Senato Kararı

Toplantı Tarihi : 27 Mayıs 2010 Perşembe

Toplantı Sayısı : 8

Karar No : 5


Üniversitemiz Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü 2010-2011 Eğitim-Öğretim yılı Özel Yetenek Sınavı Uygulama ve Yerleştirme Yönerge Taslağına ilişkin, Fakülte Dekanlığı?nın 12.05.2010 tarih ve 199-2308 sayılı teklifi ve ek belgeleri görüşüldü:

 

Üniversitemiz Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü 2010-2011 Eğitim-Öğretim yılı ?Özel Yetenek Sınavı Uygulama ve Yerleştirme Yönergesi?nin aşağıdaki şekliyle uygun olduğuna mevcudun oybirliği ile karar verildi.

 

 

TRAKYA ÜNİVERSİTESİ

EĞİTİM FAKÜLTESİ GÜZEL SANATLAR EĞİTİMİ BÖLÜMÜ

 2010- 2011 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI

ÖZEL YETENEK SINAVI UYGULAMA VE YERLEŞTİRME YÖNERGESİ

             

            AMAÇ ve KAPSAM

            Madde:1

            (1) Bu  yönergenin  amacı. Trakya Üniversitesi Eğitim  Fakültesi Güzel  Sanatlar Bölümü'ne (Müzik Eğitimi ve Resım-İş Eğitimi Anabilim Dallarına) öğrenci almak için uygulanacak işlem ve yöntemleri saptamaktır.

a.      Bu yönerge, Eğitim Fakültesi'nin yetenek sınavıyla öğrenci alan birimlerini kapsar.

b.      Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü'ne "Ön Kayıt ve Özel Yetenek Sınavı ile Öğrenci Alımına Ait İşlemler", bu yönergeye göre yürütülür.

c.      Bu yönerge, ?Özel Yetenek Sınavı?nın şekli, uygulaması ve uygulama aşamaları, ölçme ve değerlendirme ölçütlerinin bilgisi, değerlendirmenin sonuçlandırılması ve sonuçların duyurulması

ile ilgili hükümleri kapsar.

 

DAYANAK

 Madde:2

(1) Bu yönerge 2547 sayılı Yükseköğretim kanununun 2880 sayılı kanunla değiştirilen 7/h, 10 ve 45 maddeleri uyarınca, Yükseköğretim Genel Kurulu?nun 11 mayıs 2005 gün ve 2007.06.2091 sayılı kararınca 2010 ÖSYS kılavuzunda yer alan kurallara dayanarak hazırlanmıştır.

 

TANIMLAR

 Madde:3

(1)   Bu yönergede geçen

Anabilim Dalı                         : Müzik Eğitimi ve Resim-İş Eğitimi Anabilim Dallarını,

Bölüm                                    : Trakya Üniversitesini Eğitim Fakültesi Güzel

                                                  Sanatlar Eğitimi Bölümünü,

Dekan                                     : Trakya Üniversitesini Eğitim Fakültesi Dekanını

Fakülte                                   : Trakya Üniversitesini Eğitim Fakültesini.

Rektörlük                               : Trakya Üniversitesini Rektörlüğünü,

Senato                                    : Trakya Üniversitesini Senatosunu,

Üniversite                                          : Trakya Üniversitesini,

Yetenek Sınavı                                  : Müzik Eğitimi Özel Yetenek Sınavı ve Resim-İş Eğitimi Özel Yetenek Sınavını

ifade eder.

 

ÖN KAYITLAR ve BAŞVURU ŞARTLARI

            Madde:4

(1) Güzel   Sanatlar  Eğitim  Bölümü  "Özel  Yetenek Sınavları"  için  aday  kayıtları  Fakülte tarafından belirlenen tarih ve yerlerde yapılır. Adaylar, her iki programa da ayrı ayrı ön kayıt yaptırarak katılabilirler. Başvuru için adayların 2010 yılında yapılan YGS sınavına girmiş olması gerekir.

