Senato Kararı

Toplantı Tarihi : 27 Aralık 2006 Çarşamba

Toplantı Sayısı : 19

Karar No : 3


            Trakya Üniversitesi Sağlık Araştırma ve Uygulama Merkezi Yönergesi taslağına ilişkin, Üniversitemiz Kanun, Tüzük, Yönerge, Yönetmelik Tetkik ve İnceleme Komisyonunca hazırlanan 26.12.2006 tarihli rapor görüşüldü.

            Trakya Üniversitesi Sağlık Araştırma ve Uygulama Merkezi Yönergesi’nin aşağıdaki şekilde kabulüne mevcudun oybirliği ile karar verildi.

TRAKYA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK ARAŞTIRMA VE

UYGULAMA MERKEZİ YÖNERGESİ

BİRİNCİ BÖLÜM

Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar

Amaç

MADDE 1 – (1) Bu Yönergenin amacı; Trakya Üniversitesine bağlı olarak kurulan Trakya Üniversitesi Sağlık Araştırma ve Uygulama Merkezinin teşkilat, yönetim, çalışma usul ve esaslarını düzenlemektir.

Kapsam

MADDE 2 – (1) Bu Yönerge; Trakya Üniversitesi Sağlık Araştırma ve Uygulama Merkezinin amaçlarına, faaliyet alanlarına, yönetim organlarına, yönetim organlarının görevlerine ve çalışma esaslarına ilişkin hükümleri kapsar.

Dayanak

MADDE 3 - (1) Bu Yönerge; 07.08.2006 tarih ve 26252 sayılı Resmi Gazete’de yayınlanan “Trakya Üniversitesi Sağlık Araştırma ve Uygulama Merkezi Yönetmeliği” ne dayanılarak hazırlanmıştır

Tanımlar

MADDE 4 – (1) Bu Yönergede geçen;

a) Üniversite: Trakya Üniversitesini,

b) Senato: Trakya Üniversitesi Senatosunu,

c) Rektör: Trakya Üniversitesi Rektörünü,

ç) Rektörlük: Trakya Üniversitesi Rektörlüğünü,

d) Tıp Fakültesi: Trakya Üniversitesi Tıp Fakültesini,

e) Dekan: Tıp Fakültesi Dekanını,

f) Dekanlık: Tıp Fakültesi Dekanlığını,

g) Merkez (Hastane): Trakya Üniversitesi Sağlık Araştırma ve Uygulama Merkezini,

ğ) Yönetim Kurulu: Merkezin Yönetim Kurulunu,

h) Akademik Eğitim Kurulu: Merkezin Akademik Eğitim Kurulunu,

ı) İdari İşler Koordinasyon Kurulu : Merkezin İdari İşler Koordinasyon Kurulunu,

i) Merkez Müdürü (Başhekim): Merkezin Müdürünü,

j) Yürütme Kurulu: Merkezin Yürütme Kurulunu,

k) Danışma Kurulu: Merkezin Danışma Kurulunu,

            ifade eder

İKİNCİ BÖLÜM

Merkezin Amacı ve Faaliyet Alanları

Merkezin amacı

MADDE 5 – (1) Merkezin amacı; sağlık hizmetleriyle ilgili tüm alanlarda eğitim-öğretim, araştırma ve uygulama yapma olanağı sağlamak, her düzeyde tıp ve sağlık personeli yetiştirmek amacıyla Tıp Fakültesi başta olmak üzere, Üniversite bünyesindeki diğer fakülte, enstitü, yüksekokullar, araştırma ve eğitim merkezleri ile yurt içinde ve yurt dışındaki diğer kurumlarla işbirliği yaparak sağlık hizmetlerinin kaliteli ve verimli düzeyde  yürütülmesini sağlamaktır.

Merkezin faaliyet alanları

MADDE 6 – (1) Merkez, amacını gerçekleştirmek üzere aşağıdaki faaliyetlerde bulunur:

a) Sağlıklı yaşam için sağlık hizmeti sunumu ve bu konu ile ilgili araştırma ve uygulamalarda bulunmak,

b) Klinik dalları ve diğer disiplinlerle toplum sağlığına yönelik araştırmalar konusunda işbirliğini sağlamak,

c) Amacı ile ilgili kamu kurum ve kuruluşlarıyla ortak projelerin geliştirilmesine imkan sağlamak,

ç) Toplumun sağlıklı yaşam konusundaki bilgi, davranış ve eksikliklerini tespit ederek bunların giderilmesine yönelik projeler geliştirmek,

d) Üniversite öğrencilerinin sağlıklı yaşam bilinci kazanmalarını ve Merkez projelerinde etkin görev almalarını sağlamak, bu amaçla özendirici eğitsel faaliyetlerde bulunmak ve bu alanda çalışmak isteyenleri desteklemek,

e) Sağlıklı bir toplumun geliştirilmesi için gerektiğinde kamu ve özel sektör kurum ve kuruluşları ile işbirliği yaparak ülke düzeyinde bilim ve toplum arasında köprü görevini üstlenmek,

f) Ulusal ve uluslar arası kamu ve özel sektör kurum ve kuruluşlarına Merkezin amaçları doğrultusunda projeler hazırlamak, eğitim programları düzenlemek, bilimsel mütalaada bulunmak ve benzeri hizmetleri vermek,

g) Toplumun sağlıklı yaşam konusunda bilgilendirilmesi ve eğitilmesi amacıyla, kitap, dergi, broşür ve benzeri basımları yapmak, yazılı ve görsel basın organlarında programlar düzenlemek,

ğ) Yönetim Kurulunun kararlaştıracağı diğer faaliyetlerde bulunmak.

