Üniversitemiz Alan Dışı Seçmeli Dersler Havuzuna ilave edilmek üzere TUZEM üzerinden web tabanlı uzaktan eğitim sistemiyle “BLP301 Kodlama Temelleri” ve “BLP303 Kaynak Araştırma, Tez ve Rapor Hazırlama” derslerinin açılmasına ilişkin, Eğitim-Öğretim Komisyonunca hazırlanan 30 Haziran 2014 tarihli rapor görüşüldü:
Üniversitemiz Teknik Bölümler ve Fen Bilimleri dışında kalan bölümlerde eğitim öğrenimini sürdüren öğrencilerin, bilgisayar kodlaması üzerinde bilgi sahibi olmaları amacıyla aşağıda ders tanıtım formu bulunan BLP301 Kodlama Temelleri” dersinin Üniversitemiz Alan Dışı Seçmeli Dersler Havuzuna ilave edilmek üzere TUZEM üzerinden Web Tabanlı Uzaktan Eğitim Sistemi ile açılmasının, dersin öğrenci kontenjanının, “Yükseköğretim Kurumlarında Uzaktan Öğretime İlişkin Usul ve Esaslar’ın” 7. Maddesi 1.bendinde belirtilmiş olan maksimum öğrenci sayısı ve açılabilecek şube sayısı göz önüne alınarak 2 şube ve şube başına 150 kişiyi aşmayacak şekilde 300 kişi olarak sınırlandırılmasının,
Üniversitemiz öğrencilerinin rapor, tez hazırlama, makale yazma, poster ve sözlü sunum hazırlama ve bu amaçla kullanılacak literatürlere erişme, değerlendirme, referans listesi hazırlama süreçleri üzerine bilgi sahibi olmaları amacıyla aşağıda ders tanıtım formu bulunan “BLP303 Kaynak Araştırma, Tez ve Rapor Hazırlama”dersinin Üniversitemiz Alan Dışı Seçmeli Dersler Havuzuna ilave edilmek üzere TUZEM üzerinden Web Tabanlı Uzaktan Eğitim Sistemi ile açılmasının, dersin öğrenci kontenjanının, “Yükseköğretim Kurumlarında Uzaktan Öğretime İlişkin Usul ve Esaslar’ın” 7. Maddesi 1.bendinde belirtilmiş olan maksimum öğrenci sayısı ve açılabilecek şube sayısı göz önüne alınarak 2 şube ve şube başına 150 kişiyi aşmayacak şekilde 300 kişi olarak sınırlandırılmasının uygun olduğuna mevcudun oy birliği ile karar verildi.
TRAKYA ÜNİVERSİTESİ TUNCA MESLEK YÜKSEKOKULU BİLGİSAYAR TEKNOLOJİLERİ BÖLÜMÜ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ |
||||||||||
Dersin Adı |
Kodu |
Yarıyılı |
T+U Saat |
Kredisi |
AKTS |
|||||
Kodlama Temelleri |
BLP301 |
1 |
3-0 |
3 |
3 |
|||||
Ön Koşul Dersleri (Tavsiye) |
Yok |
|||||||||
Öğretim Sistemi |
Uzaktan Eğitim |
|||||||||
Dersin Seviyesi |
|
|||||||||
Dersin Türü |
Seçmeli – Alan Dışı |
|||||||||
Dersin Dili |
Türkçe |
|||||||||
Dersin Koordinatörü |
Öğr.Gör. İlkay DEMİRALAY |
|
||||||||
Dersi Verenler |
Öğr.Gör. İlkay DEMİRALAY |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları |
|
|
||||||||
Dersin Amacı |
Üniversitemizde teknik bölümler dışında eğitim öğrenimini sürdüren bütün öğrencilerin bilgisayar veya mobil cihazlarda kullanılan uygulamaların kodlamaları üzerinde fikir sahibi olması ve açık kaynak kodlu mobil işletim sistemi üzerinde temel kod örnekleri yapılması |
|||||||||
Dersin Öğrenme Çıktıları |
|
|||||||||
Dersin İçeriği |
Dersin içeriğinde temel olarak kod nedir, program nedir, veri nedir, kimler kod yazabilir, algoritma nedir, açık kaynak kod nedir, işletim sistemi nedir, açık kaynak kodlu mobil işletim sistemi (android) hakkında temel bilgiler ve android üzerinde uygulama geliştirme platformu olan web tabanlı MIT App Invertor kullanımı yer alacaktır. |
|||||||||
Staj Durumu |
Yok |
|||||||||
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
- |
|||||||||
Haftalık Ayrıntılı Ders Saati |
3 T3-U0 |
|||||||||
Ders Kitabi, Malzemesi, Önerilen Kaynakları |
|
|||||||||
DEĞERLENDİRME |
|
|||||||||
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK SAYFALARI
|
||||||||||
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
||||||||
1 |
Kod nedir ? Bilgisayar programı nedir ? |
|
||||||||
2 |
Kimler kod yazabilir ? |
|
||||||||
3 |
Kodlamada ilk adım ne olmalıdır ? |
|
||||||||
4 |
Kodlamada algoritma ne demek ? |
|
||||||||
