Senato Kararı

Toplantı Tarihi : 30 Ocak 2025 Perşembe

Toplantı Sayısı : 1

Karar No : 20


“Trakya Üniversitesi Eğitim Programlarının İzlenmesi, Değerlendirilmesi, Güncellenmesi ve Sürekli İyileştirilmesine İlişkin Yönerge” başlığının “Trakya Üniversitesi Eğitim Programlarının İzlenmesi, Değerlendirilmesi ve Güncellenmesine İlişkin Yönerge” olarak değiştirilmesinin ve bazı maddelerinde aşağıdaki şekilde değişiklik yapılmasının uygun olduğuna mevcudun oy birliği ile karar verildi.

 

KARŞILAŞTIRMA CETVELİ

 

Senato Tarihi                 : 22.12.2023

Senato Karar Numarası : 24

 

TRAKYA ÜNİVERSİTESİ

EĞİTİM PROGRAMLARININ İZLENMESİ, DEĞERLENDİRİLMESİ, GÜNCELLENMESİ VE SÜREKLİ İYİLEŞTİRİLMESİNE İLİŞKİN YÖNERGE

(MEVCUT)

 

 

 

TRAKYA ÜNİVERSİTESİ

EĞİTİM PROGRAMLARININ İZLENMESİ, DEĞERLENDİRİLMESİ VE GÜNCELLENMESİNE İLİŞKİN YÖNERGE

 

(ÖNERİLEN)

 

 

Amaç

MADDE 1 - (1) Bu Yönergenin amacı, Trakya Üniversitesi bünyesinde yer alan eğitim-öğretim programlarının izlenmesi, değerlendirilmesi, güncellenmesi ve sürekli iyileştirilmesine ilişkin esasları düzenlemektir.

 

 

Kapsam

MADDE 2 - (1) Bu Yönerge, Trakya Üniversitesinde bünyesinde yer alan eğitim-öğretim programlarının izlenmesi, değerlendirilmesi, güncellenmesi ve sürekli iyileştirilmesine esasları kapsar.

 

 

Amaç

MADDE 1 - (1) Bu Yönergenin amacı, Trakya Üniversitesi bünyesinde yer alan eğitim-öğretim programlarının izlenmesi, değerlendirilmesi ve güncellenmesine ilişkin esasları düzenlemektir.

 

 

Kapsam

MADDE 2 - (1) Bu Yönerge, Trakya Üniversitesinde bünyesinde yer alan eğitim-öğretim programlarının izlenmesi, değerlendirilmesi ve güncellenmesine ilişkin esasları kapsar.

Tanımlar

MADDE 4- (1) Bu yönergede geçen;

a)Birim: Fakülte/Enstitü/Yüksekokul/Meslek Yüksekokulları ve Devlet Konservatuvarını,

b) Ders Performans Ölçeği: Öğrencilerin tüm eğitim-öğretim süreçlerine yönelik karar alma mekanizmalarına katılmalarını sağlamak üzere öğrencilerin derslerin öğrenci merkezli

planlanmasına, uygulanmasına ve değerlendirilmesine yönelik memnuniyet düzeylerini ölçen veri

toplama aracını,

 

c) Dış Paydaş: Birimi etkileyen veya sonuçlarından etkilenen, program dışındaki kurum, kuruluş

ve kişileri, (programın mezunları; ilgili özel sektör firmaları, işverenleri, yöneticileri ve çalışanları;

ilgili kamu kurum ve kuruluşları, yöneticileri ve çalışanları; meslek örgütleri, sivil toplum kuruluşları vb.),

ç) Eğiticilerin Eğitimi Programı Komisyonu: Trakya Üniversitesi Eğiticilerin Eğitimi Programı Komisyonunu,

d) Üniversite Kalite Komisyonu; Trakya Üniversitesi Kalite Komisyonunu,

e) İç Paydaş: Birimi etkileyen veya sonuçlarından etkilenen, program kapsamındaki kişileri (öğrenciler, akademik veya idari personel vb.),

f) Program Öz Değerlendirme Raporu: Kalite Güvence Sisteminin eğitim öğretim ile ilgili bölümlerinden oluşan ve bu yönerge kapsamında formatı hazırlanan ve formata uygun olarak Bölüm/ABD/Program başkanlığı tarafından hazırlanan raporu,

g) Program Öz Değerlendirme Komisyonu: Rektör tarafından belirlenen kişilerden oluşan ve programları değerlendirerek program değerlendirme ilkeleri doğrultusunda rapor hazırlayan komisyonu,

