Senato Kararı

Toplantı Tarihi : 02 Eylül 2022 Cuma

Toplantı Sayısı : 14

Karar No : 9


2022-2023 Eğitim-Öğretim yılından itibaren uygulanmak üzere, Üniversitemiz Mimarlık Fakültesi İç Mimarlık Bölümü 1. ve 2. Sınıf ders planının aşağıdaki şekilde oluşturulmasının ve “Ders Tanıtım ve Uygulama Bilgileri” formlarının ilgili birimlerce sisteme girilmesinin uygun olduğuna, mevcudun oy birliği ile karar verildi.

 

 

T.C. TRAKYA ÜNİVERSİTESİ

MİMARLIK FAKÜLTESİ

İÇ MİMARLIK BÖLÜMÜ

BİRİNCİ YARIYIL

İKİNCİ YARIYIL

KOD

 

DERSLER

Z/S

T

U

K

A

 

ÖNKOŞUL

ÖNKOŞUL

 

KOD

 

DERSLER

Z/S

T

U

K

A

ICM

101

İÇ MİMARLIĞA GİRİŞ

Z

3

0

3

5

 

ICM 105 İÇ MİMARLIKTA TEKNİK RESİM

ICM

102

İÇ MİMARİ PROJEYE GİRİŞ

Z

2

2

3

5

ICM

103

TEMEL TASARIM I

Z

2

2

3

5

 

 

ICM

104

TEMEL TASARIM 2

Z

2

2

3

5

ICM

105

İÇ MİMARLIKTA TEKNİK RESİM

Z

2

4

4

7

 

 

ICM

106

İÇ MİMARLIKTA PERSPEKTİF

Z

2

2

3

4

MAT

111

MATEMATİK

Z

2

2

3

4

 

ICM 105 İÇ MİMARLIKTA TEKNİK RESİM

ICM

108

YAPI BİLGİSİ

Z

2

2

3

5

ZAI

101

ATATÜRK İLK. VE İNK. TAR. I

Z

2

0

2

2

 

ICM 105 İÇ MİMARLIKTA TEKNİK RESİM

ICM

110

MEKAN BİLGİSİ I

Z

2

2

3

5

ZTD

101

TÜRK DİLİ I

Z

2

0

2

2

 

 

ZAI

102

ATATÜRK İLK. VE İNK. TAR. 2

Z

3

0

2

2

ZYD

101

YABANCI DİL I

Z

2

0

2

2

 

 

ZTD

102

TÜRK DİLİ 2

Z

2

0

2

2

ICM

1XX

BÖLÜM SEÇMELİ I

S

2

0

2

3

 

 

ZYD

102

YABANCI DİL 2

Z

2

0

2

2

TOPLAM

 

 

 

21

30

 

 

TOPLAM

 

 

 

21

30

ÜÇÜNCÜ YARIYIL

DÖRDÜNCÜ YARIYIL

KOD

 

DERSLER

Z/S

T

U

K

A

 

ÖNKOŞUL

ÖNKOŞUL

 

KOD

 

DERSLER

Z/S

T

U

K

A

ICM

201

İÇ MİMARLIK PROJESİ I

Z

4

4

6

8

ICM 102 İÇ MİMARİ PROJEYE GİRİŞ

ICM 201 İÇ MİMARLIK PROJESİ I

ICM

202

İÇ MİMARLIK PROJESİ II

Z

4

4

6

8

ICM

203

SANAT TARİHİ

Z

2

0

2

3

 

 

ICM

204

MİMARLIK TARİHİ

Z

2

0

2

3

ICM

205

BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM I

Z

1

2

2

3

 

 

ICM

206

BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM II

Z

1

2

2

3

ICM

207

YAPI İÇİ KONSTRÜKSİYON  VE
MALZEME I

Z

2

2

3

5

 

 

ICM

208

YAPI İÇİ KONSTRÜKSİYON  VE
 MALZEME II

Z

2

2

3

4

ICM

209

FİZİKSEL ÇEVRE I

Z

1

2

2

3

 

