Senato Kararı

Toplantı Tarihi : 30 Ocak 2014 Perşembe

Toplantı Sayısı : 2

Karar No : 6


          Üniversitemiz Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı Fen Bilgisi Öğretmenliği Lisans Programı 4.sınıf bahar döneminde okutulmak üzere Genel Kültür Seçmeli Ders Havuzuna “Laboratuar Teknikleri” isimli dersin eklenmesine ilişkin, Eğitim-Öğretim Komisyonunca hazırlanan 17 Ocak 2014 tarihli rapor görüşüldü:

 

          Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı Fen Bilgisi Öğretmenliği Lisans Programı 4.sınıf bahar döneminde okutulmak üzere Genel Kültür Seçmeli Ders Havuzuna aşağıda belirtilen “Laboratuar Teknikleri” isimli dersin eklenmesinin uygun olduğuna mevcudun oy birliği ile karar verildi.

 

 

TRAKYA ÜNİVERSİTESİ

EĞİTİM FAKULTESİ

BOLOGNA SÜRECİ

DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

 

I-II YARIYIL DERSLERİ

TRAKYA ÜNİVERSİTESİ

                                                                       EĞİTİM FAKÜLTESİ

BOLOGNA SÜRECİ

DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı

Kodu

Yarıyılı

T+U Saat

Kredisi

AKTS

                                              

Laboratuar Teknikleri

 

VIII

      2

2

3

 

Ön Koşul Dersleri (Tavsiye)

yok

Öğretim Sistemi

Örgün

Dersin Seviyesi

LİSANS

 

 

 

Dersin Türü

Seçmeli

Dersin Dili

Türkçe ( x)   İngilizce ( )   Almanca ( )

Dersin Koordinatörü

 

Yrd. Doç.Dr. Hasan Özyıldırım

 

 

Mail: hozyildirim@trakya.edu.tr

 

Dersi Verenler

 

Yrd. Doç.Dr. Hasan Özyıldırım

 

Mail: hozyildirim@trakya.edu.tr

 

Dersin Yardımcıları

 

 

 

Mail:

Web:

Dersin Amacı

Lisans dersi alan öğrencilerinin seviyelerine bağlı olarak ders içeriğinde değişikliklere gidilecektir. Genel amaç olarak  fen eğitiminde laboratuar kullanımı lab hazırlığı deney hazırlığı aşamaları ve deney oluşturma evreleri

 

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersi tamamlayan öğrenciler Fen eğitiminde laboratuarı nasıl kullanacağını bilir. Derse uygun yeni deneyler tasarlayabilir

 

 

 

Dersin İçeriği

Fen eğitiminde laboratuar kullanımının gerekliliği amaçları, kapalı ve açık uçlu lab deneyi hazırlama teknikleri

Staj Durumu

 

-

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Öğrencilerin temel lab bilgisine sahip olmaları gerekmektedir.

Haftalık Ayrıntılı Ders Saati

Öğrencilerin laboratuar ve deney hazırlama hakkındaki bilgilerine göre programda değişikliklere gidilecek ve programda  her yıl güncelleştirilme yapılacaktır.

Genel olarak Laboratuarlar  hakkında bilgilendirme fizik kimya biyoloji gibi laboratuarların ortak ve farklı yönlerinin ortaya konulması

Deneylerin tasarımı açık uçlu kapalı uçlu deneyeler

Hazırlanmış deney örneklerinin incelenmesi

Deney uygulama sırasında karşılaşılan zorluklar ve bunların giderilmesi

Araç gereç eksikliği durumunda yapılması  gerekenler

İleri lab tekniklerinin uygulanma alanları

Öğrencilere proje hazırlama

Tubitak tarzı kurumların projelerine hazırlanma öğrenciyi hazırlanma

lisans öğrencilerinin  bilinen bir deneyde küçük değişikliklere giderek deney tasarlaması

Açık uçlu deney tasarlaması

Bilimsel bir sorunun çözümüne yönelik proje amaçlı deney tasarlama Bu aşamalarda karşılaşılan sorunların giderilmesi

 

Ders Kitabi, Malzemesi,

Önerilen Kaynakları

Laboratuvar teknikleri  ile ilgili yazılmış kitaplar,bilimsel makaleler

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK SAYFALARI

Hafta

Konular

Ön Hazırlık

1

Deneylerin tasarımı açık uçlu kapalı uçlu deneyeler

Teorik ve deneysel araç gereç hazırlığı yapılacak

2

Hazırlanmış deney örneklerinin incelenmesi

Teorik ve deneysel araç gereç hazırlığı yapılacak

3

Deney uygulama sırasında karşılaşılan zorluklar ve bunların giderilmesi

Teorik ve deneysel araç gereç hazırlığı yapılacak

4

Araç gereç eksikliği durumunda yapılması  gerekenler

Teorik ve deneysel araç gereç hazırlığı yapılacak

5

İleri lab tekniklerinin uygulanma alanları

Teorik ve deneysel araç gereç hazırlığı yapılacak

6

Öğrencilere proje hazırlama

Dersi alan öğrenciler ön hazırlıkla geleceklerdir

7

Tubitak tarzı kurumların projelerine hazırlanma öğrenciyi hazırlanma

Teorik ve deneysel araç gereç hazırlığı yapılacak

8

Lisans öğrencilerinin  bilinen bir deneyde küçük değişikliklere giderek deney tasarlaması

