Keşan Meslek Yüksekokulu?nun 2010-2011 Eğitim-Öğretim yılında faaliyete başlayan Çocuk Gelişimi Programı Uygulama Anaokulu?nun işleyişine yönelik hazırlanan ?Anaokulu Uygulama Yönergesi?nin aşağıdaki şekilde uygun olduğuna mevcudun oybirliği ile karar verildi.
TRAKYA ÜNİVERSİTESİ
KEŞAN MESLEK YÜKSEKOKULU
ÇOCUK GELİŞİMİ PROGRAMI UYGULAMA ANAOKULU YÖNERGESİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak, Tanımlar
Amaç
MADDE 1- (1) Keşan Meslek Yüksekokulu Çocuk Gelişimi Programı?nda eğitim gören öğrencilerin teorik derslerine paralel olarak uygulama becerilerini arttırmak, uygulamalı eğitim almalarını sağlamak, eğitim olanaklarını artırmak, mezun olduklarında teorik bilgilerin yanı sıra, pratik bilgileri de almış meslek elemanı olarak yetişmelerini sağlamak amacıyla uygulama alanı oluşturmaktır. Bunu yaparken ayrıca Milli Eğitim Bakanlığınca yayımlanan ?Anaokulları ve Anasınıfları Yönetmeliğinde? belirlenen amaçların yanı sıra çocukların ruhsal ve bedensel gelişimlerini desteklemek, yeterli ve dengeli beslenmelerini, uyumlu ve düzenli çalışmaları ile dinlenme ve oyun alışkanlıklarını kazandıracak şekilde okul öncesi eğitim almalarını sağlamaktır.
Kapsam
MADDE 2- (1) Bu Yönerge 2547 sayılı Kanunun 2880 sayılı Kanunla değişik 46. ve 47. maddeleri uyarınca düzenlenen Yükseköğrenim Kurumları Mediko ? Sosyal Sağlık, Kültür ve Spor İşleri Dairesi Uygulama Yönergesinin 15/e maddesine dayanmaktadır.
Bu yönerge;
a) 2547 sayılı Kanunun 47. Maddesi,
b) 12.10.1987 tarih ve 87/12197 sayılı Bakanlar Kurulu kararı ile yürürlüğe konulan Kamu Kurum ve Kuruluşlarınca Açılacak Çocuk Bakımevleri Hakkında Yönetmelik,
c) Üniversite Yönetim Kurulunun 16 Eylül 2009 tarih ve 28/17 sayılı Kreş ve Ana Okulu açılması ile ilgili kararı,
ç) 2547 sayılı Yüksek Öğretim Kurumu yasasına dayalı olarak çıkartılan Mediko-Sosyal Sağlık, Kültür ve Spor Dairesi Uygulama Yönetmeliği hükümlerine göre hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 3- (1) Anaokulu: Trakya Üniversitesi Keşan Meslek Yüksekokulu Çocuk Gelişimi Programı Uygulama Anaokulunu,
Başkanlık: Trakya Üniversitesi Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığını,
Gerçekleştirme Görevlisi: Harcama yetkilisi tarafından görevlendirilen kişiyi,
Harcama Yetkilisi: İşletme Müdürü aynı zamanda harcama yetkilisini,
İşletme Müdürü: Trakya Üniversitesi Keşan Meslek Yüksekokulu Çocuk Gelişimi Programı Uygulama Anaokulu Müdürünü,
İşletme Müdür Yardımcısı: Trakya Üniversitesi Keşan Meslek Yüksekokulu Çocuk Gelişimi Programı Uygulama Anaokulu Müdür Yardımcısını,
Kreş: Trakya Üniversitesi Keşan Meslek Yüksekokulu
Çocuk Gelişimi Programı Uygulama Anaokulunu,
Muhasebe
Görevlisi: Yönetim Kurulunun onayı ile işletme müdürünce görevlendirilen
muhasebe hizmetlerini yürüten meslek elemanını,
Personel:
Trakya Üniversitesi Keşan Meslek Yüksekokulu Çocuk Gelişimi Programı Uygulama
Anaokulu Çalışanlarını,
Rektör :
Trakya Üniversitesi Rektörünü,
Stajyer
Öğrenci: Trakya Üniversitesi Keşan Meslek Yüksekokulu Çocuk Gelişimi Programı
Öğrencilerini,
Yönetim
Kurulu: Anaokulu Yönetim Kurulunu,
Üniversite:
Trakya Üniversitesini,
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Organlar, Yönetim, Personel
Organlar ve yetkileri
MADDE 4- (1) Anaokulunun organları ile görevleri aşağıda sıralanmıştır;
a) Yönetim Kurulu
b) İşletme Müdürü
c) İşletme Müdür Yardımcısı
Yönetim kurulu
MADDE 5- (1) Trakya Üniversitesi Keşan Meslek Yüksekokulu Uygulama Anaokulu?nun en üst kuruludur. Başkanı İşletme Müdürü olmak üzere, Keşan Meslek Yüksekokulu Müdürü ve Keşan Meslek Yüksekokulu Yönetim Kurulu tarafından iki yıllığına görevlendirilen üç öğretim elamanından oluşur.
