Senato Kararı

Toplantı Tarihi : 29 Nisan 2010 Perşembe

Toplantı Sayısı : 6

Karar No : 3


Üniversitemiz Sosyal Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Anabilim Dalı Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalı Yüksek Lisans Programı ders bankasına yeni seçmeli dersler eklenmesine ilişkin, Eğitim-Öğretim Komisyonu?nca hazırlanan 24.03.2010 tarihli rapor görüşüldü:

 

Sosyal Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Anabilim Dalı Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalı Yüksek Lisans Programı ders bankasına aşağıdaki seçmeli derslerin eklenmesinin uygun olduğuna mevcudun oybirliği ile karar verildi.

 

İlköğretim Anabilim Dalı Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalı Yüksek Lisans Programı

 

Güz Yarıyıl

Dersin Kodu                Dersin Adı                                                                           TUK

İSÖ 637                      Cinsel Gelişim ve Eğitim                                                      2 0 2

İSÖ 639                      Çoklu Zeka Teorisi                                                                2 0 2

İSÖ 641                      Fen Eğitiminde Yapılandırıcı Yaklaşım                                2 2 3

İSÖ 643                      Öğrenme-Öğretme Kuram ve Yaklaşımları                          3 0 3

İSÖ 645                      Fen Eğitiminde Bilimsel Süreç Becerilerinin Geliştirilmesi  2 2 3

 

Bahar Yarıyılı

Dersin Kodu                Dersin Adı                                                                           TUK

İSÖ 642                       Fen Eğitiminde Sorgulayıcı- Araştırmaya Dayalı                2 2 3                                        Öğretim ve Öğrenme                                                           

İSÖ 644                      Fen ve Teknoloji Müfredatının İncelenmesi ve Dünya         2 2 3

                                   Fen Müfredatları ile Karşılaştırılması                                   

 

DERS İÇERİKLERİ

 

İSÖ     637      Cinsel Gelişim ve Eğitim                                                      2 0 2

  • Cinsel gelişim kuramları; okul öncesi, ilkokul, adölesan ve erişkinlik dönemlerinde cinsel gelişim ve eğitim; cinsel gelişim sürecinde karşılaşılan problemler; cinsel gelişim sürecinde rol oynayan etmenler, ailelere cinsel eğitim konusunda yardımcı olacak öneriler; özürlü çocukların cinsel gelişimi ve eğitimi konularına yer verilecektir.    

 

İSÖ     639      Çoklu Zekâ Teorisi                                                                2 0 2   

  • Bu dersin içeriğinde çoklu zekâ teorisinin ilkeleri ve çoklu zekâ kapsamında yer alan zekâ alanlarının tanıtımı yapılarak, tüm zekâ türlerinin geliştirilmesine ve birbirlerinin gelişimine katkı sağlamaya yönelik etkinlikler oluşturmaya çoklu zekânın eğitim ve öğretimde kullanılmasına yer verilecektir.

 

İSÖ     641      Fen Eğitiminde Yapılandırıcı Yaklaşım                                2 2 3

  • Davranışçı öğrenme ve bilişsel öğrenme, yapılandırıcı yaklaşımın tarihçesi, radikal ve sosyal yapılandırıcılık, fen eğitiminde yapılandırıcı öğrenme teorisinin rolü, fen eğitiminde yapılandırıcı öğrenme ortamı, yapılandırıcı öğretmen ve öğrenci davranışları, yapılandırıcı öğrenme teorisine dayanan öğretim yöntemlerinin genel özellikleri, fen eğitiminde kullanılan ve yapılandırıcılığa dayanan öğretim yöntem ve stratejileri (sorgulayıcı-araştırma, öğrenme döngüsü, 5E, 7E, probleme dayalı öğrenme, proje tabanlı öğrenme, işbirlikli öğrenme, argümantasyon, rol oynama, TGA, kavram haritaları, BMÖ çizelgeleri)

 

İSÖ     642      Fen Eğitiminde Sorgulayıcı-Araştırmaya Dayalı Öğretim ve Öğrenme       2 2 3

  • Sorgulayıcı araştırmaya giriş, sorgulayıcı-araştırma metodolojisinin felsefesi ve tarihçesi, sorgulayıcı-araştırma metodolojisinin fen müfredatlarındaki yeri, sorgulayıcı-araştırmanın fen derslerinde uygulanışı, sorgulayıcı-araştırma metodolojisinin dayalı öğretim yöntem ve teknikleri, sorgulayıcı-araştırma yönelik bilimsel süreç becerileri, sorgulayıcı-araştırma ortamında öğretmen-öğrenci davranışları, sorgulayıcı-araştırma metodolojisinin öğrencilere kazandırdıkları, sorgulayıcı-araştırma hakkındaki yaygın yanlış kavramalar, sorgulayıcı-araştırmaya dayalı aktivite ve ders planlarının hazırlanışı ve uygulanışı.

 

İSÖ     643      Öğrenme-Öğretme Kuram ve Yaklaşımları                          3 0 3

  • Temel kavramların (kuram, ilke, yasa, yöntem, teknik, strateji, taktik, stil, model, yaklaşım) incelenmesi; öğrenme-öğretme sürecinin oluşturulmasında dayanılan davranışçı, bilişsel oluşturmacı kuramlarının ilkelerini, varsayımlarını, avantajlarını, sınırlılıklarını ve uygulamadaki şeklini inceleme/değerlendirme. Bunların dışında yer alan tam öğrenme kuramı, sosyal öğrenme kuramı (rol oynama, drama, işbirlikli öğrenme, grup araştırması, ayrılıp birleştirme, tartışma vs.) beyin temelli öğrenme, yerleşik/bağlamsal öğretim, çoklu zekâ kuramı, kuantum öğrenme anlayışlarının tartışılması ve uygulamalarının değerlendirilmesi.

 

İSÖ     644      Fen ve Teknoloji Müfredatının İncelenmesi ve Dünya Fen Müfredatları ile 

                        Karşılaştırılması                                                                     2 2 3

  • Müfredatın tanımı, müfredat geliştirme modelleri, geçmişten günümüze fen müfredatlarında eğilimler ve yönelimler, fen müfredatı geliştirmeyi etkileyen etkenler, diğer dünya ülkelerinde (İngiltere, Kanada, ABD, Tayvan, İrlanda vb.) ve Türkiye?de fen ve teknoloji müfredatlarında vurgulanan yeni yaklaşımlar ve düşünceler, Türkiye?de uygulanmakta olan fen ve teknoloji müfredatının içeriksel ve yapısal analizi (ilköğretim 1. kademe), Türkiye fen ve teknoloji müfredatının içeriksel ve yapısal olarak diğer dünya ülkelerindeki (İngiltere, Kanada, ABD, Tayvan, İrlanda vb.) fen müfredatları ile karşılaştırılması.

 

İSÖ     645      Fen Eğitiminde Bilimsel Süreç Becerilerinin Geliştirilmesi              2 2 3

  • Bilimsel süreç becerileri nelerdir, bilimsel süreç becerilerinin önemi bilimsel süreç becerilerini geliştirmeye yönelik yöntem ve süreçlerin tasarımı.