 

ICM

210

FİZİKSEL ÇEVRE II

Z

1

2

2

3

ICM

211

MEKAN BİLGİSİ II

Z

2

2

3

5

ICM 105 İÇ MİMARLIKTA TEKNİK RESİM

 

ICM

2XX

BÖLÜM SEÇMELİ DERS II

Z

2

0

2

3

ICM

213

MEKANDA ERİŞİLEBİLİRLİK

Z

2

0

2

3

 

 

ICM

2XX

BÖLÜM SEÇMELİ DERS III

S

2

0

2

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ICM 108 YAPI BİLGİSİ, ICM 207 YAPI İÇİ KONSTRÜKSİYON  VE MALZEME I

ICM

200

STAJ I

Z

0

0

NC

3

TOPLAM

 

 

 

20

30

 

 

TOPLAM

 

 

 

19

30

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

T: Teorik, U: Uygulama, K: Ulusal Kredi, A: AKTS

 

 

 

*Önkoşullu dersi alabilmek için önkoşul olarak belirtilen derslerden başarılı olma şartı aranır.

 

 

 

 

 

 

BÖLÜM SEÇMELİ DERSLER I.SINIF

BÖLÜM SEÇMELİ DERSLER II. SINIF

 

 

 

 

 

 

 ICM 121 ÇİZİM ANLATIM TEKNİKLERİ

ICM 222 İÇ MİMARLIKTA SOSYAL SORUMLULUK VE TOPLUMSAL HİZMET

 

 

 

 

 

 

ICM 123 TASARIMDA ESKİZ TEKNİKLERİ

 ICM 224 SUNUM TEKNİKLERİ

 

 

 

 

 

 

 ICM 226 MAKET YAPIM TEKNİKLERİ

 

 

 

 

 

 

ICM 228 MİMARİ FOTOĞRAF

 

 

 

 

 

 

 

T.C. TRAKYA ÜNİVERSİTESİ
MİMARLIK FAKÜLTESİ
İÇ MİMARLIK LİSANS PROGRAMI                                                                                                                                                    PROGRAM YETERLİLİKLERİ

1

Bilgi ve örnek-uygulama çalışmaları toplama, analiz etme, değerlendirme ve yorumlama becerisine sahiptir.

Kavramsal/Bilişsel Uygulamalı

BECERİ

2

Soyut, sistematik ve eleştirel düşünme ile tasarım fikrini kurgular.

Kavramsal/Bilişsel Uygulamalı

BECERİ

3

İç mimarlık disiplini kapsamında geliştirilen çağdaş, özgün, yenilikçi ve yaratıcı alternatif tasarımlarla, yapılı çevrenin tüm ölçeklerinde bağlamsal bütünlük içinde erişilebilir ve yaşanabilir çevre tasarımı ilkelerini takip eder.

Kuramsal Uygulamalı

BİLGİ

4

Kuram, tasarım ve uygulama arasında ilişki kurararak edindiği kazanımları ergonomik, sürdürülebilir, çevresel ve kültürel değerlere saygılı, yaşam kalitesini artıran mekan ve mobilya tasarımlarını gerçekleştirmek için kullanma becerisine sahiptir.

Kavramsal/Bilişsel Uygulamalı

BECERİ

5

Soyut tasarım fikrini mekân, mekan öğeleri, mobilya tasarlama sürecinde farklı ölçeklerde uygulayabilir şekilde projelendirme ve detay çözebilme bilgisine sahiptir.

Kuramsal Uygulamalı

BİLGİ

6

Tasarıma kullanıcı hakları, toplumsal adalet ve herkes için tasarım ilkelerini gözeterek yaklaşabilme becerisine sahiptir.

Programa Özgü Yetkinlik

YETKİNLİK

7

Sanat ve mimarlık akımları ile birlikte tarihsel ve çağdaş iç mimarlık ve mobilya tasarımı hakkında değerlendirme ve geçmiş ile bugün ve gelecek ilişkisini kurabilme becerisine sahiptir.

