Senato Kararı

Toplantı Tarihi : 20 Nisan 2007 Cuma

Toplantı Sayısı : 10

Karar No : 2


            Trakya Üniversitesi Türk Yükseköğretim Kurumları Arasında Öğrenci Ve Öğretim Elemanları Arasındaki Değişim Programı Senato Esaslarına ilişkin, Üniversitemiz Eğitim-Öğretim Komisyonunca hazırlanan 17.04.2007 tarihli rapor görüşüldü.

            Trakya Üniversitesi Türk Yükseköğretim Kurumları Arasında Öğrenci ve Öğretim Elemanları Arasındaki Değişim Programı Senato Esasları?nın aşağıda değiştirilmiş şekliyle uygun olduğuna mevcudun oybirliği ile karar verildi.

 

TRAKYA ÜNİVERSİTESİ

TÜRK YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARI ARASINDA ÖĞRENCİ VE ÖĞRETİM ELEMANLARI ARASINDAKİ DEĞİŞİM PROGRAMI SENATO ESASLARI

Madde 1- Değişim programı ancak ilgili yönetmelikte belirlenen esaslar çerçevesinde düzenlenen ve Yükseköğretim Kurulunun onayladığı; üniversitemizin işbirliği protokolüne sahip olduğu kurumlar arasında yapılır.
Madde 2- Trakya Üniversitesi, Yurtiçi Değişim Programı çerçevesinde göndereceği ve kabul edeceği öğrenci/öğretim elemanı sayısını ilgili birimlerin teklifi üzerine Üniversite Yönetim Kurulunda belirler.
Madde 3- Yurtiçi Değişim Programı Birimi, öğrenci ve öğretim elemanı değişim programını bir önceki öğretim dönemi Nisan ayı sonuna kadar belirler.
Madde 4- Yurtiçi Değişim Programı Birimi, Üniversitemizin işbirliği protokolü imzaladığı yükseköğretim kurumlarını bağlı birimlere duyurur.
Madde 5- Yurtiçi Değişim Programından faydalanabilmek için ilgili yüksek öğretim kurumu / bölümü ile üniversitemiz arasında ikili anlaşmanın olması şarttır.  İkili anlaşma yapılmayan yükseköğretim kurumu /bölümler ile değişim yapılamaz.
Madde 6-
Trakya Üniversitesi Bölüm Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS) koordinatörleri kendi birimlerine ayrılan kontenjan çerçevesinde protokol imzalanan yüksek öğretim kurumlarının ilgili Koordinatörleri ile yazışmak suretiyle ikili anlaşmaların başlangıcını yaparak kendi bölümleri ile anlaşma yapmak isteyen yüksek öğretim kurumu/bölümleri Yurtiçi Değişim Programı Birimine bildirirler. Bu anlaşmada, öğrenci ve öğretim elemanı değişimi yapacak kurumların bilgileri, kaç kişinin değişimi yapılacağı ve ne kadar süre ile değişim yapılacağı belirtilmelidir. Trakya Üniversitesi Yurtiçi Değişim Programı Birimi iki Yüksek Öğretim Kurumu/bölü arasındaki anlaşmanın resmi işlerini tamamlar. 
Madde 7- Değişim programına başvurular ilgili bölüm başkanlıklarına yapılır.
Madde 8
- Değişim programı gereğince bir başka yükseköğretim kurumuna gönderilecek öğrencilerin seçimi;  ilgili yönetmelik Madde 6?da yer alan hususlara göre yapılır.
Birinci ve son yarıyıl öğrencileri, daha önce yurtiçi değişim programından faydalanan öğrenciler, alt dönemlerden birden fazla başarısız dersi olan öğrenciler bu programa başvuramazlar.
Her bir ikili anlaşma için başvuran öğrencilerin %70 akademik not ortalaması, %15 yabancı dil düzeyi ve %15 mülakat sonuçlarının etkilediği ağırlıklı ortalamaya göre öğrenciler arasında kontenjan sayısına göre sıralama yapılır. Yabancı dil sınavı ve mülakat sınavı Fakülte/Yüksekokul/Meslek Yüksekokulu Kurulu tarafından oluşturulacak komisyonca yapılır. Sıralama sonuçları Yurtiçi Değişim Programı Birimi tarafından duyurulur.
