Üniversitemiz İpsala Meslek Yüksekokulu Laboratuvar Teknolojisi Programı seçmeli ders havuzuna eklenecek derslere ilişkin, Eğitim-Öğretim Komisyonunca hazırlanan 17 Ocak 2014 tarihli rapor görüşüldü:
İpsala Meslek Yüksekokulu Kimya ve Kimyasal İşleme Teknolojileri bölümü, Laboratuvar Teknolojisi Programı müfredatına Bologna Kriterlerine uygun olarak oluşturulan derslerin seçmeli ders havuzuna ilave edilmesinin 2013-2014 Öğretim yılı Bahar yarıyılından itibaren uygulanmasının aşağıdaki şekliyle uygun olduğuna mevcudun oy birliği ile karar verildi.
2012-2013 DÖNEMİ MEVCUT DURUM
|
2013-2014 DÖNEMİ OLMASI TALEP EDİLEN DURUM |
GEREKÇELİ AÇIKLAMALAR |
BİRİNCİ YARIYIL |
||
|
ISD100 İşaret Dili (2 0 2) 3AKTS |
Ders, yüksekokul içi seçmeli ders olarak yeni eklenmiştir. |
Değişiklik Gerekçesi: Rektörlüğümüzden bu derse istinaden gelen talep üzerine dersin seçmeli ders havuzunda bulunması uygun görülmüş , 1. yy yüksekokul içi seçmeli ders havuzuna ilave edilmiştir.
|
||
BDE101 Seçmeli (Beden Eğitimi I / Güzel Sanatlar I) (0 1 0)
|
BDE101 Seçmeli (Beden Eğitimi I / Güzel Sanatlar I) (0 1 0) 3 AKTS |
Önceden AKTS’si bulunmayan bu dersin AKTS’si 3 olarak değiştirilmiştir |
Değişiklik Gerekçesi: Rektörlüğümüzden gelen tavsiye üzerine, seçmeli ders olan bu dersin, aynı dönem seçmeli ders havuzundaki diğer derslerle AKTS uyumunun sağlanması amacıyla AKTS’si diğer seçmeli derslerde olduğu gibi 3 olarak düzenlenmiştir. Kredilerinde bir değişiklik yoktur.
|
||
İKİNCİ YARIYIL |
||
BDE102 Seçmeli (Beden Eğitimi I / Güzel Sanatlar I) (0 1 0)
|
BDE102 Seçmeli (Beden Eğitimi II / Güzel Sanatlar II) (0 1 0) |
Önceden AKTS’si bulunmayan bu dersin AKTS’si 3 olarak değiştirilmiştir |
Değişiklik Gerekçesi: Rektörlüğümüzden gelen tavsiye üzerine, seçmeli ders olan bu dersin, aynı dönem seçmeli ders havuzundaki diğer derslerle AKTS uyumunun sağlanması amacıyla AKTS’si diğer seçmeli derslerde olduğu gibi 3 olarak düzenlenmiştir. Kredilerinde bir değişiklik yoktur.
