Senato Kararı

Toplantı Tarihi : 30 Haziran 2022 Perşembe

Toplantı Sayısı : 12

Karar No : 5


Bologna Komisyonun 31/05/2022 tarihli toplantısında alınan kararlar uyarınca, Eğitim-Öğretim Komisyonu Yönergesi EK-1 ve EK-2 formlarında yapılan değişikliklerin aşağıdaki şekliyle uygun olduğuna, mevcudun oy birliği ile karar verildi.

 

EK-1 TÜRKÇE FORM

 

TRAKYA ÜNİVERSİTESİ

………… ENSTİTÜSÜ (veya FAKÜLTESİ veya YÜKSEK OKULU vb.)

……….. ANA BİLİM DALI (veya BÖLÜMÜ veya PROGRAMI v.b) YÜKSEK LİSANS PROGRAMI (veya DOKTORA veya LİSANS veya ÖNLİSANS PROGRAMI)

BOLOGNA SÜRECİ

DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

DERSİN ADI

KODU

YARIYIL

T

U

L

KREDİ

AKTS

 

 

 

 

 

 

 

Ön Koşul Dersleri

 

Dersin Dili

 

Dersin Türü

 

Dersin Koordinatörü

 

Dersi Verenler

 

Dersin Yardımcıları

 

Dersin Amacı

 

Dersin Öğrenme Çıktıları

 

Dersin İçeriği

 

DERS AKIŞI

Hafta

Konular

Ön Hazırlık

Dokümanlar

1

 

 

 

2

 

 

 

3

 

 

 

4

 

 

 

5

 

 

 

6

 

 

 

7

 

 

 

8

Ara sınav

 

 

9

 

 

 

10

 

 

 

11

 

 

 

12

 

 

 

13

 

 

 

14

 

 

 

15

 

 

 

EĞİTİM - ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ

( ) Ders

( ) Tartışmalı ders

( ) Özel Destek / yapısal örnekler

( ) Rol yapma / drama

( ) Problem çözme

( ) Vaka çalışması

( ) Beyin fırtınası

( ) Küçük grup tartışması

( ) Gösterim

( ) Benzetim

( ) Seminer

( ) Grup çalışması

( ) Saha / arazi çalışması

( ) Laboratuvar

( ) Ödev

( ) Sözlü

( ) İnceleme / anket çalışması

( ) Panel

( ) Konuk konuşmacı

( ) Öğrenci topluluğu faaliyetleri / projeleri

KAYNAKLAR

Ders Notu

 

Diğer Kaynaklar

 

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI

No

Program Öğrenme Çıktıları

Katkı Düzeyi

1

2

3

4

5

1

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

 

8

 

 

 

 

 

 

9

 

 

 

 

 

 

10

 

 

 

 

 

 

11

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI

SAYISI

KATKI YÜZDESİ

Ara Sınav

 

 

Kısa Sınav

 

 

Ödev

 

 

Devam

 

 

Uygulama

 

 

Laboratuvar

 

 

Proje

 

 

Atölye

 

 

Seminer

 

 

Arazi Çalışması

 

 

Sözlü sınav

 

 

Ders içi sunum

 

 

Toplam

 

%100

 

Yıl içinin Başarıya Oranı

 

Finalin Başarıya Oranı

 

Toplam

%100

DERS KATEGORİSİ

ISCED TEMEL ALAN KODU

EĞİTİM VE ÖĞRETİM TEMEL ALANLARI

ORANI (%)

 

 

 

 

 

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Etkinlik

Sayısı

Süresi (Saat)

Toplam İş Yükü (Saat)

Ders Süresi

 

 

 

Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi

(Ön çalışma, pekiştirme)

 

 

 

Sunum/Seminer Hazırlama

 

 

 

Ara sınavlar

 

 

 

Proje

 

 

 

Laboratuvar/Uygulama

 

 

 

Arazi Çalışması

 

 

 

Final (Yarıyıl Sonu) Sınavı

 

 

 

Toplam İş Yükü (Saat)

 

 

 

Toplam İş Yükü (Saat) /30 (s)

 

 

/30=

Dersin AKTS Kredisi

 

 

 

 

Bu Ders Tanıtım Formu, yukarıda ismi geçen dersi hazırlayan kişi tarafından hazırlanmış ve Birim Bologna Sorumlusu olarak tarafımca değerlendirilerek, Bologna Süreci açısından uygun bulunmuştur.

 

 

BİRİM BOLOGNA SORUMLUSUNUN;

Unvanı, Ad ve Soyadı :

Onay Tarihi                   :

İmzası                              :

 

 

 

 

 

 

 

EK-1 İNGİLİZCE FORM

                 

 


TRAKYA UNIVERSITY

….. FACULTY  (or…INSTITUTE, or…PROGRAM etc.)