            (2) Müzik Eğitimi Anabilim Dalı için başvuran adayların Liseler, Meslek liseleri, Öğretmen Liseleri ve Güzel Sanatlar Liselerinin Müzik, Sanat (Müzik) alan/kol/bölümlerinden mezun olanlar 2010 YGS?de puan türlerinden herhangi birinden 140 ve daha fazla YGS puanı alması gerekir.

                        (3) Yukarıda sözü edilenler dışındaki alan/kol/bölümlerden Müzik Eğitimi Anabilim Dalı için başvuran adayların 2010 YGS puan türlerinden herhangi birinden 180 ve daha fazla YGS puanı almaları gerekir.

(4) Resim-İş Eğitimi Anabilim Dalı için başvuran adayların Liseler, Meslek liseleri, Öğretmen Liseleri ve Güzel Sanatlar Liselerinin Resim, Sanat, Sanat (Resim), Grafik alan/kol/bölümlerinden mezun olanlar 2010 YGS?de puan türlerinden herhangi birinden 140 ve daha fazla YGS puanı alması gerekir.

            (5) Yukarıda sözü edilenler dışındaki  alan/kol/bölümlerden Resim-İş Eğitimi Anabilim Dalı için başvuran adayların 2010 YGS puan türlerinden herhangi birinden 180 ve daha fazla YGS puanı almaları gerekir.

 

SINAV ŞEKİLLERİ ve DEĞERLENDİRME

Madde: 4

 A- Müzik Eğitimi Anabilim Dalı:

 

(1) Müzik Eğitimi Anabilim Dalı Giriş Yetenek Sınavı, eleme ve seçme niteliğinde olup, iki aşamalı olarak yapılacaktır. Sınav şekilleri ve değerlendirme önkayıt sırasında adaylara verilecek klavuzda verilen ayrıntılı biçimiyle geçerli olacaktır.

 

B- Resim-İş Eğitimi Anabilim Dalı:

 

(2) Resim-İş Eğitimi Anabilim Dalı Özel Yetenek Sınavı, eleme ve seçme niteliğinde olup, iki aşamalı olarak yapılacaktır. Sınav şekilleri ve değerlendirme önkayıt sırasında adaylara verilecek klavuzda verilen ayrıntılı biçimiyle geçerli olacaktır.

 

GENEL KURALLAR

 Madde:5

(1) Sınav kurulunda görev alma, sınav sonucunda asil ve yedek listelerin düzenlenmesi, sınava girişte dikkat edilecek hususla aşağıda açıklanmıştır:

Bir sınav kurulunda görev alan kurul üyesi, aynı anda başka kurulda görev alamaz.

a.      Seçme sınavı sonuç listelerinde sonuncu adaylardan aynı notu alan aday varsa, öncelik "dal puanı" yüksek olan adaya verilir. (Puanların eşit olması halinde, sırasıyla dal puanı, YGS puanlan ve yaşı küçük olmasına bakılacaktır.)

b.      Sınavlarda uyulacak esaslar, ön kayıt sırasında verilecek ?Özel Yetenek Sınavı Kılavuzu? ile adaylara açıklanır.

c.      Sınava başlamadan önce, salon görevlileri tarafından adayların kimlik denetimleri yapılır. Resim-İş Eğitimi için sınava giren adayların isimleri ve numaraları salon görevlileri tarafından kâğıt teslimi sırasında kapatılır.

d.     Sınav salonuna adaylar herhangi bir elektronik araç-gereç sokamazlar.

 

SIRALAMA

            Madde:6

            (1) Her Anabilim Dalı için sınav başarı puanlan bu yönergede anılan madde 9?un (A) bölümü 2. Maddesinin (1), (2), (3) ve (4). Fıkralarıyla, (B) bölümünün 2. Maddesinin (1) ve (2). Fıkralarında belirtilen oranlar ile hesaplanır. Yapılan sıralama ile belirtilen kontenjan sayısı kadar asil ve aynı sayıda yedek aday listeleri düzenlenerek ilan edilir.

 

SINAV SONUÇLARININ İLANI

Madde:7

(1) Sınav kurulunun kesinleştirdiği listeler Dekan ve/veya ilgili Bölüm Başkanı?nın onayı ile ilan edilir, ilan edilen sınav sonucu ve sınav kurulu karan kesindir.