Trakya Üniversitesi Keşan Meslek Yüksekokulu Çocuk Gelişimi Programı Uygulama Anaokulunun İşletilmesi, denetlenmesi ile ilgili genel ilkeleri belirler, gündemine alınan konuları karara bağlar veya işletme müdürüne yetki verir.
Yönetim kurulunun görev ve yetkileri
MADDE 6- (1)
a) Milli Eğitim Bakanlığı?na bağlı anaokulu ve ana sınıflarında uygulanan programlar esas alınarak birimce hazırlanan Uygulama Anaokulu Yıllık Eğitim Programının uygulanıp uygulanmadığını kontrol ederek karara bağlar,
b) Uygulama Anaokuluna alınan çocukların birimce hazırlanan Sağlık ve Beslenme programını onaylar ve kontrol eder,
c) Uygulama Anaokuluna kabul edilecek çocukların bu yönerge hükümlerine göre sırasını saptar ve kesin kabullerine karar verir,
ç) Öğretim yılı başında birimin yıllık bütçesi ile her türlü çalışma raporlarını görüşür, eğitim- öğretim planlamasını yapar ve onaylar. Mevzuata uygun olarak ilgililere önerilerde bulunur,
d) Birimin düzen ve işleyişini, ayrıca müdür ve tüm personelin eğitsel, yönetimsel, mali ve sağlık bakımından her türlü işlevlerini denetler.
e) Okulun çalışma zamanlarını ve tatil günlerini belirler,
f) Okul müdürünün çağrısı üzerine olağanüstü toplantı yapar,
g) Öğretim yılı sonunda, tamamlanan öğretim yılını değerlendirmek ve gelecek yıl ile ilgili görüş ve önerileri belirler,
ğ) Okulun tüm gelir ve giderleri ile ilgili kararları verir,
İşletme müdürü
MADDE 7- (1) Aynı zamanda Anaokulu Müdürüdür ve Keşan Meslek Yüksekokulunun Öğretim elamanları arasından Rektör tarafından iki yıl süreyle görevlendirilir. Süresi dolan Müdür tekrar atanabilir.
İşletme müdürü görev ve yetkileri
MADDE 8- (1)
a) Uygulama Anaokulu Müdürü; Anaokulunun amacına uygun olarak hizmet vermesinden, yönetilmesinden ve bu yönergenin uygulanmasından sorumludur,
b) Birimin idari, eğitsel ve teknik bütün işlerini yönetmekle görevli olup, bu hizmetlerin en iyi şekilde yürütülmesi için gereken tedbirlerin alınması ve denetlemesinden sorumludur,
c) Anaokulundaki çocuklara en iyi şekilde hizmet verilebilmesini sağlamak için gerekli önlemleri almak, görevliler arasındaki iş bölümünü sağlamak ve denetlemek,
ç) Anaokulu ile ilgili resmi yazışma ve benzeri işleri yürütmek,
d) Yönetim Kurulunun aldığı kararları uygulamaya koyar.
İşletme müdür yardımcısı
MADDE 9- (1) İşletme Müdürü kendisine yardımcı olmak üzere öğretim elemanlarından bir kişiyi Müdür Yardımcılığına atayabilir.
Anaokulu personeli
MADDE 10- (1) Anaokulu işlerin yürütülmesinde gereken sayıda personel çalıştırabilir. Anaokulunda görev alacak personel Anaokulu Müdürünün önerisi ile Yönetim kurulunca görevlendirilir. Görevlendirilen tüm personel Anaokulu müdürüne karşı sorumlu olup Müdürün verdiği görevleri yerine getirmekle yükümlüdür. Personelin görev ve yetkileri kanunlar çerçevesinde işletme müdürünce belirlenir.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
İşletmenin Hizmet ve İşleyişi ile İlgili Esaslar
Uygulama anaokuluna kabul koşulları
MADDE 11- (1) a) Uygulama Anaokulu?nda Çocuklar yaşlarına göre sınıflandırılır. Yaş guruplarının sayısı ve her gurubun kontenjanı Anaokulu Müdürlüğü?nce belirlenir.
b) Bulaşıcı ve ağır hastalığı olan veya özel bakım ve eğitim gerektiren çocuklar Kreş ve Anaokuluna alınmaz.
c) Uzun süreli hastalık, kaza, zorunlu nedenlerle Uygulama Anaokulu ile ilişiği kesilen çocuğu Anaokuluna tekrar alınması, yer varsa sıra beklenilmeden yapılır.
