Eğitim Fakültesi Yabancı Diller Eğitimi Bölümü Almanca Öğretmenliği Lisans Programına ?GK - Seçmeli I (Program Geliştirme ve Uygulaması)?, ?A - Seçmeli I (Dinleme ve Sesletim)? ve ?A - Seçmeli II (Duyduğunu Anlama ve İletişim)? derslerinin seçmeli ders havuzuna eklenmesinin uygun olduğuna mevcudun oybirliği ile karar verildi.
DERSİN ADI |
YARIYIL |
T |
U |
K |
|
SEÇMELİ I (GENEL KÜLTÜR) |
1-Program Geliştirme ve Uygulaması |
III |
2 |
0 |
2 |
Dersin Gerekçesi : Almanca Öğretmenliği Lisans programında genel olarak öğretmenlik meslek bilgisi açısından PROGRAM GELİŞTİRME konusu bugüne dek eksik kalmış, mezun öğrenci ilk kez öğretmenlik uygulamaları sırasında bu ihtiyacı hissetmeye başlamıştır. Bu nedenle Almanca Öğretmenliği Lisans programında son sınıfta Güz yarıyılında bir dönem ve üç kredi şeklinde bu derse yer verilmesi, öğretmenlik meslek bilgisi bağlamında önemli bir boşluğu dolduracağı değerlendirilmektedir.
Dersin İçeriği:
Eğitimde program geliştirme ile ilgili temel kavramlar.
Eğitim programının öğeleri.
Eğitim programının amaçlar (davranışsal hedefler, kazanımlar) öğesi, amaç türleri ve alanları.
Eğitim programının felsefi, tarihi, psikolojik ve sosyal temelleri.
Eğitim programı tasarım yaklaşımları.
Öğretim tasarım modelleri.
Yabancı dil (özelde Almanca ve İngilizce) dil eğitimi alanında öğretim programları.
Yabancı dil (özelde Almanca ve İngilizce) eğitimi alanında bir ders veya kurs için ünitelendirilmiş yıllık planlar ve günlük ders planları.
DERSİN ADI |
YARIYIL |
T |
U |
K |
|
SEÇMELİ I (ALAN) |
1-Dinleme ve Sesletim |
V |
2 |
0 |
2 |
Dersin Gerekçesi : Avrupa Konseyinin öngördüğü gibi, yabancı dil derslerinde öğrencilerin öğrenilen dili daha çok duymaları ve kullanmaları önem taşır. Yabancı dil öğretmen adayları için temel eğitiminde en önemli gereksinim dört ana beceride toplanmaktadır: Konuşma, yazma, duyduğunu anlama ve okumadır. Almanca lisans programında ancak duyduğunu anlama dersi mevcut değildir. Bu nedenle, derste öğrenilen dille iletişim sağlanmalı ve bu anlamda duyduğunu anlama, dinleme ve sesletim, telaffuz ve fonetik çalışmaları sağlanmalıdır.
Dersin İçeriği: Avrupa dil portföyü?nün A2 seviyesini göz önünde bulundurarak farklı bağlamlardan alınmış dinleme materyalleri ve konuşma öbeklerini çözümlemek; fonetik çalışmaları ile es farklılıkları ve problemli sesleri ayırt edebilmek, kelime vurgusu ve tonlama gibi temel dinleme becerileri geliştirmektir.
DERSİN ADI |
YARIYIL |
T |
U |
K |
|
SEÇMELİ II (ALAN) |
1-Duyduğunu Anlama ve İletişim |
VI |
2 |
0 |
2 |
Dersin Gerekçesi : Avrupa Konseyinin öngördüğü gibi, yabancı dil derslerinde öğrencilerin öğrenilen dili daha çok duymaları ve kullanmaları önem taşır. Yabancı dil öğretmen adayları için temel eğitiminde en önemli gereksinim dört ana beceride toplanmaktadır: Konuşma, yazma, duyduğunu anlama ve okumadır. Almanca lisans programında ancak duyduğunu anlama dersi mevcut değildir. Bu nedenle, derste öğrenilen dille iletişim sağlanmalı ve bu anlamda duyduğunu anlama, dinleme ve sesletim, telaffuz ve fonetik çalışmaları sağlanmalıdır.
Dersin İçeriği: Seçici Dinleme ve Ayrıntılı Dinleme çalışma ve uygulamaları sürdürmek, Avrupa dil Portföyü?nün B1 seviyesini göz önünde bulundurarak farklı bağlamlardan alınmış dinleme materyalleri ve konuşma öbeklerini çözümlemek, iş, okul ve gündelik hayatla ilgili duyduğunu anlama ve fonetik çalışmalarını sürdürmek.