Üniversitemiz Senatosu’nun 06.12.2018 tarih ve 15 sayılı toplantısında alınan 02 no.lu kararı ile kabul edilerek yürürlüğe giren “Trakya Üniversitesi Öğrenci Toplulukları Yönergesi”nde aşağıdaki şekilde değişiklik yapılmasına mevcudun oy birliği ile karar verildi.
ÇERÇEVE TASLAK KARŞILAŞTIRMA CETVELİ*
TRAKYA ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİ TOPLULUKLARI YÖNERGESİNDE DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR YÖNERGE TASLAĞI KARŞILAŞTIRMA CETVELİ |
||
GENEL GEREKÇE: |
||
MADDE 1- Üniversitemiz Senatosunun 06 Aralık 2018 tarih ve 15 sayılı Toplantısında alınan 02 no.lu kararı ile yürürlüğe giren Trakya Üniversitesi Öğrenci Toplulukları Yönerge’sinde bazı eksikliklerin giderilmesi ve topluluk kuruluş sürecini hızlandırmak için değişiklik yapılmıştır. |
||
Trakya Üniversitesi Öğrenci Toplulukları Yönergesi |
Trakya Üniversitesi Öğrenci Toplulukları Yönergesi |
|
Gerekçe: |
||
MADDE 2- Yönergenin 4’üncü maddesindeki tanımlarda Akademik Danışmanın belirlenmesi için değişiklik yapılmıştır. |
||
MEVCUT METİN |
TASLAK METİN |
|
Tanımlar MADDE 4–(1) Bu Yönergede geçen; a) Akademik Danışman: 2547 Sayılı Kanuna tabi görev yapan Topluluğun Akademik Danışmanını, |
Tanımlar MADDE 4–(1) Bu Yönergede geçen; a) Akademik Danışman: 2547 Sayılı Kanuna tabi öğretim üyeleri ile doktor ünvanı almış öğretim görevlisi ve doktor ünvanı almış araştırma görevlisi olarak görev yapan Topluluğun Akademik Danışmanını,
|
|
Gerekçe: |
||
MADDE 3- Yönergenin 6’ncı maddesindeki topluluk kurulması ile ilgili süreci kısaltmak ve takvimi ayarlamak için değişiklik yapılmıştır. |
||
MEVCUT METİN |
TASLAK METİN |
|
Kuruluş MADDE 6 –(1) Topluluklar Üniversite genelinde (Daire Başkanlığı) veya fakülte, yüksekokul, meslek yüksekokulu, Devlet Konservatuvarı, enstitüler bünyesinde olmak üzere kurulabilirler. Üniversite genelinde faaliyet göstermek üzere topluluk kurmak isteyen öğrenciler, topluluk kurma isteklerine ilişkin taleplerini Daire Başkanlığına yaparlar. Topluluk Kurma başvuruları en geç Ekim ayı sonuna kadar yapılacak bu tarihten sonra yapılacak başvurular ise bir sonraki eğitim öğretim yılında değerlendirilecektir.
MADDE 6 –(2)
MADDE 6-(3) Topluluklar başvuru evraklarını Yürütme Kurulu’nda görüşülerek karara bağlanması için Daire Başkanlığı’na sunarlar. Yürütme Kurulunca kurulması uygun görülen topluluk Rektörlük Onayına sunulur. Kuruluşu onaylanan topluluk bir ay içinde Topluluk Tüzüğünü hazırlar, Genel Kurulunu toplayarak Yönetim ve Denetim Kurulu’nu seçer. Daha sonra Topluluk Tüzüğü ve Genel Kurul Toplantı Tutanağını Daire Başkanlığı’na sunar. Evraklarını tamamlamayan topluluklar evraklarını teslim edinceye kadar faaliyet yapamazlar.
|
Kuruluş MADDE 6 –(1) Topluluklar Üniversite genelinde (Daire Başkanlığı) veya fakülte, yüksekokul, meslek yüksekokulu, Devlet Konservatuvarı, enstitüler bünyesinde olmak üzere kurulabilirler. Üniversite genelinde faaliyet göstermek üzere topluluk kurmak isteyen öğrenciler, topluluk kurma isteklerine ilişkin taleplerini Daire Başkanlığına yaparlar. Topluluk kurma başvuruları güz ve bahar dönemi olmak üzere yılda 2 defa yapılır. Güz dönemi başvuruları her yılın Eylül ayında başlar ve Ekim ayının son iş gününe kadar yapılır. Bahar dönemi başvuruları ise her yılın Ocak ayında başlar ve Şubat ayının son iş gününe kadar yapılır.
