Üniversitemiz Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı Fen Bilgisi Öğretmenliği Lisans Programı 4.sınıf bahar döneminde okutulmak üzere Genel Kültür Seçmeli Ders Havuzuna “Laboratuar Teknikleri” isimli dersin eklenmesine ilişkin, Eğitim-Öğretim Komisyonunca hazırlanan 17 Ocak 2014 tarihli rapor görüşüldü:
Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı Fen Bilgisi Öğretmenliği Lisans Programı 4.sınıf bahar döneminde okutulmak üzere Genel Kültür Seçmeli Ders Havuzuna aşağıda belirtilen “Laboratuar Teknikleri” isimli dersin eklenmesinin uygun olduğuna mevcudun oy birliği ile karar verildi.
TRAKYA ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİM FAKULTESİ
BOLOGNA SÜRECİ
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ
I-II YARIYIL DERSLERİ
TRAKYA ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ BOLOGNA SÜRECİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ |
|||||
Dersin Adı |
Kodu |
Yarıyılı |
T+U Saat |
Kredisi |
AKTS |
Laboratuar Teknikleri |
|
VIII |
2 |
2 |
3 |
Ön Koşul Dersleri (Tavsiye) |
yok |
Öğretim Sistemi |
Örgün |
Dersin Seviyesi |
LİSANS |
|
|
Dersin Türü |
Seçmeli |
|
Dersin Dili |
Türkçe ( x) İngilizce ( ) Almanca ( ) |
|
Dersin Koordinatörü |
Yrd. Doç.Dr. Hasan Özyıldırım
|
Mail: hozyildirim@trakya.edu.tr
|
Dersi Verenler |
Yrd. Doç.Dr. Hasan Özyıldırım
|
Mail: hozyildirim@trakya.edu.tr
|
Dersin Yardımcıları |
|
Mail: Web: |
Dersin Amacı |
Lisans dersi alan öğrencilerinin seviyelerine bağlı olarak ders içeriğinde değişikliklere gidilecektir. Genel amaç olarak fen eğitiminde laboratuar kullanımı lab hazırlığı deney hazırlığı aşamaları ve deney oluşturma evreleri
|
|
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Dersi tamamlayan öğrenciler Fen eğitiminde laboratuarı nasıl kullanacağını bilir. Derse uygun yeni deneyler tasarlayabilir
|
|
Dersin İçeriği |
Fen eğitiminde laboratuar kullanımının gerekliliği amaçları, kapalı ve açık uçlu lab deneyi hazırlama teknikleri |
|
Staj Durumu
|
- |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Öğrencilerin temel lab bilgisine sahip olmaları gerekmektedir. |
|
Haftalık Ayrıntılı Ders Saati |
Öğrencilerin laboratuar ve deney hazırlama hakkındaki bilgilerine göre programda değişikliklere gidilecek ve programda her yıl güncelleştirilme yapılacaktır. Genel olarak Laboratuarlar hakkında bilgilendirme fizik kimya biyoloji gibi laboratuarların ortak ve farklı yönlerinin ortaya konulması Deneylerin tasarımı açık uçlu kapalı uçlu deneyeler Hazırlanmış deney örneklerinin incelenmesi Deney uygulama sırasında karşılaşılan zorluklar ve bunların giderilmesi Araç gereç eksikliği durumunda yapılması gerekenler İleri lab tekniklerinin uygulanma alanları Öğrencilere proje hazırlama Tubitak tarzı kurumların projelerine hazırlanma öğrenciyi hazırlanma lisans öğrencilerinin bilinen bir deneyde küçük değişikliklere giderek deney tasarlaması Açık uçlu deney tasarlaması Bilimsel bir sorunun çözümüne yönelik proje amaçlı deney tasarlama Bu aşamalarda karşılaşılan sorunların giderilmesi
|
|
Ders Kitabi, Malzemesi, Önerilen Kaynakları |
Laboratuvar teknikleri ile ilgili yazılmış kitaplar,bilimsel makaleler |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK SAYFALARI |
||
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
Deneylerin tasarımı açık uçlu kapalı uçlu deneyeler |
Teorik ve deneysel araç gereç hazırlığı yapılacak |
2 |
Hazırlanmış deney örneklerinin incelenmesi |
Teorik ve deneysel araç gereç hazırlığı yapılacak |
3 |
Deney uygulama sırasında karşılaşılan zorluklar ve bunların giderilmesi |
Teorik ve deneysel araç gereç hazırlığı yapılacak |
4 |
Araç gereç eksikliği durumunda yapılması gerekenler |
Teorik ve deneysel araç gereç hazırlığı yapılacak |
5 |
İleri lab tekniklerinin uygulanma alanları |
Teorik ve deneysel araç gereç hazırlığı yapılacak |
6 |
Öğrencilere proje hazırlama |
Dersi alan öğrenciler ön hazırlıkla geleceklerdir |
7 |
Tubitak tarzı kurumların projelerine hazırlanma öğrenciyi hazırlanma |
Teorik ve deneysel araç gereç hazırlığı yapılacak |
8 |
Lisans öğrencilerinin bilinen bir deneyde küçük değişikliklere giderek deney tasarlaması |
Öğrenciler ön hazırlığını yaptığı deneylerin araç gereç hazırlıkları yapacak |
9 |
Açık uçlu deney tasarlaması |
Teorik ve deneysel araç gereç hazırlığı yapılacak |
10 |
Bilimsel bir sorunun çözümüne yönelik proje amaçlı deney tasarlama Bu aşamalarda karşılaşılan sorunların giderilmesi |
Teorik ve deneysel araç gereç hazırlığı yapılacak |
11 |
Deneylerin tasarımı açık uçlu kapalı uçlu deneyeler |
Teorik ve deneysel araç gereç hazırlığı yapılacak |
12 |
Hazırlanmış deney örneklerinin incelenmesi |
Teorik ve deneysel araç gereç hazırlığı yapılacak |
13 |
Deney uygulama sırasında karşılaşılan zorluklar ve bunların giderilmesi |
Teorik ve deneysel araç gereç hazırlığı yapılacak |
14 |
Final |
|
MATERYAL PAYLAŞIMI |
|
