Senato Kararı

Toplantı Tarihi : 24 Kasım 2022 Perşembe

Toplantı Sayısı : 17

Karar No : 23


“Trakya Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşyeri Uygulaması Dersi Yönergesi" adının “Trakya Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletmede Mesleki Eğitim Dersi Yönergesi“ olarak değiştirilmesinin ve yapılan değişikliklerin aşağıdaki şekliyle olduğuna uygun olduğuna, mevcudun oy birliği ile karar verildi.
 
 
KARŞILAŞTIRMA CETVELİ
 
T.C.
TRAKYA ÜNİVERSİTESİ
İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ
İŞLETMEDE MESLEKİ EĞİTİM DERSİ YÖNERGESİ

ESKİ HALİ (MEVCUT)

Trakya Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşyeri Uygulaması Dersi Yönergesi

 

YENİ HALİ (ÖNERİLEN)

Trakya Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletmede Mesleki Eğitim Dersi Yönergesi

 

 

Madde 1- (1) Bu Yönergenin amacı, Trakya Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi öğrencilerinin eğitim-öğretim programında yer alan İşyeri Uygulaması Dersi’nin uygulama esaslarını belirlemektir.

 

Madde 1- (1) Bu Yönergenin amacı, Trakya Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi öğrencilerinin eğitim-öğretim programında yer alan İşletmede Mesleki Eğitim Dersi’nin uygulama esaslarını belirlemektir.

 

Madde 2- (1) Bu Yönerge, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi bünyesindeki 7+1 sistemini uygulayan Bölümler tarafından uygun bulunan öğrencilerin yurt içi ve yurt dışındaki kamu veya özel sektöre ait işyerlerinde yapacakları “İşyeri Uygulaması” dersi ile ilgili eğitimleri, faaliyetlerin düzenlenmesine ve sonuçlandırılmasına yönelik uygulamaların usul ve esaslarını kapsamaktadır.

 

Madde 2- (1) Bu Yönerge, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi bünyesindeki 7+1 sistemini uygulayan Bölümler tarafından uygun bulunan öğrencilerin yurt içi ve yurt dışındaki kamu veya özel sektöre ait işyerlerinde yapacakları “İşletmede Mesleki Eğitim” dersi ile ilgili eğitimleri, faaliyetlerin düzenlenmesine ve sonuçlandırılmasına yönelik uygulamaların usul ve esaslarını kapsamaktadır.

Madde 4- (1) Bu Yönergede geçen;

a)       İşyeri: İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi öğrencilerinin, eğitimleri süresince kazandıkları bilgi ve deneyimlerini, “İşyeri Uygulaması” dersi adı altında pekiştirmek üzere uygulama yaptıkları, yurt içi veya yurt dışında yerleşik özel, kamu, özerk ve uluslararası kurum ve kuruluşları,

b)       7+1 Eğitim Sistemi: İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Bölümlerinden İşyeri Uygulaması yapılmasını kabul etmiş Bölümlerin koşulları mesleki eğitimi almaya uygun olanların 8. Yarıyıl boyunca “İşyeri Uygulaması” aldıkları eğitim sistemini,

c)       İşyeri Uygulaması: Öğrencilerin öğrenimleri sürecince edindikleri bilgi ve becerileri kullanarak, öğrenim gördükleri alan ile ilgili işyerlerinin uygulamaları ve süreçleri hakkında deneyim kazanmaları amacıyla organize edilen denetimli eğitimi,

d)       Fakülte Dekanı: Fakültedeki bölümlerde İşyeri Uygulamasının, dayanak kısmında belirtilen düzenlemelere ve bu Yönergenin esaslarına göre başlatılmasını, sürdürülmesi ve tamamlanmasını yürütmekle görevli en üst düzey yetkili ve yöneticiyi,

e)       Fakülte İşyeri Uygulaması Koordinatörü: Fakülte öğrencilerinin bu Yönerge doğrultusunda İşyeri Uygulaması yapmalarını koordine etmekle görevli Dekan Yardımcısını,

