Bologna Komisyonun 31/05/2022 tarihli toplantısında alınan kararlar uyarınca, Eğitim-Öğretim Komisyonu Yönergesi EK-1 ve EK-2 formlarında yapılan değişikliklerin aşağıdaki şekliyle uygun olduğuna, mevcudun oy birliği ile karar verildi.
EK-1 TÜRKÇE FORM
TRAKYA ÜNİVERSİTESİ ………… ENSTİTÜSÜ (veya FAKÜLTESİ veya YÜKSEK OKULU vb.) ……….. ANA BİLİM DALI (veya BÖLÜMÜ veya PROGRAMI v.b) YÜKSEK LİSANS PROGRAMI (veya DOKTORA veya LİSANS veya ÖNLİSANS PROGRAMI) BOLOGNA SÜRECİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ |
||||||||||||||||||
DERSİN ADI |
KODU |
YARIYIL |
T |
U |
L |
KREDİ |
AKTS |
|||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||
Ön Koşul Dersleri |
|
|||||||||||||||||
Dersin Dili |
|
|||||||||||||||||
Dersin Türü |
|
|||||||||||||||||
Dersin Koordinatörü |
|
|||||||||||||||||
Dersi Verenler |
|
|||||||||||||||||
Dersin Yardımcıları |
|
|||||||||||||||||
Dersin Amacı |
|
|||||||||||||||||
Dersin Öğrenme Çıktıları |
|
|||||||||||||||||
Dersin İçeriği |
|
|||||||||||||||||
DERS AKIŞI |
||||||||||||||||||
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
Dokümanlar |
|||||||||||||||
1 |
|
|
|
|||||||||||||||
2 |
|
|
|
|||||||||||||||
3 |
|
|
|
|||||||||||||||
4 |
|
|
|
|||||||||||||||
5 |
|
|
|
|||||||||||||||
6 |
|
|
|
|||||||||||||||
7 |
|
|
|
|||||||||||||||
8 |
Ara sınav |
|
|
|||||||||||||||
9 |
|
|
|
|||||||||||||||
10 |
|
|
|
|||||||||||||||
11 |
|
|
|
|||||||||||||||
12 |
|
|
|
|||||||||||||||
13 |
|
|
|
|||||||||||||||
14 |
|
|
|
|||||||||||||||
15 |
|
|
|
|||||||||||||||
EĞİTİM - ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ |
||||||||||||||||||
( ) Ders |
( ) Tartışmalı ders |
( ) Özel Destek / yapısal örnekler |
( ) Rol yapma / drama |
|||||||||||||||
( ) Problem çözme |
( ) Vaka çalışması |
( ) Beyin fırtınası |
( ) Küçük grup tartışması |
|||||||||||||||
( ) Gösterim |
( ) Benzetim |
( ) Seminer |
( ) Grup çalışması |
|||||||||||||||
( ) Saha / arazi çalışması |
( ) Laboratuvar |
( ) Ödev |
( ) Sözlü |
|||||||||||||||
( ) İnceleme / anket çalışması |
( ) Panel |
( ) Konuk konuşmacı |
( ) Öğrenci topluluğu faaliyetleri / projeleri |
|||||||||||||||
KAYNAKLAR |
||||||||||||||||||
Ders Notu |
|
|||||||||||||||||
Diğer Kaynaklar |
|
|||||||||||||||||
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI |
||||||||||||||||||
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
||||||||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||||||||||
1 |
|
|
|
|
|
|
||||||||||||
2 |
|
|
|
|
|
|
||||||||||||
3 |
|
|
|
|
|
|
||||||||||||
4 |
|
|
|
|
|
|
||||||||||||
5 |
|
|
|
|
|
|
||||||||||||
6 |
|
|
|
|
|
|
||||||||||||
7 |
|
|
|
|
|
|
||||||||||||
8 |
|
|
|
|
|
|
||||||||||||
9 |
|
|
|
|
|
|
||||||||||||
10 |
|
|
|
|
|
|
||||||||||||
11 |
|
|
|
|
|
|
||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ |
||||||||||||||||||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SAYISI |
KATKI YÜZDESİ |
||||||||||||||||
Ara Sınav |
|
|
||||||||||||||||
Kısa Sınav |
|
|
||||||||||||||||
Ödev |
|
|
||||||||||||||||
Devam |
|
|
