Senato Kararı

Toplantı Tarihi : 17 Mayıs 2016 Salı

Toplantı Sayısı : 5

Karar No : 7


“Trakya Üniversitesi Konut Yönergesi”nde değişiklik yapılmasına ilişkin, Mevzuat Komisyonunca hazırlanan 07 Nisan 2016 tarihli rapor görüşüldü:

 “Trakya Üniversitesi Konut Yönergesi”nde aşağıda belirtilen değişikliklerin yapılmasının uygun olduğuna mevcudun oy birliği ile karar verildi.

 

 

 

TRAKYA ÜNİVERSİTESİ KONUT YÖNERGESİNDE

YAPILAN DEĞİŞİKLİKLER

KARŞILAŞTIRMA CETVELİ

ESKİ HALİ:

YENİ HALİ:

TANIMLAR

MADDE 3- Bu Yönergede Geçen;

a)Üniversite                :Trakya Üniversitesini

b)Komisyon                :Bu Yönergeye göre oluşturulacak Konut Tahsis Komisyonunu,

c)Konutlar Amiri        :Komisyonun Madde9’daki işlemleri yürütmek üzere Rektörlükçe görevlendirilen personeli ifade eder.

TANIMLAR

MADDE 3- Bu Yönergede geçen;

a)Üniversite                :Trakya Üniversitesini

b)Komisyon                :Bu Yönergeye göre oluşturulacak Konut Tahsis Komisyonunu,

c)Konutlar Amiri        :Komisyonun Madde 9’daki işlemleri yürütmek üzere Rektörlükçe görevlendirilen Komisyon Üyesini ifade eder.

 

MADDE 4/a- Üniversite Rektörlüğüne, personele konut tahsisi konusunda bu yönerge ile tanınan idari takdir yetkisi; 2547 Sayılı Yasanın 13. Maddesi uyarınca, gerek kapasiteyi rasyonel şekilde kullanarak, Üniversitede düzenli çalışmayı kurmak ve sosyal hizmetleri sağlamak, gerekse idari gözetim ve denetimi yerine getirmekle görevli ve yetkili bulunmasının doğal sonucudur.

 

Kaloriferli ve sobalı konutların ayrı ayrı %20’sinin tahsis ve kullanma yetkisi Rektöre aittir.

MADDE 4/a- Üniversite Rektörüne, idari personele konut tahsisi konusunda bu yönerge ile tanınan idari takdir yetkisi; 2547 Sayılı Yasanın 13. Maddesi uyarınca, gerek kapasiteyi rasyonel şekilde kullanarak, Üniversitede düzenli çalışmayı kurmak ve sosyal hizmetleri sağlamak, gerekse idari gözetim ve denetimi yerine getirmekle görevli ve yetkili bulunmasının doğal sonucudur.

 

Kaloriferli ve sobalı konutların ayrı ayrı %20’sinin tahsis ve kullanma yetkisi Rektöre aittir.

4/b-Rektör kontenjanından konut tahsis edilen idari hizmet personelinin lojmanda kalma süresi Rektörün görev süresi kadardır. Bu kişiler Rektörün görev süresinin bitimini takip eden iki ay içinde konutlarını boşaltmak zorundadırlar.

4/b-Rektör kontenjanından konut tahsis edilen personelin lojmanda kalma süresi Rektörün görev süresi kadardır. Bu kişiler Rektörün görev süresinin bitimini takip eden iki ay içinde konutlarını boşaltmak zorundadırlar.

MADDE 8- Sıra tahsisli konutlarla ilgili olmak üzere komisyon, her yıl Ocak ve Temmuz aylarının ilk haftasında puanlama durumunu tespit eder.

 

MADDE 8- Sıra tahsisli konutlarla ilgili olmak üzere komisyon, her ayın ilk haftasında puanlama durumunu tespit eder.

 

MADDE 9-Konutlar Amiri komisyonun sekreterlik işlerini yürütür. Dosya ve diğer evrakların korunmasından sorumludur. Komisyonun kararlarını uygular. Konut teslim etme ve alma tutanaklarını tanzim ve imza eder. Konutun içinde ve dışında görülebilecek her türlü aksaklıkların giderilmesi ve denetlenmesi için önlem alır.