 

f)        Fakülte İşyeri Uygulaması Kurulu: Fakültede öğrencilerin İşyeri Uygulaması ile ilgili ilke ve prensipleri belirlemek üzere Dekan, Dekan Yardımcıları ve Bölüm Başkanı/Başkanlarından oluşan kurulu,

g)       Bölüm İşyeri Uygulaması Komisyonu: İşyeri Uygulaması işlemlerini yürütmek ve yönetmek üzere Bölüm Başkanı yönetiminde, üç öğretim üyesinden oluşan komisyonu,

 

h)       Denetçi Öğretim Elemanı: Bölüm Başkanlığı tarafından görevlendirilen, İşyeri Uygulamasının yapılacağı işletmelerdeki çalışma alanlarının tespiti, eğitimin planlanması, koordinasyonu, uygulanması ve izlenmesi ile görevli öğretim elemanlarını,

i)        İşyeri Yöneticisi: İşyeri Uygulaması Protokolünü, İşyeri Uygulaması Dersinin uygulanacağı kurum veya kuruluş adına imzalayan yetkili kişiyi,

j)        İşyeri Uygulaması Sorumlusu: İşyerinde ilgili programa uygun mesleki yeterliliğe sahip, öğrencilerin eğitimlerinden sorumlu mesleki eğitimi yöntem ve tekniklerini bilen ve uygulayan asgari lisans seviyesinden mezun kişiyi,

k)       Eğitim Raporu: Bu Yönergede belirtilen esaslar çerçevesinde İşyeri Uygulaması süresince yapılan iş ve işlemleri kapsayacak şekilde ilgili öğrenci tarafından hazırlanan raporu,

       ifade eder.

Madde 4- (1) Bu Yönergede geçen;

a)       İşyeri: İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi öğrencilerinin, eğitimleri süresince kazandıkları bilgi ve deneyimlerini, “İşletmede Mesleki Eğitim” dersi adı altında pekiştirmek üzere uygulama yaptıkları, yurt içi veya yurt dışında yerleşik özel, kamu, özerk ve uluslararası kurum ve kuruluşları,

b)       7+1 Eğitim Sistemi: İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Bölümlerinden İşletmede Mesleki Eğitim yapılmasını kabul etmiş Bölümlerin koşulları mesleki eğitimi almaya uygun olanların 8. Yarıyıl boyunca “İşletmede Mesleki Eğitimi” aldıkları eğitim sistemini,

c)       İşletmede Mesleki Eğitim: Öğrencilerin öğrenimleri sürecince edindikleri bilgi ve becerileri kullanarak, öğrenim gördükleri alan ile ilgili işyerlerinin uygulamaları ve süreçleri hakkında deneyim kazanmaları amacıyla organize edilen denetimli eğitimi,

d)       Fakülte Dekanı: Fakültedeki bölümlerde İşletmede Mesleki Eğitimin, dayanak kısmında belirtilen düzenlemelere ve bu Yönergenin esaslarına göre başlatılmasını, sürdürülmesi ve tamamlanmasını yürütmekle görevli en üst düzey yetkili ve yöneticiyi,

e)       Fakülte İşletmede Mesleki Eğitim Koordinatörü: Fakülte öğrencilerinin bu Yönerge doğrultusunda İşletmede Mesleki Eğitim yapmalarını koordine etmekle görevli Dekan Yardımcısını,

f)        Fakülte İşletmede Mesleki Eğitim Kurulu: Fakültede öğrencilerin İşletmede Mesleki Eğitim ile ilgili ilke ve prensipleri belirlemek üzere Dekan, Dekan Yardımcıları ve Bölüm Başkanı/Başkanlarından oluşan kurulu,

g)       Bölüm İşletmede Mesleki Eğitim Komisyonu: İşletmede Mesleki Eğitim işlemlerini yürütmek ve yönetmek üzere Bölüm Başkanı yönetiminde, üç öğretim üyesinden oluşan komisyonu,

