Senato Kararı

Toplantı Tarihi : 30 Ocak 2014 Perşembe

Toplantı Sayısı : 2

Karar No : 12


          Üniversitemiz İpsala Meslek Yüksekokulu Laboratuvar Teknolojisi Programı seçmeli ders havuzuna eklenecek derslere ilişkin, Eğitim-Öğretim Komisyonunca hazırlanan 17 Ocak 2014 tarihli rapor görüşüldü:

 

İpsala Meslek Yüksekokulu Kimya ve Kimyasal İşleme Teknolojileri bölümü, Laboratuvar Teknolojisi Programı müfredatına Bologna Kriterlerine uygun olarak oluşturulan derslerin seçmeli ders havuzuna ilave edilmesinin 2013-2014 Öğretim yılı Bahar yarıyılından itibaren uygulanmasının aşağıdaki şekliyle uygun olduğuna mevcudun oy birliği ile karar verildi.

 

 

2012-2013 DÖNEMİ MEVCUT DURUM

 

2013-2014 DÖNEMİ OLMASI TALEP EDİLEN DURUM

GEREKÇELİ AÇIKLAMALAR

BİRİNCİ YARIYIL

 

ISD100 İşaret Dili (2 0 2) 3AKTS

Ders, yüksekokul içi seçmeli ders olarak yeni eklenmiştir.

Değişiklik Gerekçesi: Rektörlüğümüzden bu derse istinaden gelen talep üzerine dersin seçmeli ders havuzunda bulunması uygun görülmüş , 1. yy yüksekokul içi seçmeli ders havuzuna ilave edilmiştir.

 

BDE101 Seçmeli (Beden Eğitimi I / Güzel Sanatlar I)

(0 1 0)

 

BDE101 Seçmeli (Beden Eğitimi I / Güzel Sanatlar I) (0 1 0) 3 AKTS

Önceden AKTS’si bulunmayan bu dersin AKTS’si 3 olarak değiştirilmiştir

Değişiklik Gerekçesi: Rektörlüğümüzden gelen tavsiye üzerine, seçmeli ders olan bu dersin, aynı dönem seçmeli ders havuzundaki diğer derslerle AKTS uyumunun sağlanması amacıyla AKTS’si diğer seçmeli derslerde olduğu gibi 3 olarak düzenlenmiştir. Kredilerinde bir değişiklik yoktur.

 

İKİNCİ YARIYIL

BDE102 Seçmeli (Beden Eğitimi I / Güzel Sanatlar I)

(0 1 0)

 

BDE102 Seçmeli (Beden Eğitimi II / Güzel Sanatlar II) (0 1 0)

Önceden AKTS’si bulunmayan bu dersin AKTS’si 3 olarak değiştirilmiştir

Değişiklik Gerekçesi: Rektörlüğümüzden gelen tavsiye üzerine, seçmeli ders olan bu dersin, aynı dönem seçmeli ders havuzundaki diğer derslerle AKTS uyumunun sağlanması amacıyla AKTS’si diğer seçmeli derslerde olduğu gibi 3 olarak düzenlenmiştir. Kredilerinde bir değişiklik yoktur.

 

 

 

 

TRAKYA ÜNİVERSİTESİ

İPSALA MESLEK YÜKSEKOKULU

BOLOGNA SÜRECİ

DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

 

TRAKYA ÜNİVERSİTESİ

İPSALA MESLEK YÜKSEKOKULU

LABORATUVAR TEKNOLOJİSİ

DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

 

Dersin Adı

Kodu

Yarıyılı

T+U Saat

Kredisi

AKTS

İşaret Dili

LT 115

1

2-0

2

3

Ön Koşul Dersleri (Tavsiye)

Yok

Öğretim Sistemi

Örgün

Dersin Seviyesi

 

Dersin Türü

Seçmeli

Dersin Dili

Türkçe

Dersin Koordinatörü

 

 

Dersi Verenler

 

 

Dersin Yardımcıları

 

 

 

 

Dersin Amacı

Türk İşaret Dili’nin (TİD) genel özelliklerini kavrayarak, karşıdan gelen mesaj ve bilgileri doğru anlama, iletişim kurma ve karşı tarafa doğru ve anlaşılabilir bir şekilde aktarabilmektir.

Dersin Öğrenme Çıktıları

TİD’i kullanarak, işitme engelli bireylerle iletişim kurabilir

TİD’i kullanarak duygu ve düşüncelerini aktarabilir

TİD ile verilen mesaj ve bilgileri doğru anlar

TİD ile verilen mesaj ve bilgileri karşı tarafa doğru anlatabilir.

