreleri, sorumlu oldukları kurulların/ön hekimlik dilimlerinin yeni eğitim-öğretim yılında uygulanacak eğitim programlarının Fakülte Kurulunda onaylanmasından ve ilgili yılın eğitim programının tamamlanmasından sonra sona erer. Görev süreleri biten öğretim üyeleri yeniden görevlendirilebilir.

(3) İlk beş sınıf koordinatörleri ve yardımcıları, sınıflarında bulunan kurulların, seçmeli ve dikey koridor derslerinin, altıncı sınıf koordinatörü ve yardımcıları da ön hekimlik dilimlerinin Fakültenin ve sınıfların amaç ve öğrenim hedefleri doğrultusunda Fakülte Kurulunca kabul edilmiş eğitim programı yapılandırma ilkelerine göre düzenlenmesinden ve koordinasyonundan sorumludur.

(4) Sınıf koordinatörleri ve yardımcıları sorumlu oldukları sınıflarında yürütülen eğitim faaliyetlerinin sınıfın amaç ve hedefleri doğrultusunda yürütülmesini koordine eder, sınıfında yatay ve dikey entegrasyonu geliştirir, dikey koridor dersleri ve alan içi seçmeli derslerin koordinasyonunu sağlar. Eğitim-öğretim yılının sonunda kurul yürütme komiteleri ve seçmeli ders sorumlu öğretim üyelerinin düzenlemiş oldukları toplantılara eşlik eder, tespit ettiği aksayan noktaları paylaşır ve değerlendirme raporlarının hazırlanmasına katkıda bulunur.

(5) Sınıf koordinatörleri kurulu, eğitim-öğretim yılı sonunda yapılan ders/staj kurulu toplantıları ile seçmeli ve dikey koridor dersleri için yapılan toplantılardan en geç bir hafta sonra tüm eğitim-öğretim yılını görüşmek üzere program değerlendirme faaliyetleri kapsamında toplanır ve bir sonuç raporu ile birlikte önerilerini Dekanlığa sunar.

Ders/staj kurulu yürütme komitesi

MADDE 27 – (1) Ders/staj kurulu yürütme komitesi, kurul eğitim programının yürütülmesinden sorumludur.

(2) Ders/staj kurulu yürütme komitesi, Dekanın teklifi ile Fakülte Kurulu tarafından görevlendirilen bir başkan ve en az iki üyeden oluşur.

(3) Ders/staj kurulu yürütme komitesi başkan ve üyeleri iki eğitim-öğretim yılı boyunca görev yapar, görev süreleri, ilgili kurulun yeni eğitim-öğretim yılı programının Fakülte Kurulunda onaylanmasından ve ilgili yılın eğitim programının tamamlanmasından sonra sona erer. Görev süresi biten öğretim üyesi yeniden görevlendirilebilir.

(4) Yeni eğitim-öğretim yılında ders/staj kurulunda görev alan katılımcı öğretim üyelerinin, eğitim programı içinde yer alan kuramsal ve uygulamalı eğitim konularını sınıf ve kurulun amaç ve öğrenim hedeflerine uygun olarak hazırlamalarını sağlar.

(5) Eğitim-öğretim yılı içinde zorunlu hallerde ders/staj kurulu eğitim programında yapılan değişiklikleri Dekanlığa bildirir ve yapılan değişiklikler Dekanlık tarafından öğrenci panoları ve/veya Fakülte internet sayfasında ilan edilir.

(6) Sınav hazırlığı aşamasında ölçme ve değerlendirmede kullanılacak soruların içerik açısından incelemelerini yapar, sınav sonrası teknik açıdan inceleme yapılması gereken durumlarda ölçme ve değerlendirme birimi ile birlikte çalışır.

 

 

Seçmeli ders sorumlu öğretim üyesi

MADDE 28 – (1) Seçmeli ders sorumlu öğretim üyesi, açtığı alan içi seçmeli ders eğitim programının hazırlanması ve yürütülmesinden sorumludur.

(2) Seçmeli ders sorumlu öğretim üyesi, dersin amaç ve öğrenim hedefleri ile ders programı ve değerlendirme sürecinden oluşan eğitim programı taslağını her yıl mayıs ayı içinde Dekanlığa sunar. Alan içi seçmeli dersin yeni eğitim-öğretim yılında eğitim programına konulup konulmayacağı tıp eğitimi anabilim dalı ve eğitim komisyonunun önerileri gözetilerek Fakülte Kurulunca kararlaştırılır.