5 |
Açık Kaynak Kodlu ne demek ? |
|
||||||||
6 |
Açık Kaynak Kodlu İşletim Sistemi |
|
||||||||
7 |
App Invertor kullanmak I |
http://appinventor.mit.edu/explore/ web adresini incelemek |
||||||||
8 |
App Invertor kullanmak II |
http://appinventor.mit.edu/explore/ web adresini incelemek |
||||||||
9 |
App Invertor ile Adroid üzerinde örnek kodlamaya giriş |
http://appinventor.mit.edu/explore/ web adresini incelemek |
||||||||
10 |
Örnek Kodlama Çalışmaları I |
|
||||||||
11 |
Örnek Kodlama Çalışmaları II |
|
||||||||
12 |
Örnek Kodlama Çalışmaları III |
|
||||||||
13 |
Veri ve Veritabanı nedir ? |
|
||||||||
14 |
Mobil kodlamada detaylar |
|
||||||||
KAYNAKLAR |
||||||||||
Ders Notu |
|
|||||||||
Diğer Kaynaklar |
|
|||||||||
MATERYAL PAYLAŞIMI |
||||||||||
Dokümanlar |
- |
|||||||||
Ödevler |
- |
|||||||||
Sınavlar |
- |
|||||||||
DERSİN DEĞERLENDİRMESİ |
||||||||||
Derse Katılım (%) |
- |
|||||||||
Vize(Arasınav)(%) |
20 |
|||||||||
Proje (%) |
- |
|||||||||
Final (%) |
80 |
|||||||||
Diğer (%) |
- |
|||||||||
TRAKYA UNIVERSITY
TUNCA VOCATIONAL SCHOOL
COURSE INTRODUCTION AND APPLICATION KNOWLEDGE
TRAKYA UNIVERSITY TUNCA VOCATIONAL SCHOOL COURSE INTRODUCTION AND APPLICATION KNOWLEDGE |
||||||||||||
Course Name |
Code |
Semester |
T+A Hour |
Credit |
ECTS |
|||||||
Fundamentals of coding |
BLP301 |
1 |
3-0 |
3 |
3 |
|||||||
Prerequisite Courses (Recommended) |
No |
|||||||||||
Teaching System |
Distance Education |
|||||||||||
Course Level |
|
|||||||||||
Course Type |
Elective |
|||||||||||
Course Language |
Turkish |
|||||||||||
Course Coordinator |
Lec. Ilkay DEMIRALAY |
|
||||||||||
Course Lecturers |
Lec. Ilkay DEMIRALAY |
|
||||||||||
Vice-Lecturers |
|
|
||||||||||
Aim of the Course |
Apart from the technical departments at our university education continued education of all students of the applications used in computers or mobile devices have an idea on coding and open source mobile operating system based on the modified code examples |
|||||||||||
Learning Outputs of the Course |
Having a basic idea about writing code algorithms To obtain basic information on writing code on a computer Open Source Mobile Operating System to recognize the Open Source Mobile Operating System software develop samples based on |
|||||||||||
Course Content |
Course content as the basis for code What is the program what is, what is data, who can write code, the algorithm is the open source What is the operating system, what is the open source mobile operating system (android) basic information and android application development on the platform with web-based will include use of the MIT App Inverter. |
|||||||||||
Training Period (Apprenticeship)
|
No |
|||||||||||
Other topics recommended fort he Course |
- |
|||||||||||
Detailed Weekly Course Hour |
3 Hours (A:0, T:3) |
|||||||||||
Course Book, Material, Recommended Sources |
|
|||||||||||
EVALUATION |
|
|||||||||||
WEEKLY SUBJECTS AND RELATED PRE-STUDY PAGES |
||||||||||||
Week |
Subjects |
Pre-study |
||||||||||
1 |
What is the code? What is computer software? |
|
||||||||||
2 |
Who can write the code? |
|
||||||||||
3 |
What should be the first step in coding? |
|
||||||||||
4 |
What encoding algorithm? |
|
||||||||||
5 |
What is Open Source? |
|
||||||||||
6 |
Open Source Operating System |
|
||||||||||
7 |
Use the App Inverter I |
|||||||||||
8 |
Use the App Inverter II |
|||||||||||
9 |
Introduction to coding examples on Adroid app with Inverter |
|||||||||||
10 |
Sample Coding Studies I |
|
||||||||||
11 |
Sample Coding Studies II |
|
||||||||||
12 |
Sample Coding Studies III |
|
||||||||||
13 |
What is Data and Database? |
|
||||||||||
14 |
Mobile coding details |
|
||||||||||
SOURCES |
||||||||||||
Course Notes |
