2022-2023 Eğitim-Öğretim yılından itibaren uygulanmak üzere, Üniversitemiz Mimarlık Fakültesi İç Mimarlık Bölümü 1. ve 2. Sınıf ders planının aşağıdaki şekilde oluşturulmasının ve “Ders Tanıtım ve Uygulama Bilgileri” formlarının ilgili birimlerce sisteme girilmesinin uygun olduğuna, mevcudun oy birliği ile karar verildi.
T.C. TRAKYA ÜNİVERSİTESİ |
|||||||||||||||||||
MİMARLIK FAKÜLTESİ |
|||||||||||||||||||
İÇ MİMARLIK BÖLÜMÜ |
|||||||||||||||||||
BİRİNCİ YARIYIL |
İKİNCİ YARIYIL |
||||||||||||||||||
KOD |
|
DERSLER |
Z/S |
T |
U |
K |
A |
|
ÖNKOŞUL |
ÖNKOŞUL |
|
KOD |
|
DERSLER |
Z/S |
T |
U |
K |
A |
ICM |
101 |
İÇ MİMARLIĞA GİRİŞ |
Z |
3 |
0 |
3 |
5 |
|
ICM 105 İÇ MİMARLIKTA TEKNİK RESİM |
ICM |
102 |
İÇ MİMARİ PROJEYE GİRİŞ |
Z |
2 |
2 |
3 |
5 |
||
ICM |
103 |
TEMEL TASARIM I |
Z |
2 |
2 |
3 |
5 |
|
|
ICM |
104 |
TEMEL TASARIM 2 |
Z |
2 |
2 |
3 |
5 |
||
ICM |
105 |
İÇ MİMARLIKTA TEKNİK RESİM |
Z |
2 |
4 |
4 |
7 |
|
|
ICM |
106 |
İÇ MİMARLIKTA PERSPEKTİF |
Z |
2 |
2 |
3 |
4 |
||
MAT |
111 |
MATEMATİK |
Z |
2 |
2 |
3 |
4 |
|
ICM 105 İÇ MİMARLIKTA TEKNİK RESİM |
ICM |
108 |
YAPI BİLGİSİ |
Z |
2 |
2 |
3 |
5 |
||
ZAI |
101 |
ATATÜRK İLK. VE İNK. TAR. I |
Z |
2 |
0 |
2 |
2 |
|
ICM 105 İÇ MİMARLIKTA TEKNİK RESİM |
ICM |
110 |
MEKAN BİLGİSİ I |
Z |
2 |
2 |
3 |
5 |
||
ZTD |
101 |
TÜRK DİLİ I |
Z |
2 |
0 |
2 |
2 |
|
|
ZAI |
102 |
ATATÜRK İLK. VE İNK. TAR. 2 |
Z |
3 |
0 |
2 |
2 |
||
ZYD |
101 |
YABANCI DİL I |
Z |
2 |
0 |
2 |
2 |
|
|
ZTD |
102 |
TÜRK DİLİ 2 |
Z |
2 |
0 |
2 |
2 |
||
ICM |
1XX |
BÖLÜM SEÇMELİ I |
S |
2 |
0 |
2 |
3 |
|
|
ZYD |
102 |
YABANCI DİL 2 |
Z |
2 |
0 |
2 |
2 |
||
TOPLAM |
|
|
|
21 |
30 |
|
|
TOPLAM |
|
|
|
21 |
30 |
||||||
ÜÇÜNCÜ YARIYIL |
DÖRDÜNCÜ YARIYIL |
||||||||||||||||||
KOD |
|
DERSLER |
Z/S |
T |
U |
K |
A |
|
ÖNKOŞUL |
ÖNKOŞUL |
|
KOD |
|
DERSLER |
Z/S |
T |
U |
K |
A |
ICM |
201 |
İÇ MİMARLIK PROJESİ I |
Z |
4 |
4 |
6 |
8 |
ICM 102 İÇ MİMARİ PROJEYE GİRİŞ |
ICM 201 İÇ MİMARLIK PROJESİ I |
ICM |
202 |
İÇ MİMARLIK PROJESİ II |
Z |
4 |
4 |
6 |
8 |
||
ICM |
203 |
SANAT TARİHİ |
Z |
2 |
0 |
2 |
3 |
|
|
ICM |
204 |
MİMARLIK TARİHİ |
Z |
2 |
0 |
2 |
3 |
||
ICM |
205 |
BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM I |
Z |
1 |
2 |
2 |
3 |
|
|
ICM |
206 |
BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM II |
Z |
1 |
2 |
2 |
3 |
||
ICM |
207 |
YAPI İÇİ KONSTRÜKSİYON VE |
Z |
2 |
2 |
3 |
5 |
|
|
ICM |
208 |
YAPI İÇİ KONSTRÜKSİYON VE |
Z |
2 |
2 |
3 |
4 |
||
ICM |
209 |
FİZİKSEL ÇEVRE I |
Z |
1 |
2 |
2 |
3 |
|
|
ICM |
210 |
FİZİKSEL ÇEVRE II |
Z |
1 |
2 |
2 |
3 |
||
ICM |
211 |
MEKAN BİLGİSİ II |
Z |
2 |
2 |
3 |
5 |
ICM 105 İÇ MİMARLIKTA TEKNİK RESİM |
|
ICM |
2XX |
BÖLÜM SEÇMELİ DERS II |
Z |
2 |
0 |
2 |
3 |
||
ICM |
213 |
MEKANDA ERİŞİLEBİLİRLİK |
Z |
2 |
0 |
2 |
3 |
|
|
ICM |
2XX |
BÖLÜM SEÇMELİ DERS III |
S |
2 |
0 |
2 |
3 |
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ICM 108 YAPI BİLGİSİ, ICM 207 YAPI İÇİ KONSTRÜKSİYON VE MALZEME I |
ICM |
200 |
STAJ I |
Z |
0 |
0 |
NC |
3 |
||
TOPLAM |
|
|
|
20 |
30 |
|
|
TOPLAM |
|
|
|
19 |
30 |
||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
T: Teorik, U: Uygulama, K: Ulusal Kredi, A: AKTS |
|
|
|
||||||||||||||||