 

 

Dersin İçeriği

İşitme engelli bireylerle iletişim kurma, TİD’i kullanarak duygu ve düşüncelerini aktarabilme,verilen mesajları ve doğru bilgileri anlama ve aktarabilmek için  gerekli teorik ve pratik uygulamalar

 

Staj Durumu

 

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

-

Haftalık Ayrıntılı Ders Saati

2 T2-U0

Ders Kitabi, Malzemesi,

Önerilen Kaynakları

Akıllı Türk İşaret Dili Hazırlık Kitabı,Nobel Yayınevi-2012

Sabancı Vakfı İşaret Dili Kiti-Katılımda Engel Yok Projesi

Türk İşaret Dili Sözlüğü,http://www.tdk.gov.tr/images/ONSOZx.pdf

 

DEĞERLENDİRME

 

 

 

 

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK SAYFALARI

 

Hafta

Konular

Ön Hazırlık

1

TİD’in tanımı ve genel özellikleri

 

2

El ve parmak şekilleri

 

3

El ve parmak şekilleri

 

4

Ellerin vücuda göre konumu ve mimik fonksiyonları

 

5

Ellerin vücuda göre konumu ve mimik fonksiyonları

 

6

TİD’i Öğrenme ve öğretme metodolojisi

 

7

Vize Sınavı

 

8

TİD’i Öğrenme ve öğretme metodolojisi

 

9

TİD’de soyut ve somut kavramlar

 

10

Tek ve çift kullanımı, işaretlerin Türkçeyle ilişkisi

 

11

TİD’de cümle dizini, olumsuz ifadeler ve soru sorma

 

12

Kendini ifade etme: İşareti anlamlandırma, Doğru aktarma

 

13

Tek kelimeli cümleler, günlük konuşma cümleleri

 

 

14

Final Sınavı

 

KAYNAKLAR

Ders Notu

 

 

Diğer Kaynaklar

 

MATERYAL PAYLAŞIMI

Dokümanlar

 

Ödevler

 

Sınavlar

 

DERSİN DEĞERLENDİRMESİ

Derse Katılım  (%)

 

Vize(Arasınav)(%)

 30

Proje  (%)

 

Final  (%)

70

Diğer  (%)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

TRAKYA UNIVERSITY

İPSALA VOCATIONAL SCHOOL

COURSE INTRODUCTION AND APPLICATION KNOWLEDGE

TRAKYA UNIVERSITY

İPSALA VOCATIONAL SCHOOL

LABORATORY TECHNOLOGIES

COURSE INTRODUCTION AND APPLICATION KNOWLEDGE

Course Name

Code

Semester

T+AHour

Credit

ECTS

SİNG LANGUAGE

LT 115

1

2-0

2

3

Prerequisite Courses (Recommended)

  No

TeachingSystem

First Education

Course Level

 

Course Type

Elective

Course Language

Turkish

Course Coordinator

 

 

Course Lecturers

 

 

Vice-Lecturers

 

 

 

Aim of the Course

Aim of thecourse is to understand the messages and information coming from the oppositesidetruly, to communicate and to transfer them to the opposite side truly and articulately by means of  comprehending the basic characteristics of Turkish Sign Language (TSL).

Learning Outputs of the Course

 

Communication can be achieved by persons having impaired hearing throughusing TSL

Senses and thoughts can be transferred throughusing TSL

They understand messages and information truly given by TSL

They can transfer messages and information given by TSL to the oppositeside truly

 

 

Course Content

Communication with persons having impaired hearing, transferring senses and thought sthroughusing TSL, essential the oreticaland practical applications required for understanding and transferring the given messages and informationtruly.

 

Training Period (Apprenticeship)

 

No

Othertopicsrecommendedfort he Course

-

DetailedWeekly Course Hour

2 Hours (A:0, T:2)

Course Book, Material, RecommendedSources

Akıllı Türk İşaret Dili Hazırlık Kitabı, Nobel Yayınevi-2012 (Smart TurkishSign Language PreparationBook, Nobel Pres-2012)

Sabancı Vakfı İşaret Dili Kiti-Katılımda Engel Yok Projesi (Sign Language Kit by Foundation of Sabancı – “No ObstacleforParticipation” Project

Türk İşaret Dili Sözlüğü, http://www.tdk.gov.tr/images/ONSOZx.pdf(Dictionary ofTurkishSign Language

EVALUATION

 

WEEKLY SUBJECTS AND RELATED PRE-STUDY PAGES

Week

Subjects

Pre-study

1

Description and basic characteristics of TSL

 

2

Hand and FingerTypes

 

3

Hand and FingerTypes

 

4

Location and mimic functions of hands as to the body

 

5

Location and mimic functions of hands as to the body

 

6

              Learning and Teaching methodology of TSL

 

7

              Visa Exam

 

8

Learning and Teaching methodology of TSL

 

9

Abstract and Concreteconcepts in TSL

 

10

Single and Doubleusage, relationship of signs withTurkish

 

11

Sentence (Word) Order, Negative statements and Asking questions in TSL

 

12

Expressing himself; Interpretation of sign, Transferringtruly

 

13

One-wordsentences, sentences for daily speech

 

 

14

               Final Exam

 

SOURCES

Course Notes

 

 

OtherSources

 

MATERIAL SHARING

Documents

 

Homework(s)

 

Exams

 

COURSE EVALUATION

Course Attendance  (%)

 

Visa(       )(%)

 30

Project  (%)

 

Final  (%)

70

Other(s) (%)