|
|||||||||||
Other Sources |
|
|||||||||||
MATERIAL SHARING |
||||||||||||
Documents |
- |
|||||||||||
Homework(s) |
- |
|||||||||||
Exams |
- |
|||||||||||
COURSE EVALUATION |
||||||||||||
Course Attendance (%) |
- |
|||||||||||
Visa( )(%) |
20 |
|||||||||||
Project (%) |
- |
|||||||||||
Final (%) |
80 |
|||||||||||
Other(s) (%) |
- |
|||||||||||
TRAKYA ÜNİVERSİTESİ TUNCA MESLEK YÜKSEKOKULU BİLGİSAYAR TEKNOLOJİLERİ BÖLÜMÜ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ |
|||||||||||||
Dersin Adı |
Kodu |
Yarıyılı |
T+U Saat |
Kredisi |
AKTS |
||||||||
Kaynak Araştırma, Tez ve Rapor Hazırlama |
BLP303 |
1 |
3-0 |
3 |
3 |
||||||||
Ön Koşul Dersleri (Tavsiye) |
Yok |
||||||||||||
Öğretim Sistemi |
Uzaktan Eğitim |
||||||||||||
Dersin Seviyesi |
|
||||||||||||
Dersin Türü |
Seçmeli – Alan Dışı |
||||||||||||
Dersin Dili |
Türkçe |
||||||||||||
Dersin Koordinatörü |
Öğr.Gör. Nuh HATİPOĞLU |
|
|||||||||||
Dersi Verenler |
Öğr.Gör. Nuh HATİPOĞLU |
|
|||||||||||
Dersin Yardımcıları |
|
|
|||||||||||
Dersin Amacı |
Dersin amacı, öğrenciye rapor, tez, makale yazma, poster ile sözlü sunum hazırlama esaslarını ve bu amaçla kullanılacak literatürlere erişme, değerlendirme, referans listesi haline getirmeyi öğretmektir. |
||||||||||||
Dersin Öğrenme Çıktıları |
|
||||||||||||
Dersin İçeriği |
Öğrencilere farklı konularda araştırma yapabilmesi ve araştırma sonuçlarını rapor haline getirebilmesi için gerekli bilgi ve kavramları kazandırmak. |
||||||||||||
Staj Durumu |
Yok |
||||||||||||
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
- |
||||||||||||
Haftalık Ayrıntılı Ders Saati |
3 T3-U0 |
||||||||||||
Ders Kitabi, Malzemesi, Önerilen Kaynakları |
|
||||||||||||
DEĞERLENDİRME |
|
||||||||||||
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK SAYFALARI |
|||||||||||||
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
|
||||||||||
1 |
Giriş, Araştırma nedir? Araştırma türleri ve genel bilgiler |
Önerilen kaynaklarda yer alan ilgili bölümler |
|||||||||||
2 |
Araştırma konusunun belirlenmesi ve planlanması |
Önerilen kaynaklarda yer alan ilgili bölümler |
|||||||||||
3 |
Veri toplama teknikleri ve verilerin düzenlenmesi |
Önerilen kaynaklarda yer alan ilgili bölümler |
|||||||||||
4 |
Kütüphane türleri ve kütüphanenin bölümleri |
Önerilen kaynaklarda yer alan ilgili bölümler |
|||||||||||
5 |
Kütüphaneleri etkin şekilde kullanma |
Önerilen kaynaklarda yer alan ilgili bölümler |
|||||||||||
6 |
E-kütüphaneler ve e-kaynaklar |
Önerilen kaynaklarda yer alan ilgili bölümler |
|||||||||||
7 |
E-kaynakları etkin şekilde tarama teknikleri |
Önerilen kaynaklarda yer alan ilgili bölümler |
|||||||||||
8 |
Araştırma raporlarının planlanması |
Önerilen kaynaklarda yer alan ilgili bölümler |
|||||||||||
9 |
İyi bir raporun yapısal özellikleri |
Önerilen kaynaklarda yer alan ilgili bölümler |
|||||||||||
10 |
İyi bir raporun biçimsel özellikleri |
Önerilen kaynaklarda yer alan ilgili bölümler |
|||||||||||
11 |
Rapor metninin yazılmasında temel kurallar |
Önerilen kaynaklarda yer alan ilgili bölümler |
|||||||||||
12 |
Sözlü sunum hazırlama ve uygulama |
Örnek sunum incelemeleri |
|||||||||||
13 |
Örnek raporlar: Ödev, seminer, makale, tez |
Örnek rapor incelemeleri |
|||||||||||
14 |
Örnek raporlar: İş yeri ve AR-GE, ÇED vs. |
Örnek rapor incelemeleri |
|||||||||||
KAYNAKLAR |
|||||||||||||
Ders Notu |
TUZEM LMS üzerinde yer alan ders içerikleri |
||||||||||||
Diğer Kaynaklar |
Internet Kaynakları |
||||||||||||
MATERYAL PAYLAŞIMI |
|||||||||||||
Dokümanlar |
|
||||||||||||
Ödevler |
|
||||||||||||
Sınavlar |
|
||||||||||||
DERSİN DEĞERLENDİRMESİ |
|||||||||||||
Derse Katılım (%) |
|
||||||||||||
Vize(Arasınav)(%) |
20 |
||||||||||||
Proje (%) |
- |
||||||||||||
