Senato Kararı

Toplantı Tarihi : 29 Haziran 2010 Salı

Toplantı Sayısı : 11

Karar No : 4


Üniversitemiz Eğitim Fakültesi Özel Eğitim Bölümü Zihin Engelliler Öğretmenliği Lisans Programına seçmeli derslerin eklenmesine ilişkin, Eğitim Öğretim Komisyonu?nca hazırlanan 28.06.2010 tarihli rapor görüşüldü

Eğitim Fakültesi Özel Eğitim Bölümü zihin Engelliler Öğretmenliği Lisans Programına aşağıdaki seçmeli derslerin eklenmesinin uygun olduğuna mevcudun oybirliği ile karar verildi.

 

ÖZEL EĞİTİMİ BÖLÜMÜ

 

Zihin Engelliler Öğretmenliği Lisans Programı Seçmeli (Alan)Dersler Havuzu

 

(A) SEÇMELİ I DERS HAVUZU

 

Dersin Adı

Yarıyıl

T

U

K

(A) Seçmeli I

1- Çocuk Ruh Sağlığı

III

3

0

3

 

1-     ÇOCUK RUH SAĞLIĞI:

Dersin Gerekçesi: Çocukların ruh sağlığını etkileyen faktörleri hakkında öğretmen adaylarını bilgilendirmek.

Dersin İçeriği: Ruh sağlığının tanımı, önemi, ruh sağlığının tarihsel gelişimi, ruh sağlığı ile ilgili kuramlar, ruh sağlığı yerinde olan ve olmayan bireylerin özellikleri, çocuklarda görülen davranış ve uyum problemlerinin [kekemelik, konuşamamak (mutizm), alt ıslatma (enürezis), dışkı kaçırma (enkoprezis), parmak emme, tırnak yeme, saldırganlık, kıskançlık, tikler, inatçılık, uyku bozuklukları, beslenme alışkanlığı bozukluğu, korku, dikkat eksikliği ve hiperaktivite, okul korkusu, hırsızlık, yalan söyleme] tanısı ve tedavisi, aile içindeki özel durumların (boşanma, üvey anne-baba, ebeveynin ölümü vb.) çocuğun ruh sağlığına etkileri.

 

 

 

(A) SEÇMELİ II DERS HAVUZU

                         Dersin Adı

Yarıyıl

T

U

K

 

(A) Seçmeli II

1- Eğitimde Mekân ve Çevre Düzeni

 

IV

 

3

 

0

 

3

2- Zihin Engellilerin Eğitiminde Destekleyici Teknolojilerin Kullanımı

 

1- Eğitimde MEKÂN ve Çevre Düzeni

Dersin Gerekçesi: Özel Eğitimde dış ve iç mekânlardaki düzenleme modelleri hakkında öğretmen adaylarının bilgilendirilmesi.

Dersin İçeriği: Özel eğitimde okul düzeni, sınıf düzeni, iç ve dış mekânlarda kullanılan materyal özelliklerini kapsayacaktır.

2- Zihin Engellilerin Eğitiminde Destekleyici Teknolojilerin Kullanımı

Dersin Gerekçesi: Öğretmen adaylarının çocukların gelişimlerini desteklemek için destekleyici teknolojiler hakkında bilgilendirilmesi.

Dersin İçeriği: Bu dersin içeriğinde farklı gelişen çocukların eğitimlerinde destekleyici teknolojilerin (Assistive technology) kullanımı açıklanacaktır.

(A)SEÇMELİ III DERS HAVUZU

Dersin Adı

Yarıyıl

T

U

K

 

(A) Seçmeli III

1- Gelişim Nörolojisi

 

V

 

3

 

0

 

3

2- Eğitsel Tanı ve Değerlendirme Yöntemleri

 

1- Gelişİm Norolojisi

Dersin Gerekçesi: Erken dönemde risk grubu çocukların tespiti ve yönlendirilmesinde önemli rolü olan Zihin Engelliler Eğitimi öğretmenlerinin bu konuda desteklenmesi

 

Dersin İçeriği: Bu derste prenatal gelişim dönemleri, fetal gelişimi etkileyen faktörler, 0-3 yaş dönemindeki bebeklerin bebekte uyarım, öz bakım, motor, sosyal, bilişsel, algı ve dil alanlarındaki gelişim özellikleri ve ilgili değerlendirme teknikleri, evde ve kurumda eğitimleri konuları işlenecektir.