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

Merkezin Yönetim Organları ve Görevleri

Merkezin yönetim organları

 MADDE 7 – (1) Merkezin yönetim organları şunlardır:

a) Yönetim Kurulu

b) Akademik Eğitim Kurulu

c) İdari İşler Koordinasyon Kurulu

ç) Merkez Müdürü

d) Yürütme Kurulu

e) Danışma Kurulu

f) Hastane Başmüdürlüğü

Yönetim Kurulu

MADDE 8 – (1) Yönetim Kurulu; Rektörün başkanlığında, Döner sermayeden sorumlu Rektör Yardımcısı, Dekan, Merkez Müdürü, Tıp Fakültesi Cerrahi, Dâhili ve Temel Bilimler Bölüm başkanları, Döner Sermaye İşletme Müdürü ve Hastane Başmüdüründen oluşur. Yönetim Kurulu karar organıdır.

(2) Yönetim Kurulu; Rektörün başkanlığında, yılda en az iki kere toplanır. Rektörün bulunmadığı zamanlarda Yönetim Kuruluna, Rektör yardımcısı başkanlık eder. Kurulun sekretaryasını Hastane Başmüdürü yürütür. Yönetim Kurulu, Rektör tarafından gerek görüldüğünde gündemli olarak her zaman toplantıya çağrılabilir. Toplantılar üye tam sayısının salt çoğunluğu ile yapılır ve kararlar oy çokluğu ile alınır.

Yönetim kurulunun görevleri

MADDE 9 – (1) Yönetim Kurulunun görevleri şunlardır;

a) Merkezin amaçları doğrultusunda Merkezin yönetimi ile ilgili kararlar almak,

b) Merkez bünyesinde kurulan birimler ile idari ünitelerin rasyonel çalışması için çalışma plan ve programlarını hazırlamak, bunlar arasında koordinasyonu sağlamak,

c) Merkezin çalışma plan ve programını hazırlamak,

ç) Rektörlüğe sunulacak faaliyet raporunu görüşmek,

d) Personel ihtiyacını belirlemek,

e) Merkezle ilgili hazırlanan projeler hakkında kararlar almak.

Akademik Eğitim Kurulu

MADDE 10 - (1) Akademik Eğitim Kurulu Dekanın başkanlığında toplanır ve Merkez Müdürü, Sağlık Bilimleri Enstitü Müdürü, Fen Bilimleri Enstitü Müdürü, Edirne Sağlık Yüksek Okulu Müdürü, Kırklareli Sağlık Yüksek Okulu Müdürü, Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksek Okulu Müdürü ve insan sağlığı ile ilgili olarak ileride kurulacak olan yeni okulların müdürlerinden oluşur

(2) Akademik Eğitim Kurulu Dekanın daveti üzerine eğitim yılının başlangıcında ve sonunda olmak üzere yılda en az 2 (iki) kere toplanır. Gerekli durumlarda Dekan tarafından olağanüstü toplantı yapmak üzere davet edilebilir. Toplantılar üye tam sayısının salt çoğunluğu ile yapılır ve kararlar oy çokluğu ile alınır. Kurulun sekretaryasını Dekanlık yürütür.

Akademik eğitim kurulunun görevleri

MADDE 11 - (1) Akademik Eğitim Kurulu, insan sağlığı ile ilgili tüm Fakülte, Enstitü ve Yüksekokul öğrencilerinin ve tıpta uzmanlık eğitimi gören araştırma görevlilerinin Merkezin vermekle yükümlü olduğu sağlık hizmetini aksatmadan uygulamalı eğitim-öğretim faaliyetlerinin yürütülebilmesi için gereken karar ve önlemleri alır ve koordine eder. Bu karar, önlem ve planlar Merkez Müdürlüğüne bildirilir.

İdari İşler Koordinasyon Kurulu ve görevleri

 MADDE 12 - (1) İdari İşler Koordinasyon Kurulu, Rektör tarafından görevlendirilecek bir Rektör Yardımcısı başkanlığında, Üniversite Genel Sekreteri, Genel Sekreter Yardımcısı, İdari ve Mali İşler Daire Başkanı, Öğrenci İşleri Daire Başkanı, Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanı, Personel Daire Başkanı, Yapı İşleri ve Teknik Daire Başkanı, Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanı, Bilgi İşlem Daire Başkanı, Strateji Geliştirme Daire Başkanı, Hukuk Müşaviri ve Hastane Başmüdürü’nden oluşturulur. 

(2) İdari İşler Koordinasyon Kurulu, Kurul Başkanı Rektör Yardımcısının daveti üzerine toplanır. Rektör isterse toplantılara katılabilir ve bu durumda Kurula Rektör başkanlık yapar. Toplantılar üye tam sayısının salt çoğunluğu ile yapılır ve kararlar oy çokluğu ile alınır. Kurulun sekreteryasını Hastane Başmüdürü yürütür. 