(3) Yeni eğitim-öğretim yılında uygulanması planlanan alan içi seçmeli derse katkı sağlayan katılımcı öğretim üyeleri varsa; katılımcı öğretim üyelerinin kuramsal ve varsa uygulamalı eğitim konularını sınıf ve kurulun amaç ve öğrenim hedeflerine uygun olarak hazırlamalarını sağlar.

 

(4) Seçmeli ders sorumlu öğretim üyesi, seçmeli dersin eğitim-öğretim yılı içindeki her döngüsünün sonunda eğitim programını değerlendirir. Aksaklık tespit etmesi durumunda sınıf koordinatörü ile birlikte olağanüstü toplanır. Aksaklıkların giderilmesi için alınan tedbir ve önerileri Dekanlığa sunar.

(5) Alan içi seçmeli derslerin eğitim-öğretim yılı içindeki tüm döngülerinin tamamlanmasının ardından en geç on beş gün içinde; öğrenci geri bildirimlerini, başarı analizlerini ve eğitim programını değerlendirmek amacıyla ilgili seçmeli ders sorumlu öğretim üyesi, sınıf koordinatörü ile toplanır. Tamamlanan eğitim-öğretim yılında tespit edilen aksaklıklar ve bu aksaklıkların giderilmesi için yapılan önerilerle birlikte hazırladıkları değerlendirme raporunu ve yeni eğitim-öğretim yılında uygulanacak eğitim programı taslağını sınıf koordinatörleri kurulu ve ardından eğitim komisyonunda görüşülmek üzere Dekanlığa sunar.

(6) Eğitim-öğretim yılı içinde zorunlu hallerde alan içi seçmeli ders eğitim programında yapılan değişiklikleri sınıf koordinatörü ve Dekanlığa bildirir ve yapılan değişiklikler Dekanlık tarafından öğrenci panoları ve/veya Fakülte internet sayfasında ilan edilir.

 

 

Ön hekimlik dönemi

MADDE 29 – (1) Fakültenin altıncı sınıfında uygulanan eğitimin bütünü ön hekimlik dönemi olarak tanımlanır. Ön hekimlik dönemi içinde öğrencilerin eğitim aldıkları anabilim dalları ise ön hekimlik dilimi olarak tanımlanır ve ön hekimlik dönemi eğitim süresi kesintisiz on iki aydır.

(2) Ön hekimlik dönemi eğitimi; Fakülte Kurulu kararları doğrultusunda uygulanır ve eğitim-öğretim yılı içindeki öğrenci rotasyonları Dekanlık tarafından düzenlenir.

(3) Altıncı sınıf koordinatörü ve yardımcıları, ön hekimlik dilimlerinin koordinasyonundan sorumludur ve üç eğitim-öğretim yılı boyunca görev yapmak üzere Dekanın önerisiyle Fakülte Kurulu tarafından görevlendirilir. Görev süresi sorumlu oldukları ön hekimlik dilimlerinin yeni eğitim-öğretim yılında uygulanacak eğitim programlarının Fakülte Kurulunda onaylanmasından ve ilgili yılın eğitim programının tamamlanmasından sonra sona erer. Görev süresi biten öğretim üyesi yeniden görevlendirilebilir.

(4) Ön hekimlik dilimi sorumlusu, eğitim faaliyetlerinin yürütülmesinden ve öğrenci geribildirimlerinin alınmasından sorumludur ve iki eğitim-öğretim yılı boyunca görev yapmak üzere Dekanın önerisiyle Fakülte Kurulu tarafından seçilir. Görev süresi sorumlu olduğu ön hekimlik diliminin yeni eğitim-öğretim yılında uygulanacak eğitim programının Fakülte Kurulunda onaylanmasından ve ilgili yılın eğitim programının tamamlanmasından sonra sona erer. Görev süresi biten öğretim üyesi yeniden görevlendirilebilir.