Kavramsal/Bilişsel Uygulamalı

BECERİ

8

Sanat ve tasarım çözümlemelerinde sürekli bilgilenme, toplumsal ve teknolojik gelişmeleri izleme ve alanındaki yeni araştırma  konularını takip edebilme, yorumlayabilme, yaşam boyu öğrenmenin önemi ve ihtiyacını kavrayabilme becerisine sahiptir.

Öğrenme Yetkinliği

YETKİNLİK

9

Mekan ve mobilya tasarımına yapısal bütünlük kazandırılacak malzeme ile birlikte sistem, eleman ve bileşenleri oluşturan detay tasarımını geliştirebilme ve üretim, montaj yöntemleri ve bakım gereksinimlerini tanımlayabilme bilgisine sahiptir.

Kuramsal Uygulamalı

BİLGİ

10

İç mimari tasarımı ile birlikte taşıyıcı sistem, yapı içi konstrüksiyon, aydınlatma, akustik, mekanik, enerji, güvenlik ve bina kontrol sistemlerini hakkında bilgilere dayalı çözümler geliştirir.

Kavramsal/Bilişsel Uygulamalı

BECERİ

11

Tasarım fikrinin iki ve üç boyutlu temsil araçları ile modelleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle  yazılı ve sözlü paylaşır.

İletişim ve Sosyal Yetkinlik

YETKİNLİK

12

Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı'nın İleri Düzeyi'nde tanımlanan bilgisayar kullanma yetkinliğine dayalı olarak alanının gerektiği ölçüde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

İletişim ve Sosyal Yetkinlik

YETKİNLİK

13

Mevcut mekanları rölöve çalışması yaparak ve yeni işlev önerisi ile tasarlama becerisine sahiptir.

Kavramsal/Bilişsel Uygulamalı

BECERİ

14

İç mimarlık alanı ile ilgili bir çalışmayı etik ve yasal mesleki sorumluluklarını yerine getirerek bağımsız yürütür.

Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme

YETKİNLİK

15

Ergonomi, çevresel özellikler, güvenlik ve maliyet dahil olmak üzere özellikleri ve performans kriterleri temelinde ürün ve malzeme seçme ve uygulama becerisine sahiptir.

Kavramsal/Bilişsel Uygulamalı

BECERİ

16

İç mimarlık alanı ile ilgili mevcut ilkeler, standartlar, yasalar, yönetmelikler, sözleşme belgeleri, bütçeler ve şartnameler, fikri ve sınai  haklar ve meslek etiği hakkında yeterli bilgiye sahiptir.

Kuramsal Uygulamalı

BİLGİ

17

İç mimarlık alanında edindiği kazanımları meslek ortamında geliştirir ve  takım üyesi olarak farklı disiplinlerdeki uzmanlarla birlikte etkin çalışır.

Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme

YETKİNLİK

18

Bir yabancı dili (İngilizce) en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak mesleği kapsamında uluslararası düzeyde diğer kişi ve gruplarla iletişim kurabilme ve iş birliği yapabilme, mesleğindeki gelişmeleri takip edebilme becerisine sahiptir.

İletişim ve Sosyal Yetkinlik

YETKİNLİK

19

İç mimari proje uygulama süreçlerini farklı disiplin ve iş, uzmanlık bilgisine sahip yetkin kişilerle takım kurarak yönetim, maliyet, zamanlama, risk planlama ve  iş programlama bilgileri doğrultusunda yönetme becerisine sahiptir.

Programa Özgü Yetkinlik

YETKİNLİK

 

 

 

 

 

 

 

TRAKYA UNIVERSITY
FACULTY OF ARCHITECTURE
 LEARNING OUTCOMES OF INTERIOR ARCHITECTURE UNDERGRADUATE DEGREE PROGRAM                                                                                                                                               

1

Ability to gather, analyze, evaluate and interpret information and case studies.