 

2- Eğitsel Tanı ve Değerlendirme Yöntemleri

Dersin Gerekçesi: Eğitsel tanı ve değerlendirme konusunda okul öncesi eğitim öğretmenliği öğretmen adaylarının bilgilendirilmesi.

Dersin İçeriği: Bu derste, normal gelişim gösteren ve engelli çocukların gelişimsel özellikleri değerlendirme yöntemlerini çeşitlendirmek, eğitimsel temel gereksinimlerinin ortaya çıkarılmasına yönelik analitik ve yoruma dayanan bir bakış kazandırılması amaçlanmaktadır.

 

(A) SEÇMELİ IV DERS HAVUZU

Dersin Adı

Yarıyıl

T

U

K

 

 

(A) Seçmeli IV

1- Erken çocukluk döneminde duyuların gelişimi

 

 

VI

 

 

3

 

 

0

 

 

3

2- Çocuk ve Hastane

3- Mesleki Rehabilitasyon

 

1- Erken çocukluk döneminde duyuların gelişimi

Dersin Gerekçesi: Erken çocukluk döneminde duyuların gelişimi konusunda öğretmen adaylarının bilgilendirilmesi.

Dersin İçeriği: 0-8 yaş döneminde çocuklarda duyusal gelişim açıklanacaktır. Duyusal gelişimin desteklenmesinde anne ve öğretmen rolünün önemi vurgulanacaktır. Ayrıca çocuklarda duyusal problemlere yol açan faktörler açıklanacaktır.

2- Çocuk ve Hastane

Dersin Gerekçesi: Hasta çocuk ve ailesine yaklaşım konusunda öğretmen adaylarının desteklenmesi.

Dersin İçeriği: Hastanede yatan çocukların ruhsal durumları, çocuk, aile, personel etkileşimi, hastanede oyun ve oyun odaları, hastane okulları, çocuk ve aileleri hastaneye hazırlayıcı eğitim.

3- MESLEKİ REHABİLİTASYON

Dersin Gerekçesi: Öğretmen adaylarının yetişkin engellilerin eğitimleri konusunda bilgi edinmeleri.

Dersin İçeriği: Yetişkin engelli bireylerin eğitimleri, mesleki rehabilitasyonları konusunda program, yönlendirme ve yerleştirme konularını içerecektir.

(A) SEÇMELİ V DERS HAVUZU

Dersin Adı

Yarıyıl

T

U

K

 

(A) Seçmeli V

1- Disiplinler arası çalışmalar ve özel eğitim

 

VI

 

3

 

0

 

3

2- Birden çok engeli olan çocuklar

 

1- DİSİPLİNLER ARASI ÇALIŞMALAR VE ÖZEL EĞİTİM

Dersin Gerekçesi: Öğretmen adaylarının özel eğitimde ekip çalışması ve dünyada uygulanan farklı modeller hakkında bilgilendirilmesi.

Dersin İçeriği: Ekip çalışmasının önemi, özel eğitimde dünyada ve Türkiye?de uygulanan farklı yaklaşımlar, Disiplinler arası çalışmanın özel eğitimdeki yeri.

2- BİRDEN ÇOK ENGELİ OLAN ÇOCUKLAR

Dersin Gerekçesi: Öğretmen adaylarının birden fazla engeli olan çocukların desteklenmesi konusunda bilgilendirilmesi.

Dersin İçeriği: Özel eğitimde engelli çocuklar grubu içinde birden fazla engeli olan çocuklarda sık olarak rastlanmaktadır. Bu çocukların eğitimlerinde kullanılan yaklaşımlar bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.

Zihin Engelliler Eğitimi Lisans Seçmeli (Genel Kültür) Dersler Havuzu

(GK) SEÇMELİ I DERS HAVUZU

   Dersin Adı

Yarıyıl

T

U

K

(GK) Seçmeli I

1- Cinsel Eğitim

III

2

0

2

1- Cinsel Eğitim

Dersin Gerekçesi: Öğretmen adaylarının çocukların cinsel gelişimleri hakkında bilgi sahibi olması.

Dersin İçeriği: Zihinsel engelli çocukların cinsel gelişimi ve ailenin ve çocuğun cinsel eğitim konusunda öğretmenin rolü dersin kapsamında yer alacaktır.

 (GK) SEÇMELİ II DERS HAVUZU

   Dersin Adı

Yarıyıl

T

U

K

 

 (GK) Seçmeli II

1- Sosyal Antropoloji

 

VI

 

Kararı Yazdır