 

ğ) Rektör: Trakya Üniversitesi Rektörünü,

h) Senato: Trakya Üniversitesi Senatosunu,

ı) Üniversite: Trakya Üniversitesini,

Tanımlar

MADDE 4- (1) Bu yönergede geçen;

a)Birim: Fakülte/Enstitü/Yüksekokul/Meslek Yüksekokulları ve Devlet Konservatuvarını,

b) Ders Performans Ölçeği: Öğrencilerin tüm eğitim-öğretim süreçlerine yönelik karar alma mekanizmalarına katılmalarını sağlamak üzere öğrencilerin derslerin öğrenci merkezli planlanmasına, uygulanmasına ve değerlendirilmesine yönelik memnuniyet düzeylerini ölçen veri toplama aracını,

 

 

c) Dış Paydaş: Birimi etkileyen veya sonuçlarından etkilenen, program dışındaki kurum, kuruluş ve kişileri, (programın mezunları; ilgili özel sektör firmaları, işverenleri, yöneticileri ve çalışanları; ilgili kamu kurum ve kuruluşları, yöneticileri ve çalışanları; meslek örgütleri, sivil toplum kuruluşları, öğrenciler vb.),

 

 

 

 

 

ç) Üniversite Kalite Komisyonu; Trakya Üniversitesi Kalite Komisyonunu,

d) İç Paydaş: Birimi etkileyen veya sonuçlarından etkilenen, program kapsamındaki kişileri (akademik veya idari personel vb.),

e) Program Öz Değerlendirme Raporu (PÖD): Kalite Güvencesi Sistemi kapsamında eğitim öğretim programlarının bu yönerge çerçevesinde hazırlanan ve formata uygun olarak Bölüm/ABD/Program başkanlığı tarafından düzenlenen yıllık raporu,

f) Program Öz Değerlendirme Komisyonu: Dekan/Müdür tarafından görevlendirilen 1 başkan ve 2 üye olmak üzere toplam 3 öğretim elemanından oluşan komisyonu,

 

 

 

g) Rektör: Trakya Üniversitesi Rektörünü,

ğ) Senato: Trakya Üniversitesi Senatosunu,

h) Üniversite: Trakya Üniversitesini,

Programlarının izlenmesi, değerlendirilmesi, güncellenmesi ve sürekli iyileştirilmesinin amaçları

MADDE 5- (1) Programlarının izlenmesi, değerlendirilmesi, güncellenmesi ve sürekli

iyileştirilmesinin amaçları şunlardır;

a) Eğitim-öğretim programlarının tasarımında çok disiplinli yaklaşımı benimsemek.

b) Hazırlık, Ön lisans, lisans ve lisansüstü programlarda Öğrencileri 21 yüzyıl için temel oluşturabilecek tüm kişisel, akademik, mesleki, ahlaki, etik, sosyal ve çevre ile ilgili tüm temel kazanımları belirlemek ve eğitim öğretim süreçlerinde öğrenciler kazandırmak.

 

c) Ders planlarının tasarımı, öğrenim kazanımlarının belirlenmesi, sürekli iyileştirme ve eğitim-öğretim faaliyetlerinin değerlendirilmesi süreçlerine öğrenciler öncelikli olmak üzere mezunlar, sektör temsilcileri gibi iç ve dış paydaşların katılımını sağlamak.

ç) Mezunların istihdam edilebilirliklerini sürekli İzlemek, sonuçlarını değerlendirmek ve gerekli tedbirleri almak.

d) Hazırlık, Ön lisans, lisans ve lisansüstü programlarda öğrenci merkezli eğitim-öğretim hizmetlerini sürekli geliştirmek, günün koşullarını ve gelişmeleri dikkate alarak iç ve dış denetime açık olmak, ulusal ve uluslararası akademik kalite güvencesini sağlamak.

e) Akademik kadroları öğrenci merkezli eğitim-öğretim anlayışı temelinde yetkin kılarak, öğrencilerin aktif öğrenme süreçlerinde, proje odaklı öğrenme gelişimlerine, öğrenmeyi öğrenme ilkesi doğrultusunda bir eğitim felsefesini içselleştirmesini desteklemek.

f) Eğitim-öğretim süreçlerinde bilişim ve eğitim teknolojilerini sürekli iyileştirmek,

çeşitlendirmek ve etkin kullanmak. Uzaktan eğitim sistem ve uygulamalarını geliştirmek.

