Eğitim Fakültesi Özel Eğitim Bölümü zihin
Engelliler Öğretmenliği Lisans Programına aşağıdaki seçmeli derslerin
eklenmesinin uygun olduğuna mevcudun oybirliği ile karar verildi.
ÖZEL
EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
Zihin
Engelliler Öğretmenliği Lisans Programı Seçmeli (Alan)Dersler Havuzu
(A) SEÇMELİ I DERS HAVUZU
|
Dersin Adı |
Yarıyıl |
T |
U |
K |
(A) Seçmeli
I |
1- Çocuk Ruh Sağlığı |
III |
3 |
0 |
3 |
1-
ÇOCUK RUH
SAĞLIĞI:
Dersin Gerekçesi: Çocukların ruh sağlığını etkileyen faktörleri hakkında öğretmen adaylarını bilgilendirmek.
Dersin İçeriği: Ruh sağlığının tanımı, önemi, ruh sağlığının tarihsel gelişimi, ruh sağlığı ile ilgili kuramlar, ruh sağlığı yerinde olan ve olmayan bireylerin özellikleri, çocuklarda görülen davranış ve uyum problemlerinin [kekemelik, konuşamamak (mutizm), alt ıslatma (enürezis), dışkı kaçırma (enkoprezis), parmak emme, tırnak yeme, saldırganlık, kıskançlık, tikler, inatçılık, uyku bozuklukları, beslenme alışkanlığı bozukluğu, korku, dikkat eksikliği ve hiperaktivite, okul korkusu, hırsızlık, yalan söyleme] tanısı ve tedavisi, aile içindeki özel durumların (boşanma, üvey anne-baba, ebeveynin ölümü vb.) çocuğun ruh sağlığına etkileri.
(A) SEÇMELİ II DERS HAVUZU
Dersin Adı |
Yarıyıl |
T |
U |
K |
|
(A) Seçmeli
II |
1-
Eğitimde Mekân ve Çevre Düzeni |
IV |
3 |
0 |
3 |
2- Zihin Engellilerin Eğitiminde Destekleyici Teknolojilerin Kullanımı |
1-
Eğitimde MEKÂN ve Çevre Düzeni
Dersin Gerekçesi: Özel
Eğitimde dış ve iç mekânlardaki düzenleme modelleri hakkında öğretmen
adaylarının bilgilendirilmesi.
Dersin İçeriği: Özel eğitimde okul düzeni,
sınıf düzeni, iç ve dış mekânlarda kullanılan materyal özelliklerini
kapsayacaktır.
2-
Zihin Engellilerin Eğitiminde Destekleyici Teknolojilerin Kullanımı
Dersin Gerekçesi: Öğretmen adaylarının çocukların gelişimlerini desteklemek için
destekleyici teknolojiler hakkında bilgilendirilmesi.
Dersin İçeriği: Bu dersin içeriğinde farklı gelişen
çocukların eğitimlerinde destekleyici teknolojilerin (Assistive technology)
kullanımı açıklanacaktır.
(A)SEÇMELİ
III DERS HAVUZU
Dersin
Adı |
Yarıyıl |
T |
U |
K |
|
(A) Seçmeli
III |
1- Gelişim Nörolojisi |
V |
3 |
0 |
3 |
2- Eğitsel Tanı ve
Değerlendirme Yöntemleri |
1- Gelişİm Norolojisi
Dersin Gerekçesi: Erken dönemde risk grubu çocukların tespiti ve yönlendirilmesinde önemli rolü olan Zihin Engelliler Eğitimi öğretmenlerinin bu konuda desteklenmesi
Dersin İçeriği: Bu derste prenatal gelişim dönemleri, fetal gelişimi etkileyen faktörler, 0-3 yaş dönemindeki bebeklerin bebekte uyarım, öz bakım, motor, sosyal, bilişsel, algı ve dil alanlarındaki gelişim özellikleri ve ilgili değerlendirme teknikleri, evde ve kurumda eğitimleri konuları işlenecektir.
2- Eğitsel Tanı ve Değerlendirme Yöntemleri
Dersin Gerekçesi: Eğitsel tanı ve değerlendirme konusunda okul
öncesi eğitim öğretmenliği öğretmen adaylarının bilgilendirilmesi.