|
TRAKYA ÜNİVERSİTESİ
İPSALA MESLEK YÜKSEKOKULU
BOLOGNA SÜRECİ
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ
TRAKYA ÜNİVERSİTESİ İPSALA MESLEK YÜKSEKOKULU LABORATUVAR TEKNOLOJİSİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ
|
||||||||||||
Dersin Adı |
Kodu |
Yarıyılı |
T+U Saat |
Kredisi |
AKTS |
|||||||
İşaret Dili |
LT 115 |
1 |
2-0 |
2 |
3 |
|||||||
Ön Koşul Dersleri (Tavsiye) |
Yok |
|||||||||||
Öğretim Sistemi |
Örgün |
|||||||||||
Dersin Seviyesi |
|
|||||||||||
Dersin Türü |
Seçmeli |
|||||||||||
Dersin Dili |
Türkçe |
|||||||||||
Dersin Koordinatörü |
|
|
||||||||||
Dersi Verenler |
|
|
||||||||||
Dersin Yardımcıları |
|
|
||||||||||
Dersin Amacı |
Türk İşaret Dili’nin (TİD) genel özelliklerini kavrayarak, karşıdan gelen mesaj ve bilgileri doğru anlama, iletişim kurma ve karşı tarafa doğru ve anlaşılabilir bir şekilde aktarabilmektir. |
|||||||||||
Dersin Öğrenme Çıktıları |
|
|||||||||||
Dersin İçeriği |
İşitme engelli bireylerle iletişim kurma, TİD’i kullanarak duygu ve düşüncelerini aktarabilme,verilen mesajları ve doğru bilgileri anlama ve aktarabilmek için gerekli teorik ve pratik uygulamalar
|
|||||||||||
Staj Durumu
|
Yok |
|||||||||||
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
- |
|||||||||||
Haftalık Ayrıntılı Ders Saati |
2 T2-U0 |
|||||||||||
Ders Kitabi, Malzemesi, Önerilen Kaynakları |
Akıllı Türk İşaret Dili Hazırlık Kitabı,Nobel Yayınevi-2012 Sabancı Vakfı İşaret Dili Kiti-Katılımda Engel Yok Projesi Türk İşaret Dili Sözlüğü,http://www.tdk.gov.tr/images/ONSOZx.pdf
|
|||||||||||
DEĞERLENDİRME |
|
|||||||||||
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK SAYFALARI
|
||||||||||||
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
||||||||||
1 |
TİD’in tanımı ve genel özellikleri |
|
||||||||||
2 |
El ve parmak şekilleri |
|
||||||||||
3 |
El ve parmak şekilleri |
|
||||||||||
4 |
Ellerin vücuda göre konumu ve mimik fonksiyonları |
|
||||||||||
5 |
Ellerin vücuda göre konumu ve mimik fonksiyonları |
|
||||||||||
6 |
TİD’i Öğrenme ve öğretme metodolojisi |
|
||||||||||
7 |
Vize Sınavı |
|
||||||||||
8 |
TİD’i Öğrenme ve öğretme metodolojisi |
|
||||||||||
9 |
TİD’de soyut ve somut kavramlar |
|
||||||||||
10 |
Tek ve çift kullanımı, işaretlerin Türkçeyle ilişkisi |
|
||||||||||
11 |
TİD’de cümle dizini, olumsuz ifadeler ve soru sorma |
|
||||||||||
12 |
Kendini ifade etme: İşareti anlamlandırma, Doğru aktarma |
|
||||||||||
13 |
Tek kelimeli cümleler, günlük konuşma cümleleri
|
|
||||||||||
14 |
Final Sınavı |
|
||||||||||
KAYNAKLAR |
||||||||||||
Ders Notu |
|
|||||||||||
Diğer Kaynaklar |
|
|||||||||||
MATERYAL PAYLAŞIMI |
||||||||||||
Dokümanlar |
|
|||||||||||
Ödevler |
|
|||||||||||
Sınavlar |
|
|||||||||||
DERSİN DEĞERLENDİRMESİ |
||||||||||||
Derse Katılım (%) |
|
|||||||||||
Vize(Arasınav)(%) |
30 |
|||||||||||
Proje (%) |
|
|||||||||||
Final (%) |
70 |
|||||||||||
Diğer (%) |
|
|||||||||||
TRAKYA UNIVERSITY
İPSALA VOCATIONAL SCHOOL
COURSE INTRODUCTION AND APPLICATION KNOWLEDGE
TRAKYA UNIVERSITY İPSALA VOCATIONAL SCHOOL LABORATORY TECHNOLOGIES COURSE INTRODUCTION AND APPLICATION KNOWLEDGE |
||||||||||||||
Course Name |
Code |
Semester |
T+AHour |
Credit |
ECTS |
|||||||||
SİNG LANGUAGE |
LT 115 |
1 |
2-0 |
2 |
3 |