Programlarının yürütülmesini sağlayan birimin amaçları

MADDE 5- (1) Programlarının izlenmesi, değerlendirilmesi, güncellenmesinin amaçları şunlardır;

 

a) Eğitim-öğretim programlarının tasarımında çok disiplinli yaklaşımı benimsemek.

b) Hazırlık, Ön lisans, lisans ve lisansüstü programlarda öğrencileri 21. yüzyıl için temel oluşturabilecek kişisel, akademik, mesleki, davranışsal, etik, sosyal ve beşeri bilimler ve çevre ile ilgili tüm temel kazanımları belirlemek ve eğitim öğretim süreçlerinde öğrencilere kazandırmak için yol göstermek.

c) Ders planlarının tasarımı, öğrenim kazanımlarının belirlenmesi, sürekli iyileştirme ve eğitim-öğretim faaliyetlerinin değerlendirilmesi süreçlerine öğrenciler öncelikli olmak üzere mezunlar, sektör temsilcileri gibi iç ve dış paydaşların katılımını sağlamak.

ç) Mezunların istihdam edilebilirliklerini sürekli izlemek, sonuçlarını değerlendirmek ve gerekli tedbirleri almak.

d) Hazırlık, Ön lisans, lisans ve lisansüstü programlarda öğrenci merkezli eğitim-öğretim hizmetlerini sürekli geliştirmek, günün koşullarını ve gelişmeleri dikkate alarak iç ve dış denetime açık olmak, ulusal ve uluslararası akademik kalite güvencesini sağlamak.

e) Akademik kadroları öğrenci merkezli eğitim-öğretim anlayışı temelinde yetkin kılarak, öğrencilerin aktif öğrenme süreçlerinde, proje odaklı öğrenme gelişimlerine, öğrenmeyi öğrenme ilkesi doğrultusunda bir eğitim felsefesini içselleştirmesini desteklemek.

f) Eğitim-öğretim süreçlerinde bilişim ve eğitim teknolojilerini sürekli iyileştirmek, çeşitlendirmek ve etkin kullanmak. Uzaktan eğitim sistem ve uygulamalarını geliştirmek.

 

Program öz değerlendirme komisyonu

MADDE 6- (1) Program öz değerlendirme komisyonu, Dekan/Müdür tarafından görevlendirilen 1 başkan ve 2 üye olmak üzere toplam 3 öğretim elemanından oluşur.

 

 

 

 

 

 

 

(2) Program öz değerlendirme komisyonunun görevleri şunlardır,

a) Program öz değerlendirme raporlarını ve öğrenci, paydaşlar ve personel ile yapılan anket sonuçlarını inceleyerek programın güçlü/zayıf yönlerini belirlemek,

 

 

b) İlgili bölüm/program yetkilileri ile toplantı yaparak inceledikleri raporlarda yer alan açıklamalar hakkında detaylı bilgiler edinerek program için iyileştirme olarak neler yapabileceğini belirlemek,

 

c) a ve b bentleri uyarınca inceledikleri rapor ve edindikleri bilgileri değerlendirerek hazırlamış oldukları raporu ve/veya görüşlerini bölüm/program yetkilisi ve birim yöneticisine bildirmek.

 

Program öz değerlendirme komisyonu

MADDE 6- (1)  Program öz değerlendirme komisyonu, Dekan/Müdür tarafından birimde idari görevi olmayan ve eğitim-öğretim komisyonlarında yer almayan üyelerden olmak üzere, 1 başkan ve 3 akademik personel (yeterli akademik personel olmayan bölümlerde/programlarda en yakın bilim alanından) ile programda öğrenim gören bir öğrenci üye olmak üzere toplam 5 kişiden oluşur

 

