T.C.
TRAKYA ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİM FAKÜLTESİ GÜZEL SANATLAR EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
ÖZEL YETENEK SINAVI UYGULAMA VE YERLEŞTİRME YÖNERGESİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1- (1) Bu Yönergenin amacı, Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Öğretmenliği ve Resim-İş Öğretmenliği Lisans Programlarına öğrenci alımı ile ilgili usul ve esasları düzenlemektir.
Kapsam
MADDE 2- (1) Bu Yönerge, Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü 2020-2021 Eğitim-Öğretim Yılı Özel Yetenek Sınavları ön kayıt, özel yetenek sınavı ile öğrenci alımı sınavının şekli, yapılması ve aşamaları, değerlendirilmesi, sonuçlandırılması ve sonuçların duyurulması ile ilgili hükümleri kapsar.
Dayanak
MADDE 3- (1) Bu Yönerge, Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) Kılavuzu’nda yer alan “Özel Yetenek Sınavı ile Seçme Yöntemi”ne ilişkin düzenleme esaslarına dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4- (1) Bu Yönergede geçen;
(a)Anabilim Dalı: Müzik Eğitimi ve Resim-İş Eğitimi Anabilim Dallarını,
(b)Bölüm: Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümünü,
(c)Dekan: Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dekanını,
(ç)Fakülte: Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesini,
(d)Lisans Programı: Müzik Öğretmenliği ve Resim-İş Öğretmenliği Lisans Programlarını,
(e)Rektörlük: Trakya Üniversitesi Rektörlüğünü,
(f)Senato: Trakya Üniversitesi Senatosunu,
(g)Üniversite: Trakya Üniversitesini,
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Ön Kayıt ve Başvuru
Ön kayıtlar ve başvuru şartları
MADDE 5- (1) Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümüne, Özel Yetenek Sınavı ile öğrenci alınacak öğretim programları, kontenjanlar, aday olmak için gerekli koşullar ve Temel Yeterlilik Testi (TYT) puanları, ön kayıt, sınav ve kesin kayıt tarihleri Fakülte Kurulunun önerisi üzerine Senato tarafından belirlenir ve Üniversite ile Fakülte web sayfasında sınav tarihinden en az 15 gün önce ilan edilir. Adaylar, istedikleri programlara ayrı ayrı ön kayıt yaptırarak katılabilirler.
(2) Engelli adaylardan (bedensel engelli, görme engelli, işitme engelli, mental retardasyon (MR) ile “yaygın gelişimsel bozukluklar” (otizm spektrum bozuklukları (OSB), Asperger sendromu, RETT sendromu, dezintegratif bozukluklar, sınıflanamayan grupta yer alan yaygın gelişimsel bozukluklar) TYT puanı 100 ve üzerinde olanlar, durumlarını “engelli sağlık kurulu raporu” ile belgelemeleri kaydıyla, özel yetenek sınavlarına kabul edilir. Bu adayların puanları, sınavın yapıldığı yıl dâhil 2 yıl süreyle geçerlidir. Yukarıda belirtilen engeli olan adayların, durumlarını “engelli sağlık kurulu raporu” ile belgelemeleri kaydıyla özel yetenek sınavı ile öğrenci alan programlara başvurmaları halinde TYT puanları değerlendirmeye katılmadan (Kılavuzda yer alan formül kullanılmadan) kendi aralarında yapılacak ayrı bir yetenek sınav sonucuna göre değerlendirilerek, yetenek sınavını kazanan adayların kayıtları yapılır.
(3) Özel yetenek sınavı ile öğrenci alan programlar için YKS kılavuzunda yayınlanan her bir programın kontenjanı engelli öğrenciler için %10 olarak belirlenmiştir.
(4) Genel yaşamı etkileyen salgın hastalıklardan etkilenen adayların, gerekli önlemlerin alınması için durumlarını bir rapor ile Eğitim Fakültesi Dekanlığına bildirmeleri zorunludur. Adaylar ÖSYM'nin belirlediği koşullar ve önlemlerle beraber; Fakülte Yönetim Kurulunun belirlediği önlemler altında ayrı bir sınav salonunda, sınav görevlileri denetiminde maske, siperlik ve eldivenleri ile sınava gireceklerdir.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Müzik Öğretmenliği ve Resim-İş Öğretmenliği Lisans Programı Özel Yetenek Sınavlarına İlişkin Esaslar
Sınav şekilleri ve değerlendirme
MADDE 6- (1) Müzik Öğretmenliği Lisans Programı Özel Yetenek Sınavı, tek aşamalıdır ve seçme niteliğindedir.