h)       Denetçi Öğretim Elemanı: Bölüm Başkanlığı tarafından görevlendirilen, İşletmede Mesleki Eğitimin yapılacağı işletmelerdeki çalışma alanlarının tespiti, eğitimin planlanması, koordinasyonu, uygulanması ve izlenmesi ile görevli öğretim elemanlarını,

i)        İşyeri Yöneticisi: İşletmede Mesleki Eğitim Protokolünü, İşletmede Mesleki Eğitim Dersinin uygulanacağı kurum veya kuruluş adına imzalayan yetkili kişiyi,

j)        İşletmede Mesleki Eğitim Sorumlusu: İşyerinde ilgili programa uygun mesleki yeterliliğe sahip, öğrencilerin eğitimlerinden sorumlu mesleki eğitimi yöntem ve tekniklerini bilen ve uygulayan asgari lisans seviyesinden mezun kişiyi,

k)       Eğitim Raporu: Bu Yönergede belirtilen esaslar çerçevesinde İşletmede Mesleki Eğitim süresince yapılan iş ve işlemleri kapsayacak şekilde ilgili öğrenci tarafından hazırlanan raporu,

                ifade eder.

Madde 5- (1) Fakülte Dekanı İşyeri Uygulaması Organizasyonunun en üst yetkilisi ve yöneticisi olup, görevleri şunlardır:

a)       Fakülte İşyeri Uygulaması Kurulunu oluşturmak ve Koordinatörü görevlendirmek,

b)       İşyeri Uygulaması yapılacak kurumlarla ilgili yazışmaları yapmak ve buluşmaları organize etmek,

c)       İşyerleri ile yapılacak İşyeri Uygulaması Protokollerine olur vermek,

d)       İşyeri Uygulaması süresince öğretim elemanları, İşyeri Uygulaması sorumlusu ve öğrencilerden gelen sorunların değerlendirilmesi için Fakülte İşyeri Uygulaması Kurulunu toplamak,

e)       İşyeri Uygulaması çalışmalarının yürütülmesini denetlemek,

f)        İşyeri Uygulamasının aksamadan yürütülmesini sağlamaktır.

Madde 5- (1) Fakülte Dekanı İşletmede Mesleki Eğitim Organizasyonunun en üst yetkilisi ve yöneticisi olup, görevleri şunlardır:

a)       Fakülte İşletmede Mesleki Eğitim Kurulunu oluşturmak ve Koordinatörü görevlendirmek,

b)       İşletmede Mesleki Eğitim yapılacak kurumlarla ilgili yazışmaları yapmak ve buluşmaları organize etmek,

c)       İşyerleri ile yapılacak İşletmede Mesleki Eğitim Protokollerine olur vermek,

d)       İşletmede Mesleki Eğitim süresince öğretim elemanları, İşletmede Mesleki Eğitim sorumlusu ve öğrencilerden gelen sorunların değerlendirilmesi için Fakülte İşletmede Mesleki Eğitim Kurulunu toplamak,

e)       İşletmede Mesleki Eğitim çalışmalarının yürütülmesini denetlemek,

f)        İşletmede Mesleki Eğitimin aksamadan yürütülmesini sağlamaktır.

Madde 6- (1) Fakülte İşyeri Uygulaması Dersi Koordinatörünün görevleri şunlardır:

a)       İşyeri Uygulaması konusunda koordinasyonu sağlamak,

b)       İşyeri Uygulaması ile ilgili sorunların çözümüne öncülük etmek,

c)       İşyeri Uygulaması yapacak öğrencilerin sigorta işlemlerini planlamaktır.

Madde 6- (1) Fakülte İşletmede Mesleki Eğitim Dersi Koordinatörünün görevleri şunlardır:

a)       İşletmede Mesleki Eğitim konusunda koordinasyonu sağlamak,

b)       İşletmede Mesleki Eğitim ile ilgili sorunların çözümüne öncülük etmek,

c)       İşletmede Mesleki Eğitim yapacak öğrencilerin sigorta işlemlerini planlamaktır.

