Senato Kararı

Toplantı Tarihi : 03 Temmuz 2014 Perşembe

Toplantı Sayısı : 7

Karar No : 8


          Üniversitemiz Alan Dışı Seçmeli Dersler Havuzuna ilave edilmek üzere TUZEM üzerinden web tabanlı uzaktan eğitim sistemiyle “BLP301 Kodlama Temelleri” ve “BLP303 Kaynak Araştırma, Tez ve Rapor Hazırlama” derslerinin açılmasına ilişkin, Eğitim-Öğretim Komisyonunca hazırlanan 30 Haziran 2014 tarihli rapor görüşüldü:

 

Üniversitemiz Teknik Bölümler ve Fen Bilimleri dışında kalan bölümlerde eğitim öğrenimini sürdüren öğrencilerin, bilgisayar kodlaması üzerinde bilgi sahibi olmaları amacıyla aşağıda ders tanıtım formu bulunan BLP301 Kodlama Temelleri” dersinin Üniversitemiz Alan Dışı Seçmeli Dersler Havuzuna ilave edilmek üzere TUZEM üzerinden Web Tabanlı Uzaktan Eğitim Sistemi ile açılmasının, dersin öğrenci kontenjanının, “Yükseköğretim Kurumlarında Uzaktan Öğretime İlişkin Usul ve Esaslar’ın” 7. Maddesi 1.bendinde belirtilmiş olan maksimum öğrenci sayısı ve açılabilecek şube sayısı göz önüne alınarak 2 şube ve şube başına 150 kişiyi aşmayacak şekilde 300 kişi olarak sınırlandırılmasının,

          Üniversitemiz öğrencilerinin rapor, tez hazırlama, makale yazma, poster ve sözlü sunum hazırlama ve bu amaçla kullanılacak literatürlere erişme, değerlendirme, referans listesi hazırlama süreçleri üzerine bilgi sahibi olmaları amacıyla aşağıda ders tanıtım formu bulunan “BLP303 Kaynak Araştırma, Tez ve Rapor Hazırlama”dersinin Üniversitemiz Alan Dışı Seçmeli Dersler Havuzuna ilave edilmek üzere TUZEM üzerinden Web Tabanlı Uzaktan Eğitim Sistemi ile açılmasının, dersin öğrenci kontenjanının, “Yükseköğretim Kurumlarında Uzaktan Öğretime İlişkin Usul ve Esaslar’ın” 7. Maddesi 1.bendinde belirtilmiş olan maksimum öğrenci sayısı ve açılabilecek şube sayısı göz önüne alınarak 2 şube ve şube başına 150 kişiyi aşmayacak şekilde 300 kişi olarak sınırlandırılmasının uygun olduğuna mevcudun oy birliği ile karar verildi.

 

 

TRAKYA ÜNİVERSİTESİ

TUNCA MESLEK YÜKSEKOKULU

BİLGİSAYAR TEKNOLOJİLERİ  BÖLÜMÜ

DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı

Kodu

Yarıyılı

T+U Saat

Kredisi

AKTS

Kodlama Temelleri

BLP301

1

3-0

3

3

Ön Koşul Dersleri (Tavsiye)

Yok

Öğretim Sistemi

Uzaktan Eğitim

Dersin Seviyesi

 

Dersin Türü

Seçmeli – Alan Dışı

Dersin Dili

Türkçe

Dersin Koordinatörü

Öğr.Gör. İlkay DEMİRALAY

 

Dersi Verenler

Öğr.Gör. İlkay DEMİRALAY

 

Dersin Yardımcıları

 

 

Dersin Amacı

Üniversitemizde teknik bölümler dışında eğitim öğrenimini sürdüren bütün öğrencilerin bilgisayar veya mobil cihazlarda kullanılan uygulamaların kodlamaları üzerinde fikir sahibi olması ve açık kaynak kodlu mobil işletim sistemi üzerinde temel kod örnekleri yapılması

Dersin Öğrenme Çıktıları

Temel kod yazma algoritmaları hakkında fikir sahibi olmak

Bilgisayarda kod yazma üzerine temel bilgiler edinmek

Açık Kaynak Kodlu Mobil İşletim Sistemini tanımak

Açık Kaynak Kodlu Mobil İşletim Sistemi üzerinde temel yazılım örnekleri geliştirmek

Dersin İçeriği

Dersin içeriğinde temel olarak kod nedir, program nedir, veri nedir, kimler kod yazabilir, algoritma nedir, açık kaynak kod nedir, işletim sistemi nedir, açık kaynak kodlu mobil işletim sistemi (android) hakkında temel bilgiler ve android üzerinde uygulama geliştirme platformu olan web tabanlı MIT App Invertor kullanımı yer alacaktır.