MADDE 6 –(2)
ç) Topluluk Tüzüğü ve topluluk logosu (yeni bent olarak eklenmiştir.)
MADDE 6-(3) Topluluklar başvuru evraklarını Yürütme Kurulu’nda görüşülerek karara bağlanması için Daire Başkanlığı’na sunarlar. Yürütme Kurulunca kurulması uygun görülen topluluk Rektörlük Onayına sunulur. Kuruluşu onaylanan Topluluk Genel Kurulunu toplayarak Yönetim ve Denetim Kurulu’nu seçer. Daha sonra Genel Kurul Toplantı Tutanağını Daire Başkanlığı’na sunar. Evraklarını tamamlamayan topluluklar evraklarını teslim edinceye kadar faaliyet yapamazlar.
|
|
Gerekçe: |
||
MADDE 4- Yönergenin Tüzük başlıklı 7 inci maddesinin birinci fıkrasının eksikliklerin giderilmesi için değişiklik yapılmıştır. |
||
MEVCUT METİN |
TASLAK METİN |
|
Tüzük MADDE 7– (1) Her topluluk, kendi tüzüğünü hazırlar. Hazırlanan tüzük, bu Yönergeye aykırı hükümler içeremez. Topluluk Tüzüğünde; Topluluğun adı, Topluluğun amacı ve bu amacın gerçekleştirilmesine yönelik yapılacak çalışmalar ve etkinlik alanları, Topluluk kurucularının adı, soyadı, kayıtlı oldukları fakülte/yüksekokul/enstitü, bölüm/program ve öğrenci numaraları, Topluluk Yönetim ve Denetim Kurulunun Başkanı ve üyelerinin isimleri, görev ve yetkileri, Yönetim Kurulu asıl ve yedek üyelerinin isimlerinin belirtilmesi zorunludur. Topluluk Tüzüğünde Akademik Danışmanın, Topluluk Başkanının ve Geçici Yönetim Kurulu öğrencilerinin imzalarının bulunması zorunludur. |
Tüzük MADDE 7– (1) Her topluluk, kendi tüzüğünü hazırlar. Hazırlanan tüzük, bu Yönergeye aykırı hükümler içeremez. Topluluk Tüzüğünde; Topluluğun adı, varsa kısa adı ve logosu, Topluluğun amacı ve bu amacın gerçekleştirilmesine yönelik yapılacak çalışmalar ve etkinlik alanları, Topluluk kurucularının adı, soyadı, kayıtlı oldukları fakülte/yüksekokul/enstitü, bölüm/program ve öğrenci numaraları, Topluluk Yönetim ve Denetim Kurulunun Başkanı ve üyelerinin isimleri, görev ve yetkileri, Yönetim Kurulu asıl ve yedek üyelerinin isimlerinin belirtilmesi zorunludur. Topluluk Tüzüğünde Akademik Danışmanın, Topluluk Başkanının ve Geçici Yönetim Kurulu öğrencilerinin imzalarının bulunması zorunludur.
|
|
Gerekçe: |
||
MADDE 5- Yönergenin Organlar başlıklı 8 inci maddesinin Yönetim Kurulu üyelerinin seçimi başlıklı on birinci fıkrasının (ç) bendinde Topluluk Yönetim Kurulu ve Topluluk başkanının görev sürelerinin belirlenmesi ile ilgili değişiklik yapılmıştır. |
||
MEVCUT METİN |
TASLAK METİN |
|
Organlar MADDE 8– (11) Yönetim Kurulu üyelerinin seçimi:
ç) Yönetim Kurulu bir yıl için seçilir. Topluluk başkanı en fazla iki kez seçilebilir.
|
Organlar MADDE 8– (11) Yönetim Kurulu üyelerinin seçimi:
ç) Yönetim Kurulu 1 (bir) yıl için seçilir. Topluluk başkanı görev süresi 1 (bir) yıldır. Süresi sona eren topluluk başkan en fazla iki kez seçilebilir. |
|
Gerekçe: |
||
MADDE 6- Yönergenin 9 uncu maddesinin altıncı fıkrasındaki sehven yazılan kısımların çıkarılması için değişiklik yapılmıştır. |
||
MEVCUT METİN |
TASLAK METİN |
|
İşleyiş MADDE 9 – (6) Topluluk faaliyetlerinde görev alan öğrenciler etkinlik tarihinden önce (İzin taleplerinde 3. maddede belirtilen 15 gün şartı aranmaz) Akademik danışman ve topluluk başkanı imzası ile Daire Başkanlığına yazılı müracaatı halinde Rektörlük Oluru ile görev yaptıkları gün ve saatlerde izinli sayılır.
