Trakya Üniversitesi Devlet Konservatuvarı Müzik ve Bale İlköğretim Okulu Yönetmeliği ile Trakya Üniversitesi Devlet Konservatuvarı Lise Devresi Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliklerinin aşağıdaki şekliyle Resmi Gazetede yayımlanmasının uygun olduğuna mevcudun oybirliği ile karar verildi.
TRAKYA ÜNİVERSİTESİ DEVLET KONSERVATUVARI
MÜZİK VE BALE İLKÖĞRETİM OKULU YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ KISIM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
Madde 1- Bu Yönetmeliğin amacı, Trakya Üniversitesi Devlet Konservatuvarı Müzik ve Bale İlköğretim Okulu eğitim-öğretim, devam-devamsızlık sınıf geçme, sınav ve personelin görev, yetki ve sorumluluklarına ilişkin esas ve usulleri düzenlemektir.
Kapsam
Madde 2- Bu Yönetmelik, Trakya Üniversitesi Devlet Konservatuvarı Müzik ve Bale İlköğretim Okulu eğitim-öğretim, devam-devamsızlık sınıf geçme, sınav ve personelin görev, yetki ve sorumluluklarına ilişkin esasları kapsar.
Dayanak
Madde 3- Bu Yönetmelik; 1739 Sayılı Milli Eğitim Temel Kanununun 33 üncü maddesi, 222 Sayılı İlköğretim ve Eğitim Kanunu, 4306 Sayılı Kanunun, 2547 Sayılı Yüksek Öğretim Kanunu ile Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı’nın 10/9/1997 tarih ve 97.30.2246 sayılı Yürütme Kurulu Kararı hükümlerine dayanılarak hazırlanmıştır.
Madde 4- Bu yönetmelikte geçen;
a) Bakanlık : Milli Eğitim Bakanlığını,
b) Bakan : Milli Eğitim Bakanını,
c) Başkanlık : MEB Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığını,
d) Üniversite : Trakya Üniversitesini,
e) Rektör : Trakya Üniversitesi Rektörünü,
f) Senato : Trakya Üniversitesi Senatosunu,
g) Konservatuvar : Trakya Üniversitesi Devlet Konservatuvarını,
h) Konservatuvar Kurulu : Trakya Üniversitesi Devlet Konservatuvarının Bölüm Başkanları ve Ana Sanat-Ana Bilim Dalı Başkanlarından oluşan Konservatuvar Kurulunu,
i) Yönetim Kurulu : Trakya Üniversitesi Devlet Konservatuvarı Yönetim Kurulunu,
j) Okul : Sekiz yıllık temel eğitim programının kesintisiz olarak uygulayan Müzik ve Bale Bölümünde Eğitim veren “Trakya Üniversitesi Devlet Konservatuvarı” Müzik ve Bale İlköğretim Okulunu,
k) Müdür : Trakya Üniversitesi Devlet Konservatuvarı Müzik ve Bale İlköğretim Okulu Müdürünü,
l) Meslek Dersleri : Müzik ve Bale Bölümü ana sanat dallarıyla ilgili dersleri,
m) Yardımcı Meslek Dersleri : Meslek ve Genel Kültür Dersleri dışındaki dersleri,
n) Genel Kültür Dersleri : Meslek ve Yardımcı Meslek dersleri dışında kalan dersleri,
o) Veli : Öğrencinin anne veya babası, vasisi veya ailece yetkilendirilen kişiyi,
p) Dönem : Derslerin başladığı tarihten dinlenme tatiline, dinlenme tatilinin bitiminden ders kesimine kadar geçen süreyi,
r) Ders Yılı : Derslerin başladığı tarihten, derslerin kesildiği tarihe kadar geçen ve iki kanaat dönemini kapsayan süreyi,
s) Öğretim yılı : Ders yılının başladığı tarihten ertesi ders yılının başladığı tarihe kadar geçen süreyi,
t) Akademik Takvim : Bir Eğitim-Öğretim yılındaki, kayıt yenileme, birinci ve ikinci yarıyılın başlama ve bitiş, resmi ve yarıyıl tatilleri ile genel sınav tarihlerini belirten ve Üniversite Senatosunca kabul edilen programı,
u) Devlet Konservatuvarı Yönetmeliği : Trakya Üniversitesi Devlet Konservatuvarı Müzik ve Bale İlköğretim Okulu Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğini,
ifade eder.