||||||||||||||||
Uygulama |
|
|
||||||||||||||||
Laboratuvar |
|
|
||||||||||||||||
Proje |
|
|
||||||||||||||||
Atölye |
|
|
||||||||||||||||
Seminer |
|
|
||||||||||||||||
Arazi Çalışması |
|
|
||||||||||||||||
Sözlü sınav |
|
|
||||||||||||||||
Ders içi sunum |
|
|
||||||||||||||||
Toplam |
|
%100 |
||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
|||||||||||||||||
Finalin Başarıya Oranı |
|
|||||||||||||||||
Toplam |
%100 |
|||||||||||||||||
DERS KATEGORİSİ |
||||||||||||||||||
ISCED TEMEL ALAN KODU |
EĞİTİM VE ÖĞRETİM TEMEL ALANLARI |
ORANI (%) |
||||||||||||||||
|
|
|
||||||||||||||||
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
||||||||||||||||||
Etkinlik |
Sayısı |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
|||||||||||||||
Ders Süresi |
|
|
|
|||||||||||||||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
|
|
|
|||||||||||||||
Sunum/Seminer Hazırlama |
|
|
|
|||||||||||||||
Ara sınavlar |
|
|
|
|||||||||||||||
Proje |
|
|
|
|||||||||||||||
Laboratuvar/Uygulama |
|
|
|
|||||||||||||||
Arazi Çalışması |
|
|
|
|||||||||||||||
Final (Yarıyıl Sonu) Sınavı |
|
|
|
|||||||||||||||
Toplam İş Yükü (Saat) |
|
|
|
|||||||||||||||
Toplam İş Yükü (Saat) /30 (s) |
|
|
/30= |
|||||||||||||||
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
|
|||||||||||||||
Bu Ders Tanıtım Formu, yukarıda ismi geçen dersi hazırlayan kişi tarafından hazırlanmış ve Birim Bologna Sorumlusu olarak tarafımca değerlendirilerek, Bologna Süreci açısından uygun bulunmuştur.
BİRİM BOLOGNA SORUMLUSUNUN;
Unvanı, Ad ve Soyadı :
Onay Tarihi :
İmzası :
EK-1 İNGİLİZCE FORM
TRAKYA UNIVERSITY ….. FACULTY (or…INSTITUTE, or…PROGRAM etc.) ….. DEPARTMENT UNDERGRADUATE PROGRAM (or…MASTER’S DEGREE PROGRAM or….DOCTORATE PROGRAM etc.) BOLOGNA PROCESS COURSE INTRODUCTION AND PRACTISE INFORMATION |
|||||||||||||||||
COURSE |
CODE |
SEMESTER |
T |
P |
L |
CREDIT |
ECTS |
||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||
Prerequisities |
|
||||||||||||||||
Language of Instruction |
|
||||||||||||||||
Course Type |
|
||||||||||||||||
Course Coordinator |
|
||||||||||||||||
Instructors |
|
||||||||||||||||
Assistants |
|||||||||||||||||
Goals |
|
||||||||||||||||
Learning Outcomes |
|
||||||||||||||||
Content |
|||||||||||||||||
COURSE CONTENT |
|||||||||||||||||
Week |
Topics |
Preliminary |
Documents |
||||||||||||||
1 |
|
|
|
||||||||||||||
2 |
|
|
|
||||||||||||||
3 |
|
|
|
||||||||||||||
4 |
|
|
|
||||||||||||||
5 |
|
|
|
||||||||||||||
6 |
|
|
|
||||||||||||||
7 |
|
|
|
||||||||||||||
8 |
Midterm Examination |
|
|
||||||||||||||
9 |
|
|
|
||||||||||||||
10 |
|
|
|
||||||||||||||
11 |
|
|
|
||||||||||||||
12 |
|
|
|
||||||||||||||
13 |
|
|
|
||||||||||||||
14 |
|
|
|
||||||||||||||
15 |
|
|
|
||||||||||||||
EDUCATION – TEACHING METHODS |
|||||||||||||||||
( ) Course |
( ) Discussion course |
( ) Special support / structural examples |
( ) Role playing / drama |
||||||||||||||
( ) Problem solving |
( ) Case study |
( ) Brainstorming |
( ) Small group discussion |
||||||||||||||
