“Trakya Üniversitesi Bağıl Değerlendirme Yöntemi Uygulama Esasları Yönergesi”nin aşağıdaki şekli ile uygun olduğuna mevcudun oybirliği ile karar verildi.
.TRAKYA ÜNİVERSİTESİ BAĞIL DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ
UYGULAMA ESASLARI YÖNERGESİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1- (1) Bu Yönergenin amacı, Trakya Üniversitesi’ne bağlı fakülte, yüksekokul ve meslek yüksekokullarında yürütülen programlarda uygulanan bağıl değerlendirme yöntemi esaslarını düzenlemektir.
Kapsam
MADDE 2- (1) Bu Yönerge, Trakya Üniversitesi Lisans Eğitim, Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinin 23/b maddesi ile Trakya Üniversitesi Meslek Yüksekokulları Eğitim, Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinin 22-1/b maddelerinde mutlak değerlendirme yöntemi uyguladığı belirtilen birimler ile Tıp, Diş Hekimliği Fakülteleri ve Devlet Konservatuvarı hariç, Trakya Üniversitesi’ne bağlı fakülte, yüksekokul ve meslek yüksekokullarını kapsar.
Dayanak
MADDE 3- (1) Bu Yönerge 11.08.2003 tarih ve 25196 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Trakya Üniversitesi Lisans Eğitim, Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinin 23/b maddesi ile Meslek Yüksekokulları Eğitim, Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinin 22-1/b maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4- (1) Bu Yönergede geçen:
a)Bağıl Değerlendirme: Bir öğrencinin başarısının o öğrencinin sınavına girdiği dersteki öğrencilerin başarı düzeylerine göre değerlendirilmesini,
b)Bağıl Değerlendirme Katma Limiti (BDKL): Bağıl değerlendirmeye alınacak öğrenci başarı notlarının 100 puan üzerinden belirlenen alt sınırını,
c)Birim: Bağıl Değerlendirme yöntemini uygulayan Trakya Üniversitesine bağlı tüm fakülte, yüksekokul, konservatuvar ve meslek yüksekokullarını,
ç)Ham Başarı Puanı (HBP): İlgili kurul kararları ile 100 (Yüz) üzerinden belirlenen yarıyıl/yılsonu notunu,
d)Senato: Trakya Üniversitesi Senatosunu,
e)Üniversite: Trakya Üniversitesini,
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Genel Esaslar
Bağıl değerlendirme sisteminin uygulanması
MADDE 5- (1) Bağıl değerlendirme ile bir öğrencinin bir dersteki başarısı, o dersin sınavına birlikte girdiği öğrencilerin başarı düzeylerine göre belirlenir. Trakya Üniversitesi Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliğinin 23/c hükmü uyarınca Tablo 1’deki ölçütlere göre final ve bütünleme sınavlarındaki başarısının belirlenmesi mümkün olduğu durumlarda T-Dağılım Yöntemiyle yapılır. CC, CB, BB, BA ve AA harfli notları öğrencinin ilgili dersten başarılı olduğunu gösterir.
Tablo 1. 100 puan üzerinden harfli not dönüşüm tablosu
Başarı Notu
Harfli Not |
Katsayı |
|
90-100 |
AA |
4,00 |
80-89 |
BA |
3,50 |
70-79 |
BB |
3,00 |
65-69 |
CB |
2,50 |
60-64 |
CC |
2,00 |
50-59 |
DD |
1,50 |
30-49 |
FD |
1,00 |
0-29 |
FF |
0,00 |
(2) İlgili birimin bağlı olduğu eğitim- öğretim ve sınav yönetmeliği maddelerine göre ilgili kurul kararları ile 100 (Yüz) üzerinden belirlenen yarıyıl/yıl sonu notu, Ham Başarı Puanı (HBP) olarak kabul edilir.
(3) 100 (Yüz) üzerinden 15(On beş) HBP, BDKL olarak tanımlanır. Bu sınırın altındaki HBP değerlendirme dışında tutulur ve harfli notu FF olarak değerlendirilir.