(2) Resim-İş Öğretmenliği Lisans Programı Özel Yetenek Sınavı, tek soruluk, tek aşamalıdır ve seçme niteliğindedir.
(3) Genel yaşamı etkileyen salgın hastalık nedeniyle veya gerekli durumlarda Fakülte Yönetim Kurulu ve Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Sınav Yürütme Kurulu sınav şekli, yer, gün ve saatlerini değiştirme yetkisine sahiptir. Adaylar, sınav bilgilerini Eğitim Fakültesi web adresi olan https://egitim.trakya.edu.tr sitesinden takip etmek zorundadırlar. Sınavla ilgili olarak adaylara yazılı olarak ve telefonla bilgi verilmeyecektir.
Sınav değerlendirme kurulu
MADDE 7- (1) Sınav Değerlendirme Kurulu, Üniversite içinden ve/veya Üniversite dışından Fakülte Yönetim Kurulu tarafından seçilen öğretim elemanlarından oluşur.
Genel kurallar
MADDE 8- (1) Bir sınav kurulunda görev alan kurul üyesi, aynı anda başka kurulda görev alamaz.
(2)Sınavlarda uyulacak esaslar, ilan metni ile adaylara açıklanır.
Sıralama
MADDE 9- (1) Her lisans programı için sınav başarı puanları belirtilen formüllere göre hesaplanır. Yapılan sıralama ile belirtilen kontenjan sayısı kadar asil ve aynı sayıda yedek aday listeleri düzenlenerek ilan edilir.
(2)Sınav sonuç listelerinde yerleştirmeye esas olacak puanı sonuncu adayla aynı olan aday varsa sırasıyla dal puanı, TYT puanları ve yaşı küçük olmasına bakılacaktır.
Sınav sonuçlarının ilanı
MADDE 10- (1) Sınav kurulunun kesinleştirdiği listeler Dekan ve ilgili bölüm başkanının onayı ile Fakülte ve Üniversite web sayfasında ilan edilir.
Kesin kayıtlar
MADDE 11-(1) Kesin kayıtlar ilgili yıldaki Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) Kılavuzundaki esaslara göre Fakülte tarafından ilan edilecek tarihler arasında belirtilen süreler içinde yapılır. Kaydını yaptırmayan veya kaydını yaptırdıktan sonra sildirenlerden dolayı meydana gelecek kontenjan açığı yedek listedeki sıraya göre tamamlanır. İlan edilen tarihlerde kaydını yaptırmayanlar herhangi bir hak iddia edemezler. Eğitim ve öğretimin başladığı tarihten itibaren 7 gün geçtikten sonra herhangi bir kayıt işlemi yapılmaz.
İtiraz
MADDE 12- (1) Adaylar, sınav sonuçlarının Fakültenin web sayfasında yayınlanmasından sonraki 2 (iki) iş günü içinde sonuçlara şahsen Fakülte Dekanlığına itiraz edebilir; posta, elektronik posta, faks ve telefonla yapılan başvurular kabul edilmez. Bu süreyi geçiren adayların başvuruları işleme konmaz. Sınav sonucuna itirazlar için, adayların Fakülte Döner Sermaye banka hesabına Fakültenin belirleyeceği tutarı yatırmaları ve bankadan alacakları dekontları, itiraz dilekçesi ekinde ibraz etmeleri gerekir. İtirazı kabul edilen adaylara, ödedikleri tutar iade edilir. Dekan, Fakülte Yönetim Kurulunun onayı ile itirazı değerlendirmek üzere değerlendirme komisyonu oluşturur. Komisyon, değerlendirmesini itiraz başvurularının bitiminden sonraki 1 (bir) iş günü içinde sonuçlandırır.
Müzik Eğitimi Anabilim Dalının Düzenleyeceği Özel Yetenek Sınavı Uygulama ve İlkeleri
MADDE 13- (1) Sınavın güvenilirliğini arttırmak ve sınava girenlerin sınava itiraz haklarını saklı tutma bakımından bu sınavın görüntü kayıtları alınır. Bu kayıtlar bir yıl süre ile Müzik Eğitimi Anabilim Dalı Başkanlığı arşivinde saklanır.