( ) Performance |
( ) Simulation |
( ) Seminar |
( ) Team work |
||||||||||||||
( ) Field work |
( ) Laboratory |
( ) Homework |
( ) Presentation |
||||||||||||||
( ) Researh / survey |
( ) Panel |
( ) Guest Speaker |
( ) Student community activities / projects |
||||||||||||||
RECOMMENDED SOURCES |
|||||||||||||||||
Textbook |
|
||||||||||||||||
Additional Resources |
|
||||||||||||||||
COURSE'S CONTRIBUTION TO PROGRAM OUTCOMES |
|||||||||||||||||
No |
Program Learning Outcomes |
Contribution |
|||||||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||||||||||
1 |
|
|
|
|
|
|
|||||||||||
2 |
|
|
|
|
|
|
|||||||||||
3 |
|
|
|
|
|
|
|||||||||||
4 |
|
|
|
|
|
|
|||||||||||
5 |
|
|
|
|
|
|
|||||||||||
6 |
|
|
|
|
|
|
|||||||||||
7 |
|
|
|
|
|
|
|||||||||||
8 |
|
|
|
|
|
|
|||||||||||
9 |
|
|
|
|
|
|
|||||||||||
10 |
|
|
|
|
|
|
|||||||||||
11 |
|
|
|
|
|
|
|||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||
ASSESSMENT |
|||||||||||||||||
IN TERM STUDIES |
QUANTITY |
PERCENTAGE |
|||||||||||||||
Mid terms |
|
|
|||||||||||||||
Quiz |
|
|
|||||||||||||||
Assignments |
|
|
|||||||||||||||
Attendance |
|
|
|||||||||||||||
Application |
|
|
|||||||||||||||
Laboratory |
|
|
|||||||||||||||
Project |
|
|
|||||||||||||||
Workshop |
|
|
|||||||||||||||
Seminar |
|
|
|||||||||||||||
Field Work |
|
|
|||||||||||||||
Oral Exam |
|
|
|||||||||||||||
Presentation |
|
|
|||||||||||||||
Total |
|
%100 |
|||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
Contribution Of In Term Studies To Overall Grade |
|
||||||||||||||||
Contribution Of Final Examination To Overall Grade |
|
||||||||||||||||
Total |
|
||||||||||||||||
COURSE CATEGORY |
|||||||||||||||||
ISCED BASIC FIELD CODE |
EDUCATION AND TRAINING BASIC AREAS |
PERCENTAGE |
|||||||||||||||
|
|
|
|||||||||||||||
ECTS ALLOCATED BASED ON STUDENT WORKLOAD |
|||||||||||||||||
Activities |
Quantity |
Duration (Hour) |
Total Work Load (Hour) |
||||||||||||||
Course Duration |
|
|
|
||||||||||||||
Hours for off the classroom study (Pre study, practice) |
|
|
|
||||||||||||||
Preparation of Presentation/Seminar |
|
|
|
||||||||||||||
Mid terms |
|
|
|
||||||||||||||
Project |
|
|
|
||||||||||||||
Laboratory/Practices |
|
|
|
||||||||||||||
Field Work |
|
|
|
||||||||||||||
End of term Exam |
|
|
|
||||||||||||||
Total Work Load(Hour) |
|
||||||||||||||||
Total Work Load(Hour)/30 (s) |
/30= |
||||||||||||||||
ECTS Credit of the Course |
|
||||||||||||||||
This Course Introduction Form was prepared by the person who prepared the above-mentioned course and was evaluated by me as the Unit Bologna Officer and was found appropriate for the Bologna Process.
OF BOLOGNA UNIT COORDINATOR;
Title, Name and Surname :
Approval date :
Signature :
EK-2
DERS TANITIM FORMU DÜZENLEME REHBERİ
Kabul edilen ders önerileri senato defterine yapıştırılmaktadır.
(Bu nedenle) form özenle ve standart yazı stili / düzeni / fontu / aralığı ile düzenlenmelidir.
Senatoda kabul edilirse, açılan ders içeriği birim bologna sorumlusu tarafından sisteme girilmelidir.