Dokümanlar |
|
Ödevler |
Açık uçlu deney tasarlama ve uygulama Kapalı uçlu deney hazırlama ve uygulama Proje amaçlı deney hazırlama ve uygulama Fen eğitiminde Lab uygulamaları konulu makalelerin incelenmesi |
Sınavlar |
|
DERSİN DEĞERLENDİRMESİ |
|
Derse Katılım (%) |
5 |
Vize(Arasınav)(%) |
30 |
Proje (%) |
15 |
Final (%) |
50 |
Diğer (%) |
|
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
|||
Etkinlik |
Sayısı |
Süresi(Saat) |
Toplam İş Yükü(Saat) |
Ders Süresi |
14 |
2 |
28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
Arasınavlar-Proje |
1 |
6 |
6 |
Final Sınavı-Proje |
1 |
10 |
10 |
Toplam İş Yükü(Saat) |
|
|
72 |
TRAKYA UNIVERSİTY
EDUCATİON FACULTY
INTRODUCTION OF THE LECTURES
AND
EXERCISES OF BOLOGNA PERIOD AT
I-II SEMESTR COURSES
INTRODUCTION OF THE LECTURES
|
|||||
Name of the Lecture |
Code |
Semestr |
T+U Time |
Credit |
AKTS |
Laboratory Techniques |
|
VIII |
2 |
2 |
3 |
Prequisites (Recommended) |
-- |
Education System |
Formal |
Level of the Lecture |
Undergraduate |
Type of the Lecture |
Optional |
||
Language |
Turkish ( x) English ( ) German ( ) |
||
Coordinator |
Asist.Prof.PhD. Hasan Özyıldırım
|
Mail: hozyildirim@trakya.edu.tr
|
|
Lecturers |
Asist.Prof.PhD. Hasan Özyıldırım |
Mail: hozyildirim@trakya.edu.tr
|
|
Asisstants |
|
Mail: Web: |
|
Aim |
Content will be adjusted according to the level of the students’ lab knowledge. As a general aim: usage of labs for science education,preparation for labs and phases of experiment creation |
||
Results |
Students will learn how to use a lab and can design suitable experiments to the topics |
||
Content |
Why to use lab for science education What are the aims Preparation technics for open-ended and close-ended experiments |
||
Internship |
|
||
Other Suggestions |
Students should have basic lab knowledge |
||
Weekly Lecture Program |
Content will be adjusted according to the level of the students’ lab knowledge and it will be updated every year Generally; introduction about labs, differences/similarities between physics,chemistry and biology labs Design of experiments, open-ended, close-ended experiments Study of previously prepared experiments Difficulties encountered during experiment and solutions Things to do when there is lack of tools Advanced lab techniques and application areas Preparation of projects for the students Preparation of the students fort he projects of institutes such as Tubitak Improving old experiments Design of open-ended experiments Designing a Project experiment in order to solve a scientific problem |
||
Lecture Book, Material, Suggested Sources |
Students will be expected to solve problems by theirselves or with the help pf pther students
|
||
WEEKLY TOPİCS AND RELATED PREPARATİON PAGES |
||
Week |
Topics |
Preparation |
1 |
Open-ended, close-ended experiment design |
Theoretical and experimantal preparations will be done |
2 |
Study of old prepared experiments |
Theoretical and experimantal preparations will be done |
3 |
Difficulties encountered during experiment and solutions
|
Theoretical and experimantal preparations will be done |
4 |
Things to do when there is lack of tools
|
Theoretical and experimantal preparations will be done |
5 |
Advanced lab techniques and application areas
|
Theoretical and experimantal preparations will be done |
6 |
Preparation of projects for the students |
Students will be prepared |
7 |
Preparation of the students for the projects of institutes such as Tubitak |
Theoretical and experimantal preparations will be done |
8 |
Improving old experiments |
Tools preparation will be done |
9 |
Design of open-ended experiments
|
Theoretical and experimantal preparations will be done |
10 |
Designing a Project experiment in order to solve a scientific problem |
Theoretical and experimantal preparations will be done |
11 |
Design of open-ended, close-ended experiments
|
Theoretical and experimantal preparations will be done |
12 |
Study of old prepared experiments |
Theoretical and experimantal preparations will be done |
13 |
Difficulties encountered during experiment and solutions
|
Theoretical and experimantal preparations will be done |
14 |
Final |
|
SOURCES |
|
Lecture Notes |
|
Other Sources |
Some books were written about lab.technics and scientific articles |
Material Sharing |
|
Documents |
|
Homework |
Design of open-ended experiments Design of close-ended experiments Design of experiments aimed for projects Study of articles for “lab applications for science education” |
EVALUATION |
|
Attandance(%) |
5 |
Mid-Term(%) |
30 |
Project (%) |
15 |
Final (%) |
50 |
Other (%) |
|
AKTS / WORKLOAD |
|||
Activity |
Sayısı |
time(h) |
Total workload (hours)) |
Course Duration |
14 |
2 |
28 |
Classroom study time |
14 |
2 |
28 |
Midterm Exams-project |
1 |
6 |
6 |
Final exam- project |
1 |
10 |
10 |
Total workload (hours) |
|
|
72 |