Senato Kararı

Toplantı Tarihi : 21 Haziran 2012 Perşembe

Toplantı Sayısı : 8

Karar No : 9


            Üniversitemiz Fen Fakültesi Kimya Bölümü Seçmeli Dersler Havuzuna, 2012-2013 Eğitim-Öğretim Yılından itibaren okutulmak üzere ?Organik Kimyada Sentez Tasarımı? dersinin eklenmesine ilişkin Eğitim-Öğretim Komisyonunca hazırlanan 25 Mayıs 2012 tarihli rapor görüşüldü:

            Fen Fakültesi Kimya Bölümü Seçmeli Dersler Havuzuna, 2012-2013 Eğitim-Öğretim Yılından itibaren okutulmak üzere ?Organik Kimyada Sentez Tasarımı? dersinin eklenmesinin aşağıdaki şekliyle uygun olduğuna mevcudun oy birliği ile karar verildi.

 

 

TRAKYA ÜNİVERSİTESİ

FEN  FAKÜLTESİ

DERS TANITIM FORMU

 

Fizik 1

Dersin Adı

Kodu

Yarıyılı

ECTS Kredisi

Kredisi

Teorik

2

Uygulama

-

Organik Kimyada Sentez Tasarımı

KiM-

Güz

3

2

Laboratuvar (Saat/Hafta)

-

Dersin Dili

Türkçe

Dersin Türü

Teorik

Ders Verme Aracı

Tebeşir-Tahta ve projeksiyon cihazı

Dersin Koordinatörü

 

Dersin İçeriği

Parçalanma tekniğine giriş, Tek grup parçalanmaları, İki grup parçalanmaları, Mantıksız iki grup parçalanmaları, Genel problemler, Perisiklik reaksiyonlar, Hetero atom ve heterosiklik bileşikler, Strateji, strateji ile ilgili problemler.

Dersin Amaçları

Organik bileşiklerin nasıl sentez edilebileceği hakkında teknikleri kavratmak ve parçalanma tekniği ile hedef molekülün daha basit temel parçalardan nasıl sentezlenebileceğini teorik olarak planlayabilme becerisi kazandırmak .

Dersin Çıktıları
(Bölüm Çıktıları esas alınarak öğrenciye dersin kazandıracağı  bilgi ve beceriler)

Organik bileşiklerin teorik olarak nasıl sentez edilebileceği hususunda parçalanma tekniğini kullanarak sentezin planlanması becerisini kazandırmak.

Dersin Kitapları / Notları

Designing Organic Synthesis, Stuart Warren, John Wiley & Sons 

Yararlanılacak Diğer Kaynaklar

Organic Synthesis: The disconnection approach, Stuart Warren, John Wiley & Sons, 1982.

Ön Koşul Dersleri

Yok

 

Ön Koşul Konuları

Yok

 

Ödev ve Projeler

Yok

 

Laboratuvar Deneyleri

Yok

 

Bilgisayar Kullanımı

Yok

 

Diğer Uygulamalar

Yok

 

Başarı Değerlendirme Sistemi

 

Adedi

Etki Oranı,%

Ara Sınav

1

%30

Yarıyıl sonu sınav

1

%70

 

 

 

 

 

 

Ders Gruplarına Göre Ders Kredisinin Dağılımı,%

 

 

HAFTALIK DERS PLANI

Hafta

 

1

Parçalanma tekniğine giriş

2

Tek grup parçalanmaları

3

İki grup parçalanmaları

4

İki grup parçalanmaları

5

Mantıksız iki grup parçalanmaları

6

Mantıksız iki grup parçalanmaları

7

Genel problemler

8

Genel problemler

9

Perisiklik reaksiyonlar

10

Perisiklik reaksiyonlar

11

Hetero atom ve heterosiklik bileşikler

12

Hetero atom ve heterosiklik bileşikler

13

Strateji

14

Strateji ile ilgili problemler

15

Strateji ile ilgili problemler

 

Düzenleyenler

 

Tarih

27.02.2012

 

TRAKYA ÜNİVERSİTY

FACULTY OF SCİENCE 

LESSON PRESENTATION FORM

 

Fizik 1

Name of Lesson

Code

Term

ECTS Credit

Credit

Theoretical

2

Practice

-

Designing Organic Synthesis

KiM-

Autumn

3

2

Laboratory (Hour/Week)

-

Language of the Lesson

Turkish

Class of The Lesson

Theoretical

Instruments of the Lesson

Chalk-Blackboard and projection apparatus

Coordinator of the Lesson

 

Contents of the Lesson

Introduction to disconnection, One-group disconnection, Two-group disconnection, Illogical Two-group disconnection, General review problems,  Pericyclic reactions, Hetero atoms and Heterocyclic compounds, Strategy, Problems in Strategy.

Aims of the Lesson

İmagine tecnigues to synthesize organic compounds and can theoretically project for synthesis of target organic compounds from more simple fragment  with disconnection approach.

Learning Outputs of the Class

can theoretically project for synthesis of target organic compounds from more simple fragment  with disconnection approach.

Books / Notes

Designing Organic Synthesis, Stuart Warren, John Wiley & Sons 

Other Sources

Organic Synthesis: The disconnection approach, Stuart Warren, John Wiley & Sons, 1982.

Prerequisite Lessons

No

 

Prerequisite  Subject

No

 

Homework and Projects

No

 

Laboratory Experiments

No

 

Computer Use

No

 

Other applications

No

 

Success Evaluation System

 

Number

Rate of Influence,%

İntermediate examination

1

%30

Final Examination

1

%70

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Distribution of Lesson Credit according Lesson Groups,%

 

 

 

PLAN OF LESSON FOR A WEEK

Week

 

1

Introduction to disconnection

2

One-group disconnection

Kararı Yazdır