 

KESİN KAYITLAR

Madde:8

(1) Kesin kayıtlar 2010 YGS kılavuzundaki esaslara göre Müzik Eğitimi ve Resim-İş Eğitimi Anabilim Dalları?nın belirlediği ve Fakülte tarafından ilan edilecek tarihler arasında belirtilen süreler içinde yapılır. Kaydını yaptırmayan veya kaydını yaptırdıktan sonra sildirenlerden dolayı meydana gelecek kontenjan açığı yedek listedeki sıraya göre tamamlanır. İlan edilen tarihlerde kaydını yaptırmayanlar herhangi bir hak iddia edemezler. Eğitim ve öğretimin başladığı tarihten itibaren 7 gün geçtikten sonra herhangi bir kayıt işlemi yapılmaz.

 

ÖZEL YETENEK SINAVLARI UYGUNLAMASI VE İLKELER

Madde:9

A)Müzik Eğitimi Anabilim Dalı(*)

1. Müzik Eğitimi Özel Yetenek Sınavı

            (1) Müzik Eğitimi Anabilim Dalımızın 3-5 Temmuz 2010 tarihinde gerçekleştireceği müzik yetenek sınavı iki aşamalıdır. Birinci aşama ?Eleme?, ikinci aşama ?Seçme? sınavı niteliğindedir. Gerek sınavın güvenilirliğini arttırma gerek sınava girenlerin sınava itiraz haklarını saklı tutma ve kalite sürecine katkı amacıyla ikinci aşama ?Seçme sınavı?ndaki çalma ve söyleme becerilerine yönelik sınav kamera ile kayıt altına alınır. Bu kayıtlar bir sonraki özel yetenek sınavına kadar Müzik Eğitimi Anabilim Dalı Başkanlığı arşivinde saklanır.

1.1. Sınavın Uygulanması ve Adayların Uyması Gerekli kurallar

            (1) Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitim Bölümü Müzik Eğitimi Anabilim Dalı özel yetenek sınavına girmek üzere başvuran ve başvuruları kabul edilmiş adaylar, 3 Temmuz Pazar günü en geç saat 08.30?da Üniversitemiz Balkan Yerleşkesinde bulunan Balkan Kongre Merkezi Salonu önünde ?Sınav Tanıtım Programı?na katılmak üzere hazır bulunmalıdırlar. Yaklaşık bir saat sürecek bu program basın-yayın mensuplarına ve ailelere açıktır. Adaylar, aynı gün ve aynı salonda saat 10.30?da eleme sınavı oturumuna alınmak üzere yanlarında sadece kalem, silgi, kalemtıraş veya kalem ucu bulunacak biçimde hazır olmak zorundadır. Bu sınava herhangi bir özür nedeniyle giremeyen adaylar sınav haklarından vazgeçmiş sayılırlar.

(2) ?Eleme? sınavına gelirken öğrencilerin yanlarında ve üzerlerinde cep telefonu ve/veya çanta ve çanta içinde veya üzerinde herhangi bir kayıt aracı, ve herhangi bir çalgı vb. bulunmamalıdır. Bu donanıma sahip öğrencilerin bu donanımı emanet edebileceği bir ortam bulunamayacağından öğrencilerin tedbirli davranmaları gerekmektedir.

 

1.1.1. Birinci Aşama ?Eleme? Sınavının Uygulanması

(1) (Müziğe Giriş Kuramı %40 ağırlıkla Ve Müziksel İşitme ?Yazma Yeteneğinin Ölçümü %60 ağırlıkla olmak üzere toplam 100 puandan hesaplanır.) Birinci aşama başarı puanları %45 ağırlıkla ikinci aşama seçme ve yerleştirme sınavı başarı puanına katılır.

(2) Bu sınavda aşağıdaki boyutlar yazılı usulde ve test tekniğine göre ölçülüp değerlendirilecektir.

  1. Müziğe Giriş Kuramını Bilme: En çok 20 adet çoktan seçmeli ve açık uçlu soru,
  2. Müziksel algılama, işitme ve yazma becerilerinin ölçümü: En çok 20 adet çoktan seçmeli ve açık uçlu soru olmak üzere toplam (en çok) 40 adet soru sorulur.