Dersin İçeriği: Bu derste, normal gelişim gösteren ve engelli çocukların gelişimsel özellikleri değerlendirme yöntemlerini çeşitlendirmek, eğitimsel temel gereksinimlerinin ortaya çıkarılmasına yönelik analitik ve yoruma dayanan bir bakış kazandırılması amaçlanmaktadır.
(A) SEÇMELİ IV DERS HAVUZU
Dersin
Adı |
Yarıyıl |
T |
U |
K |
|
(A) Seçmeli
IV |
1-
Erken çocukluk döneminde duyuların gelişimi |
VI |
3 |
0 |
3 |
2- Çocuk ve Hastane |
|||||
3- Mesleki Rehabilitasyon |
1-
Erken çocukluk döneminde duyuların gelişimi
Dersin Gerekçesi: Erken çocukluk döneminde duyuların
gelişimi konusunda öğretmen adaylarının bilgilendirilmesi.
Dersin İçeriği: 0-8 yaş döneminde çocuklarda
duyusal gelişim açıklanacaktır. Duyusal gelişimin desteklenmesinde anne ve
öğretmen rolünün önemi vurgulanacaktır. Ayrıca çocuklarda duyusal problemlere
yol açan faktörler açıklanacaktır.
2- Çocuk ve Hastane
Dersin Gerekçesi: Hasta çocuk
ve ailesine yaklaşım konusunda öğretmen adaylarının desteklenmesi.
Dersin İçeriği: Hastanede yatan çocukların ruhsal durumları, çocuk, aile, personel etkileşimi, hastanede oyun ve oyun odaları, hastane okulları, çocuk ve aileleri hastaneye hazırlayıcı eğitim.
3- MESLEKİ REHABİLİTASYON
Dersin Gerekçesi: Öğretmen adaylarının yetişkin engellilerin eğitimleri konusunda bilgi edinmeleri.
Dersin İçeriği: Yetişkin engelli bireylerin eğitimleri, mesleki rehabilitasyonları konusunda program, yönlendirme ve yerleştirme konularını içerecektir.
(A)
SEÇMELİ V DERS HAVUZU
Dersin
Adı |
Yarıyıl |
T |
U |
K |
|
(A) Seçmeli
V |
1-
Disiplinler arası çalışmalar ve özel eğitim |
VI |
3 |
0 |
3 |
2- Birden çok engeli olan
çocuklar |
1- DİSİPLİNLER ARASI ÇALIŞMALAR VE ÖZEL
EĞİTİM
Dersin Gerekçesi: Öğretmen adaylarının özel eğitimde ekip çalışması ve dünyada uygulanan farklı modeller hakkında bilgilendirilmesi.
Dersin İçeriği: Ekip çalışmasının önemi, özel eğitimde dünyada ve Türkiye?de uygulanan farklı yaklaşımlar, Disiplinler arası çalışmanın özel eğitimdeki yeri.
2- BİRDEN ÇOK ENGELİ OLAN ÇOCUKLAR
Dersin Gerekçesi: Öğretmen adaylarının birden fazla engeli olan çocukların desteklenmesi konusunda bilgilendirilmesi.
Dersin İçeriği: Özel eğitimde
engelli çocuklar grubu içinde birden fazla engeli olan çocuklarda sık olarak
rastlanmaktadır. Bu çocukların eğitimlerinde kullanılan yaklaşımlar bu dersin
içeriğini oluşturmaktadır.
Zihin Engelliler Eğitimi Lisans Seçmeli (Genel Kültür)
Dersler Havuzu
(GK) SEÇMELİ I DERS HAVUZU
Dersin Adı |
Yarıyıl |
T |
U |
K |
|
(GK)
Seçmeli I |
1- Cinsel Eğitim |
III |
2 |
0 |
2 |
1-
Cinsel Eğitim
Dersin Gerekçesi: Öğretmen adaylarının
çocukların cinsel gelişimleri hakkında bilgi sahibi olması.
Dersin İçeriği: Zihinsel engelli çocukların
cinsel gelişimi ve ailenin ve çocuğun cinsel eğitim konusunda öğretmenin rolü
dersin kapsamında yer alacaktır.
(GK)
SEÇMELİ II DERS HAVUZU
Dersin Adı |
Yarıyıl |
T |
U |
K |
|
(GK) Seçmeli II |
1- Sosyal Antropoloji |
VI |
Kararı Yazdır |