 

 

MADDE 9-Konutlar Amiri, komisyonun sekreterlik işlerini yürütür. Dosya ve diğer evrakların korunmasından sorumludur. Komisyonun kararlarını uygular. Konut teslim etme ve alma tutanaklarını onaylar. Konutun içinde ve dışında görülebilecek her türlü aksaklıkların giderilmesi ve denetlenmesi için önlem alır.

 

 

MADDE 12- Üniversite konutları Akademik ve İdari personele aşağıda belirtilen dört gruba göre dağıtılır.

a)Eşyalı görev tahsisli konut,

b)Görev tahsisli konutlar,

c)Hizmet tahsisli konutlar,

d)Sıra tahsisli konutlar.

 

MADDE 12- Üniversite konutları Akademik ve İdari personele aşağıda belirtilen üç gruba göre dağıtılır.

a)Görev tahsisli konutlar,

b)Hizmet tahsisli konutlar,

c)Sıra tahsisli konutlar.

 

MADDE 13- 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunun 13/a maddesine göre Üniversite tüzel kişiliğinin temsilcisi olan Rektörün oturacağı konut, Kamu Konutları Yönetmeliğinin 27. maddesinde belirtilen ve yönetmeliğin eki üç sayılı cetvelde sıralanan makamlara tahsis edilen “eşyalı görev tahsisli konut” niteliğindedir.

 

MADDE İPTAL

MADDE 14-Akademik personelden Prof., Doç., Yrd.Doç., Öğr.Gör. ve İdari Personelden Genel Sek., Genel Sek.Yrd., Daire Başk., Fakülte, Enstitü, ve Yüksekokul Sekreterleri, Hukuk Müşaviri, Hastane Başmüdürü, Hastane Müdür Yrd., Şube Müdürü, Sivil Savunma Uzmanı, Başhemşire’ye verilecek konutlar görev tahsisli konutlar niteliğindedir. Bunların dışında tüm personele verilen konutlar sıra tahsisli konutlar niteliğindedir.

 

MADDE 14-Akademik personelden Profesör, Doçent, Yardımcı Doçent, Öğretim Görevlisi ve idari personelden Genel Sekreter, Genel Sekreter Yardımcısı, Daire Başkanı, Fakülte, Enstitü, ve Yüksekokul Sekreterleri, Hukuk Müşaviri, Hastane Başmüdürü, Hastane Müdür Yardımcısı, Şube Müdürü, Sivil Savunma Uzmanı, Başhemşireye verilecek konutlar görev tahsisli konutlar niteliğindedir. Bunların dışında tüm personele verilen konutlar sıra tahsisli konutlar niteliğindedir.

MADDE 17-Üniversite ile ilgili Akademik veya idari hizmet ve/veya görevleri nedeniyle başka illerden Edirne’ye Rektörlükçe çağrılarak gelenlerin konaklamaları için ayrılmış bulunan misafirhane ile diğer Sosyal Kültürel Hizmet Binaları, Rektörlük emrinde ayrı bir statüye sahiptir. Rektörlükçe gerekli görülen hallerde konutlarda tadilat yapılabilir.

MADDE İPTAL

-

MADDE 21- Eşi veya kendisi konut tahsisinden  yararlanmış olan ve ikinci kez müracaat eden personelin bu talebi ilk kez konut tahsisinden  yararlanacaklardan sonra değerlendirmeye alınır.

 

 

 

 

HÜKÜM BULUNMAYAN HALLER

MADDE 33- (1)Bu Yönergede hüküm bulunmayan hallerde Kamu Konutları Yönetmeliği ile ilgili diğer mevzuat hükümleri uygulanır.

EK GEÇİCİ MADDE 1- Rektör kontenjanından daha önce lojman tahsis edilmiş idari personel, bu yönergenin yürürlük tarihinden itibaren altı ay içinde lojmanları boşaltırlar.

MADDE İPTAL

EK GEÇİCİ MADDE 3-Tıp Fakültesi Hastanesinde çalışan bekar hemşirelere ayrılan 10 adet sobalı lojman Konut Tahsis Komisyonunun kararları doğrultusunda hemşirelere verilir.