İKİNCİ KISIM
Amaçlar ve Genel Esaslar
Amaçlar
Madde 5- İlköğretim Okulunun amacı; Türk milli eğitiminin genel amaç ve ilkeleri ile “Milli Eğitim Bakanlığı İlköğretim Kurumları Yönetmeliği’’nde belirtilen İlköğretim Amaçları, 1739 sayılı “Milli Eğitim Temel Kanunu’’nun 33 üncü maddesine ve değişik 222 sayılı “İlköğretim ve Eğitim Kanunu’’na göre güzel sanatlar alanlarında özel ilgi ve yetenekleri beliren çocukları küçük yaşlardan itibaren yetiştirmektedir.
Bu doğrultuda;
a) Öğrencileri ilgi, istidat ve kabiliyetleri istikametinde yetiştirerek hayata ve üst öğrenime hazırlamak,
b) Öğrenciye, Atatürk İlkeleri ve İnkılaplarına, Türkiye Cumhuriyeti Anayasasına ve demokrasinin ilkelerine uygun olarak haklarını kullanabilme, görevlerini yapabilme ve sorumluluklarını yüklenebilme bilincini kazandırmak,
c) Öğrencinin milli kültür değerlerini tanımasını, takdir etmesini, çevrede benimsemesini ve kazanmasını sağlamak,
d) Öğrenciyi toplum içindeki rollerini yapan, başkaları ile iyi ilişkiler kuran, iş birliği içinde çalışabilen, çevresine uyum sağlayabilen iyi ve mutlu bir vatandaş olarak yetiştirmek,
e) Bulundukları çevrede yapacakları eğitim, kültür ve sosyal etkinliklerle milli kültürün benimsenmesine ve yayılmasına yardımcı olmak,
f) Öğrenciye fert ve toplum meselelerini tanıma, çözüm arama alışkanlığı kazandırmak,
g) Öğrenciye sağlıklı yaşamak, ailesinin ve toplumun sağlığı ile çevreyi korumak için gereken bilgi ve alışkanlıkları kazandırmak,
h) Öğrencinin el becerisi ile zihni çalışmasını birleştirerek çok yönlü gelişmesini sağlamak,
i) Öğrencinin araç-gereç kullanma yoluyla sistemli düşünmesini, çalışma alışkanlığı kazanmasını, estetik duygularının gelişmesini, hayal ve yaratıcılık gücünün artmasını sağlamak,
j) Öğrencinin mesleki ilgi ve yeteneklerinin ortaya çıkmasını sağlayarak gelecekteki mesleğini seçmesini kolaylaştırmak,
k) Öğrenciye üretici olarak geçimini sağlaması ve ekonomik kalkınmaya katkıda bulunması için mesleğin ön hazırlığını yaptıracak, mesleğe girişini kolaylaştıracak ve uyumunu sağlayacak davranışları kazandırmak,
l) Öğrencilerin serbest zamanlarını değerlendirmelerini, öncelikle enerjiden ve artık malzemeden savurganlığa kaçmadan yararlanmalarını sağlamak,
ilköğretim okulunun amacıdır.
Madde 6- Eğitim-Öğretim uygulamalarında aşağıdaki genel esaslar göz önünde bulundurulur:
a) Eğitim-Öğretim etkinlikleri; öğretim ilkeleri, öğrenci düzeyi, çevre özellikleri ve programda belirtilen esaslar dikkate alınarak, yönetmeliğin 5 inci maddedeki amaçları gerçekleştirecek şekilde düzenlenir ve uygulanır.
b) Konservatuvarın bütün sınıflarında her derste ve her durumda, Türkçe’nin doğru ve güzel öğretilmesi, yazılması ve konuşulması temel hedeftir.
c) Okulda her fırsattan yararlanılarak öğrencilerin temizlik ve sağlık alışkanlıkları kazanmaları ve sağlıklı yaşamaları için gerekli önlemler alınır, spor etkinliklerine yeterince yer verilir. Okulun her yerinde ve her durumda temizlik ve düzenin sağlanması, derslik, laboratuar, yemekhane gibi yerlerde ısı, ışık ve havalandırmanın sağlık şartlarına uygun olması, öğrencilerin kılık kıyafetlerinin sağlıklı ve düzenli olması için gerekli önlemler alınır.
d) Bir ders saati süresi 40 dakikadır. Teneffüsler için en az 10’ar dakika zaman ayrılır. Yemek ve dinlenme için en az 60 dakika ara verilir.