Staj Durumu

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

-

Haftalık Ayrıntılı Ders Saati

3  T3-U0

Ders Kitabi, Malzemesi,

Önerilen Kaynakları

DEĞERLENDİRME

 

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK SAYFALARI

 

Hafta

Konular

Ön Hazırlık

1

  Kod nedir ? Bilgisayar programı nedir ?

 

2

Kimler kod yazabilir ?

 

3

Kodlamada ilk adım ne olmalıdır ?

 

4

Kodlamada algoritma ne demek ?

 

5

Açık Kaynak Kodlu ne demek ?

 

6

Açık Kaynak Kodlu İşletim Sistemi

 

7

App Invertor kullanmak I

http://appinventor.mit.edu/explore/

web adresini incelemek

8

App Invertor kullanmak II

http://appinventor.mit.edu/explore/

web adresini incelemek

9

App Invertor ile Adroid üzerinde örnek kodlamaya giriş

http://appinventor.mit.edu/explore/

web adresini incelemek

10

Örnek Kodlama Çalışmaları I

 

11

Örnek Kodlama Çalışmaları II

 

12

Örnek Kodlama Çalışmaları III

 

13

Veri ve Veritabanı nedir ?

 

14

 Mobil kodlamada detaylar

 

KAYNAKLAR

Ders Notu

 

  • TUZEM LMS üzerindeki görüntü ve ses destekli ders içerikleri

 

Diğer Kaynaklar

 

MATERYAL PAYLAŞIMI

Dokümanlar

-

Ödevler

-

Sınavlar

-

DERSİN DEĞERLENDİRMESİ

Derse Katılım  (%)

 -

Vize(Arasınav)(%)

 20

Proje  (%)

 -

Final  (%)

 80

Diğer  (%)

 -

 

TRAKYA UNIVERSITY

TUNCA VOCATIONAL SCHOOL

COURSE INTRODUCTION AND APPLICATION KNOWLEDGE

TRAKYA UNIVERSITY

TUNCA VOCATIONAL SCHOOL

COURSE INTRODUCTION AND APPLICATION KNOWLEDGE

Course Name

Code

Semester

T+A Hour

Credit

ECTS

Fundamentals of coding

BLP301

1

3-0

3

3

Prerequisite Courses (Recommended)

No

Teaching System

Distance Education

Course Level

 

Course Type

Elective

Course Language

Turkish

Course Coordinator

Lec. Ilkay DEMIRALAY

 

Course Lecturers

Lec. Ilkay DEMIRALAY

 

Vice-Lecturers

 

 

 

 

Aim of the Course

Apart from the technical departments at our university education continued education of all students of the applications used in computers or mobile devices have an idea on coding and open source mobile operating system based on the modified code examples

Learning Outputs of the Course

Having a basic idea about writing code algorithms

To obtain basic information on writing code on a computer

Open Source Mobile Operating System to recognize the

Open Source Mobile Operating System software develop samples based on

 

 

Course Content

Course content as the basis for code What is the program what is, what is data, who can write code, the algorithm is the open source What is the operating system, what is the open source mobile operating system (android) basic information and android application development on the platform with web-based will include use of the MIT App Inverter.

Training Period (Apprenticeship)

 

No

Other topics recommended fort he Course

-

Detailed Weekly Course Hour

3 Hours (A:0, T:3)

Course Book, Material, Recommended Sources

EVALUATION

 

WEEKLY SUBJECTS AND RELATED PRE-STUDY PAGES

Week

Subjects

Pre-study

1

What is the code? What is computer software?

 

2

Who can write the code?

 

3

What should be the first step in coding?

 

4

What encoding algorithm?

 

5

What is Open Source?

 

6

Open Source Operating System

 

7

Use the App Inverter I

http://appinventor.mit.edu/explore/

8

Use the App Inverter II

http://appinventor.mit.edu/explore/

9

Introduction to coding examples on Adroid app with Inverter

http://appinventor.mit.edu/explore/

10

Sample Coding Studies I

 

11

Sample Coding Studies II

 

12

Sample Coding Studies III

 

13

What is Data and Database?