Madde 7- (1) Fakülte İşyeri Uygulaması Kurulunun görevi, İşyeri Uygulamasının prensip ve esaslarını belirlemektir.

Madde 7- (1) Fakülte İşletmede Mesleki Eğitim Kurulunun görevi, İşletmede Mesleki Eğitimin prensip ve esaslarını belirlemektir.

Madde 8- (1) Bölüm İşyeri Uygulaması Komisyonunun Görevleri:

a)       Öğrencilerin eğitim alacağı işyerlerinin kriterlerini belirlemek,

b)       Öğrencilere İşyeri Uygulaması öncesinde oryantasyon eğitimi verilmesini sağlamak,

c)       İşyeri ziyaretlerini planlamak,

d)       İşyeri Uygulaması ile ilgili olarak doğabilecek aksaklık ve problemleri çözmek, çözülemeyen aksaklıkları Fakülte İşyeri Uygulaması Koordinatörüne iletmek,

e)       Öğrencilerin İşyeri Uygulaması süresince yapacakları faaliyetlerin kapsamını ve İşyeri Uygulaması Dersi Dosyasının içeriğini belirlemektir.

Madde 8- (1) Bölüm İşletmede Mesleki Eğitim Komisyonunun Görevleri:

a)       Öğrencilerin eğitim alacağı işyerlerinin kriterlerini belirlemek,

b)       Öğrencilere İşletmede Mesleki Eğitim öncesinde oryantasyon eğitimi verilmesini sağlamak,

c)       İşyeri ziyaretlerini planlamak,

d)       İşletmede Mesleki Eğitim ile ilgili olarak doğabilecek aksaklık ve problemleri çözmek, çözülemeyen aksaklıkları Fakülte İşletmede Mesleki Eğitim Koordinatörüne iletmek,

e)       Öğrencilerin İşletmede Mesleki Eğitim süresince yapacakları faaliyetlerin kapsamını ve İşletmede Mesleki Eğitim Dersi Dosyasının içeriğini belirlemektir.

Madde 9- (1) Denetçi öğretim elemanlarının görevleri şunlardır:

a)       İşyeri Uygulamasının Bölüm ve işyerleri ile koordineli bir şekilde yürütülmesini sağlamak,

b)       İl sınırları içinde veya dışında İşyeri Uygulaması yapan öğrencilerin çalışmalarını izlemek, varsa aksaklıkları gidermek,

c)       Yurtdışında yapılacak uygulamalar için uygun bir izleme yöntemi belirlemek,

d)       Her denetim sonucunda Öğretim Elemanı Denetleme Formu düzenlemek,

e)       İşyeri Uygulamasını tamamlayan öğrencilerin İşyeri Uygulaması Sorumlusu Değerlendirme Formunu işyerinden teslim almaktır.

Madde 9- (1) Denetçi öğretim elemanlarının görevleri şunlardır:

a)       İşletmede Mesleki Eğitimin Bölüm ve işyerleri ile koordineli bir şekilde yürütülmesini sağlamak,

b)       İl sınırları içinde veya dışında İşletmede Mesleki Eğitim yapan öğrencilerin çalışmalarını izlemek, varsa aksaklıkları gidermek,

c)       Yurtdışında yapılacak uygulamalar için uygun bir izleme yöntemi belirlemek,

d)       Her denetim sonucunda Öğretim Elemanı Denetleme Formu düzenlemek,

e)       İşletmede Mesleki Eğitimi tamamlayan öğrencilerin İşletmede Mesleki Eğitim Sorumlusu Değerlendirme Formunu işyerinden teslim almaktır.

Madde 10-(1) İşyerinin İşyeri Uygulaması ile ilgili sorumlulukları şunlardır:

a)       İşyeri Uygulaması Protokolünü, İşyeri Uygulamasının yapılacağı kurum veya kuruluş adına imzalamak,

b)       Öğrencinin İşyeri Uygulamasını, bu Yönerge esaslarına ve işyeri kurallarına göre yapabilmesi için bir İşyeri Uygulaması Sorumlusu görevlendirmek,

c)       Öğrencinin eğitim aldığı alanda uygulama yapmasını sağlamaktır.