(2) Program öz değerlendirme komisyonunun görevleri şunlardır,

a) Madde 5 te programların amaçlarına ulaşılıp ulaşılamadığını güncel program değerlendirme yöntemleri kullanarak programın güçlü ve geliştirilmesi gereken yönleri raporlaştırılması sağlanarak yıllık rapor hazırlanması,

b) Program öz değerlendirme raporlarını (PÖD) ve iç ve dış paydaşlar ile yapılan anket sonuçlarını inceleyerek programın güçlü/geliştirmeye açık yönlerini belirlemek,

 

 

c) İlgili bölüm/program yetkilileri ile toplantı yaparak inceledikleri raporlarda yer alan açıklamalar hakkında detaylı bilgiler edinerek program için iyileştirme olarak neler yapabileceğini belirlemek,

 

ç) a ve b bentleri uyarınca inceledikleri belgeler ve edindikleri bilgileri değerlendirerek hazırlamış oldukları raporu bölüm/program yetkilisi ve birim yöneticisine bildirmek.

 

3) Birimler tarafından yıllık olarak hazırlanan PÖD raporlarının ve akran değerlendirme süreçleri Kalite Koordinatörlüğü tarafından Kalite Güvencesi Yönergesinde var olan hükümlere göre yürütülecektir.

Akran değerlendirme

MADDE 7- (1) Üniversitede eğitim programlarının kalite güvencesi süreçleri yönünden mevcut durumunun ortaya konulması, gelişmeye açık yönlerin belirlenerek iyileştirme çalışmalarının yapılmasının sağlanması amacıyla ilgili bölüm/programlar tarafından hazırlanan program öz değerlendirme raporlarını ve Program değerlendirme komisyonu raporunu inceleyerek birimde liderlik, yönetim ve kalite, eğitim ve öğretim, araştırma-geliştirme ile toplumsal katkı süreçlerindeki planlama, uygulama, izleme ve iyileştirme döngüsünün gerçekleşme düzeyinin akranlar tarafından nitel ve nicel olarak akran değerlendirmesi yapılır.

(2) Akran Değerlendirme süreci ve diğer işlemler Kalite ve Strateji Geliştirme, Uygulama ve Araştırma Merkezi ile Eğitim Öğretim Dekanlığı tarafından yürütülür.

 

 

 

MADDE 7-Mülga

Öğrenci Merkezli Öğrenme-Öğretme

MADDE 11- (1) Bölümler, programlarda sürekli iyileştirme yaparken öğrencinin mesleki yeterlik kazanması için planlanan zorunlu derslere ek olarak, öğrencinin sosyal ve kültürel gelişimi (sempozyum, gezi vb.) ile mesleki kazanımlarını destekleyecek seçmeli dersleri içerecek şekilde öğrenme-öğretme süreçlerinde dersin öğrenme kazanımlarının/çıktılarının gerçekleştirilmesi için öğrencilerin yaparak-yaşayarak öğrenmesini sağlayan yaklaşımları, yöntemleri-teknikleri ve öğretim teknolojilerini kullanarak aktif öğrenme uygulamalarını esas almalıdır.

(2) Öğretim elemanları, öğrencilerin aktif rol alacakları (sözlü anlatım, sunum, video vb.) uygulamaya dayalı öğretim yaklaşımı (laboratuvar, deney, vaka analizi vb.), yöntem ve tekniklerine, teknoloji destekli uygun materyallerin kullanımına (uzaktan öğretim vb.), araştırma temelli, probleme dayalı, proje tabanlı, ters yüz edilmiş öğrenmeye ders tanıtım formlarında olabildiğince yer vererek hazırlamalıdırlar.

(3) Her yarıyıl yapılan ders değerlendirme anketlerinde öğrenci merkezli öğrenme-öğretme özelinde çıkan sonuçlara ilişkin değerlendirmeler yapılır ve derslerin bu öğretim ilkesi doğrultusunda uygulanması için gerekli önlemler alınır.

(4) Öğretim elemanları, öğrenci merkezli öğretime ilişkin ihtiyaç duydukları bilgi, beceri ve yetkinliklerin ve öğrencilerin öğrenme ihtiyaçlarının karşılanması için eğiticilerin eğitimi programında yer alması istenen konuları veya diğer taleplerini Üniversite Kalite Komisyona iletilmek üzere bölüm/abd/program başkanlığına bildirilir.

(5) Öğretim elemanları kendi ders süreçlerine yönelik iyileştirmeleri eylem araştırması mantığı çerçevesinde yürütür, izler ve değerlendirir.