CONCEPTUAL/COGNITIVE PRACTICAL

SKILLS

2

Ability to build the idea of design with abstract, systematic and critical thinking.

CONCEPTUAL/COGNITIVE PRACTICAL

SKILLS

3

Following the principles of accessible and livable environment design in all scales of the built environment in contextual integrity by contemporary, original, innovative and creative alternative designs developed within the scope of interior architecture discipline.

THEORETICAL PRACTICAL

KNOWLEDGE

4

Ability to use the gains by establishing a relationship between theory, design and practice to realize ergonomic, sustainable, environmental and cultural values, and to realize space and furniture designs that increase the quality of life.

CONCEPTUAL/COGNITIVE PRACTICAL

SKILLS

5

Projecting and solving details to construct the abstract design idea at different scales in the process of designing space, spatial elements and furniture.

THEORETICAL PRACTICAL

KNOWLEDGE

6

Ability to approach the design by considering the principles of user rights, social justice and design for everyone.

COMPETENCE-FIELD-SPECIFIC COMPETENCY

COMPETENCY

7

Ability to evaluate historical and contemporary interior architecture and furniture design together with art and architecture movements, and to establish the relationship between the past, present and future.

CONCEPTUAL/COGNITIVE PRACTICAL

SKILLS

8

Ability to be currently informed in art and design analysis, to follow social and technological developments, to follow and interpret new research topics in her field, and to comprehend the importance and need of lifelong learning.

COMPETENCE-LEARNING COMPETENCY

COMPETENCY

9

Ability to develop the detail design that constructs the system, elements and components together with the material that will be embodied structral unity to the design of space and furniture and to define the production, assembly methods and maintenance requirements.

THEORETICAL PRACTICAL

KNOWLEDGE

10

Ability to develop solutions in interior architectural design based on information about structural system, interior construction, lighting, acoustics, mechanical, energy, security and building control systems.

CONCEPTUAL/COGNITIVE PRACTICAL

SKILLS

11

Ability to model the design idea with two- and three-dimensional presentational tools and shares it verbally and in writing with experts and non-experts.

COMPETENCE-COMMUNICATION AND SOCIAL COMPETENCE

COMPETENCY

12

Ability to use information and communication technologies to the extent required in field, based on the computer usage competence defined in the Advanced Level of the European Computer User License.

COMPETENCE-COMMUNICATION AND SOCIAL COMPETENCE

COMPETENCY

13

Ability to design existing spaces by making surveys and suggesting new functions.

CONCEPTUAL/COGNITIVE PRACTICAL

SKILLS

14

Ability to carry out a work in the field of interior architecture independently by fulfilling its ethical and legal professional responsibilities.

COMPETENCE-INDEPENDENT OPERATION RECEIVABLE COMPET

COMPETENCY

15

Ability to select and apply products and materials based on their characteristics and performance criteria, including ergonomics, ecological requirments, safety and cost.

CONCEPTUAL/COGNITIVE PRACTICAL

SKILLS

16

Defining the current principles, standards, laws, regulations, contract documents, budgets and specifications, intellectual and industrial rights and professional ethics in the field of interior architecture.

THEORETICAL PRACTICAL

KNOWLEDGE

17

Ability to  develop the achievements in the field of interior architecture in the professional environment and work effectively with experts from different disciplines as a team member.

COMPETENCE-INDEPENDENT OPERATION RECEIVABLE COMPET

COMPETENCY

18

Ability to communicate and cooperate with other people and groups at an international level within the scope of the profession, and to follow the developments in the profession, by using a foreign language (English) at least at the European Language Portfolio B1 General Level.

COMPETENCE-COMMUNICATION AND SOCIAL COMPETENCE

COMPETENCY

19

Ability to manage interior design project construction processes in line with management, cost, timing, risk planning and work programming information by teaming up with competent people with different disciplines, business and expertise.

COMPETENCE-FIELD-SPECIFIC COMPETENCY

COMPETENCY