(2) Özel Yetenek Sınavına girmek üzere başvuran ve başvuruları kabul edilmiş adayların sınava giriş bilgileri ilandaki tarihlerde Fakültenin web sayfasındaki duyurusunda açıklanır. Bu sınava herhangi bir özür nedeniyle giremeyen adaylar tüm sınav haklarından vazgeçmiş sayılırlar.
(3) Özel Yetenek Sınavında müziksel işitme-okuma, ses ve çalgı olmak üzere üç temel alan üzerinde adayların duyuş, çalma, söyleme ve her üç beceri alanı doğrultusunda nota çözümleme ve okuma / çalma becerileri aşağıdaki şekilde uygulanır:
(a) Müziksel İşitme Okuma Alanı Değerlendirme Ölçütleri
1) Tek Ses İşitme: Verilen kılavuz sesten sonra çalınacak notaların, ismi ile seslendirilmesi. (%8 ağırlıklıdır)
2) Çift Ses Seslendirme: Piyanoda çalınacak çift sesten birinin isminin verilip, diğer sesin ismiyle seslendirilmesi. (%8 ağırlıklıdır)
3) Zorunlu solfej parçası okuma: İlan edilen solfej parçasının -el vuruşu yaparak- seslendirilmesi. (%8 ağırlıklıdır)
4) Solfej Deşifre: Sınav sırasında verilecek solfej parçasının deşifre edilmesi. (%8 ağırlıklıdır.) (Deşifreler; do majör, la minör, sol majör, mi minör, fa majör, re minör tonlarında olacaktır.)
5) Tartım Tekrarı: Sınavda görevli öğretim elemanı tarafından el çırparak duyurulacak tartımın, yine el çırpılarak tekrar edilmesi. (%8 ağırlıklıdır)
6) Yukarıda Müziksel İşitme Okuma Alanındaki toplam puanın %50sini (20 Puan) alamayan adaylar TYT puanı ve Orta Öğretim Başarı Puanı ne olursa olsun başarı listesinde dâhil edilmezler.
(b) Ses Alanı Ölçme ve Değerlendirme Ölçütleri
1) Önceden ilan edilmiş zorunlu bir türküyü, notasına bağlı kalarak ve türküye özgün icra tavrını koruyarak seslendirilmesi (%10 ağırlıklıdır)
2) Adayların kendi hazırladıkları bir şarkıyı (marş, okul şarkısı, arya, aryantik, vb.) doğru ve ton içinde söylemesi (%10 ağırlıklıdır)
3) Yukarıda açıklanan ses alanındaki iki maddede ölçme alanlarının toplamından sıfır (0) alan adaylar TYT puanı ve Orta Öğretim Başarı Puanı ne olursa olsun başarısız kabul edilirler.
(c) Çalgı Alanı Ölçme ve Değerlendirme Ölçütleri
1) Çalgı alanında önceden ilan edilmiş zorunlu eserin doğru ve müzikal olarak çalınması (%15 ağırlıklıdır)
2) Çalgı alanında aday tarafından seçilen bir eserin doğru ve müzikal olarak çalınması (%15 ağırlıklıdır)
3) Adayların kendilerine sınav anında verilen eseri, doğru tartım ve notalar ile müzikal bir şekilde çalmaları (%10 ağırlıklıdır)
4) Çalgı alanı kapsamında anılan çalgılar tuşlu (piyano), mızraplı, tezeneli (gitar, bağlama, kanun, ud vb.), yaylı (keman, viyola, kemençe vb.) ve üflemeli (yan flüt, obua, klarnet, ney, mey vb.) çalgılardır. Bu çalgılara yönelik güzel sanatlar, güzel sanatlar ve spor liseleri çıkışlı ve genel lise çıkışlı öğrencilere göre seçilmiş zorunlu ve Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesinin web sayfasında ilan edilecek olan eserler çalgı sınavının temel ölçüm aracı olarak belirlenmiştir. İlan edilen zorunlu eserlerin içinde seslendireceği çalgıya dair bir eser tercihi bulunmayan adayların gsebyeteneksinavi@trakya.edu.tr adresine durumu bildirmeleri gerekir. Vurmalı (davul, zil, bateri, darbuka, def, vb.) mekanik ögeler taşıyan ve programlanabilir ögeleri olan (elektronik org vb.) çalgılarla ve blok flüt, mızıka/armonika ve melodika gibi çalgılarla sınava girilmez. Adaylar sınava girmeden önce sınavda çalacakları piyano/kontrabas gibi taşınması zor olanların dışındaki çalgıları kendileri getirmek zorundadırlar. Sınavda yalnızca bir çalgıdan icra yapılabilir.