 

14

Mobile coding details

 

SOURCES

Course Notes

 

  • TUZEM LMS video, sound and lesson contents

 

Other Sources

MATERIAL SHARING

Documents

-

Homework(s)

-

Exams

-

COURSE EVALUATION

Course Attendance  (%)

-

Visa(       )(%)

20

Project  (%)

-

Final  (%)

80

Other(s) (%)

-

 

 

TRAKYA ÜNİVERSİTESİ

TUNCA MESLEK YÜKSEKOKULU

BİLGİSAYAR TEKNOLOJİLERİ  BÖLÜMÜ

DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı

Kodu

Yarıyılı

T+U Saat

Kredisi

AKTS

Kaynak Araştırma, Tez ve Rapor Hazırlama

BLP303

1

3-0

3

3

Ön Koşul Dersleri (Tavsiye)

Yok

Öğretim Sistemi

Uzaktan Eğitim

Dersin Seviyesi

 

Dersin Türü

Seçmeli – Alan Dışı

Dersin Dili

Türkçe

Dersin Koordinatörü

Öğr.Gör. Nuh HATİPOĞLU

 

Dersi Verenler

Öğr.Gör. Nuh HATİPOĞLU

 

Dersin Yardımcıları

 

 

Dersin Amacı

Dersin amacı, öğrenciye rapor, tez, makale yazma, poster ile sözlü sunum hazırlama esaslarını ve bu amaçla kullanılacak literatürlere erişme, değerlendirme, referans listesi haline getirmeyi öğretmektir.

Dersin Öğrenme Çıktıları

1) Araştırma yapmanın temel prensiplerini tanımlar

2) Araştırma konusu belirleme kriterlerini oluşturur

3) Kütüphanenin farklı bölümlerini etkin şekilde kullanır

4) E-kaynakları etkin şekilde tarar,

5) Araştırma sonuçlarını rapor haline getirir

6) Farklı türlerde raporlar hazırlar

 

 

Dersin İçeriği

Öğrencilere farklı konularda araştırma yapabilmesi ve araştırma sonuçlarını rapor haline getirebilmesi için gerekli bilgi ve kavramları kazandırmak.

Staj Durumu

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

-

Haftalık Ayrıntılı Ders Saati

3  T3-U0

Ders Kitabi, Malzemesi,

Önerilen Kaynakları

  • TUZEM LMS üzerinde yer alan ders içerikleri
  • C Hawkins, N Sorgi, S Lock. “Research: How to Plan, Speak and Write About it”, 1985.   
  • Scientific Writing,Editing and Autuding in Medicine”. TÜBİTAK Yayınları (Sağlık Bilimleri Araştırma Grubu).
  • KARASAR, N., Bilimsel Araştırma Yöntemi, 13. Baskı, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2004.

DEĞERLENDİRME

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK SAYFALARI

Hafta

Konular

Ön Hazırlık

 

1

Giriş, Araştırma nedir? Araştırma türleri ve genel bilgiler

Önerilen kaynaklarda yer alan ilgili bölümler

2

Araştırma konusunun belirlenmesi ve planlanması

Önerilen kaynaklarda yer alan ilgili bölümler

3

Veri toplama teknikleri ve verilerin düzenlenmesi

Önerilen kaynaklarda yer alan ilgili bölümler

4

Kütüphane türleri ve kütüphanenin bölümleri

Önerilen kaynaklarda yer alan ilgili bölümler

5

Kütüphaneleri etkin şekilde kullanma

Önerilen kaynaklarda yer alan ilgili bölümler

6

E-kütüphaneler ve e-kaynaklar

Önerilen kaynaklarda yer alan ilgili bölümler

7

E-kaynakları etkin şekilde tarama teknikleri

Önerilen kaynaklarda yer alan ilgili bölümler

8

Araştırma raporlarının planlanması

Önerilen kaynaklarda yer alan ilgili bölümler

9

İyi bir raporun yapısal özellikleri

Önerilen kaynaklarda yer alan ilgili bölümler

10

İyi bir raporun biçimsel özellikleri

Önerilen kaynaklarda yer alan ilgili bölümler

11

Rapor metninin yazılmasında temel kurallar

Önerilen kaynaklarda yer alan ilgili bölümler

12

Sözlü sunum hazırlama ve uygulama

Örnek sunum incelemeleri

13

Örnek raporlar: Ödev, seminer, makale, tez

Örnek rapor incelemeleri

14

Örnek raporlar: İş yeri ve AR-GE, ÇED vs.