Madde 10-(1) İşyerinin İşletmede Mesleki Eğitim ile ilgili sorumlulukları şunlardır:

a)       İşletmede Mesleki Eğitim Protokolünü, İşletmede Mesleki Eğitimin yapılacağı kurum veya kuruluş adına imzalamak,

b)       Öğrencinin İşletmede Mesleki Eğitimini, bu Yönerge esaslarına ve işyeri kurallarına göre yapabilmesi için bir İşletmede Mesleki Eğitim Sorumlusu görevlendirmek,

c)       Öğrencinin eğitim aldığı alanda uygulama yapmasını sağlamaktır.

Madde 11-(1) İşyeri Uygulaması Sorumlusunun görevleri şunlardır:

a) Öğrencilerin fakültede edinmiş olduğu teorik ve uygulama esaslı bilgi ve becerilerin iş ortamındaki uygulama çalışmaları ile pekişmesini sağlamak,

b) İşyeri Uygulaması yapan öğrencilerin devamlılığını izlemek, mazeret izinlerini değerlendirmek ve devam çizelgesine işlemek,

c) İşyeri Uygulaması ile ilgili sorunlarda Denetçi Öğretim Elemanına bilgi vermek,

d) Öğrencinin hazırladığı Eğitim Raporlarını ve yaptığı faaliyetleri denetlemek ve onaylamak,

e) İşyeri Uygulamasını tamamlayan öğrencinin değerlendirme formunu devam çizelgesi ile birlikte Denetçi Öğretim Elemanına kapalı zarf içinde gizli olarak teslim etmek,

f) Öğrencilere “İşçi Sağlığı ve Güvenliği Mevzuatına” uygun eğitimler vermek ve kişisel koruyucu donanımları sağlamak,

g) Öğrencilerin yemek, iş elbisesi ve servis gibi ihtiyaçlarını (imkanları ölçüsünde) karşılamak,

h) Öğrencilere karşı, Kanunda belirtilen yükümlülükleri yerine getirmek,

i) Değerlendirme Formunu düzenlemektir.

Madde 11-(1) İşletmede Mesleki Eğitim Sorumlusunun görevleri şunlardır:

a) Öğrencilerin fakültede edinmiş olduğu teorik ve uygulama esaslı bilgi ve becerilerin iş ortamındaki uygulama çalışmaları ile pekişmesini sağlamak,

b) İşletmede Mesleki Eğitim yapan öğrencilerin devamlılığını izlemek, mazeret izinlerini değerlendirmek ve devam çizelgesine işlemek,

c) İşletmede Mesleki Eğitim ile ilgili sorunlarda Denetçi Öğretim Elemanına bilgi vermek,

d) Öğrencinin hazırladığı Eğitim Raporlarını ve yaptığı faaliyetleri denetlemek ve onaylamak,

e) İşletmede Mesleki Eğitimi tamamlayan öğrencinin değerlendirme formunu devam çizelgesi ile birlikte Denetçi Öğretim Elemanına kapalı zarf içinde gizli olarak teslim etmek,

f) Öğrencilere “İşçi Sağlığı ve Güvenliği Mevzuatına” uygun eğitimler vermek ve kişisel koruyucu donanımları sağlamak,

g) Öğrencilerin yemek, iş elbisesi ve servis gibi ihtiyaçlarını (imkanları ölçüsünde) karşılamak,

h) Öğrencilere karşı, Kanunda belirtilen yükümlülükleri yerine getirmek,

i) Değerlendirme Formunu düzenlemektir.

Madde 12-(1) Dönem içinde yapılan İşyeri Uygulaması, akademik takvime uygun olarak 7. veya 8. dönem süresince hafta ve ders programına uygun olarak 14 haftadan az olmamak üzere gerçekleştirilir.