(3) Bu sınav yazılı sınav biçiminde uygulanır. Test türü sorular ile bir yandan aday öğrencilerin çoktan seçmeli yanıtlar içerisinden doğru seçeneği seçip işaretlemesi beklenir, diğer yandan adayların bilgisayar ortamında sorulan ezgisel, tartımsal özellik taşıyan soruları ile gam, tek ses, aralık, ve akorları bilme ve işitmeye yönelik soruları yanıtlamaları, ayrıca bu soru türlerinde yer alan müzikal unsurlarda meydana gelen değişimleri fark etmeleri beklenir.

(4) Adaylar, test usulü yazılı sınav için sınav salonundaki sınav düzenini bozmayacak biçimde bir oturumda ya da birkaç oturumda topluca sınava alınırlar. Sınav bitiminde sınav kâğıtlarının okunmasına geçirilir. Aynı gün 1. aşama eleme sınavının sonuçları ilan edilir. 1. aşama eleme sınav sonuçlarına göre Müzik Eğitimi Anabilim Dalına yerleştirilecek öğrenci sayısının 3 katı aday 2. aşama seçme-yerleştirme sınavına katılmaya hak kazanır. 2. Eleme sınavına katılmayı hak eden adayların ilanında başarı puanları açıklanmaz. Söz konusu açıklamada 2. Aşama sınava girme hakkı elde eden adayların başvuru numarası en küçükten büyüğe doğru sıralanarak açıklanır. 1. aşama eleme sınavı puanlarının açıklanmasında yerleştirilecek öğrenci sayısının 3 katına denk gelen sıralamadaki en son adayın başarı puanına aynı puan alarak ortak olan öğrenciler de 2. aşama seçme- yerleştirme sınavına katılma hakkını kazanırlar. 2. aşama seçme?yerleştirme sınavına katılma hakkını elde eden adayların yarısı ilk gün diğer yarısı da ikinci gün sınava alınmak üzere sınav mekânlarına davet edilir. 

(5) Birinci aşama test sınavına konu olan soru kütlesinin ilk boyutunu müziğe giriş konuları oluşturur. Bu bölümde adayların tonalite tanıma; tonal gamları yazma; aralık çeşitlerini tanıma-yazma ve aralıkları pestten tize-tizden pestte doğru kurma/yazma; akor konumlarını bilme, istenilen akor konumunda akor yazma, akorları pestten tize-tizden pestte ve orta sesten her iki yöne doğru kurma/yazma; boş bırakılan seslerin notalarını tamamlama; değiştirici işaretleri kullanabilme;  kavramları tanımlama; verilen gamları tanıma işaretleme, istenilen gamları yazmaya ve tempo, gürlük terimleri, çalma teknikleri ve müzik kültürüne yönelik sorular sorulur. Adayların bu soruların çoktan seçmeli olanlarını verilen seçenekler içerisinde seçme/işaretleme yöntemiyle yanıtlamaları; çoktan seçenekli olmayan sorularda adayların geleneksel müziksel yazma özelliklerine göre  soruları yanıtlamaları beklenir.

(6) 1.aşama eleme test sınavındaki soru kütlesinin ikinci boyutunu ise müziksel algılama ve müziksel işitme-yazma becerilerinin ölçümü hedeflenir. İkinci boyut olan müziksel algılama ve müziksel işitme-yazma boyutu ise çoktan seçmeli soru türüyle birlikte adayların bilgisayar ortamında sorulan soruları geleneksel dikte yöntemiyle verilen dizek üzerinde yazmasına yönelik ölçme gerçekleştirilir. Buna göre adaylara aralık, akor, modal ve/veya tonal ezgilerde ve tartımda meydana gelen değişimleri algılamaya ve yazmaya yönelik çoktan seçmeli ve açık uçlu sorular sorulur. Bu bağlamda adaylardan bilgisayar ortamında hazırlanarak sorulan tek ses, aralık, üç ses, akor, gam, modal ve tonal ezgiler ve tartımları verilen dizek üzerine yazmaları istenir.