….. DEPARTMENT UNDERGRADUATE PROGRAM (or…MASTER’S DEGREE PROGRAM or….DOCTORATE PROGRAM etc.)

BOLOGNA PROCESS

COURSE INTRODUCTION AND PRACTISE INFORMATION

COURSE

CODE

SEMESTER

T

P

L

CREDIT

ECTS

 

 

 

 

 

 

 

Prerequisities

 

Language of Instruction

 

Course Type

 

Course Coordinator

 

Instructors

 

Assistants

Goals

 

Learning Outcomes

 

Content

COURSE CONTENT

Week

Topics

Preliminary

Documents

1

 

 

 

2

 

 

 

3

 

 

 

4

 

 

 

5

 

 

 

6

 

 

 

7

 

 

 

8

Midterm Examination

 

 

9

 

 

 

10

 

 

 

11

 

 

 

12

 

 

 

13

 

 

 

14

 

 

 

15

 

 

 

EDUCATION – TEACHING METHODS

( ) Course

( ) Discussion course

( ) Special support / structural examples

( ) Role playing / drama

( ) Problem solving

( ) Case study

( ) Brainstorming

( ) Small group discussion

( ) Performance

( ) Simulation

( ) Seminar

( ) Team work

( ) Field work

( ) Laboratory

( ) Homework

( ) Presentation

( ) Researh / survey

( ) Panel

( ) Guest Speaker

( ) Student community activities / projects

RECOMMENDED SOURCES

Textbook

 

Additional Resources

 

COURSE'S CONTRIBUTION TO PROGRAM OUTCOMES

No

Program Learning Outcomes

Contribution

1

2

3

4

5

1

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

 

8

 

 

 

 

 

 

9

 

 

 

 

 

 

10

 

 

 

 

 

 

11

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ASSESSMENT

IN TERM STUDIES

QUANTITY

PERCENTAGE

Mid terms

 

 

Quiz

 

 

Assignments

 

 

Attendance

 

 

Application

 

 

Laboratory

 

 

Project

 

 

Workshop

 

 

Seminar

 

 

Field Work

 

 

Oral Exam

 

 

Presentation

 

 

Total

 

%100

 

Contribution Of In Term Studies To Overall Grade

 

Contribution Of  Final  Examination To Overall Grade

 

Total

 

COURSE CATEGORY

ISCED BASIC FIELD CODE

EDUCATION AND TRAINING BASIC AREAS

PERCENTAGE

 

 

 

 

 

ECTS ALLOCATED BASED ON STUDENT WORKLOAD

Activities

Quantity

Duration (Hour)

Total Work Load (Hour)

Course Duration

 

 

 

Hours for off the classroom study (Pre study, practice)

 

 

 

Preparation of Presentation/Seminar

 

 

 

Mid terms

 

 

 

Project

 

 

 

Laboratory/Practices

 

 

 

Field Work

 

 

 

End of term Exam

 

 

 

Total Work Load(Hour)

 

Total Work Load(Hour)/30 (s)

/30=

ECTS Credit of the Course

 

 

 

This Course Introduction Form was prepared by the person who prepared the above-mentioned course and was evaluated by me as the Unit Bologna Officer and was found appropriate for the Bologna Process.

 

 

OF BOLOGNA UNIT COORDINATOR;

Title, Name and Surname :

Approval date                        :

Signature                                  :

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

EK-2

DERS TANITIM FORMU DÜZENLEME REHBERİ

 

Kabul edilen ders önerileri senato defterine yapıştırılmaktadır.

(Bu nedenle) form özenle ve standart yazı stili / düzeni / fontu / aralığı ile düzenlenmelidir.

Senatoda kabul edilirse, açılan ders içeriği birim bologna sorumlusu tarafından sisteme girilmelidir.

 

  TRAKYA ÜNİVERSİTESİ

  (Ör). SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ 

  (Ör.) TEMEL EĞİTİM ANABİLİM DALI (Ör.) YÜKSEK LİSANS PROGRAMI

BOLOGNA SÜRECİ

DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders

Kodu

Yarıyıl

T

U

L

Kredi

AKTS

 (Ör.) Özel Öğretim Teknikleri II

İlgili birim Öğrenci

İşleri Tarafından verilir.

Hangi yarıyıl verileceği yazılır.

GÜZ/BAHAR

Dersin haftalık teorik saatleri yazılır.

Dersin haftalık uygulama saatleri yazılır.

Dersin haftalık laboratuvar saatleri yazılır.