Örnek rapor incelemeleri

KAYNAKLAR

Ders Notu

TUZEM LMS üzerinde yer alan ders içerikleri

Diğer Kaynaklar

Internet Kaynakları

MATERYAL PAYLAŞIMI

Dokümanlar

 

Ödevler

 

Sınavlar

 

DERSİN DEĞERLENDİRMESİ

Derse Katılım  (%)

 

Vize(Arasınav)(%)

 20

Proje  (%)

-

Final  (%)

80

Diğer  (%)

-

 

 

 

 

 

 

 

 

 

TRAKYA UNIVERSITY

KIRKPINAR SCHOOL OF PHYSICAL EDUCATION AND SPORTS

RECRAİTİON MANAGMENT

COURSE INTRODUCTION AND APPLICATION KNOWLEDGE

Course Name

Code

Semester

T+A Hour

Credit

ECTS

Resource Research, Thesis and Report Preparation

BLP303

1 st Semester

3-0

3

4

Prerequisite Courses (Recommended)

  No

Teaching System

Distance Education

Course Level

 

Course Type

Elective

Course Language

Turkish

Course Coordinator

Lect. Nuh HATİPOĞLU

 

Course Lecturers

Lect. Nuh HATİPOĞLU

 

Vice-Lecturers

 

 

Aim of the Course

The aim of this course is to teach the principles of writing of report, thesis, scientific paper and preparation of poster, oral presentation, as well as to give theoretical and practical knowledge about how to reach the literature, literature screen, evaluation and writing of text.

Learning Outputs of the Course

At the end of the course, the students will learn the principles writing of report, thesis, scientific paper and preparation of poster, oral presentation.

 

 

Course Content

Students can be investigated different issues and research results in order to make reports to gain the necessary knowledge and concepts.

Training Period (Apprenticeship)

 

No

Other topics recommended fort he Course

-

Detailed Weekly Course Hour

3 Hours (A:0, T:3)

Course Book, Material, Recommended Sources

  • TUZEM LMS on course contents
  • C Hawkins, N Sorgi, S Lock. “Research: How to Plan, Speak and Write About it”, 1985.   
  • Scientific Writing,Editing and Autuding in Medicine”. TÜBİTAK Yayınları (Sağlık Bilimleri Araştırma Grubu).
  • KARASAR, N., Bilimsel Araştırma Yöntemi, 13. Baskı, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2004.

EVALUATION

 

WEEKLY SUBJECTS AND RELATED PRE-STUDY PAGES

Week

Subjects

Pre-study

1

What is research? Types of research and general information

Recommended resources contained in the relevant sections

2

Identification and planning of the research topic

Recommended resources contained in the relevant sections

3

Data collection techniques and organization of data

Recommended resources contained in the relevant sections

4

Portions of the library

Recommended resources contained in the relevant sections

5

Effective use of library

Recommended resources contained in the relevant sections

6

E-library and e-resources

Recommended resources contained in the relevant sections

7

E-resources research effectively

Recommended resources contained in the relevant sections

8

Planning of the research report

Recommended resources contained in the relevant sections

9

Structural features of a good report

Recommended resources contained in the relevant sections

10

The formal characteristics of a good report

Recommended resources contained in the relevant sections

11

Report in writing of the text of the basic rules

Recommended resources contained in the relevant sections

12

Oral presentations and applications

Views of sample presantations

13

Sample reports: Homework, seminars, articles, thesis

Sample report review

14

Sample reports: Business location  and AR-GE, ÇED etc.

Sample report review

SOURCES

Course Notes

 

TUZEM LMS on course contents

 

Other Sources

  • C Hawkins, N Sorgi, S Lock. “Research: How to Plan, Speak and Write About it”, 1985.   
  • Scientific Writing,Editing and Autuding in Medicine”. TÜBİTAK Yayınları (Sağlık Bilimleri Araştırma Grubu).
  • KARASAR, N., Bilimsel Araştırma Yöntemi, 13. Baskı, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2004

MATERIAL SHARING

Documents

 -

Homework(s)

 -

Exams

-

COURSE EVALUATION

Course Attendance  (%)

 

Visa(       )(%)

20

Project  (%)

-

Final  (%)

80

Other(s) (%)