Madde 9- Öğretim elemanı değişiminde isim belirtilerek bir ikili anlaşma yapılabilir. İsim belirtilmeden yapılan anlaşmalarda ise istekli öğretim elemanları arasından gidecek öğretim elemanına bölüm kurulu önerisi ile ilgili yönetim kurulu karar verir.
Bölüm kurulu Öğretim Elemanının gideceği dönemde kendi biriminde vereceği dersi verebilecek başka uygun bir öğretim elemanının olmasını ve bu dönemde yürütmekte olduğu akademik etkinliklerin sürdürülmesinin sağlanmasını dikkate alarak, ilgili yönetim kuruluna öneride bulunur.
Değişim programından faydalanacak öğretim elemanının kendi biriminde en az üç yıl çalışmış olması gerekir.
Öğretim Elemanları
Yurtiçi Değişim Programından en az bir, en çok iki yarıyıl yararlanabilirler.
Yurtiçi Değişim Programından yararlanan Öğretim Elemanları 5 yıl geçmeden yeni başvuruda bulunamazlar.
Madde 10- Yurtiçi Değişim Programı Birimi öğrenci/öğretim elemanlarının gidecekleri yüksek öğretim kurumlarına yapmaları gereken başvuru işlemi ile ilgili bilgi ve formları sağlar.
Madde 11- Yurtiçi Değişim Programı Birimi, anlaşmalı üniversitelere gidecek öğrencilerin listesini ilgili üniversitelere iletir.
Madde 12- Öğrenci ilgili işlemleri başlatmak ve biriminden ilgili programın değişim iznini almak için dosyasını hazırlayarak Dekanlığa/Müdürlüğe sunar. Bu dosyada öğrencinin Yurtiçi Değişim Programı Biriminden aldığı ve değişim programından yararlanmaya hak kazandığına dair belge, Öğrenim Sözleşmesi ve izin dilekçesi bulunur. Öğrencinin dosyasını, ilgili bölümün AKTS koordinatörü ve bölüm intibak komisyonu üyelerinden oluşan Değişim Programı Komisyonuna iletilir.  Değişim Programı Komisyonu Öğrenim Sözleşmesinin arka sayfasında ayrılmış yere görüşünü belirterek dosyayı Fakülte/Yüksekokul/Meslek Yüksekokul Yönetim Kuruluna iletir.
Madde 13- Öğrencinin değişim programına katılımı konusunda ilgili Yönetim Kurulunca verilen izin ve Öğrenim Sözleşmesinin bir kopyası ilgili Öğrenci İşleri bürosuna ve Öğrenim Sözleşmesinin aslı Yurtiçi Değişim Programı Birimine iletilir.
Madde 14- Yurtiçi Değişim programı Kurum Koordinatörünce imzalanan Öğrenim Sözleşmesi Yurtiçi Değişim Programı Birimi tarafından öğrenciye iletilir.
Madde 15- Öğrenci değişim sonrasında Trakya Üniversitesine döndüğünde, gittiği üniversiteden aldığı derslerin not döküm belgesini (transcript) Trakya Üniversitesi not döküm belgesine işlenmek üzere ilgili Öğrenci İşleri bürosuna teslim eder.
Madde 16- Değişim programı ile üniversitemize gelen öğrencilere aldıkları dersin adını, birim saatini ve başarı notunu gösteren bir döküm belgesi (transcript) verilir. Bu belge; birim yetkililerince imzalanır, bir sureti ilgili birimin arşivinde ve ilgili Öğrenci İşleri bürosunda saklanır.
Madde 17- Değişim programından faydalanan öğretim elemanları dönüşlerinde gerçekleştirdikleri akademik etkinlikleri bir raporla birlikte ve gittiği kurumdan aldığı etkinlik katılım belgesini Kurumuna sunar.
Madde 18-
Üniversitemize gelip değişim programından faydalanan öğretim  elemanlarına Dekanlık / Müdürlük tarafından kaldıkları süreleri, yaptıkları etkinlikleri, kullandıkları izin ve sağlık raporlarını içeren bir belge verilir ve kurum yetkilisi tarafından onaylanır.