e) Öğrencilerin beden, ruh ve sosyal bakımdan sağlıklı olarak gelişmeleri için önlem alınır. Beslenme ile ilgili bilgi, beceri ve alışkanlıklar kazandırılır.
f) Okulun açıldığı ilk hafta içindeki birinci sınıfta öğretim elemanı gerekli gördüğü durumlarda öğrenciyi velisi kontrolünde serbest bırakılabilir.
g) Öğretim elemanı, yeri geldikçe günlük olaylara ve fırsat eğitimine yer verir.
h) Konservatuvarda tam zamanlı statüde eğitim ve öğretim yapılır. Öğrenciler ilköğretim düzeyindeki temel öğrenimleri ile Müzik ve Bale alanlarındaki mesleki öğrenimlerini Konservatuvarda sürdürürler.
i) Müzik Bölümüne ait Meslek Dersleri; 6, 7 ve 8 inci sınıflarda Bale Bölümüne ait meslek dersleri 1 inci sınıftan itibaren uygulanır. Meslek dersleri öğrenciyi mesleğe yönelten ve ona bu yönde gelişme imkanı sağlayan derslerdir.
Madde 7- Okulun ders yılı süresi en az 180 (yüzseksen) iş günü esas alınarak Konservatuvarın Akademik Takviminde belirlenir.
Ders yılı süresi, derslerin ilk başladığı günden derslerin kesildiği güne kadar okulun açık bulunduğu günler ile öğrencilerin törenlere katıldıkları resmi ve mahalli günleri sayılarak hesaplanır.
Resmi tatil günleri ile her ne sebeple olursa olsun okulun açık bulunmadığı günler göz önünde bulundurulmaz.
Sabah ve öğleden sonrası yarımşar gün olarak sayılır.
Yarıyıl tatili 15 (onbeş) gün olarak Konservatuvarın Akademik Takviminde belirlenir.
Madde 8- Milli Eğitim Bakanlığı İlköğretim Kurumları Yönetmeliğinde belirlenen şekilde uygulanmak üzere Konservatuvar Akademik Takvimde belirlenir.
Öğrenci Andı
Madde 9- Okulda öğrenciler her gün derslere başlamadan önce Milli Eğitim Bakanlığı İlköğretim Kurumları Yönetmeliğinde yer alan “Öğrenci Andı”nı söyler.
ÜÇÜNCÜ KISIM
Kayıt, Kabul ve Devam
Kayıt Zamanı
Madde 10 - İlköğretim Okuluna kayıt işlemleri, Konservatuvar Kurulu tarafından düzenlenir, Üniversite Senatosunun onayı üzerine Rektörlük tarafından ilan edilir.
Okula Kayıt
Madde 11- Okulun birinci sınıfına, o yılın 31 Aralık tarihinde 72 ayını dolduran çocukların kaydı yapılır.
Öğrenci Kontenjanlarının Saptanması
Madde 12- Konservatuvarın İlköğretim Okuluna alınacak öğrenci sayısı, Konservatuvar Kurulu tarafından tespit edilir ve Senato kararı ile kesinleşir.
Yeni Kayıt
Madde 13- Belirtilen sürede ön kayıtlarını yaptıran aday öğrencilerden, Devlet Konservatuvarı Müzik ve Bale İlköğretim Okulu Giriş ve Sınav Koşulları Yönergesine göre yapılan sınavlarda başarılı bulunanların ilan edilen sürede okula kesin kayıtları yapılır.
İstenilen belgelerde yanlış beyanda bulunanlar ile tahrifat yapanların, sınavlarda başarılı olsalar dahi kayıtları yapılmaz. Gerçek dışı bilgi ve belgelere göre aday kaydı veya kesin kaydı yapılmış öğrencilerin kaydı silinir.
Nakil ve Naklen Kayıt
Madde 14- Nakil ve naklen kayıt hususlarında Milli Eğitim Bakanlığı İlköğretim Kurumları Yönetmeliği ve aşağıda belirtilen hükümler uygulanır:
a) Öğrenci nakilleri yıl sonundaki sınavlardan sonra yapılır. Öğrenci eğitim-öğretim yılı başlamadan en geç (30) otuz gün önce Müdürlüğe yazılı olarak başvurmalıdır.
b) Ayrılacağı Konservatuvarda bir üst sınıfta öğrenim hakkını kazanmış olmalıdır.
c) İlköğretim ara sınıflarına başvuran öğrenci ön eleme sınavında başarılı olmalıdır.
d) Konservatuvar Kurulu tarafından o yıl için belirlenen yatay geçiş kontenjan durumuna ve başarı sıralamasına göre isteğinin kabul edilmiş olması gerekir.
e) 6, 7 ve 8 inci sınıflarda Meslek Derslerinden başarısız olan öğrenciler, öğrenimlerini başka bir ilköğretim okulunda sürdürürler.