 

 

  MADDE 11-Mülga

Öğrenci merkezli ölçme-değerlendirme

MADDE 12- (1) Öğretim elemanları, her ders için öğrencilerin ders sürecindeki gelişimi ile dersin sonunda kazanımlara/çıktılara ulaştığını gösteren öğrenci merkezli ve öğrenme çıktısı/kazanımı temelli ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini kullanmayı esas almalıdır.

(2) Öğretim elemanları, her ders için ölçme ve değerlendirmede çoklu sınav olanakları;

testler (kısa cevaplı, doğru-yanlış tipi, çoktan seçmeli, eşleştirmeli), sözlü sınav, Kısa Sınav, Devam ve ödevler gibi ürün odaklı değerlendirmeler yanında; atölye çalışması, arazi çalışması, laboratuvar uygulamaları, seminer, sunum, proje gibi araçlarla süreç odaklı değerlendirmeler de yapabilir.

(3) Her yarıyıl yapılan ders değerlendirme anketleri sonucunda derslerle ilgili değerlendirmeler incelenir ve derslerin ölçme değerlendirme yöntemleri ile ilgili gerekli önlemler alınır.

(4) Öğretim elemanları, öğrenci merkezli ölçme-değerlendirmeye ilişkin ihtiyaç duydukları bilgi, beceri ve yetkinliklerin ve öğrencilerin ölçme-değerlendirme yöntemlerinin en iyi şekilde yapılabilmesi için eğiticilerin eğitimi programında yer alması istenen konuları veya diğer taleplerini Üniversite Kalite Komisyona iletilmek üzere bölüm/ABD/program başkanlığına bildirilir.

 

 

 

MADDE 12-Mülga

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

Öğretim Elemanlarının Yetkinliğine İlişkin İyileştirmeler

 

Öğretim elemanlarının öğretim yetkinliği

MADDE 13- (1) Eğiticilerin Eğitimi Programı Komisyonu; Eğitim Öğretim Dekanının önerisi üzerine Rektör tarafından, Üniversitede görev yapan eğitim bilimleri ve öğretmen yetiştirme alanında uzman ve deneyimli öğretim üyeleri ile diğer öğretim üyeleri arasından toplam 5 kişi olmak üzere 2 yıl süre ile görevlendirilir. Komisyon, çalışmalarını Eğitim Öğretim Dekanlığına bağlı olarak yürütür. Görev süresi dolan üyeler aynı usule göre yeniden görevlendirilebilir. Komisyonun görevleri şunlardır:

a) Eğitim kapsamında oluşturulacak konuların/içeriğin belirlenmesi için ihtiyaç analizi yapmak,

b) Verilecek eğitimlere ilişkin takvim belirlemek,

c)      Eğitimin içeriğini ve süresini belirlemek ve duyurmak,

ç) Eğitime ilişkin süreçlerin sağlıklı bir şekilde yürütülmesi için birimler arasında koordinasyonu sağlamak,

d) Eğitim süreci kapsamında görevlendirilen eğiticilerin hazırladıkları ders materyallerinin yayınlanmasını ve katılımcılarla paylaşılmasını sağlamak,

e) Uygulanan programın etkililiğinin değerlendirilmesi ve alınacak paydaş görüşler ile programın iyileştirilmesi çalışmalarını yürütmek.

f)  Eğiticilerin eğitimi programı sonunda rapor hazırlamak.

g) Eğitim ihtiyaçları doğrultusunda öğrenme çıktılarının hazırlanması bu çıktıların edindirilmesine yönelik eğitimin verilmesi, eğitim materyalinin hazırlanması ve ölçme değerlendirmenin yapılması.

 

(2) Üniversitede öğretim elemanlarının öğretim yetkinliğini geliştirmeleri amacıyla her yıl eylül ayında yüz yüze ya da uzaktan eğitim sistemi üzerinden eğiticilerin eğitimi programı düzenlenir. Eğitim Öğretim Dekanlığının gerekli görmesi halinde program, diğer aylarda da düzenlenebilir.