Dersin kredisi haftalık teorik ders saatinin tamamı ile haftalık uygulama veya laboratuvar saatinin yarısının toplamıdır.

Dersin

AKTS’si yazılır.

Ön Koşul Dersleri

Varsa yazılır, yoksa boş bırakılır. (Ör.) SBE123 Özel Öğretim Teknikleri I

Dersin Dili

Dersin hangi dilde anlatıldığı yazılır. (Ör.) Türkçe  (Ör.) Çince  

(Ders hangi dilde verilirse verilsin öneri formu TR ve EN olarak hazırlanır)

Dersin Türü

(Ör.) Zorunlu veya (Ör.) Seçmeli

(Ön lisans, Lisans, Yüksek Lisans, Doktora dersi olarak yazılmaz)

Dersin Koordinatörü

Ders dağılımını yapan birim ismi yazılır, kişi ismi yazılmaz.

(Ör.) “Edirne Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Müdürlüğü” veya

“Pazarlama Programı Başkanlığı” veya “Maliye Anabilim Dalı Başkanlığı”

Dersi Verenler

Dersi veren kişi veya kişilerin unvanı ve isimleri yazılır. 

(Ör.) Dr. Öğr. Üyesi Abdullah AKGÜN

          Dr. Öğr. Üyesi Şükrü Öner DİNÇ (EN. için Dr. Öğr. Üyesi = Instr. Dr.)

Dersin Yardımcıları

Varsa derse giren yardımcıların unvanı ve isimleri yazılır.

Dersin Amacı

Bu dersi vermekle öğrencilere neler kazandırılacağı ve ne amaçlandığı birkaç cümleyle açıkça yazılmalıdır.

Dersin Öğrenme Çıktıları

  1. 1.  Dersin öğrenme çıktıları maddeler halinde yazılmalıdır.
  2. 2.  Bu maddeler yazılırken ifadeler –mek, –mak ile bitmemelidir. 
  3. 3.  Öğrencilerin neleri öğreneceği geniş zaman cümleleri ile ifade edilmelidir.

(…öğrenir, …anlar, …bilir, …tanımlar, …sınıflandırır, …farkına varır, …kavrar, ….inceler, …bilgi sahibi olur. vb.) (EN. student learns to…, understands to..., knows to…,defines to…etc.)  

  1. 4.  (Ör.) Öğrenci yakın çağ tarihi ile güncel tarih arasındaki ilişkiyi kurar.
  2. 5.  (Ör.) Öğretim yöntemleri ve özelliklerini açıklayabilme becerisi kazanır.

Dersin İçeriği

Dersin içeriğini oluşturan başlıca konular arka arkaya yazılmış olmalıdır. 

(Ör.) Öğretimle ilgili temel kavramlar, öğrenme ve öğretim ilkeleri, öğretimde planlı çalışmanın önemi ve yararları, öğretimin planlanması, mesleki beceri ilişkileri, …v.b

DERS AKIŞI  

Hafta

Konular

Ön Hazırlık

Dokümanlar

1

Bu kısım 15 hafta (14 hafta ders+ 1 hafta arasınav haftası) olacak şekilde, hafta hafta nelerin yapılacağı /  öğretileceği / anlatılacağı / uygulanacağı yazılmalıdır.

Ara sınav yapılıyor ise 8. haftaya “Ara sınav” yazılmalıdır.

Ara sınav yerine uygulama sınavı v.b bir sınav yapılıyorsa yazılabilir.

Varsa ne olduğu yazılır. Yoksa boş bırakılır.

Varsa ne olduğu yazılır. Yoksa boş bırakılır.

2

15 Hafta akış içerisine Final sınavı yazılmaz.

 

 

 

EĞİTİM ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ  

Dersin özelliklerine göre aşağıda verilen yöntemlerin biri veya birkaçı seçilmelidir.

(X) Ders

( ) Tartışmalı ders

( ) Özel Destek / yapısal örnekler

( ) Rol yapma / drama

( ) Problem çözme

( ) Vaka çalışması

( ) Beyin fırtınası

( ) Küçük grup tartışması

( ) Gösterim

( ) Benzetim

( ) Seminer

( ) Grup çalışması

( ) Saha / arazi çalışması

(X) Laboratuvar

( ) Ödev

( ) Sözlü

 

( ) İnceleme / anket çalışması

( ) Panel

( ) Konuk konuşmacı

( ) Öğrenci topluluğu faaliyetleri / projeleri

KAYNAKLAR

Ders Notu

Varsa derste kullanılan basılmamış ders notu bilgileri yazılır.  (Ör.) Yakınçağ tarihi ders notları, 2015. (Prof. Dr. Cafer ÇİFTÇİ)

  Diğer Kaynaklar