Tablo 2. Asgari Kadro Sayısını Aşan Ancak Norm Kadro Planlaması İçindeki Kadrolar İçin Talep Formu
ÜNİVERSİTE ADI |
|||||||
Kadronun Alınacağı Birim |
Kadronun Aktarılacağı Birim |
Kadro Adedi |
Kadro Derecesi |
Kadro Unvanı |
Anabilim Dalı Başkanı Talep Tarihi
|
Bölüm Başkanı Talep Tarihi
|
İlgili Yönetim Kurulu Karar Tarihi |
Rektörlük - - |
Eczacılık Fakültesi Temel Eczacılık Bilimleri Bölümü Biyokimya Anabilim Dalı |
1 |
1 |
Profesör |
13.01.2020 |
14.01.2020 |
20.01.2020 |
Rektörlük - - |
Mühendislik Fakültesi Genetik ve Biyomühendislik Böl. Genetik ve Biyomühendislik ABD. |
1 |
1 |
Profesör |
26.12.2019 |
26.12.2019 |
02.01.2020 |
Tablo 3. Norm Dışı Kadrolar İçin Talep Formu
ÜNİVERSİTE ADI |
|||||||
Kadronun Alınacağı Birim |
Kadronun Aktarılacağı Birim |
Kadro Adedi |
Kadro Derecesi |
Kadro Unvanı |
Anabilim Dalı Kurulu ve/veya Bölüm Kurulu Karar Tarihi
|
İlgili Yönetim Kurulu Gerekçeli Karar Tarihi*
|
Üniversite Yönetim Kurulu Gerekçeli Karar Tarihi*
|
Rektörlük - - |
Fen Fakültesi Kimya Bölümü Anorganik Kimya Anabilim Dalı |
1 |
1 |
Profesör |
03.02.2020 |
04.02.2020 |
06.02.2020 |
Rektörlük - - |
Eğitim Fakültesi Matematik ve Fen Bil. Eğt. Böl. Fen Bilgisi Eğitimi ABD. |
1 |
1 |
Profesör |
08.01.2020
|
16.01.2020 |
06.02.2020 |
Rektörlük - - |
Eğitim Fakültesi Yabancı Diller Eğitimi Bölümü Alman Dili Eğitimi ABD. |
1 |
1 |
Profesör |
05.12.2019
|
11.12.2019 |
06.02.2020 |
Rektörlük - - |
Mühendislik Fakültesi Makine Mühendisliği Bölümü Makine Teorisi ve Din. ABD. |
1 |
1 |
Profesör |
25.12.2019 |
02.01.2020 |
06.02.2020 |
Rektörlük - - |
İktisadi ve İdari Bilimler Fak. Çalışma Eko. ve End. İliş. Böl. Yönetim ve Çalışma Psik. ABD. |
1 |
1 |
Profesör |
04.02.2020 |
05.02.2020 |
06.02.2020 |
Rektörlük - - |
Mimarlık Fakültesi Peyzaj Mimarlığı Bölümü Peyzaj Planlama ve Tasarım Abd. |
1 |
1 |
Doçent |
20.12.2019 |
24.12.2019 |
06.02.2020 |
GEREKÇELİ KARARLAR
FEN FAKÜLTESİ
Anorganik Kimya Anabilim Dalı:
Kimya Bölümümüzde Lisans, Yüksek Lisans ve Doktora programlarında eğitim verilmesi,
-Üniversitemizin diğer birimlerinde Zorunlu Ortak Servis Dersi olarak okutulmakta olan Genel Kimya ve Genel Kimya Lab. derslerinin Kimya Bölümü öğretim üyeleri tarafından verilmesi,
-Uluslararası öğrenci yoğunluğuna sahip olan üniversitemizde, öğrencilerin en çok tercih ettiği bölümlerden birisi Kimya Bölümü olması ve özellikle Lisansüstü düzeyde talep gelmesi, ayrıca YÖK’ün Uluslararası öğrenci alma konusunda verdiği önem dikkate alındığında daha fazla lisansüstü öğrenci kabul edebilmesi,
-Üniversitemizde Ar-Ge araştırmaları yapan TÜTAGEM’de bulunan cihazların çalışması ve analiz sonuçlarının yorumlanması gibi bir çok konuda Kimya Bölümü öğretim elamanlarının destekte bulunması,
-Kimya Bölümünde tamamlanmış ve yürütülmekte olan TÜBİTAK/KOSGEB/TÜBAP ve AVRUPA BİRLİĞİ sınır ötesi işbirliği projelerinin Kimya Bölümü öğretim üyeleri tarafından başarıyla sürdürülmesi,
-Eğitim ve araştırma çalışmalarının kalitesinin korunması ve yükseltilebilmesi nedenleriyle Anorganik Anabilim Dalında bir adet Profesör kadrosuna ihtiyaç bulunmaktadır.