(*) Müzik Eğitimi Anabilim Dalı özel yetenek sınavında 1.aşama eleme sınavına girmeyen adaylar 2.aşama seçme sınavına giremezler.

1.1.1.1. Eleme Sınavı Sonucunun İlanı:

(1) Eleme Sınavı değerlendirmesine sınavın bitiminden sonra başlanır. Değerlendirme aynı gün bitirilir. Sınav sonuçlarının ilanı Müzik Eğitimi Anabilim Dalı başkanı ve Dekanın ve/veya ilgili Bölüm başkanı?nın imzasıyla yapılır.

 

1.1.2. İkinci Aşama ?Seçme ? Sınavının Uygulaması

            (1) Bu aşamada ses/şan alanı ve çalgı alanı olmak üzere iki temel boyutta ölçme ve değerlendirme yapılır. Her iki alanın içinde yer verilen nota deşifresi ve seslendirme sırasında adayın işitme becerisine yönelik değerlendirmeler sınav çalma ve söyleme sırasında yapılır, ayrıca işitme becerilerine yönelik sorular ?işitme konusu 1. Aşama eleme sınavında tüm boyutlarıyla ele alındığından deşifre aşaması ve temiz icra konusu dışında- adaylara yöneltilmez.

 

1.1.2.1 Ses/Şan Alanı Sınavı (Müziksel Söyleme Sınavı)

            (2) Ses/Şan alanı sınavı, sesin genişliği, sesin sağlığı, sesin kullanımı, şarkı söyleme, şarkı aktarma, şarkının içinden bir kısmın tartımsal okunması ya da solfejinin yapılması gibi konuları kapsar biçimde yapılandırılmıştır. Bu sınavda adaylardan birincisi Türk halk müziği, ikincisi Türk sanat müziği ve üçüncüsü marş olmak üzere 3 adet zorunlu eser seslendirmeleri istenir. Aday gerekli hallerde ve sınav kurulunun istemesi halinde kendisinin seçtiği bir eseri de yanında notasıyla hazır bulundurur. Zorunlu eserler Müzik Eğitimi Anabilim Dalı Başkanlığı?nca anabilim dalı ve/veya Eğitim Fakültesi sanal sayfasında elektronik ortamda ilan edilir. Adaylar bu eserleri indirerek eser üzerinde kişisel çalışmalarını gerçekleştirebilirler.

 

1.1.2.1.1. Değerlendirme ölçütleri:  

            (1) Bu bölümde adaylardan 3 zorunlu 1 seçimlik -Marş, Türk sanat müziği ve Türk halk müziği türlerinden- olmak üzere en az 4 sözlü müzik eserini nota materyaliyle birilikte sınava getirmeleri ve seslendirmeleri istenir (Arya ve Aryantik gibi büyük çaplı eserler sınavda değerlendirmeye alınmaz). Ayrıca adaylardan sesleriyle deşifre olarak ?Tartımsal okuma ve ezgisel okuma? gibi sözel okuma becerilerine yönelik uygulama yapmaları istenir. Bu seslendirmenin değerlendirilmesinde de aşağıdaki ölçütler geçerlidir.

 

1.1.2.1.2. Müziksel Söyleme Sınavının Ölçütleri:

            1.1.2.1.2.1. Sesin Niteliği (Adaylar Zorunlu eserleri ve/ seçimlik eseri seslendirirken değerlendirilir):

15 puan (Toplam)

                        1.1.2.1.2.1.1. Ses Sağlığı 5 puan

                        1.1.2.1.2.1.2. Ses Gürlüğü 5 puan

                        1.1.2.1.2.1.3. Ses genişliği 5 puan

 

1.1.2.1.2.2. Şarkı İcrasının Niteliği (Zorunlu ve seçimlik eserlerin seslendirilmesi): 60 puan (Toplam)

                        1.1.2.1.2.2.1. Temiz söyleme ve doğru tartım ile seslendirme 6x4=24 puan

                        1.1.2.1.2.2.2. Etkili Seslendirme (İcra Başarısı) 6x4=24 puan

                        1.1.2.1.2.2.3. Seslendirilen eserlerden birinin verilen ses üzerinde aktarımının

                                    yapılması 12 puan

 