5) Güzel sanatlar, güzel sanatlar ve spor liseleri müzik bölümü programı mezunlarının bireysel çalgıları kapsamında “şan” adıyla anılan bir ders ve eğitim alanı bulunmadığından, şan alanından bireysel çalgı sınavına giremezler. Bu durum diğer lise çıkışlıları için de geçerlidir. Şan alanı bireysel çalgı sınav alanları kapsamının dışındadır. Bu yönde hazırlığı olan tüm öğrenciler bu hazırlıklarının birikimini ses alanı sınavında yansıtmalı; ancak çalgı alanı sınavı için yönergede yer verilen diğer çalgılardan birine yönelik zorunlu eseri icra etmek durumundadırlar. Seslendirme yapılmayan sınav aşamalarından sıfır (0) alınır. Çalgı alanından sıfır (0) alan adaylar, TYT puanı ve Orta Öğretim Başarı Puanı ne olursa olsun başarısız kabul edilirler.
6) Adaylar, çalma sınavına yönelik aşağıdaki konulardan sorumludur;
(a) Adayın İcra Dağarı: Adaydan son öğrenim döneminde çalıştığı ve çalmaya hazır olduğu eser dizinini (dağar) gösteren “dağar bildirim belgesi”ni kurula sunmakla yükümlüdür. (Bu belge zorunlu eserler ile birlikte ilan edilecektir. İndirilip doldurularak sınav sırasında ilgili kurula teslim edilmelidir.)
(b) Gerektiğinde çalgı sınavı kurul üyesi/üyeleri adayın kendi belirlediği eser haricinde, dağar bildirim belgesinde kurula sunacağı eserlerden birini seslendirmesini isteyebilir. Çalgı kurulu üyelerinin adaydan istediği dağar icrası başarısız olduğunda ya da seslendirilmediğinde adayın zorunlu eser icrasındaki puanı %50 oranında düşürülür.
(c) Aday, ibraz ettiği icra dağarına ilişkin partisyon/nota örneklerini yanında getirerek kurula sunmak ya da ezbere seslendirme yapmak durumundadır.
7) Özel Yetenek Sınavı Puanı (ÖYSP): Müziksel İşitme Okuma Alanı, Ses Alanı ve Çalgı Alanına ait tüm puanların yüzdelik oranları toplamından elde edilir.
Müzik Öğretmenliği Lisans Programı Özel Yetenek Sınavı ÖYSP Puanının Dağılımı
|
||||
Değerlendirme Ölçütleri |
Değerlendirme Puanı |
Değerlendirme Yüzdesi |
||
Müziksel İşitme Okuma Alanı |
Tek ses işitme |
100 |
8 |
|
Çift ses işitme |
100 |
8 |
||
Zorunlu solfej parçası okuma |
100 |
8 |
||
Solfej deşifre |
100 |
8 |
||
Tartım tekrarı |
100 |
8 |
||
Ses Alanı |
Zorunlu Türkü |
100 |
10 |
|
Marş, Okul Şarkısı, Arya veya Aryantik, vb. |
100 |
10 |
||
Çalgı Alanı |
Zorunlu Eser |
100 |
15 |
|
Kendi seçtiği eser (Adayın seviyesini göstereceği eserlerden sonat, konçerto vb. seçeceği bir eser bölümü). |
100 |
15 |
||
Deşifre |
100 |
10 |
||
TOPLAM |
|
|
100 |
Resim-İş Eğitimi Anabilim Dalının Düzenleyeceği Özel Yetenek Sınavı uygulama ve ilkeleri
MADDE 14 (1) Özel Yetenek Sınavı İmgesel ya da Yarı İmgesel Tasarım (kompozisyon) Çalışması uygulaması; sınavda adaylara 50x70 cm boyutunda resim kâğıdı üzerine kurşun kalem ile komisyon tarafından belirlenen bir konu üzerinde imgesel ya da yarı imgesel tasarım (kompozisyon) çalışması yaptırılır. Çalışmanın değerlendirilmesinde (oran-orantı, açık-koyu, çizgisel anlatım gücü, kompozisyon düzeni, yaratıcılık) göz önünde bulundurulur.
