Senato Kararı

Toplantı Tarihi : 29 Nisan 2010 Perşembe

Toplantı Sayısı : 6

Karar No : 5


Üniversitemiz Sosyal Bilimleri Enstitüsü Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı Bilimsel Hazırlık Programında okutulan derslerin kaldırılmasına ve bu programa yeni dersler eklenmesine ilişkin, Eğitim-Öğretim Komisyonu?nca hazırlanan 24.03.2010 tarihli rapor görüşüldü:

 

Sosyal Bilimleri Enstitüsü Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı Bilimsel Hazırlık Programında okutulan aşağıdaki derslerin kaldırılmasının ve yeni derslerin eklenmesinin uygun olduğuna mevcudun oybirliği ile karar verildi.

 

 

Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı, İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı Bilimsel Hazırlık Programından kaldırılan dersler

 

Dersin Kodu               Dersin Adı                                                     TUK               S/Z

YDB 501                    Dil Edinimine Giriş                                       3 0 3                  Z

YDB 502                    İngiliz Dili Öğretiminde Yaklaşımlar            3 0 3                  Z

YDB 503                    Akademik Almanca                                       6 0 6                  Z

 

Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı, İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı Bilimsel Hazırlık Programına yeni eklenen dersler

 

Güz Yarıyılı

Dersin Kodu               Dersin Adı                                                     TUK               S/Z

YDB 501                    Dil Edinimine Giriş                                       3 0 3                S

YDB 503                    İngiliz Dili Öğretiminde Yaklaşımlar I          3 0 3                S

YDB 505                    Özel Öğretim Yöntemleri I                           3 0 3                S

YDB 507                    Dil Becerilerinin Öğretimi I                           3 0 3                S

 

Bahar Yarıyıl

Dersin Kodu               Dersin Adı                                                     TUK               S/Z

YDB 502                    İngiliz Dili Öğretiminde Yaklaşımlar II        3 0 3                S

YDB 504                    Özel Öğretim Yöntemleri II                          3 0 3                S

YDB 506                    Dil Becerilerinin Öğretimi II                         3 0 3                S

YDB 508                    Bilimsel Araştırma Yöntemleri                      3 0 3                S

 

 

 

DERS İÇERİKLERİ

 

YDB   501      Dil Edinimine Giriş                                                               3 0 3   

  • Birinci ve ikinci dil edinimi kuramları (davranışçılık, doğuştanlık, bilgi işlemleme, bağlantıcı modeller, etkileşimsel yaklaşım); anadil ile erek dilin gelişim evreleri ve süreçleri; durum çalışmaları, bütünce verilerinden ana ve erek dil kullanımlarının karşılaştırılmalı çözümlemesi (örn.: CHILDES veritabanı), sınıf içi ikinci dil etkileşiminin kayıtları ve çevriyazısı aracılığıyla çocuklarda ve yetişkinlerdeki ikinci dil ediniminin karşılaştırılması, anadil ediniminde gelişim aşamaları , ikinci dildeki biçim-sözdizimsel gelişim evreleri, ikinci diledinimi süreçleri, ikinci dil ediniminde öğrenen özellikleri ve nihai kazanımdaki bireysel farklılıklar (örn.: kişilik etkisi, dil yeteneği, zeka, edinim yaşı, motivasyon ve tutum, öğrenen tercihleri ve inançları), ikinci dil ve yabancı dil öğrenim bağlamlarının farklılığı (örn.: doğal ve örgün eğitim ortamları)

 

YDB   502      İngiliz Dili Öğretiminde Yaklaşımlar II                                3 0 3   

  • İngiliz Dili Öğretiminde (İDÖ) ders tasarımı, ikinci/yabancı/ uluslar arası/ özel amaçlı/ akademik dil olarak İngilizce gibi farklı öğrenci ihtiyacına uygun yaklaşımlar; yapılandırmacı yaklaşım, içerik odaklı, görev odaklı, sorun odaklı, bütünce odaklı dil öğretimi, çoklu zeka ve bütüncül dil yaklaşımı gibi güncel uygulamalar; ikinci/ yabancı dil öğretimi ve dil öğretiminde kültürün önemi, teknolojinin dil sınıflarında kullanımı, gelişen dünyada iletişimin yeri ve kültürler arası etkileşim.