Kayıt Yenileme
Madde 15- Bütün öğrencilerin Akademik takvime göre eğitim-öğretim başlamadan önce kayıt yenileme işlemlerini yaptırmaları zorunludur.
Öğrenci Dosyası
Madde 16- Her öğrenci için bir öğrenci kişisel dosyası tutulur. Bu dosyada öğrencinin kayıt ve okul değiştirme belgeleri, velisi ile yapılan yazışmalar, rehberlik ile ilgili her türlü kayıtlar yer alır.
Öğrenci kişisel dosyası öğrencinin okul değiştirmesi veya okulu bitirmesi halinde gittiği okula gönderilir.
Okulu bitiren ve üst öğrenime devam etmeyen öğrencilerin kişisel dosyaları okul arşivinde öğrenci numara sırasına göre 5 yıl saklanır.
Öğrenci kişisel dosyalarının uygun olarak zamanında işlenmesinden ve saklanmasından ilgili öğretim elemanları, Müdür Yardımcısı ve Okul Müdürü sorumludur.
Veli Zorunluluğu
Madde 17- Her öğrencinin bir velisinin olması zorunludur. Öğrencinin anne veya babası, vasisi veya ailece yetkilendirilen büyüklerinden biri veli olur.
Devam Zorunluluğu
Madde 18- Konservatuvarın İlköğretim Okuluna kaydedilen zorunlu öğrenim çağındaki öğrencilerin velileri öğrencilerin okula devamını sağlamakla yükümlüdür.
a) İlk derse girdiği halde sonraki bir veya daha fazla derse özürsüz olarak girmeyen öğrencinin devamsızlığı yarım gün sayılır.
b) Bir ders yılı içinde toplam yirmi (20) gün okula özürsüz olarak devam etmeyen öğrenci, notları ne olursa olsun başarısız sayılır.
c) Bir ders yılı içinde her meslek dersine sekiz (8) saat mazeretsiz olarak girmeyen öğrenciler, o dersten kanaat notları ne olursa olsun başarısız sayılırlar ve o yıl için sınav haklarını kaybederler, sınıf tekrarı yaparlar.
d) Yurt içinde ve yurt dışında; müzik, spor, folklor ve benzeri eğitici kültürel faaliyetlere katılan öğrenciler Konservatuvara devam etmedikleri süre için izinli sayılırlar.
Yurt içi ve dışı faaliyetlere katılan öğrencilere Trakya Üniversitesi Rektörü izin verir. Bu izinlerin toplamı ile devamsızlıkların toplamı devam süresinin yarısını aşamaz. Ancak, uluslararası yurt içi ve yurt dışı yarışmalarla bunların hazırlık çalışmalarına katılan öğrencilerin, bu organizasyonun devamı süresince izinli sayıldıkları süreler devamsızlık süresinin hesabında dikkate alınmaz.
Okula Geç Gelme
Madde 19- Okula geç gelmeyi veya izinsiz olarak sınıftan yada okuldan ayrılmayı alışkanlık haline getiren öğrencilerin bu durumlarının önlenmesi için veli, öğretim elemanı ve okul yönetiminin işbirliği ile gerekli önlemler alınır.
DÖRDÜNCÜ KISIM
Öğrenci Başarısının Değerlendirilmesi
BİRİNCİ BÖLÜM
Genel Esaslar
Ölçme ve Değerlendirme İlkeleri
Madde 20- Öğrenci başarısının ölçme ve değerlendirmesi ile devam-devamsızlık konularında yapılacak işlemlerde aşağıdaki ilkeler gözetilir:
a) Bir ders yılı, birbirini tamamlayan iki yarıyıldan oluşur.
b) Başarının ölçülmesinde ve değerlendirilmesinde okul ve ders programlarında belirtilen özel ve genel amaçlar, açıklamalar ile konular esas alınır.