EĞİTİM FAKÜLTESİ
Fen Bilgisi Eğitimi:
EĞİTİM FAKÜLTESİ
Alman Dili Eğitimi:
Öğretmen yetiştiren Fakültemiz bünyesinde yer alan Alman Dili Eğitimi Anabilim Dalında lisans ve 2 adet lisansüstü programların yarattığı iş hacmi son derece geniştir. Bu nedenle öğretim üyesi kadrosunun güçlendirilmesi gerekmektedir. 1 (bir) adet norm dışı profesör kadrosuna ihtiyaç duyulmaktadır.
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ
Makine Teorisi ve Dinamiği:
Makine Teorisi ve Dinamiği Anabilim Dalının aşağıda belirtilen gerekçeler nedeniyle l adet norm dışı Profesör kadrosu talebi bulunmaktadır.
Makine Teorisi ve Dinamiği Anabilim Dalı kadrosunda 1 Doçent ve 2 Doktor Öğretim Üyesi olmak üzere sadece 3 öğretim üyesi bulunmaktadır (1 Doktor Öğretim Üyesi, Doçent unvanlı olup, Konstrüksiyon ve İmalat Anabilim Dalı Doçent kadrosuna geçmek üzere, yapılan ilana başvurmuştur). Makine Teorisi ve Dinamiği Anabilim Dalının bağlı olduğu Makine Mühendisliği bölümünde; Örgün ile İkinci öğretimi bulunan lisans programında eğitim öğretim devam etmekte olup, Anabilim dalı öğretim üyelerimiz. lisans programında Anabilim Dalımız sorumluluğundaki çeşitli derslerin verilmesinin yanı sıra Makine Mühendisliği Bölümü seçimlik derslerinden her dönem 7 ders ile Proje/Project 1 -2-3 ve laboratuvar I ve 2 derslerinde de görev almaktadır.
T.Ü. Fen Bilimleri Enstitüsü Makine Mühendisliği Anabilim dalında Yüksek Lisans ve Doktora eğitimleri devam etmekte olup; Makine Teorisi ve Dinamiği Anabilim Dalı öğretim üyeleri Lisans dersleriyle birlikte Yüksek Lisans ile Doktora dersleri vermekte ve tez danışmanlığı yapmaktadır. Anabilim dalı öğretim üyelerimizin, tamamlanmış ve devam eden Bilimsel Araştırma Projeleri ile Ar-Ge Projeleri bulunmaktadır. Anabilim dalı öğretim üyelerimiz eğitim öğretim dışında TÜBITAK projelerinde hakemlik ve izleyicilik yapmakta, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Ar-Ge merkezleri değerlendirme ve denetleme komisyonlarında görev almakta, kurumlara teknik rapor hazırlamakta ve kurum talepleri doğrultusunda bilirkişilik yapmaktadır.
Makine Teorisi ve Dinamiği Anabilim Dalı öğretim üyelerimizin yukarıda belirtildiği gibi bölüm içinde eğitime yoğun katkısı, öğrenci sayıları, ders yükleri ve faaliyetlerinin göz önünde bulundurularak eğitim, öğretim, araştırma ve diğer hizmetlerinin yoğunluğunun azaltılarak bilimsel kalitesinin yükseltilebilmesi ve öğrencilere daha verimli hizmet verebilmesi için Makine Teorisi ve Dinamiği Anabilim Dalı, 1 adet norm dışı profesör kadrosu talep etmektedir.
İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ
Yönetim ve Çalışma Psikolojisi:
Yönetim ve Çalışma Psikolojisi Anabilim Dalı’nda bir adet Profesör kadrosuna ihtiyaç bulunmaktadır. Yönetim ve Çalışma Psikolojisi Anabilim Dalında halen bir adet Doçent, bir adet Öğr.Gör.Dr. görev yapmaktadır.
Kadronun gerekçeleri şu şekildedir;
1. Anabilim Dalının bağlı olduğu Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Bölümü’nde olan birinci ve ikinci öğretim olmak üzere lisans, iki adet yüksek lisans programlarına öğrenci kabulü bulunmaktadır.
2. Anabilim Dalının bağlı olduğu Çalışma İktisadı yüksek lisans programına öğrenci kabulü bulunmaktadır.
3. Anabilim Dalı öğretim üyesi Doç.Dr. M. Engin Sanal 2019 yılı bahar döneminde haftada 30, güz döneminde 32 saat; Öğretim Görevlisi Dr. Elvin Dinler’in de Bahar ve Güz dönemlerinde 24 er saat haftalık ders yükleri bulunmaktadır.
4. Öğretim üyeleri bölüm öğrencilerinin akademik danışmanlıklarını, ders kayıtlarını ve tez danışmanlıklarını yapmakta ve ayrıca idari işlerde de görev almaktadırlar.
5. Öğretim üyeleri diğer bölümlerde de çeşitli dersler vererek sorumluluklarını yerine getirmektedirler.
Yönetim ve Çalışma Psikolojisi Anabilim Dalının Gerçekleştirdiği İleri Düzey Araştırma ve Geliştirme Faaliyetleri ve üniversitenin eğitim ve öğretim dışında yürüttüğü hizmetler;
1) Doç.Dr. Engin Sanal- Tekstil Sektöründe Kadın İşgücünün Sendikal Örgütlenmesi: Çorlu Örneği, Trakya Üniversitesi Araştırma Projesi, Prj. No: 2011 / 20
2) Doç.Dr. Engin Sanal- Ergene Havzası Çevre Düzeni Planı, Çevre Bakanlığı, Sanayi Bakanlığı ve Trakya Üniversitesi Ortak Projesi, Proje Yardımcısı
3) Doç.Dr. Engin Sanal- Türkiye’de Kamu İşletmelerinde İnsan Kaynakları Yönetimi Uygulaması, Trakya Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projesi, Prj.No-276
4) Öğr.Gör.Dr. Elvin Dinler- “How to Become Successful Authors & Editors of Scientific Journals”, 3 rd International Symposium of Scientific Journals of Trakya University, Organizasyon Komitesi üyeliği
5) Öğr.Gör.Dr. Elvin Dinler- Trakya Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi E-Dergisi Editör Yardımcılığı
6) Öğr.Gör.Dr. Elvin Dinler- Avrupa Birliği Bakanlığı Türkiye Ulusal Ajansı Erasmus+ Gençlik Programı kapsamında “Gençlik İş Başında” Projesinde Eğitmenlik görevleridir.
MİMARLIK FAKÜLTESİ
Peyzaj Planlama ve Tasarım:
Bölümümüze ait 171 saati bulan zorunlu ve seçmeli olmak üzere toplam 56 adet ders bulunmaktadır. 6 adet olan öğretim elemanı sayımızın yetersiz kalması ve bununla birlikte öğretim elemanlarımızdan, Yurtiçi ve Yurtdışında çalışmalar yapmak üzere gelen görevlendirme talepleri öğretim üyesi kadrosu ihtiyacı ortaya çıkarmaktadır. Gerek eğitim kalitemizin arttırılması, gerekse öğretim elemanlarımızın kendilerini geliştirebilmeleri gerekçeleriyle bu kadroya ihtiyaç duyulmaktadır.