(3) İdari İşler Koordinasyon Kurulu Yönetim Kuruluna idari konularda yardımcı olur, görüş ve önerilerde bulunur. Döner Sermaye İşletmesinin verimli çalıştırılması ve faaliyetlerinin geliştirilmesi, Merkezin Üniversite ve diğer kamu kurum ve kuruluşları ile ilgili işlerinin takibi ve koordinasyonu, kamu hizmetlerinde etkinlik ve verimliliğin sağlanması görevlerini yürütür. 

Merkez müdürü 

MADDE 13 – (1) Tıp Fakültesi öğretim üyeleri arasından devamlı statüde çalışan profesör veya doçentlerden biri, Rektör tarafından Dekanın görüşü alınarak dört yıl süre ile Merkez Müdürü olarak görevlendirilir. Süresi biten Merkez Müdürü yeniden görevlendirilebilir veya süresinden önce aynı usulle görevine son verilebilir. Merkez Müdürü devamlı statüde çalışan öğretim üyeleri arasından en çok altı öğretim üyesini müdür yardımcısı (başhekim yardımcısı) olarak seçerek Rektörün onayına sunar. Müdür yardımcıları, Merkez Müdürünün yapacağı yetki devrine göre, Merkezin hizmetlerinin yürütülmesinde Merkez Müdürüne yardımcı olurlar. Merkez Müdürü görevi başında bulunmadığı zamanlarda bu yardımcılardan biri, Merkez Müdürünün teklifi ve Rektörün onayı ile Merkez Müdürüne vekâlet eder. Göreve vekâlet altı aydan fazla sürerse yeni bir Merkez Müdürü görevlendirilir. Müdür yardımcılarının süresi, Merkez Müdürünün görev süresi bittiğinde kendiliğinden sona erer 

Merkez müdürünün görevleri

MADDE 14 – (1) Merkez Müdürünün görevleri şunlardır;

a) Merkez ve Merkeze bağlı ünite, birim ve çalışma gruplarının en iyi şekilde çalışması için gerekli tedbirleri almak,

b) Yönetim Kurulu kararlarını uygulamak,

c) Merkezin yıllık faaliyet raporunu hazırlamak, Yönetim Kurulunun görüşünü aldıktan sonra Rektöre sunmak,

ç) Merkezin amaçları doğrultusunda oluşturulan çalışma grup ve birimlerinin programlarını hazırlamak ve Yönetim Kuruluna önermek,

d) Yurt içi ve yurt dışında benzer faaliyetlerde bulunan kuruluşlarla işbirliği yapmak,

e) Merkezin yönetim, denetim ve gözetim görevini yürütmek,

f) Sağlık alanlarındaki hizmetlerin koordinasyonunu sağlamak,

g) Merkezin ödenek, kadro ihtiyaçlarını, bütçe ile ilgili önerilerini ve görüşülecek diğer konuları tespit ederek gerekçesi ile birlikte Yönetim Kuruluna  sunmak.

Yürütme Kurulu

MADDE 15 - (1) Merkezin hizmetlerinin yürütülebilmesi ile ilgili yetkili kuruldur. Kurulda Merkez Müdürü, Dekanın görevlendireceği Merkezden sorumlu Dekan Yardımcısı, Müdür yardımcıları, Hastane Başmüdürü, Hastane Müdürleri, Hemşirelik Hizmetleri Müdürü ve Döner Sermaye İşletme Müdürü görevlidir.

(2) Yürütme Kurulu  Merkez Müdürünün daveti üzerine ayda en az 1 (bir) kez veya Merkez Müdürünün uygun gördüğü hallerde olağanüstü olarak toplanır. Toplantıları Merkez Müdürü yönetir. Kurulun sekretaryası Hastane Başmüdürü tarafından yürütülür. Toplantılar üye tam sayısının salt çoğunluğu ile yapılır, kararlar oy çokluğu ile alınır. Alınan kararlar Rektöre rapor edilir.

Yürütme Kurulunun  görevleri

MADDE 16 - (1) Yürütme Kurulu Merkez ile ilgili kanun, yönetmelik ve yönergeler ile Yönetim Kurulunun kararları ışığında, Merkezin verimli ve düzenli bir şekilde yönetimi ve işletilmesi için gerekli bütün kararları alır ve uygular. Günlük işleyişte ortaya çıkan sorunlara ivedi ve dinamik çözümler getirmede ve Merkezin yönetiminde Merkez Müdürüne yardım eder. Görevleri:

a) Merkezin faaliyette bulunan klinik ve laboratuar birimleri ile idari ünitelerin ve yeni kurulan ünitelerin rasyonel çalışması için, ortak kullanım sahalarının yerleşim planlarını ve koordinasyonunu Yönetim Kurulunun kararları doğrultusunda yapar.

b) Her mali yıl için Merkezin ödenek, kadro ihtiyaçları ile bütçesini, gerekçesi ile birlikte hazırlayarak Merkez Müdürüne sunar.

c) İlgili birimlerce hazırlanan çalışma raporlarını, istatistiksel verileri görüşerek denetler.