*Önkoşullu dersi alabilmek için önkoşul olarak belirtilen derslerden başarılı olma şartı aranır. |
|
|
|
||||||||||||||||
|
|
|
|||||||||||||||||
BÖLÜM SEÇMELİ DERSLER I.SINIF |
BÖLÜM SEÇMELİ DERSLER II. SINIF |
|
|
|
|
|
|
||||||||||||
ICM 121 ÇİZİM ANLATIM TEKNİKLERİ |
ICM 222 İÇ MİMARLIKTA SOSYAL SORUMLULUK VE TOPLUMSAL HİZMET |
|
|
|
|
|
|
||||||||||||
ICM 123 TASARIMDA ESKİZ TEKNİKLERİ |
ICM 224 SUNUM TEKNİKLERİ |
|
|
|
|
|
|
||||||||||||
ICM 226 MAKET YAPIM TEKNİKLERİ |
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||
ICM 228 MİMARİ FOTOĞRAF |
|
|
|
|
|
|
T.C. TRAKYA ÜNİVERSİTESİ |
|||
1 |
Bilgi ve örnek-uygulama çalışmaları toplama, analiz etme, değerlendirme ve yorumlama becerisine sahiptir. |
Kavramsal/Bilişsel Uygulamalı |
BECERİ |
2 |
Soyut, sistematik ve eleştirel düşünme ile tasarım fikrini kurgular. |
Kavramsal/Bilişsel Uygulamalı |
BECERİ |
3 |
İç mimarlık disiplini kapsamında geliştirilen çağdaş, özgün, yenilikçi ve yaratıcı alternatif tasarımlarla, yapılı çevrenin tüm ölçeklerinde bağlamsal bütünlük içinde erişilebilir ve yaşanabilir çevre tasarımı ilkelerini takip eder. |
Kuramsal Uygulamalı |
BİLGİ |
4 |
Kuram, tasarım ve uygulama arasında ilişki kurararak edindiği kazanımları ergonomik, sürdürülebilir, çevresel ve kültürel değerlere saygılı, yaşam kalitesini artıran mekan ve mobilya tasarımlarını gerçekleştirmek için kullanma becerisine sahiptir. |
Kavramsal/Bilişsel Uygulamalı |
BECERİ |
5 |
Soyut tasarım fikrini mekân, mekan öğeleri, mobilya tasarlama sürecinde farklı ölçeklerde uygulayabilir şekilde projelendirme ve detay çözebilme bilgisine sahiptir. |
Kuramsal Uygulamalı |
BİLGİ |
6 |
Tasarıma kullanıcı hakları, toplumsal adalet ve herkes için tasarım ilkelerini gözeterek yaklaşabilme becerisine sahiptir. |
Programa Özgü Yetkinlik |
YETKİNLİK |
7 |
Sanat ve mimarlık akımları ile birlikte tarihsel ve çağdaş iç mimarlık ve mobilya tasarımı hakkında değerlendirme ve geçmiş ile bugün ve gelecek ilişkisini kurabilme becerisine sahiptir. |
Kavramsal/Bilişsel Uygulamalı |
BECERİ |
8 |
Sanat ve tasarım çözümlemelerinde sürekli bilgilenme, toplumsal ve teknolojik gelişmeleri izleme ve alanındaki yeni araştırma konularını takip edebilme, yorumlayabilme, yaşam boyu öğrenmenin önemi ve ihtiyacını kavrayabilme becerisine sahiptir. |
Öğrenme Yetkinliği |
YETKİNLİK |
9 |
Mekan ve mobilya tasarımına yapısal bütünlük kazandırılacak malzeme ile birlikte sistem, eleman ve bileşenleri oluşturan detay tasarımını geliştirebilme ve üretim, montaj yöntemleri ve bakım gereksinimlerini tanımlayabilme bilgisine sahiptir. |
Kuramsal Uygulamalı |
BİLGİ |
10 |
İç mimari tasarımı ile birlikte taşıyıcı sistem, yapı içi konstrüksiyon, aydınlatma, akustik, mekanik, enerji, güvenlik ve bina kontrol sistemlerini hakkında bilgilere dayalı çözümler geliştirir. |
Kavramsal/Bilişsel Uygulamalı |
BECERİ |
11 |
Tasarım fikrinin iki ve üç boyutlu temsil araçları ile modelleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle yazılı ve sözlü paylaşır. |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
YETKİNLİK |
12 |
Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı'nın İleri Düzeyi'nde tanımlanan bilgisayar kullanma yetkinliğine dayalı olarak alanının gerektiği ölçüde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
YETKİNLİK |
13 |
Mevcut mekanları rölöve çalışması yaparak ve yeni işlev önerisi ile tasarlama becerisine sahiptir. |
Kavramsal/Bilişsel Uygulamalı |
BECERİ |
14 |
İç mimarlık alanı ile ilgili bir çalışmayı etik ve yasal mesleki sorumluluklarını yerine getirerek bağımsız yürütür. |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme |
YETKİNLİK |
15 |
Ergonomi, çevresel özellikler, güvenlik ve maliyet dahil olmak üzere özellikleri ve performans kriterleri temelinde ürün ve malzeme seçme ve uygulama becerisine sahiptir. |
Kavramsal/Bilişsel Uygulamalı |
BECERİ |
16 |
İç mimarlık alanı ile ilgili mevcut ilkeler, standartlar, yasalar, yönetmelikler, sözleşme belgeleri, bütçeler ve şartnameler, fikri ve sınai haklar ve meslek etiği hakkında yeterli bilgiye sahiptir. |
Kuramsal Uygulamalı |
BİLGİ |
17 |
İç mimarlık alanında edindiği kazanımları meslek ortamında geliştirir ve takım üyesi olarak farklı disiplinlerdeki uzmanlarla birlikte etkin çalışır. |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme |
YETKİNLİK |
18 |
Bir yabancı dili (İngilizce) en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak mesleği kapsamında uluslararası düzeyde diğer kişi ve gruplarla iletişim kurabilme ve iş birliği yapabilme, mesleğindeki gelişmeleri takip edebilme becerisine sahiptir. |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
YETKİNLİK |
19 |
İç mimari proje uygulama süreçlerini farklı disiplin ve iş, uzmanlık bilgisine sahip yetkin kişilerle takım kurarak yönetim, maliyet, zamanlama, risk planlama ve iş programlama bilgileri doğrultusunda yönetme becerisine sahiptir. |
Programa Özgü Yetkinlik |
YETKİNLİK |
TRAKYA UNIVERSITY |
|||
1 |
Ability to gather, analyze, evaluate and interpret information and case studies. |
CONCEPTUAL/COGNITIVE PRACTICAL |
SKILLS |
2 |
Ability to build the idea of design with abstract, systematic and critical thinking. |
CONCEPTUAL/COGNITIVE PRACTICAL |
SKILLS |
3 |
Following the principles of accessible and livable environment design in all scales of the built environment in contextual integrity by contemporary, original, innovative and creative alternative designs developed within the scope of interior architecture discipline. |
THEORETICAL PRACTICAL |
KNOWLEDGE |
4 |
Ability to use the gains by establishing a relationship between theory, design and practice to realize ergonomic, sustainable, environmental and cultural values, and to realize space and furniture designs that increase the quality of life. |
CONCEPTUAL/COGNITIVE PRACTICAL |
SKILLS |
5 |
Projecting and solving details to construct the abstract design idea at different scales in the process of designing space, spatial elements and furniture. |
THEORETICAL PRACTICAL |
KNOWLEDGE |
6 |
Ability to approach the design by considering the principles of user rights, social justice and design for everyone. |
COMPETENCE-FIELD-SPECIFIC COMPETENCY |
COMPETENCY |
7 |
Ability to evaluate historical and contemporary interior architecture and furniture design together with art and architecture movements, and to establish the relationship between the past, present and future. |