(7) Toplulukların logo ve afişlerinde zorunlu olmadıkça Türkçe kelimeler kullanılır. Onay almayan logo ve afişler kullanılamaz. |
İşleyiş MADDE 9 – (6)Topluluk faaliyetlerinde görev alan öğrenciler etkinlik tarihinden önce akademik danışman ve topluluk başkanı imzası ile Daire Başkanlığına yazılı müracaatı halinde Rektörlük Oluru ile görev yaptıkları gün ve saatlerde izinli sayılır.
(7) Toplulukların logolarında “Trakya Üniversitesi” yazmak zorunludur. Toplulukların logo ve afişlerinde zorunlu olmadıkça Türkçe kelimeler kullanılır. Onay almayan logo ve afişler kullanılamaz.
|
|
Gerekçe: |
||
MADDE 7- Yönergenin Üyeliğe kabul ve üyelikten çıkarılma başlıklı 10 uncu maddesinin bentleri tekrar düzenlenmiştir. |
||
MEVCUT METİN |
TASLAK METİN |
|
Üyeliğe kabul ve üyelikten çıkarılma MADDE 10 –(1) Ön lisans, lisans, lisansüstü düzeyinde öğrenimlerini sürdüren her öğrenci bir veya birden fazla topluluğa üye olma hakkına sahiptir. Ancak, birden fazla topluluğun yönetim kuruluna seçilemez ve görev alamazlar.
(2) Üyeliğe kabul konusunda, Akademik yıla ait öğrenci kimlik belgesi fotokopisi ve üyelik başvuru formu yeterlidir.
(3) Üyelik başvuruları Akademik Danışmanın onayı ile kabul edilir.
(4) Her üye, üyelikten ayrılma hakkına sahiptir. Üyelikten ayrılmak isteyen öğrenciler, Yönetim Kuruluna dilekçe ile başvurduklarında üyelikleri sona erer. Mezun olan öğrencilerin üyelikleri kendiliğinden düşer. (5) Yönetim Kurulu, her eğitim ve öğretim yılı başında üyelerin durumlarını gözden geçirir. Üyelikten çıkarma; topluluğun Yönetim Kurulu üye sayısının üçte iki çoğunluğunun önerisi ve topluluğun Genel Kurul üye sayısının üçte iki çoğunluğunun kararı ile gerçekleşir. |
Üyeliğe kabul ve üyelikten çıkarılma MADDE 10 –(1) Ön lisans, lisans, lisansüstü düzeyinde öğrenimlerini sürdüren her öğrenci bir veya birden fazla topluluğa üye olma hakkına sahiptir. Ancak, birden fazla topluluğun geçici yönetim kurulu ve/veya yönetim kuruluna seçilemez ve görev alamazlar.
(2) Üyeliğe kabul konusunda, Akademik yıla ait öğrenci kimlik belgesi fotokopisi ve üyelik başvuru formu topluluk yönetim kurulu tarafından alınır ve saklanır. Topluluğa üye olmak için Daire Başkanlığı’nın WEB sayfasında bulunan “ÖĞRENCİ TOPLULUKLARI ÜYE FORMU” linki üzerinden yapılmalıdır. Ayrıca dijital olarak geliştirilen lisanslı programlar ve uygulamalarda kullanılabilir. (3) Her üye, üyelikten ayrılma hakkına sahiptir. Üyelikten ayrılmak isteyen öğrenciler, Yönetim Kuruluna dilekçe ile başvurduklarında üyelikleri sona erer. Mezun olan öğrencilerin üyelikleri kendiliğinden düşer. (4) Yönetim Kurulu, her eğitim ve öğretim yılı başında üyelerin durumlarını gözden geçirir. Üyelikten çıkarma; topluluğun Yönetim Kurulu üye sayısının üçte iki çoğunluğunun önerisi ve topluluğun Genel Kurul üye sayısının üçte iki çoğunluğunun kararı ile gerçekleşir.
|
|