1.1.2.1.2.3. Verilen 4 ölçülük müzik cümleleriyle bona ve solfej deşifre yapma

              becerisini ölçme: 25 puan (Toplam)

                        1.1.2.1.2.3.1. Tartımsal okuma (deşifre) 10 puan

                        1.1.2.1.2.3.2. Ezgisel okuma (deşifre) 15 puan

 

1.1.2.2. Çalgı Alanı Sınavı (Müziksel Çalma Sınavı)

            (1) Bu alanda tüm adaylar ?Piyano? yanı sıra ?Bireysel çalgı? olarak belirlenen bir çalgıyı seslendirmek zorundadır. Her iki çalgıda da en az bir zorunlu bir seçimlik olmak üzere iki eser seslendirmeleri istenir. Zorunlu eser Müzik Eğitimi Anabilim Dalı başkanlığınca anabilim dalı sanal sayfası ve/veya Eğitim Fakültesi sanal sayfasında ilan edilir. Adaylar bu sayfadan zorunlu eserleri indirerek kişisel çalışmalarını başlatabilir. Seçimlik eser adayların önceden hazırladıkları çalgı dağarı içerisinden sınavda seslendirmek istedikleri eserdir. Adaylar seçimlik eserlerini ezbere seslendirmek durumundadır. Gerektiğinde sınav kurulu adaylardan bir eser daha seslendirmelerini isteyebilir. Ayrıca adayın deşifre çalma (nota çözümleme) becerisi de ölçülür.

 

1.1.2.2.1. Müziksel Çalma Sınavı Ölçütleri:

1.1.2.2.1.1. Piyano çalma

1.1.2.2.1.1.1. Zorunlu eser seslendirme 40 puan

1.1.2.2.1.1.2. Seçimlik eserini ezberden seslendirme 40 puan

1.1.2.2.1.1.3. Deşifre Çalma 20 puan

1.1.2.2.1.2. Bireysel çalgı çalma

1.1.2.2.1.2.1. Zorunlu eser seslendirme 40 puan

1.1.2.2.1.2.2. Seçimlik eserini ezberden seslendirme 40 puan

1.1.2.2.1.2.3. Deşifre Çalma 20 puan

 

            (2) Bu sınavda adayın çalgı kullanmaya ilişkin teknik beceri düzeyleri belirlenmeye çalışılacaktır. Müziksel Çalma Sınavında adaylar bireysel çalgı kapsamında tuşlu/dokunmalı (piyano), mızraplı/tezeneli (gitar, mandolin, bağlama, kanun, ud vb), yaylı-sürtmeli (keman, viyola, kemençe vb.) ve soluklu/üflemeli ( blokflüt, yanflüt, obua, klarnet, trompet vb., ney, mey vb) herhangi bir çalgıyı seslendirebilirler.

             (3) Vurmalı (davul, zil, bateri, darbuka, def, vb.) mekanik ögeler taşıyan ve  programlanabilir ögeleri olan (elektronik org vb.) çalgılarla sınava girilmeyecektir. Adaylar sınava girmeden önce sınavda çalacakları piyano ve kontrabas gibi taşınması zor olanların dışındaki çalgıları kendileri getireceklerdir. Bir aday sınavda sadece en iyi hazırlandığı bir çalgıdan sınava girebilir. Sınavda bireysel çalgı kapsamında ikinci bir çalgı çalınamaz.

 

  1. Özel yetenek Sınav Puanının  Hesaplanması

(1) I. Aşama başarı puanı 100 üzerinden hesaplanır. 2. Aşama sınavına girmeye hak kazanan öğrencilerin başarı puanları %45 ağırlıkla ikinci aşama sınavı başarı puanıyla birlikte ÖSYP puanına katılır.

(2) 2. Aşama ses alanı (%15) ve Müziksel Çalma Alanı Piyano (%15) ve Bireysel çalgı (%15) olmak üzere ÖSYP puanına katılır.