 

(3) Eğiticilerin eğitimi programı ile öğretim elemanlarının öğretim yetkinliğinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır. Hazırlanan bu programla öğretim elemanları;

 

a) Öğretim uygulamalarını geliştirme becerisi,

b) Öğrencilerin aktif olduğu öğrenme ve öğretme ortamları düzenleme becerisi,

c) Öğrencilere dijital dünyaya katkı sunma ve dijital kültüre uygun davranışları edindirmede rehberlik becerisi,

ç) Öğretim uygulamalarını eylem araştırması çerçevesinde geliştirmek, kaynakları ve fikirleri keşfetmek, paylaşmak ve sorunları çözmek için meslektaşları ve öğrencileri ile etkileşimde bulunma becerisi,

d) Öğrenme kültürünü benimseyen, öğrenci odaklı etkinlikler ve ortamlar tasarlayan ve bunları süreç ve sonuç temelli yaklaşımlar doğrultusunda ölçme ve değerlendirme becerisi,

e) Öğrencilerin başarısını desteklemek için eğitimde teknoloji kullanma becerisi geliştireceklerdir.

 

(4) Eğiticilerin eğitimi programı temelde gereksinim doğrultusunda bu ve bunun gibi konuları ele alır;

 

a) Eğitimde Dijital Teknolojilerin Kullanımı,

b) Gelişim Psikolojisi,

c) Öğrenme Psikolojisi,

ç) İnsan İlişkileri ve İletişim,

d) Öğretim Tasarlama ve Planlama,

e) Öğretim Yöntem ve Teknikleri,

f) Ölçme ve Değerlendirme,

g) İletişim Becerileri ve Sınıf Yönetimi.

 

(5) Eğitimlerin içeriği Eğiticilerin Eğitimi Programı Komisyonu tarafından haziran ayı içinde belirlenir. Komisyon yukarıdaki konulara ilave olarak başka konular da belirleyebilir.

 

(6) Eğiticilerin Eğitimi Programı Komisyonu tarafından belirlenen eğitim programı (Program; başvuru tarihlerini, eğitimin konu başlıkları ve içeriklerini, eğitimin süresini, hangi yöntem ile eğitimin verileceğini, eğitim sonunda sınavların yapılıp yapılmayacağını vb bilgileri içerir)  Senatoda görüşülmek üzere Eğitim öğretim Dekanlığına iletilir.

(7) Senato tarafından kabul edilen eğiticilerin eğitimi programları Sürekli Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi Müdürlüğünce yürütülür. Eğitim sonunda katılım gösteren akademik personele Eğitim Öğretim Dekanlığı tarafından “Katılım Sertifikası” verilir.

(8) Eğiticilerin Eğitimi programları tüm akademik birimlerdeki öğretim elemanlarının katılımına yönelik olabileceği gibi belirli birimlerdeki bölüm, anabilim/anasanat dalındaki öğretim elemanlarına yönelik programlar şeklinde de gerçekleştirilebilir.

(9) Üniversitede düzenlenen eğiticilerin eğitimi programlarına ilişkin katılımcı bilgileri, paydaş görüşleri vb. sonuçlar eğitimin bitmesinden bir ay sonra süreç akışını izlemek ve değerlendirmek üzere Eğiticilerin Eğitimi Programı Komisyonu tarafından hazırlanan rapor Üniversite Kalite Komisyonuna gönderilmek üzere Eğitim Öğretim Dekanlığına iletilir.

 

 

 

 

 

MADDE 13-Mülga

Eğitim-öğretim süreç ve takvimi

MADDE 14- (1) Birimler tarafından eğitim öğretim Eğitim Öğretim Dekanlığı tarafından hazırlanan süreç takvimine uygun olarak gerçekleştirilir. Sürecin sağlıklı bir şekilde yürütülmesinden birim yöneticisi sorumludur.

 

Eğitim-öğretim süreç ve takvimi

MADDE 14- (1) Birimler tarafından eğitim öğretim süreçleri eğitim öğretimden sorumlu Rektör Yardımcısı ile Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından hazırlanan süreç takvimine uygun olarak gerçekleştirilir. Sürecin sağlıklı bir şekilde yürütülmesinden birim yöneticisi sorumludur.