(5) Ön hekimlik dilimlerinde yeni eğitim-öğretim yılında uygulanacak eğitim programı taslakları, ön hekimlik dönemine katkı veren anabilim dallarının akademik kurullarında Mayıs ayı içinde görüşülerek belirlenir ve en geç Mayıs ayının son haftasında anabilim dalı ön hekimlik dilimi sorumlusu tarafından altıncı sınıf koordinatörüne sunulur.

(6) Altıncı sınıf koordinatörü, ön hekimlik dilimi sorumluları ile birlikte tamamlanan eğitim-öğretim yılına ait öğrenci geribildirimlerini inceleyerek beraber hazırladıkları değerlendirme raporlarını ve yeni eğitim-öğretim yılında uygulanacak eğitim programı taslaklarını en geç Haziran ayı içinde eğitim komisyonunda görüşülmek üzere Dekanlığa sunar.

(7) Eğitim komisyonu, her yıl en geç Haziran ayının son haftasında toplanarak ön hekimlik dilimlerinde uygulanacak yeni ön hekimlik dönemi eğitim programı taslağına son şeklini verir ve Fakülte Kurulunun onayına sunar.

(8) Yeni eğitim-öğretim yılı içinde uygulanacak olan ön hekimlik dönemi eğitim programı eğitim komisyonu önerileri de dikkate alınarak Fakülte Kurulunca onaylanır ve yeni eğitim-öğretim yılı başlamadan önce Dekanlık tarafından öğrenci panoları ve/veya Fakülte internet sayfasında ilan edilir.

 

Ölçme ve değerlendirme birimi

MADDE 30 – (1) Ölçme ve değerlendirme birimi, Fakülte Dekanının teklifi ile Fakülte Kurulu tarafından görevlendirilen en az biri tıp eğitimi anabilim dalından olmak üzere en az yedi öğretim üyesinden oluşur.

(2) Ölçme ve değerlendirme birimi başkanı, ölçme ve değerlendirme biriminde görevli öğretim üyeleri arasından Fakülte Dekanının teklifi ile Fakülte Kurulu tarafından görevlendirilir.

(3) Ölçme ve değerlendirme biriminde görevli öğretim üyeleri iki eğitim-öğretim yılı boyunca görev yapar, görev süreleri, ikinci yılın sonunda eğitim-öğretim yılının son bütünleme sınavının yapılıp kesin sonuçlarının ilanı ile sona erer. Görev süresi biten öğretim üyesi yeniden görevlendirilebilir.

(4) Ölçme ve değerlendirme biriminin çalışma usul ve esasları Senato tarafından belirlenir ve Dekanlık tarafından yürütülür.

Akademik takvim

MADDE 31 – (1) Fakülte akademik takvimi; her yıl en geç Haziran ayı içinde eğitim komisyonu önerisiyle Fakülte Kurulunca tespit edilir, Senato tarafından onaylanır ve yeni eğitim-öğretim yılı başlamadan önce Dekanlık tarafından öğrenci panoları ve/veya Fakülte internet sayfasında ilan edilir.

 

Devam zorunluluğu

MADDE 32 – (1) Tüm ders ve staj kurullarına devam zorunludur ve buna ilişkin esaslar şunlardır:

a) Ders/staj kurulları eğitim programı içindeki kuramsal derslerin mazeretli olsun ya da olmasın %20’sinden fazlası veya laboratuvar, klinik ve saha çalışmaları gibi uygulamalı derslerin %10’undan fazlasına katılmayan öğrenci ders/staj kuruluna devam etmemiş sayılır ve ilgili ders/staj kurullarının sonunda yapılan sınavlara alınmaz.

 

 

 

 

 

 

 

 

b) Eğitim süresi boyunca devam eden dikey koridor dersleri ve alan içi/dışı seçmeli derslerin devamlılık durumu için (a) bendinde belirtilen hükümlere uyulur.

 

c) Genel zorunlu derslerin devamlılık durumu için ilgili mevzuat hükümlerine uyulur. 

 

ç) Ders/staj kuruluna katkı sağlayan anabilim dallarının, blok şeklinde eğitim programı uygulaması durumunda devamsızlık hesabı yapılırken her bir blok ders/staj eğitim süresi ayrı ayrı değerlendirilir ve (a) bendinde belirtilen hükümlere uyulur.