(4) T-Dağılım Puanına Göre Harfli Notun Oluşturulması
a) BDKL’ni aşan notlar için aşağıdaki formüllere göre HBP’na karşılık gelen T- Dağılım Puanları hesaplanır.
Standard Sapma:
: değerlendirmeye giren HBP
: değerlendirmeye giren HBP ortalaması
N : değerlendirmeye giren öğrenci sayısı
T-Dağılım Puanı:
b) a puanı 50 HBP’nı, b puanı buna karşılık gelen T-dağılım puanını ifade eder ve en küçük ders geçme (CC) puanı olarak atanır.
c) Değerlendirmede yer alan en yüksek HBP c ve buna karşılık gelen T-dağılım puanı d olarak, eğer c-a ≥ 20 ise [d,b] aralığı beş eşit aralığa bölünerek küçükten büyüğe CC, CB, BB, BA ve AA; en düşük T-dağılım puanı e ile arasındaki başarı notları 6 (altı) aralığa bölünerek DD, FD ve madde 5/3’teki FF notlarına ek FF notları Tablo 2’de verildiği gibi belirlenir.
Tablo 2. Yarıyıl Sonu Sınavlarında T-Dağılımına göre Harfli Not Aralıkları
T-Dağılım Puanı Aralığı |
Harfli Not |
AA |
|
BA |
|
BB |
|
CB |
|
CC |
|
DD |
|
FD |
|
FF |
ç) 15 ≤ c-a < 20 ise [d,b] aralığı dört eşit aralığa bölünerek küçükten büyüğe CC, CB, BB ve BA, 10≤ c-a < 15 ise [d,b] aralığı üç eşit aralığa bölünerek küçükten büyüğe CC, CB ve BB, 5≤ c-a < 10 ise [d,b] aralığı iki eşit aralığa bölünerek küçükten büyüğe CC ve BB, c-a < 5 ise [d,b] aralığındaki T-dağılım puanları tek aralıkta olarak CC ile değerlendirilir.
(5) 4 üncü fıkradaki değerlendirme yönteminin, değerlendirmeye katılan HBP sayısının bir veya iki olması veya bütün HBP’lerin aynı olması nedeniyle uygulanamadığı durumlarda, HBP 1,2 ile çarpılarak başarı notu belirlenir ve Tablo 1’e göre harfli notlar atanır.
(6) Ek sınav, tek ders sınavı, sınırsız sınav hakkı sınavlarına katılan öğrenciler ile mazeretleri nedeniyle yarıyıl/yıl sonu sınavına giremeyen ve mazeretleri ilgili birimin yönetim kurulunca kabul edilen öğrencilerin başarı notunun değerlendirilmesinde 5 inci fıkra uygulanır.
(7) İlan edilen başarı notlarına itiraz, ilgili yönetmelik hükümlerine göre sonuçlandırılır. İtiraz sonucunda, ham başarı puanının değişmesi halinde, ilgili öğrencinin başarı puanı yeni HBP üzerinden ilgili dersin ilan edilen HBP’ları ile karşılaştırma yoluyla, ilgili öğretim elemanınca yeniden belirlenir ve ilan edilir.
(8) Sayısal değerlendirmeler 1/10 hassasiyete göre yapılır ancak sınav notuna tam sayı olarak yansıtılır.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Yürürlükten kaldırılan yönerge
MADDE-6 (1) Trakya Üniversitesi Senatosunun 02/11/2006 tarihli ve 16 sayılı toplantısında alınan 01 numaralı kararı ile kabul edilen Trakya Üniversitesi Bağıl Değerlendirme Yöntemi Uygulama Esasları Yönergesi yürürlükten kaldırılmıştır.
GEÇİCİ MADDE 1- Bu Yönergenin yürürlüğe girmesinden önce oluşmuş notlar ve başarı durumları aynen korunur.
Yürürlük
MADDE-7 (1) Bu Yönerge 2019-2020 Eğitim-Öğretim Yılı başından itibaren geçerli olmak üzere Senato tarafından kabul edildiği tarihten itibaren yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE-8 (1) Bu Yönerge hükümlerini Trakya Üniversitesi Rektörü yürütür.