|||||||||
Prerequisite Courses (Recommended) |
No |
|||||||||||||
TeachingSystem |
First Education |
|||||||||||||
Course Level |
|
|||||||||||||
Course Type |
Elective |
|||||||||||||
Course Language |
Turkish |
|||||||||||||
Course Coordinator |
|
|
||||||||||||
Course Lecturers |
|
|
||||||||||||
Vice-Lecturers |
|
|
||||||||||||
Aim of the Course |
Aim of thecourse is to understand the messages and information coming from the oppositesidetruly, to communicate and to transfer them to the opposite side truly and articulately by means of comprehending the basic characteristics of Turkish Sign Language (TSL). |
|||||||||||||
Learning Outputs of the Course |
Communication can be achieved by persons having impaired hearing throughusing TSL Senses and thoughts can be transferred throughusing TSL They understand messages and information truly given by TSL They can transfer messages and information given by TSL to the oppositeside truly |
|||||||||||||
Course Content |
Communication with persons having impaired hearing, transferring senses and thought sthroughusing TSL, essential the oreticaland practical applications required for understanding and transferring the given messages and informationtruly.
|
|||||||||||||
Training Period (Apprenticeship)
|
No |
|||||||||||||
Othertopicsrecommendedfort he Course |
- |
|||||||||||||
DetailedWeekly Course Hour |
2 Hours (A:0, T:2) |
|||||||||||||
Course Book, Material, RecommendedSources |
Akıllı Türk İşaret Dili Hazırlık Kitabı, Nobel Yayınevi-2012 (Smart TurkishSign Language PreparationBook, Nobel Pres-2012) Sabancı Vakfı İşaret Dili Kiti-Katılımda Engel Yok Projesi (Sign Language Kit by Foundation of Sabancı – “No ObstacleforParticipation” Project Türk İşaret Dili Sözlüğü, http://www.tdk.gov.tr/images/ONSOZx.pdf(Dictionary ofTurkishSign Language |
|||||||||||||
EVALUATION |
|
|||||||||||||
WEEKLY SUBJECTS AND RELATED PRE-STUDY PAGES |
||||||||||||||
Week |
Subjects |
Pre-study |
||||||||||||
1 |
Description and basic characteristics of TSL |
|
||||||||||||
2 |
Hand and FingerTypes |
|
||||||||||||
3 |
Hand and FingerTypes |
|
||||||||||||
4 |
Location and mimic functions of hands as to the body |
|
||||||||||||
5 |
Location and mimic functions of hands as to the body |
|
||||||||||||
6 |
Learning and Teaching methodology of TSL |
|
||||||||||||
7 |
Visa Exam |
|
||||||||||||
8 |
Learning and Teaching methodology of TSL |
|
||||||||||||
9 |
Abstract and Concreteconcepts in TSL |
|
||||||||||||
10 |
Single and Doubleusage, relationship of signs withTurkish |
|
||||||||||||
11 |
Sentence (Word) Order, Negative statements and Asking questions in TSL |
|
||||||||||||
12 |
Expressing himself; Interpretation of sign, Transferringtruly |
|
||||||||||||
13 |
One-wordsentences, sentences for daily speech
|
|
||||||||||||
14 |
Final Exam |
|
||||||||||||
SOURCES |
||||||||||||||
Course Notes |
|
|||||||||||||
OtherSources |
|
|||||||||||||
MATERIAL SHARING |
||||||||||||||
Documents |
|
|||||||||||||
Homework(s) |
|
|||||||||||||
Exams |
|
|||||||||||||
COURSE EVALUATION |
||||||||||||||
Course Attendance (%) |
|
|||||||||||||
Visa( )(%) |
30 |
|||||||||||||
Project (%) |
|
|||||||||||||
Final (%) |
70 |
|||||||||||||
Other(s) (%) |
|
|||||||||||||