Öğrenciler ön hazırlığını yaptığı deneylerin araç gereç hazırlıkları yapacak

9

Açık uçlu deney tasarlaması

Teorik ve deneysel araç gereç hazırlığı yapılacak

10

Bilimsel bir sorunun çözümüne yönelik proje amaçlı deney tasarlama Bu aşamalarda karşılaşılan sorunların giderilmesi

Teorik ve deneysel araç gereç hazırlığı yapılacak

11

Deneylerin tasarımı açık uçlu kapalı uçlu deneyeler

Teorik ve deneysel araç gereç hazırlığı yapılacak

12

Hazırlanmış deney örneklerinin incelenmesi

Teorik ve deneysel araç gereç hazırlığı yapılacak

13

Deney uygulama sırasında karşılaşılan zorluklar ve bunların giderilmesi

Teorik ve deneysel araç gereç hazırlığı yapılacak

14

Final

 

 

MATERYAL PAYLAŞIMI

Dokümanlar

 

Ödevler

 Açık uçlu deney tasarlama ve uygulama

Kapalı uçlu deney hazırlama ve uygulama

Proje amaçlı deney hazırlama ve uygulama

Fen eğitiminde Lab uygulamaları konulu makalelerin incelenmesi

Sınavlar

 

 

DERSİN DEĞERLENDİRMESİ

Derse Katılım  (%)

5

Vize(Arasınav)(%)

30

Proje  (%)

15

Final  (%)

50

Diğer  (%)

 

 


AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Etkinlik

Sayısı

Süresi(Saat)

Toplam İş Yükü(Saat)

Ders Süresi

14

2

28

Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)

14

2

28

Arasınavlar-Proje

1

6

6

Final Sınavı-Proje

1

10

10

Toplam İş Yükü(Saat)

 

 

72

 

 

 

TRAKYA UNIVERSİTY

EDUCATİON FACULTY

INTRODUCTION OF THE LECTURES

AND

EXERCISES OF BOLOGNA PERIOD AT

I-II SEMESTR COURSES

 

 

INTRODUCTION OF THE LECTURES

 

Name of the Lecture

Code

Semestr

T+U Time

Credit

AKTS

Laboratory Techniques

 

VIII

        2

2

3

 

Prequisites (Recommended)

--

Education System

Formal

Level of the Lecture

 

Undergraduate 

 

Type of the Lecture

Optional

Language

Turkish ( x)   English ( )   German ( )

Coordinator

 

Asist.Prof.PhD. Hasan Özyıldırım

 

Mail: hozyildirim@trakya.edu.tr

 

Lecturers

 

Asist.Prof.PhD. Hasan Özyıldırım

Mail: hozyildirim@trakya.edu.tr

 

Asisstants

 

 

 

Mail:

Web:

Aim

Content will be adjusted according to the level of the students’ lab knowledge. As a general aim: usage of labs for science education,preparation for labs and phases of experiment creation

Results

Students will learn how to use a lab and can design suitable experiments to the topics

 

 

Content

Why to use lab for science education

What are the aims

Preparation technics for open-ended and close-ended experiments

Internship

 

Other Suggestions

Students should have basic lab knowledge

Weekly Lecture Program

Content will be adjusted according to the level of the students’ lab knowledge and it will be updated every year

Generally; introduction about labs, differences/similarities between physics,chemistry and biology labs

Design of experiments, open-ended, close-ended experiments

Study of previously prepared experiments

Difficulties encountered during experiment and solutions

Things to do when there is lack of tools

Advanced lab techniques and application areas

Preparation of projects for the students

Preparation of the students fort he projects of institutes such as Tubitak

Improving old experiments

Design of open-ended experiments

Designing a Project experiment in order to solve a scientific problem

Lecture Book, Material, Suggested Sources

Students will be expected to solve problems by theirselves  or with the help pf pther students

 

 

WEEKLY TOPİCS AND RELATED PREPARATİON PAGES

Week

Topics

Preparation

1

Open-ended, close-ended experiment design

Theoretical and experimantal preparations will be done

2

Study of old prepared experiments

Theoretical and experimantal preparations will be done

3

Difficulties encountered during experiment and solutions

 

Theoretical and experimantal preparations will be done

4

Things to do when there is lack of tools

 

Theoretical and experimantal preparations will be done

5

Advanced lab techniques and application areas

 

Theoretical and experimantal preparations will be done

6

Preparation of projects for the students

Students will be prepared

7

Preparation of the students for the projects of institutes such as Tubitak

Theoretical and experimantal preparations will be done

8

Improving old experiments

Tools preparation will be done

9

Design of open-ended experiments

 

Theoretical and experimantal preparations will be done

10

Designing a Project experiment in order to solve a scientific problem

Theoretical and experimantal preparations will be done

11

Design of open-ended, close-ended experiments

 

Theoretical and experimantal preparations will be done

12

Study of old prepared experiments

Theoretical and experimantal preparations will be done

13

Difficulties encountered during experiment and solutions

 

Theoretical and experimantal preparations will be done

14

Final

 

 

SOURCES

Lecture Notes

 

Other Sources

Some books were written about lab.technics and scientific articles

 

Material Sharing

Documents

 

Homework

Design of open-ended experiments

Design of close-ended experiments

Design of experiments aimed for projects

Study of articles for “lab applications for science education”

 

EVALUATION

Attandance(%)

5

Mid-Term(%)

 30

Project  (%)

15

Final  (%)

50

Other  (%)

 

 


AKTS / WORKLOAD

Activity

Sayısı

time(h)

Total workload (hours))

Course Duration

14

2

28

Classroom study time

14

2

28

Midterm Exams-project

1

6

6

Final exam- project

1

10

10

Total workload (hours)

 

 

72