 

 

(2) Ön hekimlik dilimlerinde belirlenmiş eğitim programı süresinin her iki haftası için bir günden fazla süre ile eğitim programına katılmayan öğrenci devam etmemiş ve ilgili ön hekimlik diliminde başarısız olmuş kabul edilir. Ancak, mazeretleri nedeni ile ön hekimlik dilimi süresinin her bir haftası için en fazla bir güne kadar devamsızlığı olan öğrencilerden mazereti Fakülte Yönetim Kurulunca kabul edilenler, devam edemedikleri uygulamalı eğitim eksikliklerini ön hekimlik dilimi sorumlusunun gösterdiği gün ve saatlerde telafi etmek şartıyla devam koşulunu sağlamış sayılırlar. Mazeretli devamsızlık sınırını aşanlar ile sınırı aşmamakla birlikte mazeret bildirmeyen, mazereti kabul edilmeyen ya da telafi çalışmalarını yapmayan öğrenciler ilgili ön hekimlik dilimini tekrar ederler.

 

 

 

 

 

 

 

Mazeretler

MADDE 33 – (1) Öğrencilerin her türlü mazereti Fakülte Yönetim Kurulu tarafından değerlendirilir. Mazereti Fakülte Yönetim Kurulunca kabul edilen öğrenciler, mazeretleri süresince derslere devam edemez ve sınavlara giremezler, yasal devamsızlık süresini aşmayan öğrencilerin telafi şartları Fakülte Yönetim Kurulunca belirlenir. Geçerli mazeretlere ilişkin esaslar aşağıdaki şekildedir:

 

a) Sağlık raporu ile belgelenen sağlıkla ilgili mazeret; öğrencinin Fakülte hastanesinden alacağı sağlık raporu, bu mümkün olmadığı takdirde yataklı tedavi kurumundan alınacak rapor ile belgelendirilmesi gerekir. Sağlık raporları rapor alındığı tarihten itibaren beş iş günü içinde dilekçe eşliğinde Fakülteye teslim edilir. Sağlık raporu kabul edilen öğrenci, raporlu olduğu sürece derslere devam edemez ve sınava katılamaz. Derse devam veya sınava katılması halinde sonuçları geçersiz sayılır.

 

 

b) Öğrencilerin anne, baba, kardeş, eş veya çocuğunun ölümü ya da bunlardan birinin ağır hastalığı halinde bakacak başka bir kimsenin bulunmaması veya kaza, doğal afet, ailevi ve ekonomik nedenlerden mazeretli sayılabilmesi için mazeretlerini belgelendirmeleri gerekir.

 

c) Rektör onayı ile Türkiye’yi veya Üniversiteyi ulusal ve/veya uluslararası folklorik, sportif, kültürel, sanatsal ve bilimsel alanlarda temsil eden karşılaşmalarda ve yarışmaların hazırlık kamplarında yer alan öğrencilerin, bu karşılaşmalara katılmak zorunda olmaları nedeniyle öğrenime devam edemedikleri süreler, devam süresinin hesabında dikkate alınmaz.

(2) Öğrenciler birinci fıkrada belirtilen süreler içinde giremedikleri sınavlara yeni eğitim-öğretim yılı başlamadan Fakülte Yönetim Kurulu tarafından belirlenen tarihlerde girerler. Ancak ders/staj kurullarında veya seçmeli ders kurullarında kuramsal ders veya uygulama çalışmalarının yarısından fazlasına katılmayan öğrenciler her koşulda devamsız sayılırlar.

 

 

 

 

 

 

 

 

(3) Mazeretlerle ilgili her türlü başvuru, mazeretin bitim tarihinden itibaren en geç beş iş günü içinde Dekanlığa yazılı olarak yapılır. Daha sonra yapılan başvurular işleme konulmaz.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kayıt dondurma

MADDE 34 – (1) Uzun süreli hastalıklar, doğal afetler, tutukluluk, mahkûmiyet, askerlik, ekonomik nedenler, Üniversite dışı burs, staj ve araştırma imkânlarının doğması gibi haklı ve geçerli bir mazeretinin olması ve bunun Fakülte Yönetim Kurulu tarafından kabul edilmesi halinde öğrencinin kaydı bir defada en çok bir eğitim-öğretim yılı için dondurulabilir. Bu şekilde kaydı dondurulan öğrenci derslere devam edemez ve sınavlara giremez. Kayıt dondurma süresi, azami eğitim süresine ilave edilir.