ç) Merkezin her türlü faaliyetini düzenlemek üzere iç hizmet talimatlarının hazırlanmasını sağlayarak Merkez Müdürünün onayına sunar.

d) Yıllık faaliyet raporunun hazırlanmasında Merkez Müdürüne yardım eder.

e) Kanun, yönetmelik ve yönergelerin verdiği diğer işleri yapar.

Danışma kurulu ve görevleri

MADDE 17 – (1) Danışma Kurulu; Merkez Müdürü, Tıp Fakültesi Dahili, Cerrahi ve Temel Bilimler Bölümlerinin her birinde devamlı statüde çalışan profesörlerin, doçentlerin ve yardımcı doçentlerin kendi aralarından seçtikleri birer kişi olmak üzere üç profesör, üç doçent ve üç yardımcı doçentten, Tıp Fakültesinde görevli uzmanlık öğrencilerinin kendi aralarından seçtikleri bir kişiden ve Genel İdari Hizmetler, Sağlık Hizmetleri, Teknik Hizmetler ve Yardımcı Hizmetler Sınıfında görev yapanların kendi aralarında seçtikleri birer kişi olmak üzere dört kişiden oluşur. Rektör tarafından görevlendirilen bu üyelerin görev süresi iki yıldır. Süresi dolan üyeler yeniden görevlendirilebilirler. Danışma Kurulu Merkezin danışma organıdır.

(2) Danışma Kurulu, Merkez Müdürünün başkanlığında yılda en az iki kez toplanır. Rektör veya Dekan isterse bu toplantılara katılabilirler. Rektörün toplantıya katılması durumunda ise, Kurula Rektör başkanlık eder. Toplantılar üye tam sayısının salt çoğunluğu ile yapılır ve kararlar oy çokluğu ile alınır. Kurulun sekretaryasını Merkez Müdürü yürütür.

(3) Danışma Kurulunun görevi; Merkezin amaçları ile ilgili konularda görüşlerin açıklanıp tartışılması, her kesimden gelen istekleri ve önerileri değerlendirerek yeni çalışma konularının gündeme getirilmesi ve sorunların çözüme bağlanmasına yönelik öneriler getirmektir.

Hastane Başmüdürü

MADDE 18 - (1) Hastane Başmüdürü, sağlık yönetimi, işletme, iktisat, muhasebe, maliye, kamu yönetimi, hukuk veya sağlık alanında eğitim veren en az 4 yıllık fakülte veya yüksekokul mezunu olup, en az 10 yıl Hastane Müdürlüğü görevinde çalışmış olan adaylar arasından 2547 sayılı Yasanın 52. maddesi hükümlerine göre Üniversite Yönetim Kurulunun görüşü alınarak Rektör tarafından atanır. Belirtilen alanlarda lisans eğitimi alıp; sağlık yönetimi alanında doktora eğitimi yapmış olanlar için hizmet şartı aranmaz. Hastane Başmüdürü, Merkez Müdürüne karşı sorumludur. Hastane Başmüdürü, görevde bulunmadığı zamanlarda Merkez Müdürünün onayı ile Hastane Müdürlerinden birini vekil bırakabilir.

Hastane Başmüdürünün görevleri

MADDE 19 - (1) Hastane Başmüdürü’nün görevleri:

a) Merkezin idari, mali ve teknik konularında, planlama, örgütlenme, koordinasyon ve denetim gibi temel yönetim işlevlerini kanun, tüzük, yönetmelikler ve yönergeler uyarınca Merkez Müdürüne karşı sorumlu olarak yürütür.

b) Kurumun en verimli şekilde çalışmasını sağlamak üzere, Merkezin ihtiyaçlarını zamanında tespit ve temin eder. Temin edilen malzemelerin, depolanmasını ve birimlere dağıtılmasını sağlar.

c) Merkezin, iaşe hizmetlerini yürütür.

ç) Kurumda gerekli her türlü güvenliği sağlayıcı önlemi alır ve uygulanması titizlikle izler.

d) Cihaz, her türlü motor, eşya ve bina onarımı gibi işlerin ilgililerce zamanında yapılmasını sağlar.

e) Merkezin periyodik, istatistik, poliklinik ve laboratuvar çalışma cetvellerini vaktinde, doğru ve eksiksiz olarak düzenleyerek ilgili mercie gönderir. Sıhhi, idari, mali ve her çeşit evrak ve cetvellerin de kurumca zamanında düzenlenip, ait olduğu makama iletilmesini sağlar. Bulaşıcı hastalık teşhislerini ve bunlardan ölenleri, ilgili sağlık amirine en seri şekilde bildirir.

f) Merkezde görevli 2547 sayılı Kanuna bağlı çalışanların dışındaki idari, mali ve teknik hizmetlerin düzenli ve verimli çalışmasını sağlar. Hastane Başmüdürü, Merkezde görevli personelin görev, yetki ve sorumluluklarını belirlemekle yükümlüdür. Bu personelin, istihdam, çalışma düzeni, nöbet, kıyafet, disiplin, başarı açısından değerlendirilmesi ilkelerini ve terfi esaslarını mevzuat hükümleri içerisinde tespit eder, uygular, denetim ve genel gözetimini yapar

g) Hastane Başmüdürlüğüne bağlı Hastane Müdürlerinin çalışmasını sağlar.