c) Ölçme ve değerlendirmede okul ve ülke çapında birlik ve beraberlik sağlanır.
d) Öğrenci başarısı, derslerin özelliklerine göre yazılı, sözlü ve uygulamalı sınavlar ile ödev veya projelerden alınan notlar esas alınarak tespit edilir.
e) Öğrencilerin ders, ödev, uygulama, laboratuar çalışmalarına ve sınavlara katılmaları zorunludur.
f) Değerlendirmede 5’ lik not sistemi kullanılır
g) Öğrencinin başarısını belirlemek amacıyla hazırlanan ölçme araçlarında; sadece bilginin ölçülmesine değil kavrama, uygulama, analiz, sentez ve değerlendirme düzeyinde edindikleri davranışların da ölçülmesine ağırlık verilir. Öğrencilerin ilgi, tutum ve kişilik tasarımı gibi psikolojik özellikleri belirlenir. Öğrencilerin bu özelliklerinin belirlenmesinde ilgi envanteri, tutum ve kişilik tasarımı ölçekleri gibi ölçme araçlarından da yararlanılır.
h) Öğrenci başarısının ölçülmesinde kullanılan ölçme araçları geçerlilik, güvenilirlik, objektiflik, örnekleyicilik, kullanışlılık, ayırt edicilik özelliklerine sahip olmalıdır. Ölçme ve değerlendirmede az sorulu-uzun cevaplı veya çok sorulu-kısa cevaplı yazılı yoklamalar, test uygulamaları, sözlü yoklamaları, gözlemler, hazırlık ve alıştırma çalışmaları, ödevler, projeler ve benzeri araçlar ile yöntemlere başvurulur.
i) Bir dersin yarıyıl notu ile yıl sonu notu hesaplanırken, bölme işlemi virgülden sonra iki basamak yürütülür, yarım ve yukarısı tama yükseltilir.
j) Notlar öğretim elemanının not defterine rakamla diğer evraka rakam ve yazı ile yazılır.
Not Verme
Madde 21- Devlet Konservatuvarı Müzik ve Bale İlköğretim Okulunda:
a) Her sınıf için gösterilen derslerde (Meslek dersleri ve Yardımcı Meslek dersleri hariç) öğrencilerin başarıları dört ayrı notla, başarısızlıkları ise tek bir notla değerlendirilir. Buna göre verilecek notlar ve puanlar şöyle değerlendirilir.
Pekiyi 5 85-100
İyi 4 70-84
Orta 3 55-69
Geçer 2 45-54
Başarısız 1 0-44
b) Müzik Bölümü Ana Sanat Dalları eğitimi gören öğrencilerin meslek derslerinde başarısı yüz (100) tam puan üzerinden değerlendirilir. 0-59 puan arası başarısız kabul edilirken, 60-100 puan arası başarılı sayılır ve nota çevrilmeden puan olarak değerlendirilir.
Dereceler Rakamla Puanlama
Pekiyi 5 90-100
İyi 4 80-89
Orta 3 70-79
Geçer 2 60-69
Başarısız 1 0-59
c) Yardımcı Meslek Derslerinde öğrencinin başarısı yüz (100) tam puan üzerinden değerlendirilir. 0-49 arası başarısız kabul edilirken, 50-100 puan arası başarılı sayılır ve nota çevrilmeden puan olarak değerlendirilir.
Dereceler Rakamla Puanlama
Pekiyi 5 90-100
İyi 4 75-89
Orta 3 60-74
Geçer 2 50-59
Başarısız 1 0-49
İKİNCİ BÖLÜM
Sınavlar
Sınavlar
Madde 22- Sınıf, branş ve meslek dersleri öğretim elemanları yazılı, sözlü ve uygulamalı sınavlarını düzenlerken öğretim yılı başında ders yılı programına uygun olarak hazırlanan yıllık ders planlarındaki amaç ve konuları göz önünde bulundururlar.
Sınav Sayısı
Madde 23- 6, 7 ve 8 inci sınıflarda bir yarıyılda bir dersten yapılacak yazılı sınav sayısı ikiden az olmamak üzere, zümre öğretim elemanları tarafından tespit edilir.
Altıncı sınıfta I inci ve II nci yarıyıl içinde öğrenciler meslek derslerinden sınava tabi tutulmazken, yıl sonunda eleme sınavına alınırlar.