MADDE İPTAL

 

 

 

 

TRAKYA ÜNİVERSİTESİ KONUT YÖNERGESİ

 

GENEL HÜKÜMLER

 

AMAÇ

MADDE 1-Bu yönergenin amacı 2946 sayılı Kamu Konutları Kanunu ile buna dayalı olarak çıkarılan Kamu Konutları yönetmeliğinde belirlenen personele Üniversite konutlarının tahsis şekli, oturma süresi ve yönetimine ait usul ve esasları ile uygulamaya dair diğer hususları takip etmektir.

 

KAPSAM

MADDE 2-Bu yönerge, Üniversite personelinin yararlanmaları için yaptırılan, satın alınan, kiralanan veya başka kurumlara ait olup kullanma izni alınan Üniversite konutlarını kapsar.

 

TANIMLAR

 

MADDE 3- Bu Yönergede Geçen;

a)Üniversite                :Trakya Üniversitesini

b)Komisyon                :Bu Yönergeye göre oluşturulacak Konut Tahsis Komisyonunu,

c)Konutlar Amiri        :Komisyonun Madde9’daki işlemleri yürütmek üzere Rektörlükçe görevlendirilen Komisyon Üyesini ifade eder.

 

MADDE 4/a- Üniversite Rektörüne, idari personele konut tahsisi konusunda bu yönerge ile tanınan idari takdir yetkisi; 2547 Sayılı Yasanın 13. Maddesi uyarınca, gerek kapasiteyi rasyonel şekilde kullanarak, Üniversitede düzenli çalışmayı kurmak ve sosyal hizmetleri sağlamak, gerekse idari gözetim ve denetimi yerine getirmekle görevli ve yetkili bulunmasının doğal sonucudur.

 

Kaloriferli ve sobalı konutların ayrı ayrı %20’sinin tahsis ve kullanma yetkisi Rektöre aittir.

4/b-Rektör kontenjanından konut tahsis edilen personelin lojmanda kalma süresi Rektörün görev süresi kadardır. Bu kişiler Rektörün görev süresinin bitimini takip eden iki ay içinde konutlarını boşaltmak zorundadırlar.

 

YÜRÜTME ORGANLARI

 

MADDE 5-Üniversite konutlarının tahsisi ile ilgili işlemler Rektörlük gözetimi ve denetimi altında  aşağıdaki organlar tarafından yürütülür.

a)Konut Tahsis Komisyonu

b)Konutlar Amiri

 

MADDE 6-Komisyon, biri Rektör Yardımcısı olmak üzere Rektör tarafından görevlendirilen üç üyeden oluşur.

 

MADDE 7-Komisyon, konutlarda uyulması gereken esasları tespit eder. Görev, Sıra Tahsisli konut talebinde bulunanların puanlarını hesaplar ve konuta giriş sıralarını düzenler. Yapılacak tahsisi ve dağıtım listelerini öneri halinde hazırlayarak Rektörün onayına sunar.

 

MADDE 8- Sıra tahsisli konutlarla ilgili olmak üzere komisyon, her ayın ilk haftasında puanlama durumunu tespit eder.

 

MADDE 9-Konutlar Amiri komisyonun sekreterlik işlerini yürütür. Dosya ve diğer evrakların korunmasından sorumludur. Komisyonun kararlarını uygular. Konut teslim etme ve alma tutanaklarını onaylar. Konutun içinde ve dışında görülebilecek her türlü aksaklıkların giderilmesi ve denetlenmesi için önlem alır.

 

KONUT TİPLERİ

 

MADDE 10-Üniversite konutları tip ve ısınma bakımından;

1-Kaloriferli Konutlar,

2-Sobalı Konutlar.

Şeklinde gruplara ayrılır.

Konutların gruplara göre tahsis oranları:

 

MADDE 11- Kaloriferli Konutların tamamının %20’si Rektör kontenjanı, %70’i Akademik, %10 İdari , Sobalı konutların tamamının %20’si Rektör kontenjanı, %30’u Akademik, %50’si İdari personele tahsis edilir.

 

MADDE 12- Üniversite konutları Akademik ve İdari personele aşağıda belirtilen dört gruba göre dağıtılır.

a)Görev tahsisli konutlar,

b)Hizmet tahsisli konutlar,

c)Sıra tahsisli konutlar.