 

YDB   503      İngiliz Dili Öğretiminde Yaklaşımlar I                                 3 0 3

  • İngiliz Dili Öğretiminde (İDÖ) temel konu ve süreçler; yaklaşım, yöntem ve teknik kavramların arasındaki ayrımlar ve bu kavramların İngilizce öğretimindeki önemi; İngilizce öğretimindeki önemli yöntem ve yaklaşımlar: Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi, Doğrudan Anlatım, İşitsel-Duyusal Yöntem, Sessiz Yöntem, Topluluk Dil Öğrenimi, İletişimsel yaklaşım, Doğal Yaklaşım

 

YDB   504      Özel Öğretim Yöntemleri II                                                 3 0 3

  • Konu alanında öğretim yöntemleri öğrenme-öğretme süreçleri genel öğretim yöntemlerinin konu alanı öğretimine uygulanması, konu alanındaki ders kitaplarının eleştirisel bir açıyla incelenmesi ve özel öğretim yöntem ve stratejileri ile ilişkilendirilmesi. Micro öğretim uygulamaları, öğretimin değerlendirilmesi

 

YDB   505      Özel Öğretim Yöntemleri I                                                   3 0 3

  • Dil öğreniş gereksinimleri (örn.: durumsal, nesnel öznel ve dil) gereksinim çözümlemesi (ihtiyaç analizi), hedef yazımı, ders izlencesi tasarımı, ders planı hazırlaması; değişik ders evreleri (sunum, alıştırma ve üretme), ders planlama ve geliştirme yaklaşımları , farklı izlence türlerini ve öğrenen gereksinimlerini, öğrenen yaşını, ders hedeflerini dikkate alan uygun izlence tipi seçim kriterleri; ölçüt-temelli öğretme; yeterlilik betimlemeleri, İngilizce yeterlilik ölçütleri ve yönergeleri, Avrupa Ortak Başvuru metni ve Avrupa Dil Gelişim Dosyası; ve kimlik

 

YDB   506      Dil Becerilerinin Öğretimi II                                                 3 0 3

  • Okuma, yazma ve dilbilgisi öğretiminin farklı evreleri ve tekniklerinin detaylı incelenmesi; değişik yaşta ve dil yeterliliğinde öğrenen grupları için dil farkında lığının ve öğretim becerilerinin geliştirilmesi; farklı yeterlilik düzeylerine uygun ders planlama ilke ve teknikleri.

 

YDB   507      Dil Becerilerinin Öğretimi I                                                  3 0 3               

  • Dinleme, konuşma, sesletim ve sözcük öğretiminin farklı evreleri ve teknikleri; dil farkında lığının ve öğretim becerilerinin değişik yaşta ve dil yeterliliğinde öğrene grupları için geliştirilmesi; farklı yeterlilik düzeylerine uygun ders planlama ilke ve teknikleri.

 

YDB   508      Bilimsel Araştırma Yöntemleri                                             3 0 3

  • Bilim ve temel kavramlar (olgu, bilgi, mutlak, doğru, yanlış, evrensel bilgi v.b.) bilim tarihine ilişkin temel bilgiler, bilimsel araştırmanın yapısı, bilimsel yöntemler ve bu yöntemlere ilişkin farklı görüşler, problem, araştırma modeli, evren ve örneklem, verilerin toplanması ve veri toplama yöntemleri (nicel ve nitel veri toplama teknikleri) verilerin kaydedilmesi, analizi, yorumlanması ve raporlaştırılması