 

 

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

Sınavlar, Başarı Durumları ve Mezuniyete İlişkin Esaslar

Sınav türleri

MADDE 35 – (1) Öğrencilerin başarı durumunu belirlemek amacı ile aşağıdaki değerlendirmeler ve sınavlar yapılır:

a) Ara sınav ve formatif değerlendirme,

b) Ders kurul sonu sınavları,

c) Temel hekimlik uygulamaları yeterlilik sınavı,

ç) Sınıf geçme sınavları,

d) Staj kurulu bitirme sınavları,

e) Alan içi seçmeli ders yeterlilik değerlendirmesi,

f) Sınıf geçme bütünleme sınavları,

g) Staj kurulu bütünleme sınavları.

 

 

 

 

 

 

 

Ara sınavlar ve formatif değerlendirmeler

MADDE 36 – (1) Ara sınav kuramsal bilgiyi ölçmek amacıyla yapılır ve ara sınavın uygulandığı tarihe kadar işlenmiş olan kuramsal konuları değerlendirmede kullanılır.

(2) Eğitim süresi; beş hafta ve daha kısa olan ders kurullarında ara sınav yapılmaz, altı hafta ve üzerinde olan ders kurullarında ise kurul süresince en az bir ara sınav yapılır.

(3) Ara sınavlara mazeretsiz olarak katılmayan öğrenciler ara sınavdan sıfır (0) not alırlar.

(4) Ara sınav/sınavlardan alınan not/notların eşit ağırlıklı aritmetik ortalaması ders kurulu kuramsal notuna %30 oranında katkıda bulunur.

(5) Formatif değerlendirme; ders/staj kurulları süresince öğrencilerde varsa öğrenme eksikliğini ve/veya kavram yanılgılarını belirlemek, öğrencinin gelişimine destek olmak, öğrencilerin düzenli çalışmasını ve öğrendikleri bilginin kalıcı olmasını sağlamak, öğrenim ve öğretimin verimliliğini artırarak öğrencinin eğitim sonucuna yönelik başarısını geliştirmek amacıyla yapılır.

(6) Formatif değerlendirme ders/staj kurullarında katılımcı öğretim üyeleri tarafından eğitim-öğretim yılı sürecinde kendilerinin belirledikleri tarihlerde ve sürelerde yapılır. Sonuçlar öğrencilerle paylaşılır ve kurul yürütme komitesine bildirilir.

(7) Değerlendirmede, mini sınavlar, konunun bitiminde veya dersin sonunda uygulanan kısa soru cevap şeklinde yapılan yeterlilik sınavları veya sözlü değerlendirme sınavları, ev ödevleri ile laboratuvar ortamlarında yapılan pratik değerlendirme sınavları gibi sınav yöntemleri kullanılabilir.

Ders kurul sonu sınavları

MADDE 37 – (1) Ders kurulu sonu sınavları kuramsal ve uygulama sınavlarından oluşur.

(2) Ders kurulu kuramsal notu; ara sınav/sınavlarından alınan not/notların aritmetik ortalamasının %30’u ile kurulun sonunda yapılan kuramsal değerlendirme sınav notunun %70’i toplanarak hesaplanır.

(3) Ders kurul sonu başarı notu; ders kurulu kuramsal notunun %70’i ile kurulun sonunda yapılan uygulama sınav notunun %30’u toplanarak hesaplanır.

(4) Ders kurulu uygulama sınav notu tam notun en az %50’si olmak zorundadır. Uygulama sınavına katılmayan veya tam puanın %50’sinin altında not alan öğrencinin uygulama sınav notunun ders kurul sonu başarı notuna %30’luk katkısı değerlendirmeye alınmaz. 

(5) Devamsızlık nedeniyle ders kurul sonu sınavına giremeyen öğrencinin kurul sonu başarı notu sıfır (0) olarak kabul edilir.

 

Temel hekimlik uygulamaları yeterlilik sınavı

MADDE 38 – (1) Öğrencilerin staj kurulları öncesi temel hekimlik uygulama eğitimlerinin yeterli olup olmadığının değerlendirilmesi amacıyla uygulanır.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(2) Yapılandırılmış temel hekimlik uygulaması sınavında başarı için tam yeterlilik aranır.