ğ) Yürütme Kurulu ve Merkez Müdürü tarafından kendisine verilen diğer görevleri yapar.

h) Bu görevleri ile ilgili olarak Merkez Müdürüne karşı sorumludur.

Hastane Müdürleri

MADDE 20 - (1) Hastane Müdürleri, sağlık yönetimi, işletme, iktisat, muhasebe, maliye, kamu yönetimi, hukuk, mühendislik veya sağlık alanında eğitim veren en az 4 yıllık fakülte veya yüksekokul mezunu ve en az 5 yıl sağlık alanında yöneticilik yapmış adaylar arasından Merkez Müdürünün önerisi üzerine “Yükseköğretim Üst Kuruluşları ile Yükseköğretim Kurumları Personeli Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Yönetmeliği” hükümlerine göre atanır. Belirtilen alanlarda lisans eğitimi alıp; sağlık alanında doktora eğitimi yapmış olanlarda hizmet şartı aranmaz. Hastane Müdürleri, görevde bulunmadığı zamanlarda Hastane Başmüdürünün onayı ile kendisine bağlı Hastane Müdür Yardımcılarından birini vekil bırakabilir. En çok 3 (üç) Hastane Müdürü atanır.

Hastane Müdürlerinin görevleri

MADDE 21 - (1) Hastane Başmüdürüne yardım eder ve Hastane Başmüdürünün vereceği idari, mali ve teknik işleri kanun, tüzük, yönetmelik, yönerge, çalışma programları, bütçe esasları ve işletmecilik ilkelerine uygun biçimde yürütürler. Bu işlerle ilgili olarak Hastane Başmüdürüne karşı sorumludurlar.

Hastane Müdür Yardımcıları

MADDE 22 - (1) Hastane Müdür Yardımcısı, en az lisans mezunu olmalıdır. “Yükseköğretim Üst Kuruluşları ile Yükseköğretim Kurumları Personeli Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Yönetmeliği” hükümlerine göre en çok 8 (sekiz) Hastane Müdür Yardımcısı atanır.        

Hastane Müdür Yardımcılarının görevleri

MADDE 23 - (1) Hastane Müdür Yardımcısı, Hastane Başmüdürü ve Hastane Müdürünün kendisine vereceği görevleri yapar.

Hemşirelik Hizmetleri Müdürlüğü

MADDE 24 - (1) Hemşirelik Hizmetleri Müdürü, Hemşirelik Yüksekokulu mezunu ya da hemşirelik yönetimi konusunda lisansüstü eğitim yapmış adaylar arasından Merkez Müdürünün önerisi ve Rektörün onayı ile görevlendirilir. Hemşirelik Hizmetleri Müdürünün önerisi ile en az lisans eğitimi yapmış, en çok 6 (altı) kişiyi yardımcısı olarak görevlendirilmek üzere Merkez Müdürlüğüne teklif eder, görevlendirme Rektör tarafından gerçekleştirilir

Hemşirelik Hizmetleri Müdürünün görevleri

MADDE 25 - (1) Hemşirelik Hizmetleri Müdürü’nün görevleri:

a) Merkez Müdürüne bağlı olarak, Merkezde her türlü hemşirelik ve ebelik hizmetlerinin en iyi şekilde yürütülmesini sağlar.

b) Yardımcıları ve servis sorumlu hemşireleri aracılığıyla kliniklerdeki hemşirelik hizmetlerini denetler ve hizmetlerin aksamadan yürütülmesini sağlar.

c) Hemşirelerin ve Yardımcı Sağlık Personelinin dağıtım, nöbet ve izinlerini, ilgili Anabilim Dalı Başkanlarının görüşünü alarak düzenler.

d) Hemşirelik hizmetlerine yönelik eğitim ve yönetim çalışmalarını Eğitim Komitesi ile ilişki kurarak yürütür.

e) Bu görevleri Hastane Başmüdürlüğü ile koordinasyon halinde yürütür ve Merkez Müdürüne karşı sorumludur.

DÖRDÜNCÜ BÖLÜM

Kalite Konseyi, Akreditasyon Komiteleri ve Görevleri

Kalite Konseyi ve Akreditasyon Komiteleri

MADDE 26 - (1) Kalite Konseyi Merkez Müdürü, Dekan, Kalite Yönetim Temsilcisi görevi olan Müdür Yardımcısı, Dekanlıktaki toplam kalite yönetiminden sorumlu Dekan Yardımcısı, Döner Sermaye İşletme Müdürü,  Hastane Müdürleri, toplam kalite yönetimi ile görevli Hastane Müdür Yardımcısı, Hemşirelik Hizmetleri Müdürü ve  eğitim ile ilgili Hemşirelik Hizmetleri Müdür Yardımcısı’nden oluşur.

(2) Olağan Kalite Konseyi toplantıları Merkez Müdürü ve Kalite Yönetim Temsilcisinin daveti üzerine ayda 1(bir) kez yapılır. Toplantıların başkanı Merkez Müdürü, sorumlusu Kalite Yönetim Temsilcisidir. Raportörlüğü Kalite Yönetim Temsilcisi yürütür. Toplantılar üye tam sayısının salt çoğunluğu ile yapılır ve kararlar oy çokluğu ile alınır.