Madde 12-(1) Dönem içinde yapılan İşletmede Mesleki Eğitim, akademik takvime uygun olarak 7. veya 8. dönem süresince hafta ve ders programına uygun olarak 14 haftadan az olmamak üzere gerçekleştirilir.

Madde 13-(1) İşyeri Uygulaması Dersine %80 oranında devam zorunludur.

Madde 13-(1) İşletmede Mesleki Eğitim Dersine %80 oranında devam zorunludur.

Madde 14-(1) Öğrenciler İşyeri Uygulaması eğitimlerini, Bölüm Başkanlığının teklifi ve Dekanlığın oluru ile belirlenen işyerlerinde yaparlar. Öğrenciler, İşyeri Uygulaması Kabul Formunu işyerlerine onaylatarak Bölüm Başkanlığına teslim ederler.

Madde 14-(1) Öğrenciler İşletmede Mesleki Eğitimlerini, Bölüm Başkanlığının teklifi ve Dekanlığın oluru ile belirlenen işyerlerinde yaparlar. Öğrenciler, İşletmede Mesleki Eğitim Kabul Formunu işyerlerine onaylatarak Bölüm Başkanlığına teslim ederler.

Madde 15-(1) İşyeri Uygulamasına başlayabilmek için öğrencinin genel not ortalamasının dört üzerinden en az 2,50 olması şarttır. Not ortalaması başarı şartını sağlayamamış öğrenciler, İşyeri Uygulamasını alamazlar.

(2) İşyeri Uygulamasına gidebilme koşulunu sağlayamayan öğrenciler, Ders programında mevcut olan dersleri alarak, kredilerini tamamlayabilirler.

(3) Not ortalaması başarı puanını sağlamış olmakla birlikte İşyeri Uygulaması almak istemeyen öğrenciler, o dönem için ders programında mevcut olan dersleri seçerek kredilerini tamamlayabilirler.

(4) İşyeri Uygulaması yapmak üzere işyerlerine gönderilen öğrencilerin gönderildikleri dönemde alttan derslerinin bulunması halinde bu dersleri, izinli oldukları günde (ders programına uygun olarak) alabilirler.

(5) Üst yarıyıllardan ders alarak tüm derslerini başarıyla tamamlayan erken mezun konumunda olan öğrenciler ile dokuzuncu yarıyıla sonraki yarıyıllara kalmış öğrenciler İşyeri Uygulamasını “güz yarıyılında” yapabilirler.

Madde 15-(1) İşletmede Mesleki Eğitime başlayabilmek için öğrencinin genel not ortalamasının dört üzerinden en az 2,50 olması şarttır. Not ortalaması başarı şartını sağlayamamış öğrenciler, işletmede mesleki eğitimi alamazlar.

(2) İşletmede Mesleki Eğitime gidebilme koşulunu sağlayamayan öğrenciler, Ders programında mevcut olan dersleri alarak, kredilerini tamamlayabilirler.

(3) Not ortalaması başarı puanını sağlamış olmakla birlikte İşletmede Mesleki Eğitimi almak istemeyen öğrenciler, o dönem için ders programında mevcut olan dersleri seçerek kredilerini tamamlayabilirler.

(4) İşletmede Mesleki Eğitim yapmak üzere işyerlerine gönderilen öğrencilerin gönderildikleri dönemde alttan derslerinin bulunması halinde bu dersleri, izinli oldukları günde (ders programına uygun olarak) alabilirler.

(5) Üst yarıyıllardan ders alarak tüm derslerini başarıyla tamamlayan erken mezun konumunda olan öğrenciler ile dokuzuncu yarıyıla sonraki yarıyıllara kalmış öğrenciler İşletmede Mesleki Eğitimi “güz yarıyılında” yapabilirler.

Madde 16-(1) İşyeri Uygulamasının yapılacağı işyeri öğrenci tarafından bulunur. Ancak Fakülte ve bölüm organları da “en iyi gayret” çerçevesinde işyeri bulunması konusunda girişimde bulunabilir. İşyeri protokolünün imzalanması ile İşyeri Uygulaması Dersine işyeri/işletmelerde devam eden öğrencilerin iş kazası ve meslek hastalıkları primleri SGK mevzuatı hükümlerine göre Trakya Üniversitesi tarafından ödenir.