ç) Çocuk alım listesi ilanından 15 gün içinde kayıt yaptırmayanlar sırasını kaybeder.
Uygulama Anaokuluna Kesin Kayıtta İstenecek Belgeler
MADDE 12- (1) a) Başvuru formu
b) Çocuğun nüfus cüzdan fotokopisi
c) Çocuğun 6 adet fotoğrafı
ç) Çocuğun sağlık raporu veya aşı kartı fotokopisi
d) Uygulama anaokuluna ait kayıt dosyasının doldurulması
Çocuğun Uygulama Anaokulundan İlişiğinin Kesilmesi
MADDE 13- (1)
Ücret
MADDE 14- (1) Uygulama Anaokulu ücretlidir. Her çocuk için alınacak ücret, Her eğitim öğretim yılı başında, Uygulama Anaokulu giderleri göz önünde bulundurularak Uygulama Anaokulu Yönetim Kurulunca belirlenir. Üniversite ve Uygulama Anaokulu personelinin çocukları ile bir den fazla çocuğunu kaydettiren velilere uygulanacak indirim Yönetim Kurulunca belirlenir.
Mali hükümler
MADDE 15- (1) Uygulama Anaokulunun tüm giderleri öğrenci velilerinin yatırmış oldukları aidatlardan ya da diğer gelirlerden sağlanır.
Bütçe Gelirleri
MADDE 16- (1)
a) Öğrenci aidatları,
b) Özel ve tüzel kişilerin yapacakları ayni ve nakdi bağışlar,
c) Çeşitli sosyal ve kültürel faaliyetlerden elde edilen gelirler,
ç) Diğer gelirler.
Bütçe Giderleri
MADDE 17- (1)
a) Öğrencilerin beslenme, bakım ihtiyaçları ile binanın temizlik, onarım, ısınma vb. giderleri
b) Kırtasiye, eğitim öğretime ilişkin materyal ve malzeme giderleri,
c) Altyapı ve demirbaş giderleri,
ç) Anaokulunda çalıştırılan personele giderleri,
Satınalma ve Muayene Kabul İşlemleri
Satınalma
MADDE 18- (1) İşletme 4/1/2002 tarihli ve 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu, 5/1/2002 tarihli ve 4735 sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanunu ile bu kanunlara göre çıkarılmış ve/veya çıkarılacak ikincil mevzuat hükümlerine tabi olup, işletme idaresi, yapılacak ihalelerde saydamlığı, rekabeti, eşit muameleyi, güvenirliği, gizliliği, kamuoyu denetimini, ihtiyaçların uygun şartlarla ve zamanında karşılanmasını ve kaynakların verimli kullanılmasını sağlamakla sorumludur.
İhale yetkilisi
MADDE 19- (1) İhale yetkilisi Uygulama Anaokulu Müdürü İhale Yetkilisidir. İhale yetkilisi aynı zamanda harcama yetkilisidir. İhale yetkilisi, biri başkan olmak üzere, ikisinin ihale konusu işin uzmanı olması şartıyla, idare personelinden en az dört kişinin ve muhasebe veya mali işlerden sorumlu bir personelin katılımıyla kurulacak en az beş ve tek sayıda kişiden oluşan ihale komisyonunu, yedek üyeler de dahil olmak üzere görevlendirir. Yeterli personel bulunmaması durumunda Keşan Meslek Yüksekokulu Müdürlüğü?nden personel talep edilerek, komisyon oluşturulabilir.
Muayene ve kabul
MADDE 20- (1) 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu hükümleri çerçevesinde satın alınacak ve/veya yaptırılacak her türlü mal, hizmet, yapım veya danışmanlık işlerinin muayene ve kabul işlemleri, 4735 sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanununun 11 inci maddesi uyarınca kurulacak muayene ve kabul komisyonlarıyla ilgili Muayene ve Kabul Yönetmeliği hükümleri esas alınarak yapılacaktır. Yeterli personel bulunmaması durumunda Keşan Meslek Yüksekokulu Müdürlüğü?nden personel talep edilerek, komisyon oluşturulabilir.