TRAKYA ÜNİVERSİTESİ (Ör). SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ (Ör.) TEMEL EĞİTİM ANABİLİM DALI (Ör.) YÜKSEK LİSANS PROGRAMI BOLOGNA SÜRECİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ |
|||||||||||||
Ders |
Kodu |
Yarıyıl |
T |
U |
L |
Kredi |
AKTS |
||||||
(Ör.) Özel Öğretim Teknikleri II |
İlgili birim Öğrenci İşleri Tarafından verilir. |
Hangi yarıyıl verileceği yazılır. GÜZ/BAHAR |
Dersin haftalık teorik saatleri yazılır. |
Dersin haftalık uygulama saatleri yazılır. |
Dersin haftalık laboratuvar saatleri yazılır. |
Dersin kredisi haftalık teorik ders saatinin tamamı ile haftalık uygulama veya laboratuvar saatinin yarısının toplamıdır. |
Dersin AKTS’si yazılır. |
||||||
Ön Koşul Dersleri |
Varsa yazılır, yoksa boş bırakılır. (Ör.) SBE123 Özel Öğretim Teknikleri I |
||||||||||||
Dersin Dili |
Dersin hangi dilde anlatıldığı yazılır. (Ör.) Türkçe (Ör.) Çince (Ders hangi dilde verilirse verilsin öneri formu TR ve EN olarak hazırlanır) |
||||||||||||
Dersin Türü |
(Ör.) Zorunlu veya (Ör.) Seçmeli (Ön lisans, Lisans, Yüksek Lisans, Doktora dersi olarak yazılmaz) |
||||||||||||
Dersin Koordinatörü |
Ders dağılımını yapan birim ismi yazılır, kişi ismi yazılmaz. (Ör.) “Edirne Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Müdürlüğü” veya “Pazarlama Programı Başkanlığı” veya “Maliye Anabilim Dalı Başkanlığı” |
||||||||||||
Dersi Verenler |
Dersi veren kişi veya kişilerin unvanı ve isimleri yazılır. (Ör.) Dr. Öğr. Üyesi Abdullah AKGÜN Dr. Öğr. Üyesi Şükrü Öner DİNÇ (EN. için Dr. Öğr. Üyesi = Instr. Dr.) |
||||||||||||
Dersin Yardımcıları |
Varsa derse giren yardımcıların unvanı ve isimleri yazılır. |
||||||||||||
Dersin Amacı |
Bu dersi vermekle öğrencilere neler kazandırılacağı ve ne amaçlandığı birkaç cümleyle açıkça yazılmalıdır. |
||||||||||||
Dersin Öğrenme Çıktıları |
(…öğrenir, …anlar, …bilir, …tanımlar, …sınıflandırır, …farkına varır, …kavrar, ….inceler, …bilgi sahibi olur. vb.) (EN. student learns to…, understands to..., knows to…,defines to…etc.)
|
||||||||||||
Dersin İçeriği |
Dersin içeriğini oluşturan başlıca konular arka arkaya yazılmış olmalıdır. (Ör.) Öğretimle ilgili temel kavramlar, öğrenme ve öğretim ilkeleri, öğretimde planlı çalışmanın önemi ve yararları, öğretimin planlanması, mesleki beceri ilişkileri, …v.b |
||||||||||||
DERS AKIŞI |
|||||||||||||
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
Dokümanlar |
||||||||||
1 |
Bu kısım 15 hafta (14 hafta ders+ 1 hafta arasınav haftası) olacak şekilde, hafta hafta nelerin yapılacağı / öğretileceği / anlatılacağı / uygulanacağı yazılmalıdır. Ara sınav yapılıyor ise 8. haftaya “Ara sınav” yazılmalıdır. Ara sınav yerine uygulama sınavı v.b bir sınav yapılıyorsa yazılabilir. |
Varsa ne olduğu yazılır. Yoksa boş bırakılır. |
Varsa ne olduğu yazılır. Yoksa boş bırakılır. |
||||||||||
2 |
15 Hafta akış içerisine Final sınavı yazılmaz.
|
|
|
||||||||||
EĞİTİM ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ Dersin özelliklerine göre aşağıda verilen yöntemlerin biri veya birkaçı seçilmelidir. |
|||||||||||||
(X) Ders |
( ) Tartışmalı ders |
( ) Özel Destek / yapısal örnekler |
( ) Rol yapma / drama |
||||||||||
( ) Problem çözme |
( ) Vaka çalışması |
( ) Beyin fırtınası |
( ) Küçük grup tartışması |
||||||||||
( ) Gösterim |
( ) Benzetim |
( ) Seminer |
( ) Grup çalışması |
||||||||||
( ) Saha / arazi çalışması |
(X) Laboratuvar |
( ) Ödev |
( ) Sözlü |
||||||||||
( ) İnceleme / anket çalışması |
( ) Panel |
( ) Konuk konuşmacı |
( ) Öğrenci topluluğu faaliyetleri / projeleri |
|||||||||||||||||
KAYNAKLAR |
||||||||||||||||||||
Ders Notu |
Varsa derste kullanılan basılmamış ders notu bilgileri yazılır. (Ör.) Yakınçağ tarihi ders notları, 2015. (Prof. Dr. Cafer ÇİFTÇİ) |
|||||||||||||||||||
Diğer Kaynaklar |
|