(3) Özel Yetenek Sınavı Puanı (ÖYSP): Bu puan,

  1. 1. Aşama başarı puanının %45
  2. 2. Aşama ses alanı (%15) ve ?Müziksel Çalma Alanı? Piyano (%15) ve Bireysel çalgı (%15) olmak üzere  toplam %45
  3. Orta Öğretime Başarı Puanı (OÖBP) en yüksek olana (2 puan) verilecek şekilde çan eğrisi sistemiyle puanlama yapılacaktır.
  4. YGS puanı en yüksek olana (5 puan) verilecek şekilde çan eğrisi sistemiyle puanlama yapılacaktır.
  5. Alandan gelme (Yönergenin 4. maddesinin (2). Fıkrasında tanımlanmaktadır) ?mezun olma- durumuna bağlı olarak alan eğitiminden mezun adaylara ek olarak 3 puan verilmesinin toplamından oluşan puandır.

            (4) Yukarıda açıklanan ?Özel Yetenek Sınavı Puanının hesabına yönelik çizelge aşağıda verilmiştir:

 

MÜZİK ÖZEL YETENEK SINAVI ÖSYP PUANININ DAĞILIMI 

I. AŞAMA

II. AŞAMA

?Seçme?

OÖBP

YGS

Alandan

Mezun Olma

TOPLAM

?Eleme?

Ses

Alanı

Çalgı Alanı Piyano

Bireysel Çalgı

En Yüksek Nota

En Yüksek Nota

 

Alandan Mezun Adaylara

 

%45

%15

%15

%15

2 puan

5 puan

3 puan

100

 

B) Resim-İş Eğitimi Anabilim Dalı(*)

 

1. Resim-İş Eğitimi Özel Yetenek Sınavı

1.1. Sınavın Uygulanması ve Adayların Uyması Gerekli kurallar

(1) Resim-İş Eğitimi Anabilim Dalı Özel Yetenek Sınavı,eleme ve seçme niteliğinde olup, iki aşamalı olarak yapılacaktır. Sınav şekilleri ve değerlendirme önkayıt sırasında adaylara verilecek klavuzda verilen ayrıntılı biçimiyle geçerli olacaktır.

 

1.1.1. Birinci Aşama ?Eleme? Sınavının Uygulanması

           (1) Eleme niteliğindeki sınavda adaylara 50x70 boyutunda resim kağıdı üzerine kurşun kalem ile canlı modelden görerek desen çalışması yanında bellekten bir uyarlama yaptırılır. Desen çalışması( açık-koyu, leke, ışık-gölge, modle araştırması)

            Not: 50x70 boyutunda duralitten resim altlığı öğrenci tarafından getirilecektir.

(2) Adayların Eleme Sınavında aldıkları not sıralamasına göre, kontenjanın üç katı kadar aday seçme sınavına alınır. İkinci sınava girme hakkı elde eden adayla aynı puana sahip diğer adaylar da ikinci sınava girme hakkını elde ederler. Kontenjanın üç katı adayın ilanında başarı notları verilmez adaylar başvuru numarasına göre en küçükten büyüğe doğru sıralanır.

(*) Resim-İş Eğitimi Anabilim Dalı özel yetenek sınavında 1.aşama eleme sınavına girmeyen adaylar 2.aşama seçme sınavına giremezler.

1.1.1.1. Eleme Sınavı Sonucunun İlanı:

(1) Eleme Sınavı değerlendirmesine sınavın bitiminden sonra başlanır. Değerlendirme aynı gün bitirilir. Sınav sonuçlarının ilanı Resim-İş Eğitimi Anabilim Dalı başkanı ve Dekanın ve/veya ilgili Bölüm başkanı?nın imzasıyla yapılır.

 

1.1.2. İkinci Aşama ?Seçme? Sınavının Uygulaması

            (1) Seçme niteliğindeki sınavda adaylara 50x70 boyutunda resim kağıdı üzerine kurşun kalem ile yarı belleğe dayalı imgesel bir kompozisyon tasarımı yaptırılır. (Kompozisyonda çizgisellik, hacimsellik, açık-koyu ve değişen çizgi ve ton farklılıklarının gözlenebileceği bir çalışma istenir.)