Final (%) |
80 |
||||||||||||
Diğer (%) |
- |
||||||||||||
TRAKYA UNIVERSITY KIRKPINAR SCHOOL OF PHYSICAL EDUCATION AND SPORTS RECRAİTİON MANAGMENT COURSE INTRODUCTION AND APPLICATION KNOWLEDGE |
||||||||||||
Course Name |
Code |
Semester |
T+A Hour |
Credit |
ECTS |
|||||||
Resource Research, Thesis and Report Preparation |
BLP303 |
1 st Semester |
3-0 |
3 |
4 |
|||||||
Prerequisite Courses (Recommended) |
No |
|||||||||||
Teaching System |
Distance Education |
|||||||||||
Course Level |
|
|||||||||||
Course Type |
Elective |
|||||||||||
Course Language |
Turkish |
|||||||||||
Course Coordinator |
Lect. Nuh HATİPOĞLU |
|
||||||||||
Course Lecturers |
Lect. Nuh HATİPOĞLU |
|
||||||||||
Vice-Lecturers |
|
|
||||||||||
Aim of the Course |
The aim of this course is to teach the principles of writing of report, thesis, scientific paper and preparation of poster, oral presentation, as well as to give theoretical and practical knowledge about how to reach the literature, literature screen, evaluation and writing of text. |
|||||||||||
Learning Outputs of the Course |
At the end of the course, the students will learn the principles writing of report, thesis, scientific paper and preparation of poster, oral presentation. |
|||||||||||
Course Content |
Students can be investigated different issues and research results in order to make reports to gain the necessary knowledge and concepts. |
|||||||||||
Training Period (Apprenticeship)
|
No |
|||||||||||
Other topics recommended fort he Course |
- |
|||||||||||
Detailed Weekly Course Hour |
3 Hours (A:0, T:3) |
|||||||||||
Course Book, Material, Recommended Sources |
|
|||||||||||
EVALUATION |
|
|||||||||||
WEEKLY SUBJECTS AND RELATED PRE-STUDY PAGES |
||||||||||||
Week |
Subjects |
Pre-study |
||||||||||
1 |
What is research? Types of research and general information |
Recommended resources contained in the relevant sections |
||||||||||
2 |
Identification and planning of the research topic |
Recommended resources contained in the relevant sections |
||||||||||
3 |
Data collection techniques and organization of data |
Recommended resources contained in the relevant sections |
||||||||||
4 |
Portions of the library |
Recommended resources contained in the relevant sections |
||||||||||
5 |
Effective use of library |
Recommended resources contained in the relevant sections |
||||||||||
6 |
E-library and e-resources |
Recommended resources contained in the relevant sections |
||||||||||
7 |
E-resources research effectively |
Recommended resources contained in the relevant sections |
||||||||||
8 |
Planning of the research report |
Recommended resources contained in the relevant sections |
||||||||||
9 |
Structural features of a good report |
Recommended resources contained in the relevant sections |
||||||||||
10 |
The formal characteristics of a good report |
Recommended resources contained in the relevant sections |
||||||||||
11 |
Report in writing of the text of the basic rules |
Recommended resources contained in the relevant sections |
||||||||||
12 |
Oral presentations and applications |
Views of sample presantations |
||||||||||
13 |
Sample reports: Homework, seminars, articles, thesis |
Sample report review |
||||||||||
14 |
Sample reports: Business location and AR-GE, ÇED etc. |
Sample report review |
||||||||||
SOURCES |
||||||||||||
Course Notes |
TUZEM LMS on course contents
|
|||||||||||
Other Sources |
|
|||||||||||
MATERIAL SHARING |
||||||||||||
Documents |
- |
|||||||||||
Homework(s) |
- |
|||||||||||
Exams |
- |
|||||||||||
COURSE EVALUATION |
||||||||||||
Course Attendance (%) |
|
|||||||||||
Visa( )(%) |
20 |
|||||||||||
Project (%) |
- |
|||||||||||
Final (%) |
80 |
|||||||||||
Other(s) (%) |
|
|||||||||||