(2) İşyeri Uygulaması yapan öğrenciler:

a)       İşyerlerinde kendilerine verilen meslek alanları ile görevleri yaparlar.

b)       “Yükseköğretim Kurumları Öğrenci Disiplin Yönetmeliği” yanında, İşyeri Uygulaması Dersini sürdürdükleri işyerinin çalışma, disiplin, iş sağlığı ve güvenliği ile ilgili kurallarına uymak zorundadırlar.

c)       Eğitimleriyle ilgili her türlü mazeret ve isteklerini İşyeri Uygulaması Sorumlusu ve Denetçi Öğretim Elemanına bildirirler.

d)       İşyerlerini, İşyeri Uygulaması Sorumlusu ve Bölüm İşyeri Uygulaması Komisyonunun bilgisi olmaksızın değiştiremezler.

e)       Kullandıkları her türlü araç ve gereci özenle kullanmak zorundadırlar. Aksine hareket etmeleri halinde doğabilecek kaza ve zararlardan şahsen sorumlu tutulurlar.

f)        Eğitim aldıkları işletmede elde ettikleri sır niteliğindeki ticari bilgileri, organizasyon yapısını, müşteri portföyünü ve belgeleri başkalarıyla paylaşamazlar.

g)       İşyerlerinden ayrılmalarını gerektirecek zorunlu hallerde, İşyeri Uygulaması Sorumlusundan izin almak zorundadırlar.

h)       Mazeretsiz olarak İşyeri Uygulaması Dersine devam etmeyenler bu dersten başarısız sayılırlar. Başarısız olan öğrenciler, İşyeri Uygulaması dersini tekrar almak ve devam etmek zorundadırlar.

i)        İşyeri Uygulaması süresince sendikal faaliyetlere katılamazlar.

j)        İşyeri Uygulaması yerinde yaptıkları çalışmalarını uygulama raporu haline getirip Denetçi Öğretim Elemanına teslim etmek zorundadırlar. Raporların intihale dayalı olması başarısızlık sebebidir.

Madde 16-(1) İşletmede Mesleki Eğitimin yapılacağı işyeri öğrenci tarafından bulunur. Ancak Fakülte ve bölüm organları da “en iyi gayret” çerçevesinde işyeri bulunması konusunda girişimde bulunabilir. İşyeri protokolünün imzalanması ile İşletmede Mesleki Eğitim Dersine işyeri/işletmelerde devam eden öğrencilerin iş kazası ve meslek hastalıkları primleri SGK mevzuatı hükümlerine göre Trakya Üniversitesi tarafından ödenir.

(2) İşletmede Mesleki Eğitim yapan öğrenciler:

a)       İşyerlerinde kendilerine verilen meslek alanları ile görevleri yaparlar.

b)       “Yükseköğretim Kurumları Öğrenci Disiplin Yönetmeliği” yanında, İşletmede Mesleki Eğitim Dersini sürdürdükleri işyerinin çalışma, disiplin, iş sağlığı ve güvenliği ile ilgili kurallarına uymak zorundadırlar.

c)       Eğitimleriyle ilgili her türlü mazeret ve isteklerini İşletmede Mesleki Eğitim Sorumlusu ve Denetçi Öğretim Elemanına bildirirler.

d)       İşyerlerini, İşletmede Mesleki Eğitim Sorumlusu ve Bölüm İşletmede Mesleki Eğitim Komisyonunun bilgisi olmaksızın değiştiremezler.

e)       Kullandıkları her türlü araç ve gereci özenle kullanmak zorundadırlar. Aksine hareket etmeleri halinde doğabilecek kaza ve zararlardan şahsen sorumlu tutulurlar.

f)        Eğitim aldıkları işletmede elde ettikleri sır niteliğindeki ticari bilgileri, organizasyon yapısını, müşteri portföyünü ve belgeleri başkalarıyla paylaşamazlar.