(3) Sınav üçüncü sınıfın sonunda, son ders kurulu süresi içinde en az iki öğretim üyesi tarafından yapılır.

(4) Sınav tarihi üçüncü sınıfın son ders kurulu başlamadan önce Dekanlık tarafından ilan edilir.

(5) Sınavda yeterlilik alamayıp başarılı olamayan öğrenciler için sınıf geçme sınavı öncesi ek yeterlilik sınavı yapılır.

(6) Sınavda başarısızlık durumunda sınıf geçme sınavına giremez, bir üst sınıfa devam edemez ve üçüncü sınıfı tekrar eder.

 

 

Sınıf geçme sınavları

MADDE 39 – (1) Eğitim-öğretimin ilk üç sınıfında sınıf geçme sınavları yapılır. Sınıf geçme sınavında başarılı olamayan öğrenci bir üst sınıfa devam edemez.

(2) Öğrencinin; sınıf geçme sınavına girebilmesi için eğitim-öğretim yılı boyunca sınıf içi tüm ders kurullarının kurul sonu başarı notlarının ağırlıklı aritmetik ortalaması tam notun en az %50’si olmak zorundadır. Tam notun %50’sinin altında kalması durumunda öğrenci, eğitim-öğretim yılı sonunda yapılan sınıf geçme sınavına giremez ve sınıfı tekrar eder.

(3) Sınıf geçme sınavı, kuramsal değerlendirme sınavı olarak yapılır.

(4) Sınıf geçme sınav notu; tam notun en az %50’si olmak zorundadır.

(5) Sınıf geçme başarı notu; sınıf geçme sınav notunun %40’ı ile sınıf içi tüm ders kurullarının kurul sonu başarı notlarının ağırlıklı aritmetik ortalamasının %60’ı toplanarak hesaplanır ve bu not tam notun en az %60’ı olmak zorundadır.

(6) Sınıf geçme başarı notu; tam notun %60’ının altında olması durumunda öğrenci sınıf geçme bütünleme sınavına girer.

(7) Sınıf geçme sınavında başarısız olan öğrenciler ile sınıf geçme sınavına mazeretli veya mazeretsiz katılmayan öğrenciler bütünleme sınavına girerler.

(8) Ders kurul sonu başarı notlarının ağırlıklı aritmetik ortalaması tam notun en az %85 ve üzerinde olması durumunda, yazılı talebi üzerine öğrenci sınıf geçme sınavına alınmaz. Bu durumdaki öğrencilerin sınıf geçme başarı notu, ders kurul sonu başarı notlarının ağırlıklı aritmetik ortalaması olarak kabul edilir. Üçüncü sınıf için ek olarak temel hekimlik uygulamaları sınavında başarılı olma şartı aranır.

Staj kurulu bitirme sınavları

MADDE 40 – (1) Staj kurulu bitirme sınavları kuramsal ve uygulama sınavlarından oluşur.

(2) Uygulama sınavına katılmayan ya da sınav notu tam notun %50’sinin altında kalan öğrenci staj kurulu kuramsal değerlendirme sınavına giremez, ancak staj kurulu bütünleme sınavına girer.

(3) Staj kurulu bitirme başarı notu; kurulun sonunda yapılan kuramsal değerlendirme sınav notunun %70’i ile uygulama sınav notunun %30’u toplanarak hesaplanır.

(4) Staj kurulu kuramsal ve uygulama sınav notları tam notun en az %50’si, staj kurulu bitirme başarı notu ise tam notun en az %60’ı olmak zorundadır.

Alan içi seçmeli ders yeterlilik değerlendirmesi

MADDE 41 – (1) Ders/staj kurulları içinde eğitim süresi boyunca devam eden alan içi seçmeli derslerin bitiminde yeterlilik değerlendirmesi yapılır. Yeterlilik alan öğrenci başarılı kabul edilir.

(2) Yeterlilik değerlendirmesi; alan içi seçmeli ders sorumlu öğretim üyesi tarafından Fakülte Kurulunun belirlediği değerlendirme yöntemleri ile yapılır.