 

2. Değerlendirme

 (1) Resim-İş Eğitimi ?Özel Yetenek Sınavı? Eleme ve seçme aşamalarının değerlendirilmesi aşağıdaki gibi yapılır:

(2) Özel yetenek sınavlarında, Sınav Değerlendirme Kurulu teslim aldığı sınav evraklarının kapalı olan kimlik bilgilerini açmadan 100 üzerinden değerlendirme yapar. Verilen notlar toplanır ve sınav değerlendirme kurulunun sayısına bölünür. Tespit edilen not ve onun aşağıda belirlenmiş yüzdesi hesaplanır. Ve alınan bu ortalama o sınavın sonucu olarak sınav evrakının üstüne yazılır. İki aşama da bu şekilde değerlendirilir. Değerlendirilmesi yapılmış sınav evrakları açılması için sınav tasnif kuruluna teslim edilir. Numaralandırılan ve açılan sınav evrakı tekrar sınav değerlendirme kuruluna teslim edilir. Değerlendirme kurulu kimlik bilgileri ile birlikte notları başarı listesine geçirirler. Adayların başarı puanı ise aşağıdaki puanların toplamından oluşur:

a.      1. aşama sınavında 100 üzerinden alınan puanın %40?ı

b.      2. aşama sınavında 100 üzerinden alınan puanın %45?i

c.      Adaylar arasında orta öğretim başarı puanı en yüksek olana 100 üzerinden 4 puan verilecek şekilde çan eğrisi sistemiyle puanlama yapılacaktır.

d.     Adaylar arasında YGS puanı en yüksek olana 100 üzerinden 8 puan verilecek şekilde çan eğrisi sistemiyle puanlama yapılacaktır.

e.      Alandan gelen adaylara (Yönergenin 4. maddesinin (4). Fıkrasında tanımlanmaktadır) ek puan olarak 3 puan verilir.         

            Madde - 10

                        (1) 2009-YGS puanı veya özel yetenek sınavı sonucu ile bir yükseköğretim programına (açık öğretimin kontenjansız programları hariç) yerleştirilen adaylar 2010-YGS puanı ile bir yükseköğretim programına yerleştirilirken Ağırlıklı Ortaöğretim Başarı Puanına uygulanacak katsayılar yarıya düşürülecektir. Sınavsız geçiş ile 2009-YGS?de bir yükseköğretim programına yerleştirilen adayların ?Ağırlıklı Ortaöğretim Başarı Puanları?na uygulanacak katsayılarda herhangi bir değişiklik yapılmayacaktır.

 

Madde - 11

                        (1) Adaylar YP puanlarına göre en yüksek puandan başlamak üzere sıraya konacak ve kontenjan sayısı kadar aday sınavı kazanmış olacaktır.

            Kesin Kayıtlar

Madde - 12

            (1) Müzik Öğretmenliği ve Resim-İş Öğretmenliği Programlarında öğrenim hakkı için özel yetenek sınavlarında kesin kayıt yaptırma hakkı kazananların kesin kayıtları 2010 ÖSYS kılavuzundaki esaslara göre yapılır. Kaydını yaptırmayan veya kaydını sildirenlerden dolayı doğacak kontenjan açığı yedek listedeki sıraya göre tamamlanır. İlan edilen tarihlerde kaydını yaptırmayanlar herhangi bir hak iddia edemezler. Ancak Eğitim-Öğretimin başladığı tarihten itibaren 7 gün geçtikten sonra herhangi bir kayıt işlemi yapılamaz.

Yönetmelikte Hüküm Bulmayan Haller

Madde - 13

(1) Bu yönergede düzenlenmemiş konularda 2547 ve 3511 sayılı yasalara bağlı yönetmelikler ile T.Ü. Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği hükümleri ile T.Ü. Yönetim Kurulu ve Senato Kararları uygulanır.

Yürürlük

Madde - 14

            Bu yönetmelik ilan tarihinden itibaren geçerli olmak üzere yürürlüğe girer.

 

            Yürütme

Madde - 15

                        (1) Bu yönerge hükümlerini Trakya Üniversitesi Rektörü yürütür.