(3) Uluslararası Akreditasyon çalışmaları aşağıdaki Akreditasyon Komitelerince yürütülür: 

a) Hasta ve Ailesi Hakları Komitesi

b) Hasta ve Ailesinin Eğitimi Komitesi

c) Bakıma Kabul ve Bakımın Devamlılığı Komitesi

ç) Hastaların Bakımı Komitesi

d) Hastaların Değerlendirilmesi Komitesi

e) Kalite Yönetimi İyileştirme Komitesi

f) Tesis Yönetimi ve Güvenlik Komitesi

g) Bilgi Yönetim Komitesi

ğ) Enfeksiyon Kontrolü ve Korunma Komitesi

h) Personel Nitelikleri ve Eğitimi Komitesi

Kalite Konseyinin görevi

MADDE 27 - (1) Kalite Konseyinin görevi Merkezde ISO 9001:2000 ve uluslararası akreditasyon standartlarının oluşturulması ve sürdürülmesi çalışmalarını planlamak, koordine ve kontrol etmektir.

BEŞİNCİ BÖLÜM

Yasal Komiteler ve Görevleri

Enfeksiyon Kontrol Komitesi

MADDE 28- (1) Enfeksiyon Kontrol Komitesi aşağıda belirtilen üyelerden oluşur:

a) Merkez Müdürünün görevlendireceği bir Müdür Yardımcısı

b) Enfeksiyon Hastalıkları ve Klinik Mikrobiyoloji Anabilim Dalı Başkanı ya da yerine önereceği bir uzman

c) Dahili Tıp Bilimleri Bölüm Başkanı tarafından önerilecek bir uzman

ç) Cerrahi Tıp Bilimleri Bölüm Başkanı tarafından önerilecek bir uzman

d) Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Anabilim Dalı tarafından önerilecek bir uzman

e) Yoğun Bakım Ünitelerini temsil edecek bir uzman

f1 Epidemiyoloji veya Halk Sağlığı Uzmanı

f) Mikrobiyoloji ve Klinik Mikrobiyoloji Laboratuvarı temsilcisi,

g) Hemşirelik Hizmetleri Müdürü,

ğ) Enfeksiyon Kontrol Hekimi

h) Enfeksiyon Kontrol Hemşiresi,

ı) Eczane Sorumlusu,

i) Ev İdaresinden sorumlu Hastane Müdür Yardımcısı

j) Hastane Başmüdürü veya yerine önereceği bir Hastane Müdürü 

(2) Enfeksiyon Kontrol Komitesi, enfeksiyon kontrolünde en üst karar organı olarak çalışır ve düzenli olarak yılda en az üç defa toplanır. Enfeksiyon Kontrol Komitesinin üyeleri üç yıl süre ile görevlendirilir. Enfeksiyon Kontrol Komitesi başkanlığını, Enfeksiyon Hastalıkları ve Klinik Mikrobiyoloji Anabilim Dalı Temsilcisi yürütür. Enfeksiyon Hastalıkları ve Klinik Mikrobiyoloji Anabilim Dalı Temsilcisinin katılamadığı toplantılarda başkanlık görevini komitede görevli Müdür Yardımcısı yürütür. Toplantı daveti; toplantı yeri, tarihi, saati ve gündemi ile birlikte, toplantıdan en az iki gün önce üyelere bildirilir. Olağanüstü durumlarda Enfeksiyon Kontrol Komitesi, başkanın davetiyle veya üyelerden birinin başkanlığa yapacağı başvuru ve başkanın uygun görmesiyle toplanabilir. Enfeksiyon Kontrol Komitesi, üye tam sayısının salt çoğunluğuyla toplanır ve katılanların oy çokluğu ile karar alır. Enfeksiyon Kontrol Komitesinin yıllık çalışma raporu, enfeksiyon kontrol ekibi tarafından hazırlanır ve Komitede görüşüldükten sonra Merkez Müdürlüğüne sunulur.

Enfeksiyon Kontrol Komitesinin görev, yetki ve sorumlulukları

MADDE 29 - (1) Enfeksiyon Kontrol Komitesinin görev, yetki ve sorumlulukları şunlardır:

a) Bilimsel esaslar çerçevesinde, yataklı tedavi kurumunun özelliklerine ve şartlarına uygun bir enfeksiyon kontrol programı belirleyerek uygulamak, Merkez Müdürlüğüne ve ilgili bölümlere bu konuda öneriler sunmak,

b) Güncel ulusal ve uluslararası kılavuzları dikkate alarak yataklı tedavi kurumunda uygulanması gereken enfeksiyon kontrol standartlarını yazılı hale getirmek, bunları gerektikçe güncellemek,

c)Yataklı tedavi kurumunda çalışan personele, bu standartları uygulayabilmeleri için devamlı hizmet içi eğitim verilmesini sağlamak ve uygulamaları denetlemek,