7 ve 8 inci sınıfta meslek derslerinden öğretim elemanı her iki dönem içinde öğrencilere ikiden az olmamak koşuluyla not verir. Aldıkları bu notlarda dikkate alınarak öğrenci her dönem sonunda komisyonlar tarafından sınava alınırlar.
Madde 24- 1, 2 ve 3 üncü sınıflarda yazılı sınav yapılmaması esastır. 4 ve 5 inci sınıflarda ise aynı sınıfları okutan öğretim elemanlarının birlikte kararlaştıracakları derslerden bir yarıyılda en çok iki yazılı sınav yapılır. 6, 7 ve 8 inci sınıflarda, yazılı ve uygulamalı sınavların zamanı en az bir hafta önce öğrencilere duyurulur. Bir sınıfta bir günde uygulanacak yazılı ve uygulamalı sınav sayısı ikiyi geçemez.
İmkanlar ölçüsünde aynı anda uygulanmak şartıyla yazılı sınavlarda, zümre öğretim elemanlarınca hazırlanacak ortak sorular ve cevap anahtarı kullanılabilir.
Yazılı sınavların süresi bir ders saatini aşamaz. Ancak, soruların yazdırılması bu süresin dışında tutulabilir. Uygulamalı sınavların süresi zümre öğretim elemanlarınca belirlenir.
Resim-İş, Beden Eğitimi dersleriyle uygulamalı nitelikteki seçmeli derslerin sınavları her yarıyılda üçten az olmamak üzere ve dersin özelliğine göre hem yazılı hem sözlü, hem uygulamalı olarak veya bunlardan yalnızca biriyle yapılabilir. Sınavların şekil, sayı ve süresi öğretim yılı başında zümre öğretim elemanları kurulunca belirlenir.
Sözlü Sınavlar
Madde 25- Bir yarıyılda öğrencilere her dersten en az bir sözlü sınav notu verilmesi esastır. Sözlü sınav için başlı başına bir ders saati ayrılmaz. Öğrencilere ders içindeki etkinliklerine göre sözlü sınav notu verilir. Yabancı dil dersinde yarıyıl notu, en az iki sözlü ve yazılı sınav notu ile tespit edilir.
Sınavlara Katılmayanlar
Madde 26- Herhangi bir nedenle sınavlara katılamayan, ödev veya projesini zamanında teslim edemeyen öğrencinin durumu velisine bildirilir. Veli çocuğunun özürünü en geç beş gün içinde okul yönetimine yazılı olarak bildirmek zorundadır.
Bu öğrenciler, ders öğretim elemanının belirleyeceği bir zamanda ve önceden duyurularak sınava alınır. Bu sınav, sınıfta diğer öğrenciler ile ders işlenirken yapılabileceği gibi ders dışında da yapılabilir. Öğrenciler, ödev veya projelerini öğretim elemanına vereceği süre içinde teslim eder.
Sağlık durumu nedeniyle sınavlara katılamayan öğrenciler, bu durumlarını resmi bir sağlık kuruluşundan alacakları raporla belgelendirirler.
Sağlık Durumu Engeline Göre Dersler
Madde 27- Sağlık durumları veya beden bozuklukları nedeniyle Beden Eğitimi dersine giremeyecek durumda olanlar ve sanat dalını değiştirmek isteyen öğrenciler, tam teşekküllü resmi bir hastaneden sağlık kurulu raporu almak zorundadırlar.
Raporda, sağlık durumlarının veya beden bozukluklarının geçici bir süre ya da sürekli olarak Beden Eğitimi dersinin ve sanat dalında hangi faaliyetlere engel oluşturduğu açıklanır. Bu gibi öğrencilerin durumları göz önünde bulundurularak sanat dalını değiştirme yoluna gidilirken, Beden Eğitimi dersinde sadece raporda belirtilen faaliyetlerden sorumlu tutulmayacak, dersin diğer faaliyetlerine katılarak kendilerine not verilecek ve gerekli yerlerde raporlu olduğu belirtilecektir.
Sınav Sonuçlarının Duyurulması
Madde 28- Öğretim elemanları, yaptıkları sınavların, verdikleri ödev ve projelerin sonuçlarını öğrencilere bildirirler. Yapılan başlıca ortak hataları sınıfta açıklarlar. Sözlü sınav sonucu o ders saati içinde, yazılı sınav, uygulamalı ve ödev sonuçları ise yazılı sınavın yapıldığı, ödevin, uygulamanın veya projenin teslim edildiği tarihten başlayarak, en çok on beş gün içinde öğrenciye duyurulur.