(a) Resim-İş Eğitimi Anabilim Dalının düzenleyeceği Özel Yetenek Sınavı İmgesel ya da yarı imgesel tasarım (kompozisyon) çalışmasından 60 (altmış) puanın altında puan alan adaylar değerlendirmeye giremezler. Adayların bu sınavdan başarılı sayılabilmeleri için en az 60 puan ve üzeri almaları gerekir.
(b)Özel Yetenek Sınav Puanı (ÖYSP) sıralaması sınav bitiminde ilan edilir. Asıl ve yedek listeler, ilgili yıldaki ortaöğretim başarı puanının (OBP) açıklanmasından sonra duyurulur.
(2) İmgesel ya da yarı imgesel tasarım (kompozisyon) çalışmasının değerlendirilmesinde aşağıda belirtilen oranlar uygulanır.
Oran-Orantı |
% 20 |
Açık-Koyu |
%20 |
Çizgisel Anlatım Gücü |
%20 |
Kompozisyon Düzeni |
%20 |
Yaratıcılık |
%20 |
Toplam Puan |
100 |
(3) Değerlendirme; Resim-İş Eğitimi Anabilim Dalının Düzenleyeceği Özel Yetenek Sınavı İmgesel ya da yarı imgesel tasarım (kompozisyon) çalışmasının değerlendirilmesi aşağıdaki gibi yapılır:
(a) Özel Yetenek Sınavında, Sınav Değerlendirme Kurulu teslim aldığı sınav evraklarını kapalı olan kimlik bilgilerini açmadan 100 puan üzerinden değerlendirir. Verilen notlar toplanır ve sınav değerlendirme kurulunun sayısına bölünür. Tespit edilen not ve onun aşağıda belirlenmiş yüzdesi hesaplanır. Alınan bu ortalama o sınavın sonucu olarak sınav evrakının üstüne yazılır. Değerlendirilmesi yapılmış sınav evrakları açılması Dekanlıkça görevlendirilen kişilerce yapılır. Numaralandırılan ve açılan sınav evrakı tekrar sınav değerlendirme kuruluna teslim edilir. Değerlendirme kurulu kimlik bilgileri ile birlikte notları başarı listesine geçirir.
(4) Özel Yetenek Sınavında, imgesel ya da yarı imgesel tasarım (kompozisyon) çalışmasından 100 üzerinden alınan puanın %100’ü değerlendirmeye alınır.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Yerleştirme
Yerleştirme
MADDE 15- (1) Yerleştirmeye esas olan puanın hesaplanması için aşağıdaki üç puan belli ağırlıklarla çarpılarak toplamı alınacaktır.
(a) ÖYSP Standart Puanı (ÖYSP-SP)
(b) Ortaöğretim Başarı Puanı
(c) İlgili yılın TYT Puanı (TYT-P)
(2)Özel Yetenek Sınavı Puanının (ÖYSP) ağırlıklandırmaya girebilmesi için bu puanların standart puanlara çevrilmesi gerekir. ÖYSP’lerin standart puana çevrilmesi için önce ÖYSP dağılımının ortalaması ve standart sapması hesaplanacak, daha sonra da her aday için aşağıdaki formül kullanılarak ÖYSP Standart Puanı hesaplanacaktır.
(3) Bu durumda her adayın bir ÖYSP Standart Puanı (ÖYSP-SP) olacaktır. ÖYSP-SP dağılımının ortalaması 50, standart sapması 10’dur.
(4) Yerleştirmeye esas olacak puan (Yerleştirme puanı = YP) aşağıdaki formül kullanılarak hesaplanacaktır.
(a)Aday aynı alandan geliyorsa (30.03.2012 tarihi itibarıyla bir mesleğe yönelik program uygulayan ortaöğretim kurumlarından mezun olan veya belirtilen tarih ve öncesinde öğrenim görmekte olan öğrenciler için uygulanacaktır. İlgili ortaöğretim kurumuna 30.03.2012 tarihinden sonra kayıt olan adaylar için uygulanmayacaktır.)