ç) Yataklı tedavi kurumunun ihtiyaçlarına ve şartlarına uygun bir sürveyans programı geliştirmek ve çalışmalarının sürekliliğini sağlamak,

d) Hastane enfeksiyonu yönünden, öncelik taşıyan bölümleri saptayarak ve bulgulara göre harekete geçerek, hastane enfeksiyon kontrol programı için hedefler koymak, her yılın sonunda hedeflere ne ölçüde ulaşıldığını değerlendirmek ve yıllık çalışma raporunda bu değerlendirmelere yer vermek,

e) Antibiyotik, dezenfeksiyon, antisepsi, sterilizasyon araç ve gereçlerin, enfeksiyon kontrolü ile ilgili diğer demirbaş ve sarf malzeme alımlarında, ilgili komisyonlara görüş bildirmek; görev alanı ile ilgili hususlarda, yataklı tedavi kurumunun inşaat ve tadilat kararları ile ilgili olarak gerektiğinde Merkez Müdürlüğüne görüş bildirmek,

f) Hastalar veya yataklı tedavi kurumu personeli için tehdit oluşturan bir enfeksiyon riskinin belirlenmesi durumunda, gerekli incelemeleri yapmak, izolasyon tedbirlerini belirlemek, izlemek ve böyle bir riskin varlığının saptanması durumunda, ilgili bölüme hasta alımının kısıtlanması veya gerektiğinde durdurulması hususunda karar almak,

g) Sürveyans verilerini ve eczaneden alınan antibiyotik tüketim verilerini dikkate alarak, antibiyotik kullanım politikalarını belirlemek, uygulanmasını izlemek ve yönlendirmek,

ğ) Sterilizasyon, antisepsi ve dezenfeksiyon işlemlerinin ilkelerini ve dezenfektanların seçimi ile ilgili standartları belirlemek, standartlara uygun kullanımını denetlemek,

h) Üç ayda bir olmak üzere, hastane enfeksiyonu hızları, etkenleri ve direnç paternlerini içeren sürveyans raporunu hazırlamak ve ilgili bölümlere iletilmek üzere Merkez Müdürlüğüne bildirmek,

ı) Enfeksiyon kontrol ekibi tarafından hazırlanan yıllık faaliyet değerlendirme sonuçlarını Merkez Müdürlüğüne sunmak,

i) Enfeksiyon kontrol ekibi tarafından iletilen sorunlar ve çözüm önerileri konusunda karar almak ve Merkez Müdürlüğüne iletmek

Radyasyon Güvenliği Komitesi 

MADDE 30-(1)Radyasyon Güvenliği Komitesi lisans sahibi/sahipleri, Radyasyon Koruması Görevlisi/Görevlileri, Medikal Fizikçiler, Hemşire Temsilcisi, Merkez Yönetimi Temsilcisinin (Merkez Müdürü, Müdür Yardımcısı, Hastane Başmüdürü, Hastane Müdürü gibi..) yanı sıra radyasyon kaynağı kullanan her bir birimin (radyasyon onkolojisi, nükleer tıp, radyodiagnostik, kardiyoloji) temsilcilerinden oluşur.

(2) Komite yılda en az 2 kere toplanır. Komite Başkanı seçimle göreve gelir. Toplantılar radyasyon korunması görevlisi ve Merkezin yönetim temsilcisi mutlaka olmak kaydı ile çoğunluk sağlandığı takdirde yapılır. Her komite toplantısı rapor edilir ve bu raporda toplantı tarihi, toplantıya katılan ve bulunamayan üyeler, tartışılan ve karara varılan hususlar, yapılmasına karar alınan işler ve tavsiyeler, ALARA prensibinin uygulanış ve yürütülmesi çerçevesinde yapılan plan ve programların gözden geçirilerek varılan sonuçlara ilişkin kararlar bulunur. Bu raporlar tüm üyelere ve diğer ilgili kurum (TAEK, Sağlık Bakanlığı ve YÖK gibi)  ve kişilere dağıtılır ve bir kopyası da ayrı dosyada saklanır.

Radyasyon Güvenliği Komitesinin görev, yetki ve sorumlulukları

MADDE 31 - (1) Komitenin görevleri:

a) Türkiye Atom Enerji Kurumu’nun ve diğer ilgili kuruluşların (Sağlık Bakanlığı gibi) yayınlamış oldukları radyasyondan korunma ve güvenliği mevzuatını inceleyip, yerine getirmekle yükümlü olduğu tüm hususları yürürlüğe koymak üzere ayrıntısıyla planlayıp; tanı, tedavi ve araştırma amaçlarıyla radyasyonla çalışılan her bölüm için bir organizasyon şeması oluşturup uygulanmasını sağlar.

b) Radyasyon uygulamalarının yapıldığı bölümlerde çalışanların, halkın ve hastaların radyasyon güvenliğini sağlamak ve kişisel veya kolektif dozları ALARA prensibine uygun şekilde en az seviyede tutabilmek için tüm radyasyonla çalışılan bölümlerde günlük çalışma imkânlarını ve şartlarını belirleyerek ve tehlike durumunda yapılacak işlemleri ve alınacak önlemleri de içerecek şekilde ekteki formata uygun ayrıntılı bir "Radyasyon Güvenliği El-Kitabı" hazırlanmasını sağlar, onaylar, tüm radyasyon görevlilerinin ulaşabileceği şekilde ilgili bölümlere dağıtır, gerekli görüldüğünde ve her yıl bunu yeniler.

c) Her toplantıda Merkezde bulunan tüm radyasyon kaynaklarının envanterini tutar ve bunları belirlenen periyotlarda günceller.