(3) Öğrencinin yeterlilik alabilmesi için alan içi seçmeli derse devam etmesi ön koşuldur.

(4) Devamsızlık veya yetersizlik durumunda; öğrenci alan içi seçmeli dersi, Fakülte Yönetim Kurulu tarafından belirlenen koşullarda telafi etmek zorundadır. Telafi edilmemesi durumunda bir üst sınıfa devam edemez.

Sınıf geçme bütünleme sınavı

MADDE 42 – (1) Sınıf geçme sınavlarına mazeretli veya mazeretsiz katılmayan öğrenciler sınıf geçme bütünleme sınavına girerler.

(2) Sınıf geçme sınav notu, tam notun %50’sinin altında olması ya da sınıf geçme başarı notu tam notun %60’ının altında olması durumunda öğrenci sınıf geçme bütünleme sınavına girer.

Staj kurulu bütünleme sınavları

MADDE 43 – (1) Staj kurulu kuramsal ve/veya uygulama sınavlarına mazeretli veya mazeretsiz katılmayan öğrenciler staj kurulu bütünleme sınavına girerler.

(2) Staj kurulu kuramsal ve uygulama sınavlarından tam notun %50’sini alamayan öğrenciler ve staj kurulu bitirme başarı notu %60’ın altında olan öğrenciler staj kurulu bütünleme sınavına girerler.

Sınavların değerlendirilmesi ve not hesabı

MADDE 44 – (1) Sınavlarda tam not, 100 üzerinden değerlendirilir. Hesaplama sonucunda, ondalık noktadan sonra gelen ilk sayı beşten küçük ise bir alt tam sayıya, beş veya beşten büyükse bir üst tam sayıya yükseltilerek kesinleştirilir. Sınav sonuçlarının rakamsal değerlerinin harf notu ve katsayıları ilgili mevzuat hükümlerine göre yapılır.

Ders kurul sonu başarı notu

MADDE 45 – (1) Ders kurulu kuramsal notu; ara sınav/sınavlarından alınan not/notların aritmetik ortalamasının %30’u ile kurulun sonunda yapılan kuramsal değerlendirme sınav notunun %70’i toplanarak hesaplanır.

(2) Ders kurul sonu başarı notu; ders kurulu kuramsal notunun %70’i ile kurulun sonunda yapılan uygulama sınav notunun %30’u toplanarak hesaplanır.

(3) Ders kurulu uygulama sınav notu tam notun en az %50’si olmak zorundadır. Uygulama sınavına katılmayan veya tam puanın %50’sinin altında not alan öğrencinin uygulama sınav notunun ders kurul sonu başarı notuna %30’luk katkısı değerlendirmeye alınmaz.

 

 

Staj kurulu bitirme başarı notu

MADDE 46 – (1) Staj kurulu bitirme başarı notu; kurulun sonunda yapılan kuramsal değerlendirme sınav notunun %70’i ile uygulama sınav notunun %30’u toplanarak hesaplanır.

(2) Staj kurulu kuramsal ve uygulama sınav notları tam notun en az %50’si, staj kurulu bitirme başarı notu ise tam notun en az %60’ı olmak zorundadır.

Sınıf geçme başarı notu

MADDE 47 – (1) Sınıf geçme başarı notu; aşağıda belirtilen şekilde hesaplanır:

a) Eğitim-öğretimin ilk üç sınıfında sınıf içi ders kurullarının kurul sonu başarı notlarının ağırlıklı aritmetik ortalamasının %60’ı ile sınıf geçme sınav notunun %40’ı toplanarak hesaplanır ve tam notun en az %60’ı olmak zorundadır.

b) Eğitim-öğretimin dördüncü ve beşinci sınıflarında staj kurulu bitirme başarı notlarının eşit ağırlıklı aritmetik ortalamasından oluşur.

(2) Genel zorunlu dersler, dikey koridor dersleri ve alan içi/dışı seçmeli dersler sınıf geçme başarı notu hesaplamasında dikkate alınmaz.

Sınavlarla ilgili genel hükümler

MADDE 48 – (1) Sınav tarihleri, ders/staj kurulu yürütme komitesi tarafından belirlenir ve Dekanlık tarafından öğrenci panoları ve/veya Fakülte internet sayfasında ilan edilir.

(2) Sınav günleri i