 

 

 

EK-1

 

 

PROGRAM ÖZ DEĞERLENDİRME RAPORU

 

PROGRAMIN ADI

 

BİRİM

 

ÖZ DEĞERLENDİRME HAZIRLAMA KOMİSYONU

 

Akademik Birim Öz Değerlendirme Raporu Hazırlama Komisyonu Üyeleri ve Görevleri:

 

Ünvanı / Adı ve Soyadı

Akademik Birim Görevi

Komisyon Görevi

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Hazırlanmakta olan Öz Değerlendirme Raporu hakkında iletişim kurulacak sorumlu kişiyi (Bölüm başkanı ya da onun tayin edeceği birisi) belirtiniz; ad, adres, telefon ve faks numaraları ve e-posta adresini veriniz.)

 

  1. Programa İlişkin Genel Bilgiler
  1. Programın Kısa Tarihçesi (Tarihçe, giriş koşulları, TYYÇ ile ilişkisi vb.)
  2. Program Öğretim Elemanları
  3. Derslik ve Olanaklar
  4. Programın İç ve Dış Paydaşları

 

  1. Öğretimin Planlanması, Uygulanması ve Değerlendirilmesi
  1. Programın Öğrenme Çıktıları / Amaç ve Hedefler
    1. Kanıtlar
  2. Program Ders İçeriği (Zorunlu ve seçmeli dersler, alan dışı dersler, krediler vb.)
    1. Kanıtlar (Bologna Bilgi Paketi Linki Eklenebilir)
  3. Öğretim Programının İçeriği ve Düzenlenmesi (Öğretim programlarının amaçları nasıl gerçekleştirdiğini ve öğrencilere gerekli bilişsel, duyuşsal ve psikomotor becerileri kazandırmada amaçların ne kadar, ne yönde gerçekleşebildiğini açıklayınız. Özellikle mesleki yeterliklerin ders öğretim programlarında nasıl ele alındığını belirtiniz)
    1. Kanıtlar
  4. Öğretme-Öğrenme ve Öğrenci Değerlendirme Süreçlerinin Niteliği (Programdaki her bir ders için kullanılan öğretim yöntemleri ve ölçme-değerlendirme tekniklerini açıklayınız. Öğretme-öğrenme süreçleri ile değerlendirme süreçleri arasındaki bağlantıyı gösteriniz. Bu amaçla dönem içi ve son değerlendirmelerini (ara ve dönem sonu sınavları ile ödevler, projeler, uygulamalar vb.) nasıl yaptığınızı kısaca açıklayınız. Değerlendirme sonucundaki başarı durumunu (mutlak sistem, kredili sistem vb belirtiniz)
    1. Kanıtlar
  5. Programların Güncellenmesi- Geliştirilmesi (Programın etkililiğine ilişkin yapılan çalışmalar, iç ve dış paydaş çalışmaları, geri bildirimler vb.)
    1. Kanıtlar

 

  1. Öğrenci Alımı, Gelişimi ve Başarısı, Destek ve Rehberlik Hizmetleri
  1. Öğrenci Alımı (Program kontenjanı ve son beş yılda kaydolan öğrencilerin, YKS/LYS taban ve tavan puanlarını, öğrencilerin programı tercih sıralarını (kaçıncı tercihleri olduğunu), yatay geçiş, dikey geçiş ve çift anadal bilgilerini belirtiniz. Son beş yıldaki kayıtlı toplam öğrenci sayınızı (birinci ve ikinci öğretim, cinsiyet değişkenlerine göre) ve öğrenci ve mezun sayılarını belirtiniz. Bu verileri diğer eğitim fakültelerinin eşdeğer programlarıyla karşılaştırarak Türkiye ölçeğindeki yerinizi ve gelişiminizi gösteriniz)
    1. Kanıtlar
  2. Öğrencilere Destek ve Rehberlik Hizmetleri (Yeni öğrencilerin ilk yılı ve uyumu için yapılan düzenlemeleri açıklayınız. İlk derste öğretim elemanları verdikleri ders hakkında öğrencilere bilgilendirme yapımı, okulun tanıtımı, üniversitenin tanıtımı, Edirne şehir tanıtımı vb. Öğrenciler için mevcut kişisel rehberlik ve akademik danışmanlık sistemlerini açıklayınız. Başarısı düşük öğrenciler için ne gibi yardımcı önlemler alındığını belirtiniz)
    1. Kanıtlar

 

  1. Toplumsal Katkı
    1. Kanıtlar

 

  1. Genel Değerlendirme ve Sonuç