ç) Kullanılan radyasyon kaynaklarına ilişkin güvenlik analizlerinin yapılarak gerekli güvenlik analiz raporlarının hazırlanmasını sağlar.

d) Her toplantıda yürürlükteki radyasyondan korunma ve güvenliği programları dahilinde alınan kişisel ve kolektif dozları değerlendirmesi ve personelin bu değerlendirmeler hakkında bilgi sahibi olmasının sağlanması, iyileştirme gerektiren uygulamalara dönük tavsiyeleri belirler.

e) Radyasyonla çalışan kişilerin eğitim ve deneyimi ile ilgili olarak yeterlilik değerlendirmeleri yaparak gereken bilgi aktarımını sağlamak üzere eğitim programlarını oluşturur ve gereksinimlere göre yeniler.

f) Üç ayda bir Radyasyon Korunması Görevlisi/Görevlilerinin tuttukları kayıtlar ve hazırladıkları raporlara göre; personel radyasyon dozlarını, radyasyon ölçüm taramaları (survey) sonuçlarını, kontaminasyon olaylarını, radyoaktif atık kayıtlarını, kalite kontrol kayıtlarını, bakım onarım kayıtlarını, eğitim programlarını inceler ve değerlendirir.

g) Üç ayda bir Radyasyon Korunması Görevlisi/Görevlilerinin yardımıyla tüm olağandışı durumları gözden geçirir, sebepleri, gelişimi, alınan önlemleri ve tekrarlanmaması için yapılan düzenlemeleri değerlendirir.

ğ) Dekanlık Etik Komitesi ile işbirliği kurarak, araştırma amacıyla yapılacak her türlü radyasyon içeren uygulamalara dönük önerileri inceleyip, radyasyon güvenliği açısından değerlendirir ve "gerekçelendirme" prensibine uygun olarak karar alır. Komiteden onay almadan radyasyon içeren hiçbir çalışma başlatılmamalıdır.

h) Her yıl radyasyon güvenliği programlarını yeniden gözden geçirir, aksayan yönleri saptar, yeniler.

ı) Her yıl hazırlanan radyasyon güvenliği programlarının ve "Radyasyon Güvenliği El-Kitabı"nın bir kopyasını Kuruma gönderir.

Kan Transfüzyon Komitesi

MADDE 32 - (1) Kan Transfüzyon Komitesi, Merkez Müdürü veya görevlendireceği bir Müdür Yardımcısı,  Kan Merkezinden Sorumlu Doktor, Genel Cerrahi Uzmanı, Anesteziyoloji Uzmanı, Pediatri Uzmanı, Yenidoğan Ünite Temsilcisi Uzman, Kadın Hastalıkları Uzmanı, Doğum Servisi Uzmanı, Hematoloji Uzmanı, Onkoloji Uzmanı, Ortopedi Uzmanı, Nefroloji (Hemodiyaliz) Uzmanı, Kardiyovasküler Cerrahi Uzmanı, yoğun transfüzyon yapan servisler ile Kan Merkezinden birer Temsilci Hemşire ve Arşiv Sorumlusu’ndan oluşur.

(2) Komite Kan Merkezinden sorumlu hematoloji uzmanı başkanlığında yılda en az 4 (dört) kez, gerekli hallerde daha sık toplanır. Toplantının sekretaryası yine Kan Merkezi Sorumlu Hekimince yürütülür. Alınan kararlar Merkez Müdürlüğüne rapor edilir.

Kan Transfüzyon Komitesinin görev, yetki ve sorumluluklar

MADDE 33 - (1) Bu komitenin kan ve kan ürünlerinin temini, kan komponentlerinin hazırlanma oranları, kanın saklanma ve kullanım güvenliği konusunda Merkez politikası oluşturulması; hasta ihtiyacını karşılama konusunda Kan Merkezinin yeterliliğinin değerlendirilmesi; kan ve kan ürünlerine bağlı transfüzyon reaksiyonlarının değerlendirilmesi görevleri vardır.

ALTINCI BÖLÜM

Tıbbi Hizmet Danışma Komisyonları

Tıbbi Hizmet Danışma Komisyonları

MADDE 34 - (1) Merkezin tıbbi hizmetlerinin daha nitelikli sunumu ve organizasyonunu sağlamak üzere Rektör tarafından geçici danışma komisyonları kurulabilir. Bu komiteler konunun uzmanları arasından Rektörün belirleyeceği kişilerden oluşturulur. Komitelerin görevi tanımlanan görev tamamlanınca kendiliğinden sona erer.

YEDİNCİ BÖLÜM

Çeşitli ve Son Hükümler

Yetkililerin sorumlulukları

MADDE 35 – (1) Merkezde ve Merkeze bağlı olarak çalışan sağlık hizmetleriyle görevli ünitelerde bulunan servis, poliklinik veya laboratuvar birimleri ile Merkezin idari işlerinde görevli diğer idari birimler yürüttükleri hizmetler açısından Merkez Müdürüne karşı sorumludur.