Hesap Açılacak Banka ve Yetki Kullanımı
MADDE 21- (1) İşletme adına; hesap açmaya, hesap kapatmaya, bu hesaplardan para çekme, İşletme Müdürü ve Muhasebe Görevlisinin müşterek imzaları ile yapılır.
Tahsilat, Ödeme ve Avans İşlemleri
MADDE 22- (1) Kurumlarca yapılacak her türlü tahsilat; mevzuat gereği düzenlenmesi gereken makbuz ve belgelere istinaden, muhasebeden sorumlu memur ya da hizmet ünitelerinde yazar kasayı kullanan görevliler tarafından yapılır. Bu görevlilerin bulunmadığı durumlarda, İşletme müdürünün yazılı olarak belirleyeceği personel tarafından da tahsilat yapılabilir. Bu şekilde tahsil edilen para nöbetçi müdür yardımcısı ile tutanağa bağlandıktan sonra, muhasebeden sorumlu memura tutanak ya da makbuz mukabilinde teslim edilir. Bunların dışında kalan personel, hiçbir şekilde para tahsil edemez.
İşletmenin ihtiyacı için yapılacak her türlü ödemeler ise; İşletme Müdürü tarafından görevlendirilen Gerçekleştirme Görevlisi tarafından mevzuat gereği düzenlenmesi gereken makbuz ve belgelere istinaden Harcama Yetkilisi, Gerçekleştirme Görevlisi ve muhasebe görevlisinin imzasını takiben görevli memur tarafından yapılır
Ödemeler; genellikle bankadan, kişi ya da kurum adına düzenlenecek ödeme emri veya gönderme emri ile yapılır. Ancak, doğrudan temin yoluyla yapılan alımlar için belirlenen limite kadar olan ödemelerin kasadan yapılması mümkündür.
Tahakkuk ve ödeme işlemlerinin tamamlanmasını beklemeyecek kadar aciliyeti olan giderler için, harcama yetkilisinden alınan bir onay ile verilen mutemet avanslarından karşılanabilir.
Avans verilen görevliler; aldığı avanstan, yaptığı harcamalara ilişkin ispatlayıcı belgeleri, avansın verildiği tarihten itibaren en geç bir ay içinde kuruma teslim etmek, artan parayı da iade etmekle yükümlüdürler. Ancak, malî yılın sonunda, bir aylık sürenin dolması beklenmeksizin, alınan avansın yılı içinde kapatılması zorunludur.
İşletmenin Muhasebe usulü
MADDE 23- (1) Anaokulları, ana sınıfları ve kreşler ile kamu kurum ve kuruluşlarınca işletilen eğitim ve dinlenme tesisi, misafirhane, spor tesisi ve benzeri sosyal tesislerin muhasebe uygulamaları, Maliye Bakanlığı Muhasebat Genel Müdürlüğü tarafından 30.12.2005 tarih ve 26039 sayılı Resmi Gazete?de yayımlanan ?Kamu Kurum ve Kuruluşlarınca İşletilen Eğitim ve Dinlenme Tesisi, Misafirhane, Kreş, Spor Tesisi ve Benzeri Sosyal Tesislerin Muhasebe Uygulamalarına Dair Esas ve Usuller? çerçevesinde yürütülür.
Sosyal Tesisler Yılsonu İşletme Karı
MADDE 24- (1) İşletmenin bir mali yılın sonu itibariyle hesaplanan vergiden sonraki net karı, ertesi yılın Mart ayı sonuna kadar Trakya Üniversitesi Strateji Geliştirme Daire Başkanlığına ?Sosyal Tesis İşletme Geliri? olarak nakden kaydedilir.
Uygulama Anaokulunda Tutulacak Defterler
MADDE 25- (1) Uygulama Anaokulu Yönetim Kurulu karar defteridir.
Yönergede Hüküm Bulunmayan Haller
MADDE 26- (1) Bu Yönergede hüküm bulunmayan hallerde 2547 sayılı Kanun ve Devlet Memurları Kanununun ve diğer ilgili mevzuat hükümleri uygulanır.
Yürütmeye İlişkin Hüküm Bulunmayan Haller
MADDE 27- (1) Bu yönergede yer almayan ancak uygulama anaokulunun yürütülmesi konusundaki tüm hükümleri Uygulama Anaokulu Yönetim Kurulu karar almaya yetkilidir.
BEŞİNCİ BÖLÜM
Yürürlük ve Yürütme
Yürürlük
MADDE 28- (1) Bu yönerge Trakya Üniversitesi Yönetim Kurulu tarafından kabul gördüğü anda yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 29- (1) Bu yönergenin hükümleri Trakya Üniversitesi Rektörü tarafından yürütülür.