 

MADDE 13-Akademik personelden Profesör, Doçent, Yardımcı Doçent, Öğretim Görevlisi ve idari personelden Genel Sekreter, Genel Sekreter Yardımcısı, Daire Başkanı, Fakülte, Enstitü, ve Yüksekokul Sekreterleri, Hukuk Müşaviri, Hastane Başmüdürü, Hastane Müdür Yardımcısı, Şube Müdürü, Sivil Savunma Uzmanı, Başhemşireye verilecek konutlar görev tahsisli konutlar niteliğindedir. Bunların dışında tüm personele verilen konutlar sıra tahsisli konutlar niteliğindedir.

 

MADDE 14-Normal çalışma saatleri ile sınırlandırılması mümkün olmadığı için görev başında bulundurulması gerekli olan makam şoförü, koruma görevlisi, hemşire gibi personele tahsis edilen konutlar “hizmet tahsisli konutlar” niteliğindedir.

 

MADDE 15-Akademik personelin ve kendisine görev tahsisli konut verilmiş idari personelin dışında kalan personele, Kamu Konutları Yönetmeliğine ekli(4) sayılı cetvelde gösterilen puanlar dikkate alınarak tahsis edilen konutlar “sıra tahsisli konutlar”dır.

 

PUANLAMA, SIRALAMA, YARARLANMA VE OTURMA SÜRELERİ

 

MADDE16-Puanlamada Kamu Konutları Yönetmeliğinin (4) sayılı cetvelinde belirtilen sıra tahsisli konutların sayısal değerleri esas alınır. Ancak mevcut konutların gerek tip çeşitliliği, gerekse sayı itibariyle yetersiz olmaları bakımından görev tahsisli konutların tahsisinde Kamu Konutları Yönetmeliğinin 8. Maddesi uygulanır.

 

a)Eşit puanlı akademik ve idari ünvanlar arasında Trakya Üniversitesinde geçen hizmet süresi fazla olan ünvan sahibine öncelik verilir.

b)Konut değişikliği Yönetmelikteki dağıtım esaslarına uygun olarak Komisyon kararı ile yapılır.

MADDE 17-Eşlerden her ikisi de Üniversitede görevli ise yalnız birine konut tahsis edilir. Eşlerin puanları birleştirilmeyip bunlardan yüksek olan puan dikkate alınır. Eşlerden birisinin Üniversiteden ayrılması halinde konutta kalan eş oturma süresi bitinceye kadar ikamete devam eder.

MADDE 18-Konutlarda görevlinin kendisi, eş ve çocukları ile kanunen bakmakla yükümlü oldukları aile bireyle birlikte oturabilirler. Konutlar kısmen veya tamamen kiralanamaz, devredilemez.

MADDE 19- Eşi veya kendisi bu haktan yararlanmış olan ve ikinci kez müracaat eden personelin bu talebi ilk kez bu haktan yararlanacaklardan sonra değerlendirmeye alınır.

MADDE 20-Görev ve Hizmetleri gereği konut tahsisi yapılan bu kişiler bu tahsisli konutlarda, tahsisi esas olan görev veya hizmetin devamı süresince oturabilirler. Sıra tahsisli konutlarda ise oturma süresi beş yıldır. Bu sürenin tamamlanmasından sonra Komisyon tarafından zorunluluk görülmesi veya konuttan yararlanacak başka birinin olmaması halinde şartlı olarak görevlinin oturmaya devam etmesine izin verilebilir.

MADDE 21-Konut kiraları, ilgili mevzuata göre hesaplanarak konutta oturandan idarece tahsil edilir.

MADDE 22-Konutta oturanlar, kanun, tüzük, yönetmelik ve yönergelere idarenin koyacağı kurallara uymak; konutun iyi kullanılmasını sağlamak, yıpranmasını önlemek, konut içinde ve çevresinde örf, adet, anane ve ahlak kurallarına aykırı davranışlarda bulunmamak, konutlarda izinsiz tadilat yapmamak, kafes kuşları ve akvaryum balıkları, ev kedisi ve köpeği dışında hayvan beslememek, konutu boşaltırken demirbaşları ve diğer aksesuarları kullanılır biçimde eksiksiz ve tam olarak idareye teslim etmekle yükümlüdür.