Sınav Çeşitleri ve Sınıf Geçme
Yarı yıl Sonu Sınavı ve Dönem Notunun Tespiti
Madde 29- Müzik ve Bale Bölümü 7 ve 8 inci sınıflarda meslek dersleri sınavları, Konservatuvar Yönetim Kurulunca belirlenen en az üç asil iki yedek üyeden oluşan Komisyonlarca dönem sonlarında yapılır. 6 ncı sınıfta meslek derslerinden öğrenciye dönem notu verilmez. Öğretim yılı sonunda eleme sınavına alınırlar.
Meslek derslerinde yarıyıl sonu notu, o döneme ait ara sınav notlarının % 30’u ile dönem sonu sınav notunun % 70’inin toplanmasından elde edilir.
Kültür derslerinde kanaat dönemi notunun tespitinde, öğrencilerin o dönem içinde ulaşmaları amaçlanan genel başarı seviyesi dikkate alınır. Bir dersin kanaat dönemi notu o kanaat dönemine ait yazılı, sözlü, uygulamalı sınavlarla ödev veya projelere verilen notlara göre öğretim elemanı tarafından takdir edilir. Ancak, takdir edilen not yazılı, sözlü, uygulamalı sınav notları ile ödev veya projelere verilen notların aritmetik ortalamasından aşağı olamayacağı gibi bir not fazlasından da çok olamaz.
Yıl Sonu Sınavı-Meslek Dersleri
Madde 30- a) Meslek Dersleri: 7 ve 8 inci sınıflarda meslek derslerinin yıl sonu başarı notu; devam şartını yerine getirmiş olmak ve ikinci dönem sonu notunun altmış (60) “Geçer” ve daha yukarı olması koşulu ile I inci ve II nci dönem sonundaki sınav notlarının aritmetik ortalamasından elde edilir. Bu not o derse ait sınıf geçme notudur.
Meslek derslerinde başarı notu yüz (100) tam puan üzerinden altmış (60) nottur. İkinci dönem sonu notu ve aritmetik ortalaması altmış (60) “Geçer” nottan az olan öğrenci o dersten bütünlemeye kalır.
b) Yardımcı Meslek Dersleri: 6, 7 ve 8 inci sınıflarda Yardımcı Meslek Derslerinin yıl sonu başarı notu; devam şartını yerine getirmiş olmak ve ikinci dönem sonu notunun elli (50) “Geçer” ve daha yukarı olması koşulu ile I inci ve II nci dönem sonundaki sınav notlarının aritmetik ortalamasından elde edilir. Bu not o derse ait sınıf geçme notudur.
Yardımcı Meslek derslerinde başarı notu yüz (100) tam puan üzerinden elli (50) “Geçer” nottur. İkinci dönem sonu notu ve aritmetik ortalaması elli (50) “Geçer” nottan az olan öğrenci o dersten bütünlemeye kalır.
Yıl Sonu Notu
Madde 31- Kültür derslerinde bir dersin yıl sonu notu, öğrencinin o dersten aldığı birinci ve ikinci yarıyıl dönemi notlarının aritmetik ortalamasıdır.
a) Herhangi bir nedenle bir dersten yalnız bir dönem notu olan öğrencinin bu notu, yıl sonu notu sayılır.
b) 6, 7 ve 8 inci sınıflarda, iki dönemde de notu olmayan öğrencilerin yıl sonu notu, yetiştirme kursu sonunda aldığı nottur.
c) Beden Eğitimi dersinden birinci dönem notunu aldıktan sonra özrünü belgelendiren öğrencilerin ikinci dönem notu dikkate alınmaz. Birinci dönemde özrünü belgelendiren öğrencilerden, ikinci dönemde Beden Eğitimi dersine giren öğrencilerin sınıf geçme durumları ikinci dönem notu ile tespit edilir.
Madde 32- Konservatuvarın İlköğretim okulu 6 ncı sınıfının sonunda öğrenciler meslek derslerinden eleme sınavına tabi tutulurlar.
Eleme sınavları; yıl sonu, sınavları sırasında, müdürlükçe ilan edilen gün ve saatlerde Konservatuvarın Yönetim Kurulunca görevlendirilen komisyonlar tarafından yapılır.
Öğrenciler belirtilen gün ve saatlerde sınavlara girmek zorundadır.<