Sosyal Bilimler Enstitüsü Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı, Alman Dili Eğitimi Bilim Dalı bilimsel hazırlık programında okutulan derslerin kaldırılmasına ve aşağıda adı kodu kredisi ve içerikleri yazılı yeni derslerin ders bankasına eklenmesine 2010-2011 Eğitim Yılı Bahar Yarıyılından itibaren geçerli olmasının uygun olduğuna mevcudun oybirliği ile karar verildi.
Bilimsel Hazırlık Programından Kaldırılan Dersler
Güz Yarıyılı
Dersin Kodu Adı TUK S/Z
ADB 501 Almanca Öğretiminde Yaklaşımlar I 3 0 3 Z
ADB 503 Dilbilim I 3 0 3 Z
ADB 505 Almanca Ders Kitabı İncelemesi 3 0 3 Z
ADB 507 Alman Edebiyatı I 3 0 3 Z
Bahar Yarıyılı
Dersin Kodu Adı TUK S/Z
ADB 502 Almanca Öğretimde Yaklaşımlar II 3 0 3 Z
ADB 504 Dilbilim II 3 0 3 Z
ADB 506 Araştırma Yöntemleri 3 0 3 Z
ADB 508 Alman Edebiyatı II 3 0 3 Z
Bilimsel Hazırlık Programına Yeni Eklenen Dersler
Güz Yarıyılı
Dersin
Kodu Adı T U K Z/S
ADB 501 Almanca Öğretiminde Yaklaşımlar I 3 0 3 S
ADB 503 Özel Öğretim Yöntemleri I 2 2 3 S
ADB 505 İleri Okuma ve Yazma Becerileri I 3 0 3 S
ADB 507 Almanca Ders Kitabı İncelenmesi 3 0 3 S
Bahar Yarıyılı
Dersin
Kodu Adı T U K Z/S
ADB 502 Almanca Öğretiminde Yaklaşımlar II 3 0 3 S
ADB 504 Özel Öğretim Yöntemleri II 2 2 3 S
ADB 506 Dilbilim II 3 0 3 S
ADB 508 Bilimsel Araştırma Yöntemleri 2 0 2 S
DERS İÇERİKLERİ
ADB 501 Almanca Öğretiminde Yaklaşımlar I 3 0 3
· Almanca öğretiminde yaklaşım, yöntem ve tekniklerin tarihsel açıdan incelenmesi; Dilbilgisi Çeviri Yöntemi, Görsel-İşitsel Yöntem, İletişimsel ve Kültürlerarası Yaklaşım gibi temel yöntemlerin incelenmesi ve uygulama örneklerinin sunulması.
ADB 502 Almanca Öğretiminde Yaklaşımlar II 3 0 3
· Almanca öğretiminde yaklaşım, yöntem ve tekniklerin I. Yarıyıldaki kurumsal alt yapı üzerine uygulamalarda ya da uygulamalı örneklerle incelenip, bizzat uygulanması sürecini oluşturacaktır. Bu süreç içerisinde uygulamaların yanı sıra hedef-kitle ve yöntem-yaklaşım konusunun araştırılması güncellenmesi ve yerel uyarlamaları çalışmalarına da yer verilecektir.
ADB 503 Özel Öğretim Yöntemleri I 2 2 3
· Almancanın öğretimiyle ilgili yöntem, teknik ve öğretim malzemelerinden değişik seviyelere uygun ders planları hazırlayan öğrencilerin bu planlara uygun ders anlatmaları (mikro öğretim) ve anlatılan bu derslerin ders değerlendirme ölçütleri çerçevesinde değerlendirilmesi.
ADB 504 Özel Öğretim Yöntemleri II 2 2 3
· Almancanın öğretimiyle ilgili yöntem, teknik ve öğretim malzemelerinden değişik seviyelere uygun ders planları hazırlayan öğrencilerin bu planlara uygun ders anlatmaları (mikro öğretim) ve anlatılan bu derslerin ders değerlendirme ölçütleri çerçevesinde değerlendirilmesi.
ADB 505 İleri Okuma ve Yazma Becerileri I 3 0 3
· İleri düzeyde okuduğunu anlama ve yazma becerisi, okuma ve yazma teknikleri.
ADB 506 Dilbilim II 3 0 3
· Dil edinim süreçlerini anlama; dil edinim kuramları ile dil öğretimi yöntemleri arasındaki ilişkiyi ve dilin toplumsal işlevini anlama.
ADB 507 Almanca Ders Kitabı İncelenmesi 3 0 3
· Almanca öğretiminde tarihsel süreci içersinde kullanılmış olan ders izlencelerine ele alarak inceler. Almanca öğretimi ile ilgili olarak uygun olabilecek bir ders izlencelerinin niteliklerini, Almanca öğretimi ile ilgili ders kitaplarının hedef kitle ve amaçlarına göre eleştirel bir yaklaşımla incelenmesi, bilimsel ölçüt taslağının oluşturulması gibi alanları araştırmaya yönelik çalışmaları içermektedir. Bu aynı zamanda eleştiri becerisini geliştirmek ve yeni ders malzemeleri oluşturma becerisini kazandırmayı amaçlamaktır.
ADB 508 Bilimsel Araştırma Yöntemleri 2 0 2
Bu ders içerisinde bilimsel bilgi nedir, bilimsel yazı yazma ölçütleri nelerdir, alıntılama yöntemleri nelerdir, sorularına cevap aranır. Araştırma ve tez yazımı için gerekli mesleki yazma becerilerinin öğretimi verilir. Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinin öğretimi değişik örnekler üzerinde uygulanır. Bu bağlamda öğrencilere kendi ilgi alanlara doğrultusunda bilimsel nitelikli bir araştırma yaptırılır ve değerlendirilir.