g)       İşyerlerinden ayrılmalarını gerektirecek zorunlu hallerde, İşletmede Mesleki Eğitim Sorumlusundan izin almak zorundadırlar.

h)       Mazeretsiz olarak İşletmede Mesleki Eğitim Dersine devam etmeyenler bu dersten başarısız sayılırlar. Başarısız olan öğrenciler, İşletmede Mesleki Eğitim dersini tekrar almak ve devam etmek zorundadırlar.

i)        İşletmede Mesleki Eğitim süresince sendikal faaliyetlere katılamazlar.

j)        İşletmede Mesleki Eğitim yerinde yaptıkları çalışmalarını uygulama raporu haline getirip Denetçi Öğretim Elemanına teslim etmek zorundadırlar. Raporların intihale dayalı olması başarısızlık sebebidir.

Madde 17-(1) İşyeri Uygulaması süresince öğrencilerin takip ve denetiminin, İşyeri Uygulaması Dersinin amacına uygun bir şekilde yapılabilmesi açısından sınıflar, öğrenci gruplarına bölünebilir veya birleştirilebilir. Oluşturulan her grup için sorumlu bir Denetçi Öğretim Elemanı görevlendirilir.

Madde 17-(1) İşletmede Mesleki Eğitim süresince öğrencilerin takip ve denetiminin, İşletmede Mesleki Eğitim Dersinin amacına uygun bir şekilde yapılabilmesi açısından sınıflar, öğrenci gruplarına bölünebilir veya birleştirilebilir. Oluşturulan her grup için sorumlu bir Denetçi Öğretim Elemanı görevlendirilir.

Madde 18-(1) İşyeri Uygulaması Dersi başarılı/başarısız (BL/BZ) olarak değerlendirilir. Başarılı olmak için 100 üzerinden en az 50 puan almak gereklidir.

(2) İşyeri Uygulaması tamamladığında, İşyeri Uygulaması Raporları, İşyeri Uygulaması Sorumlusunun değerlendirmesi ve Denetçi Öğretim Elemanı Denetleme Formu dikkate alınarak yapılır.

(3) İşyeri Uygulaması dersinden başarısız olan öğrenciler, İşyeri Uygulaması dersini tekrar almak zorundadırlar. Tekrarlanan uygulama başka bir işletmede yapılır.

Madde 18-(1) İşletmede Mesleki Eğitim Dersi başarılı/başarısız (BL/BZ) olarak değerlendirilir. Başarılı olmak için 100 üzerinden en az 50 puan almak gereklidir.

(2) İşletmede Mesleki Eğitim tamamladığında, İşletmede Mesleki Eğitim Raporları, İşletmede Mesleki Eğitim Sorumlusunun değerlendirmesi ve Denetçi Öğretim Elemanı Denetleme Formu dikkate alınarak yapılır.

(3) İşletmede Mesleki Eğitim dersinden başarısız olan öğrenciler, İşletmede Mesleki Eğitim dersini tekrar almak zorundadırlar. Tekrarlanan uygulama başka bir işletmede yapılır.

Madde 20-(1) İşyeri Uygulaması Dersinin yapılması ve tamamlanmasına engel olabilecek, hayatın normal akışını engelleyen veya aksatan olağan dışı durumların (Savaş, doğal afet, yangın, salgın hastalık gibi) ortaya çıkması halinde İşyeri Uygulaması dersinin tamamlanması veya nasıl yapılacağına ilişkin esaslar Trakya Üniversitesi Senatosunca belirlenir.

Madde 20-(1) İşletmede Mesleki Eğitim Dersinin yapılması ve tamamlanmasına engel olabilicek, hayatın normal akışını engelleyen veya aksatan olağan dışı durumların (Savaş, doğal afet, yangın, salgın hastalık gibi) ortaya çıkması halinde İşletmede Mesleki Eğitim dersinin tamamlanması veya nasıl yapılacağına ilişkin esaslar Trakya Üniversitesi Senatosunca belirlenir.