CONCEPTUAL/COGNITIVE PRACTICAL |
SKILLS |
8 |
Ability to be currently informed in art and design analysis, to follow social and technological developments, to follow and interpret new research topics in her field, and to comprehend the importance and need of lifelong learning. |
COMPETENCE-LEARNING COMPETENCY |
COMPETENCY |
9 |
Ability to develop the detail design that constructs the system, elements and components together with the material that will be embodied structral unity to the design of space and furniture and to define the production, assembly methods and maintenance requirements. |
THEORETICAL PRACTICAL |
KNOWLEDGE |
10 |
Ability to develop solutions in interior architectural design based on information about structural system, interior construction, lighting, acoustics, mechanical, energy, security and building control systems. |
CONCEPTUAL/COGNITIVE PRACTICAL |
SKILLS |
11 |
Ability to model the design idea with two- and three-dimensional presentational tools and shares it verbally and in writing with experts and non-experts. |
COMPETENCE-COMMUNICATION AND SOCIAL COMPETENCE |
COMPETENCY |
12 |
Ability to use information and communication technologies to the extent required in field, based on the computer usage competence defined in the Advanced Level of the European Computer User License. |
COMPETENCE-COMMUNICATION AND SOCIAL COMPETENCE |
COMPETENCY |
13 |
Ability to design existing spaces by making surveys and suggesting new functions. |
CONCEPTUAL/COGNITIVE PRACTICAL |
SKILLS |
14 |
Ability to carry out a work in the field of interior architecture independently by fulfilling its ethical and legal professional responsibilities. |
COMPETENCE-INDEPENDENT OPERATION RECEIVABLE COMPET |
COMPETENCY |
15 |
Ability to select and apply products and materials based on their characteristics and performance criteria, including ergonomics, ecological requirments, safety and cost. |
CONCEPTUAL/COGNITIVE PRACTICAL |
SKILLS |
16 |
Defining the current principles, standards, laws, regulations, contract documents, budgets and specifications, intellectual and industrial rights and professional ethics in the field of interior architecture. |
THEORETICAL PRACTICAL |
KNOWLEDGE |
17 |
Ability to develop the achievements in the field of interior architecture in the professional environment and work effectively with experts from different disciplines as a team member. |
COMPETENCE-INDEPENDENT OPERATION RECEIVABLE COMPET |
COMPETENCY |
18 |
Ability to communicate and cooperate with other people and groups at an international level within the scope of the profession, and to follow the developments in the profession, by using a foreign language (English) at least at the European Language Portfolio B1 General Level. |
COMPETENCE-COMMUNICATION AND SOCIAL COMPETENCE |
COMPETENCY |
19 |
Ability to manage interior design project construction processes in line with management, cost, timing, risk planning and work programming information by teaming up with competent people with different disciplines, business and expertise. |
COMPETENCE-FIELD-SPECIFIC COMPETENCY |
COMPETENCY |