YP = ( 1,17 x ÖYSP-SP ) + ( 0,11 x OBP ) + ( 0,22 x TYT-P ) + ( 0,03 x OBP )
(b) Aday diğer alanlardan geliyorsa
YP = ( 1,17 x ÖYSP-SP ) + ( 0,11 x OBP ) + ( 0,22 x TYT-P )
(5)Bir önceki yıl ÖSYS puanları ile bir yükseköğretim programına yerleştirilen veya özel yetenek sınavı sonucu kayıt olan adayların ortaöğretim başarı puanlarına ilişkin katsayıları yarıya düşürülecektir. Adaylar YP puanlarına göre en yüksek puandan başlamak üzere sıraya konacak ve kontenjan sayısı kadar aday sınavı kazanmış olacaktır.
(6) Adayların, özel yetenek sınavıyla öğrenci alan öğretmenlik programlarına başvuru yapabilmeleri için ilgili yılda YKS kılavuzunda belirtilen en düşük başarı sırasına sahip olmaları gerekir.
(7) Bir önceki yıl TYT puanlarını kullanmak isteyen adayların ilgili yıldaki YKS kılavuzunda belirtildiği şekilde başvurularını yapmaları zorunludur.
BEŞİNCİ BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
MADDE 16 (1) 06/09/2018 tarih ve 12 sayılı toplantıda alınan 34 numaralı Senato kararı ile kabul edilen Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Özel Yetenek Sınavı Uygulama ve Yerleştirme Yönergesi yürürlükten kaldırılmıştır.
Hüküm bulunmayan haller
MADDE 17- (1) Bu Yönergede hüküm bulunmayan hallerde, ilgili diğer mevzuat hükümleri uygulanır.
Yürürlük
MADDE 18- (1) Bu Yönerge Trakya Üniversitesi Senatosu tarafından kabul edildiği tarihten itibaren yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 19- (1) Bu Yönerge hükümlerini Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dekanı yürütür.
Ek:
Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü 2019-2020 Eğitim-Öğretim Yılı Özel Yetenek Sınavı Uygulama ve Yerleştirme Yönergesinden Yürürlükten Kaldırılan Yönerge Maddeleri
(b) Özel yetenek sınavında birinci aşama (eleme) sınavına girmeyen veya birinci aşama (eleme) sınavından 60 (altmış) puanın altında puan alan adaylar ikinci aşama (seçme) sınavına giremezler.
(c) Birinci aşama (eleme) sınavına giren adaylar, ikinci aşama seçme sınavına girmediği takdirde sınav değerlendirmesine alınmazlar.
MADDE 14 (5)( 1) Birinci aşama (eleme) sınavında 100 üzerinden alınan puanın %40’ı
MADDE 14 (2) Eleme sınavının uygulanması;
(a) İlanda belirtilen tarihte yapılacak olan eleme niteliğindeki sınavda adaylara 50x70 cm boyutunda resim kâğıdı üzerine kurşun kalem ile canlı modelden görerek desen çalışması yaptırılır. Desen çalışmasında değerlendirmede (oran-orantı, açık-koyu, çizgisel anlatım gücü, mekân farklılığı, yaratıcılık) göz önünde bulundurulur.
(b)Adayların eleme sınavında aldıkları not sıralamasına göre, kontenjanın üç katı kadar aday seçme sınavına alınır. Seçme sınavına girme hakkı elde eden son adayla aynı puana sahip diğer adaylar da seçme sınavına girme hakkını elde ederler. Kontenjanın üç katı adayın ilanında başarı notları açıklanmaz. Adaylar başvuru sırasına göre en küçükten büyüğe doğru sıralanır.
(c) Resim-İş Eğitimi Anabilim Dalı özel yetenek sınavında eleme sınavına girmeyen veya eleme sınavından 60 (altmış) puanın altında puan alan adaylar seçme sınavına giremezler.
(d) Eleme sınavı sonucunun ilanı, özel yetenek sınav puanı (ÖYSP) sıralaması sınav bitiminde ilan edilir. Asıl ve yedek listeler, ilgili yıldaki ortaöğretim başarı puanının (OBP) açıklanmasından sonra duyurulur.
MADDE 15-(6) 2020-YKS’den itibaren özel yetenek sınavı ile öğrenci alan öğretmenlik programlarına başvuru yapabilmek için adayların TYT puanının en düşük 300 bininci başarı sırasına sahip olmaları gerekmektedir.