MADDE 23-Bu yönerge kapsamına giren:

a)Görev ve hizmet tahsisli konutlarda oturanlar tahsise esas görevin sona erdiği tarihten itibaren iki ay içinde konuttan çıkmak zorundadır. Bu süre komisyonun teklifi ve Rektör’ün onayı ile en fazla iki ay daha uzatılabilir.

b)Sıra tahsisli konutlarda oturanlar beş yıllık oturma süresinin bitiminden itibaren on beş gün veya yararlanacak başka birinin olmaması halinde idarece yapılacak tebligattan itibaren emeklilik, istifa, nakil ve her ne sebeple olursa olsun memuriyet sıfatı kalkanlar ilişkilerinin kesilmesinden itibaren iki ay içinde konuttan çıkmak zorundadırlar.

c)Konutta oturmakta iken ölenlerin aileleri ölümden itibaren altı ay içinde konutu boşaltırlar.

ç)Kendisine tahsisi yapıldıktan sonra oturma koşullarını taşımadıkları anlaşılanlar yapılacak tebligat tarihinden itibaren iki ay içinde konutu boşaltırlar.

d)Bir yıldan kısa süreli staj, kurs ve tedavi amacıyla ayrılanlardan Üniversite ile ilişiği kesilmeyenler ile 2547 sayılı kanunun 38. Ve 39. Maddelerine göre yurt içinde veya yurt dışında görevlendirilenlerin aileleri normal sürelerinin bitimine kadar konutta kalabilirler.

MADDE 24-Konutlar bir önceki maddede belirtilen süreler içinde boşaltılmazsa idarece mülki makamlara başvurulur. Bu başvuru üzerine başka bir bildirime gerek kalmadıkça kolluk kuvveti aracılığıyla konut bir hafta içinde zorla boşaltılır. Buna karşı idareye veya yargı mercilerine yapılacak başvuru boşalttırma işlemine durduramaz.

MADDE 25-Ocak ayında yapılan konut tahsis sıralaması sıra tahsisliler için takip eden Temmuz ayındaki sıralamaya kadar geçerli olur. Bu aylar arasında yapılan yeni konut istek başvuruları puanları ne olursa olsun ilan edilmiş puan sıralarını değiştiremez. Temmuz ayında ilan edilen sıralamada aynı şekilde Ocak ayına kadar yeni başvurularla değiştirilemez.

MADDE 26-Kendilerine konut tahsis edilenler tebliğ tarihinden itibaren bir ay içinde konuta yerleşmezlerse sıraları iptal edilir. Bu kişiler yeniden talepte bulunursa başvuru yeni yapılmış sayılır.

MADDE 27- Görev yaptıkları ilin sınırları içerisinde kendisine veya eşine ait konutu bulunan akademik ve idari personele konut tahsis edilmez. Konutu olup da yönergenin yürürlük tarihinden önce kendilerine konut tahsis edilenler bu yönergenin yürürlük tarihinden itibaren 6 ay içinde lojmanları boşaltırlar.

MADDE 28-Kamu konutları kanununun 4 sayılı puanlama cetvelinin hesabında; personelin aylık ve özlük hakları ile ilgili gelirleri hariç olmak üzere kendisinin veya kanunen bakmakla mükellef bulunduğu ve konutta birlikte oturacağı aile fertlerinin konut gelirleri için -10 ve diğer tüm sürekli gelirleri için -10 puan düşürülür.

MADDE 29- Konut tahsis yönetmeliği ile kendilerine “Görev ve Sıra Tahsisli Konut” verilmesi öngörülen akademik ve idari personelin geçici görevlendirmeleri hariç lojmanın bulunduğu belediye sınırları içinde görev yapması şartı aranır.

SON HÜKÜMLER

MADDE 30- Bu yönerge Üniversite Senatosunca kabul ve Rektörlükçe duyurulduğu tarihte yürürlüğe girer.

HÜKÜM BULUNMAYAN HALLER

MADDE 31- (1)Bu Yönergede hüküm bulunmayan hallerde Kamu Konutları Yönetmeliği ile ilgili diğer mevzuat hükümleri uygulanır.

MADDE 32- Bu yönerge Rektör tarafından yürütülür.

EK GEÇİCİ MADDE 2-Yasa gereği satılacak konutları satılması durumunda tahsis gerekçe ve hükümleri ortadan kalkar.